Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anoniem45673

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 08:32

Vervelend Joyce, staat er in de overeenkomst wel iets vernoemd over het mogen wijzigen van bepaalde voorwaarden?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:49

Dat is echt vreemd. Als het niet in je contract staat en nu wel opeens verlangd wordt.

Ik heb nog geen zakelijke rekening maar wel een aparte rekening voor mijn inkomsten en uitgaven van BWR. Ik heb hier bewust voor gekozen omdat ik nu nog zo klein ben.

Waarschijnlijk laat ik mijn rekening wel omzetten naar zakelijk maar moet nog even uitzoeken welke paarse krokodillen ik daarvoor moet vangen. %)

Verder gaat het nog steeds lekker. Heb het stikdruk en ben alweer naar 32 uur gegaan bij de baas. Kan er nog niet van leven maar als het zo door gaat kan ik echt wel straks naar 20 uur voor de baas en de rest voor BWR. Echt superleuk!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:05

Wat een gedoe Joyce! Kan me helemaal voorstellen dat je nu even niet weet wat te doen, ik heb eigenlijk ook geen tips.... -O-
Zelf heb ik ook een privé rekening voor de zaak, bij een andere bank dan waar ik privé zit. Ik heb ook niet heel veel transacties, en geen idealbetalingen of pinbetalingen, dus zolang niemand er moeilijk over doen, blijf ik dit lekker gebruiken, bevalt me prima!

Iedereen de BTW al gedaan? Ik moet er nodig aan beginnen...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:09

Hier moest de BTW voor de 20ste binnen, dus ik ben er al weer van af ;) Was wel weer een flink bedrag te betalen, bluh :(

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:08

Sprintje schreef:
Een zakelijke rekening kan in theorie veel meer transacties te verwerken krijgen vergeleken met een gewone rekening (denk aan de bankrekening van een supermarkt). Dan zijn de hogere kosten nog wel voor te stellen, maar bij de meeste kleine ondernemers is dit helemaal niet het geval

Klinkt logisch, tot je aan een bank gaat vragen waar de grens ligt. Dus wanneer je zo veel transacties hebt, dat je een zakelijke rekening MOET openen. Nou, die hebben ze niet. Dus dat argument klopt niet.

En als het dan zou gaan over het verbinden van een BTW nr aan je bankrekening, zodat je die kosten kan inbrengen, nou VERGEET het. Tenzij iemand hier weet hoe je dat moet doen, maar zover ik weet geeft geen enkele bank een bewijsje of factuur van die kosten om in te brengen in de boekhouding... -O-
Nou ja, ik heb lekker geen kosten :')

Ik zou idd nakijken of er iets staat over eenzijdig veranderen van de voorwaarden en anders een proberen eens bij een ondernemersorganisatie te polsen. Want denk niet dat kassa of radar hierin willen adviseren.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:12

Mallootje schreef:
Hier moest de BTW voor de 20ste binnen, dus ik ben er al weer van af ;) Was wel weer een flink bedrag te betalen, bluh :(

Teken dat de zaken draaien
Ik was ook op tijd. Dat is bij mij altijd reppen, die papiertroep. Steek liever mijn energie in het verkopen zelf.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:41

draaien doet het wel, maar momenteel wordt de staat er toch rijker van dan ik... :+

Nog even de bankrekening van een supermarkt: daar zullen vast veel transacties op gebeuren, maar het is niet zo dat de centjes van elk kasticketje apart op de rekening geboekt worden.. Gewoon 1 getotaliseerd bedrag per dag, dus zo gek wordt het met die transacties ook niet.. Ik had er op mijn zakelijke rekening zo n 500 het afgelopen kwartaal, geen idee of een gewone rekening dat niet zou aankunnen..

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:10

Gaaf Zooist! Leuk als je zo langzaam aan de overstap kunt maken ook! Is je streven naar fulltime overstappen?

Ennn gefeliciteerd Mallootje met je nieuwe merk! Echt heeeeeel gaaf! Zijn zulke gave caps! Als ik de jackpot win kom ik er gelijk 1 bij je halen!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:12

Oh dat schrijf ik op! ;)

Morgen maak ik merk 2 bekend denk ik :)

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:16

Ik meld me ook even aan bij dit topic.
Ik ga binnenkort starten met de post hbo opleiding schuldhulpverlening en budgetcoaching en wil binnen 1 a 2 jaar (parttime) zelfstandig aan de slag gaan als budgetcoach.

Ik ben me momenteel aan het verdiepen wat er allemaal bij komt kijken, dus zal vooral lekker meelezen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:21

Mellis86 schreef:
Gaaf Zooist! Leuk als je zo langzaam aan de overstap kunt maken ook! Is je streven naar fulltime overstappen?

Ennn gefeliciteerd Mallootje met je nieuwe merk! Echt heeeeeel gaaf! Zijn zulke gave caps! Als ik de jackpot win kom ik er gelijk 1 bij je halen!

Uiteindelijk wel maar 50-50 zou ook al mooi zijn!

Mallootje, echt heel erg leuk! Ik ben hard aan het sparen voor een helm die bij mijn outfit past.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:56

Gefeliciteerd met je verjaardag Yucca!

Welkom Mitnait! Budgetcoach, klinkt wel interessant, zeker in deze tijden!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:24

Ik gooi mezelf er ook even in. Ik ben net afgestudeerd journalist en heb al een lekker adresje waar ik kan freelancen. Ik ben daar blijven hangen na mijn stage. Het is een bedrijf wat goed op mijn cv staat en waar ik vooral heel veel zelf mag schrijven, ideeen aandragen en bureauredactie mag doen. Harstikke leuk.

Eind deze week heb ik een gesprek hoe of wat mbt het freelancen. Het is een groot bedrijf en ze hebben ook ervaring met studenten die net klaar zijn en net beginnen. Ze kunnen me dus denk ik goed informeren :).

Ik ben iig van plan om volgende week zaterdag naar de startersdag te gaan. Of Rotterdam of Den Haag :) Want ik heb al uuuuuuren zitten lezen op het net, maar elke keer als ik denk dat ik het snap komt er weer wat bij.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:18

Welkom nieuwelingen!

@Mallootje: Volgens mij heb ik gemist om welk merk het gaat...

@Zooist: Wat lekker zeg dat het zo goed draait! Ik zag jou bedrijfsnaam laatst ook al voorbij komen bij oude klasgenoten van mij, die ik ken van mn opleiding paardenhouderij. Dus je circuleert al lekker in paardenland :D

Nog even terugkomend op die iDeal kwestie, daar ga ik me morgen in verdiepen. Eens kijken wat ik buiten de overeenkomst nog meer kan vinden en dan maar weer contact met ze opnemen... Hou jullie op de hoogte!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:22

Ben benieuwd joyce2 :-)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:28

Joyce: KEP :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:32

Ik kende het merk niet, maar dat ziet er mooi uit zeg!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:41

Het is inderdaad mooi en zit ook fijn vind ik, en het is heel erg aan het opkomen. Heb er dus wel hoge verwachtingen van :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:04

joyce2 schreef:
Welkom nieuwelingen!

@Mallootje: Volgens mij heb ik gemist om welk merk het gaat...

@Zooist: Wat lekker zeg dat het zo goed draait! Ik zag jou bedrijfsnaam laatst ook al voorbij komen bij oude klasgenoten van mij, die ik ken van mn opleiding paardenhouderij. Dus je circuleert al lekker in paardenland :D

Nog even terugkomend op die iDeal kwestie, daar ga ik me morgen in verdiepen. Eens kijken wat ik buiten de overeenkomst nog meer kan vinden en dan maar weer contact met ze opnemen... Hou jullie op de hoogte!

Hey, wat leuk om te lezen! :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:47

En kijk eens wat er nu op mijn tijdlijn voorbij komt, gedeeld door een oud klasgenoot van mij :D

Afbeelding

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:51

Die heb ik net geplaatst :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:52

Haha, ik was ook zo'n kind. Ging liever een weekend op wedstrijd dan dat ik met de klas naar Parijs ging :+

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:55

Hahah ik heb altijd vol gehouden dat ik niet zo was!
Maar misschien nog steeds wel een beetje 8-)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:57

@Zooist: Hahaha ja, ik dacht gelijk maar even hier plaatsen ;) En tot mijn grote schaamte kwam ik erachter dat ik je FB pagina nog niet had geliked, dus dat ook maar even gedaan!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:33

Hebben jullie dat ook wel eens; een factuur kwijt zijn :Y) ?
Nu snap ik het nut van een factuur via de mail, haha.
Ik heb eigenlijk een heel goed systeem voor mijn facturen die ik binnenkrijg, maar deze is het goede systeem ontglipt... :')