Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:26

Hoi, ik ben weer terug hier. Ik heb de hele zomer gewerkt bij de marskramer maar dat stopt op 6 september. Dan ben ik weer werkloos en ik zie het niet meer zo zitten allemaal. Ik weet gewoon niet waar ik moet zoeken, niks is geschikt voor mij. Ik bel wel eens naar bedrijven maar dat loopt ook altijd op niks uit, ook de open sollicitaties niet. Ik word er gewoon knetter gek van.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:52

Bambi1995 schreef:
Hoi, ik ben weer terug hier. Ik heb de hele zomer gewerkt bij de marskramer maar dat stopt op 6 september. Dan ben ik weer werkloos en ik zie het niet meer zo zitten allemaal. Ik weet gewoon niet waar ik moet zoeken, niks is geschikt voor mij. Ik bel wel eens naar bedrijven maar dat loopt ook altijd op niks uit, ook de open sollicitaties niet. Ik word er gewoon knetter gek van.

Wat zoek je? :)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:57

kimberly1995 schreef:
Bambi1995 schreef:

Wat zoek je? :)

Het aller liefste in de dieren want daar heb ik voor gestudeerd. Maar ik ben er niet vies van om ander werk ook te doen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:16

Ik loop ook een beetje vast.
Ik ben nu bijna 6 jaar aan het werk bij een zorgverzekeraar, leuk werk maar ik ken het nu wel en de doorgroeimogelijkheden zijn ook nihil hier.
Ik ben nu sinds maart actief ana het solliciteren en heb inmiddels bij 4 bedrijven een gesprek gehad.
Het eerste bedrijf was heel positief, ook tweede gesprek en zelfs een meeloopochtend gehad. Uiteindelijk afgewezen omdat ze het gevoel hadden dat ik de functie niet naar een hoger niveau zou kunnen tillen, waar dat gevoel vandaan kwam of wat ik had gedaan of gezegd wat dat gevoel omhoog heeft gebracht konden ze geen antwoord op geven. Het was gewoon een gevoel -O- Hier baalde ik onwijs van, zag mezelf al helemaal zitten!
Daarna een gesprek bij een hotel, ook hier weer afgewezen op een gevoel...
Derde gesprek was een onwijze miscommunicatie in hun vacaturetekst, ik dacht dat het om een fulltime functie ging, bleek maar voor 24 uur per week te zijn...
Nu vorige week dinsdag een gesprek gehad, werd net gebelt dat er onverwachts morgen nog een kandidaat komt en ik het dan hoor, heb er nu een beetje een naar gevoel bij want als ik geschikt zou zijn dan zouden ze toch al geen extra kandidaat meer laten komen toch? Of zie ik dat verkeerd.

Mehh zit er nu ene beetje doorheen want moet gewoon wat anders daar ik geen plezier meer uit mn werk haal, zit er nu puur voor geld te verdienen en ik wil ook gewoon lol in mn werk hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:54

Herkenbaar Suuskipje.

Ik heb een erg brede studie gedaan (HBO Bedrijfskunde) en ik ben blijven hangen bij mijn afstudeerstage. Ik verdien gewoon te weinig om op mezelf te gaan, dat plus het gebrek aan plezier (te laag werkniveau helaas) betekent dat ik iets nieuws wil.

Maar wat??? Hoe wisten jullie (kwamen jullie er achter) wat je wilde doen? Behalve ellendig veel vacatures kijken, want dat doe ik al :+ En af en toe gaat er ook een brief de deur uit, omdat ik toch wel iets wil proberen. Maar jeetje, wat is iets voor mij?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:01

Ik heb een paar keer meegelopen met beroepen die mij aanspraken :) Van operatiekamer tot assesments afnemen haha, heel divers!
Zelfde probleem, veel te brede opleiding en ik mocht ook nog eens geen stage lopen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:03

vuurneon schreef:
Ik heb een paar keer meegelopen met beroepen die mij aanspraken :) Van operatiekamer tot assesments afnemen haha, heel divers!
Zelfde probleem, veel te brede opleiding en ik mocht ook nog eens geen stage lopen :')

Had ik even geluk, twee stages gedaan. Maar de laatste werkte ik gewoon op mijn huidige werkniveau en deed ik daarnaast mijn HBO scriptie.
Eerste stage was bij gemeente en daar ben ik toch een te harde werker voor vrees ik, ondanks dat het wel echt heel erg leuk was hoor!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 20:23

Relaxed, hier een paar van mijn openingszinnen. Niet dat ze goed zijn of bij je passen maar als inspiratie:

Gevonden! U zoekt en ik vind! Starten als Junior en doorgroeien binnen 6 maanden, wie wil dat nou niet? Ik in ieder geval wel en als u mijn brief en CV leest weet u ook meteen waarom. Laten we kennis maken;

Pit heb ik zeker!! U heeft de dynamische werkomgeving waar ik zo van houd dus wie houdt ons tegen?
Stond dat ze een pittige collega zochten :D

Geachte heer/mevrouw,
HRM is mijn passie! De mogelijkheid om dit mooie vak gaan te kunnen uitoefenen in een professioneel en innovatief bedrijf als Manpower spreekt mij aan.

HRM is mijn passie! Mijn energieke karakter zet ik graag in om deze tijdelijke functie tot een succes te maken.

Een toilet op drukke plaatsen! Een schone wc! Ik als fervent gebruiker van een fijne schone wc draag graag mijn steentje bij in een organisatie met zo’n briljante missie.
Gecombineerd met het feit dat HR mijn passie is, zie ik hier een uitstekende match. Benieuwd wie ik ben? Lees snel verder.

Was bij een bedrijf die doet in mobiele toiletten of parkeerplaatsen.

Ik heb ook vette standaard openingszinnen. Heb onder tussen zo rond de 200 tot 250 brieven geschreven (ooit ga ik ze tellen)
Het grappige is........ik kijk nu pas sinds 5 weken in mijn mapje Sollicitaties. Zo'n fijn gevoel dat dat lang geleden is!

Nogmaals........mensen die creatief zijn, gedreven, ervaring met zakelijk markt, lauw warm B2B bellen, outbound. Niet bellen vanaf aan script, maar zelf een hoogwaardig en goed gesprek aan gaan op basis van je kennis, passie, ervaring en karakter: PB me even.
Locatie Amsterdam.

Tani, je hoeft je hier al niet meer te melden denk ik zo :D

Bambi, balen zeg....

Suus, wat zoek jij ook alweer precies?

Janine, niks is mis met jou.....er is nog steeds overschot aan mensen die een baan zoeken. Blijf volhouden is het enige wat ik kan zeggen. Ik ben daar een mooi voorbeeld van........Officieel werkzoekend vanaf augustus 2013. En nu sinds augustus pas weer aan de bak.
En bij mij op kantoor vragen zich af waarom ik niet eerder ben ingepikt. Ze zijn zó blij met mij. Verdien dan wel minder, maar ik heb een heerlijk plekje met flexibiliteit, morgen komt mijn nieuwe Iphone binnen, mag thuis werken als dat nodig is met ziek kind.
Mag zelf de functie op mijn visitekaartjes bedenken (heb er wat moois van gemaakt uiteraard)
En ik mag een hele HR afdeling gaan opzetten incl salarishuis en nieuw HRIS systeem. Super blij, dus echt........volhouden meiden!

En nu ben ik wel moe. Amsterdam zat volledig vast. Morgen lekker vroeg beginnen, heerlijk!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:32

@ Bambi; snap dat je liever niet werkloos wilt zitten. Hopelijk vind je wat dat geschikt is!
@ Suuskipje, ook niet leuk als je zo op je werk zit :(:)

Janine1990, weten wat ik wilde doen? Dat weet ik nog steeds niet. Dat weet ik nooit! Nu lijkt het iets meer vorm aan te nemen dat ik ecologisch werk toch wel erg leuk lijk te vinden, maar ik vind eigenlijk alles wel prima. Ene kant is een baan buiten echt geweldig, andere kant overleef ik een kantoor baan ook prima zolang ik de paarden maar heb als uitlaatklep :) Ik wil eigenlijk wel iets met dieren doen, maar dat is ook een hobby. Dus heb mij daar verder niet verder in ontwikkeld. Ik vidn het heerlijk, maar er is niet heel veel geld in te verdienen :o en geld speelt wel een rol als je je paardenhobby wilt houden , eerlijk is eerlijk. Daar haal ik dan meer voldoening uit dan een baan met dieren. Maar blijft lastig, wat ik precies wil.

Ok. Ik ga niet zeuren dat ik gek word van thuiszitten. Dimpel al vanaf augustus 2013 thuis? Of heb je wel wat kleine baantjes tussendoor kunnen doen? Was een lange zit :(:)
Fijn dat je het zo naar je zin hebt op je werk en ZIJ ook blij zijn met jou! waardering is zo belangrijk en fijn!

Vandaag weer een brief de deur uit gedaan. Morgen weer 1 of 2 schrijven. Had nog een paar functies gevonden die wel bij mij passen :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 20:56

Yup zolang......eerst waren er geen vacatures. Moest ze zoeken met een lampje. Maar met 22 maanden WW heb ik de eerste periode niet enorm mijn best gedaan. Kon ook niet bij gebrek aan vacatures.
Daarna werd het pas vervelend..........toen was ik er klaar voor en kwam er niks op mijn pad. Gefrustreerd tot en met, chaggi, huilbuien, paniek aanvallen. Plaatje was compleet.............

Maar met doorzetten en blijven gaan (en af en toe uithuilen, dronken worden en weer doorgaan) is het toch gelukt. En nu zit ik aan de andere kant van de lijn: als recruiter. Hoe dubbel.........

Ik heb wel 2 eigen webshops opgezet overigens. 1 ga ik weer offline halen en uitverkoop houden. De andere net weer een groter order de deur uit gedaan, Ad in Marie Clair in september en hoop dat ik het er bij kan blijven doen. Anders neemt mijn moeder het van me over. Past allemaal in enveloppen dus prima te verzenden.

Mag ik vragen hoe oud je bent. Tancreda?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:57

Ik zit nog langer zonder werk op niveau := als starter met de verkeerde studie kom je er eigenlijk niet tussen. Veel te veel concurrentie en je legt het toch snel af tegen mensen met ervaring die voor hetzelfde salaris willen werken...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:03

29 ben ik.

Wel fijn dat je zolang ww kreeg, dat scheelt weer iets misschien...
Ik krijg 8 maanden WW, ben ik ook wel blij mee. Al hoop ik dat niet zolang uit te zitten :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 21:07

Het is vreselijk lastig.............echt poepielastig.........Welke regio zit jij ook alweer Vuur?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:11

Dat erachter komen wat je wil is ook een goede idd. Ik weet het zelf ook niet namelijk :')

Kan een beetje van alles maar blink naar mijn idee nergens in uit, vind het ook jammer dat ik geen HBO-er ben. Als ik HBO aan had gekund was ik waarschijnlijk osteopaat oid. geworden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:11

Noord. Daar waar veel grote bedrijven juist weg trekken ivm 'centraliseren' :+

Als ik het geld had, ging ik voor verpleegkunde. Maar ja, die geldboom in de tuin wou maar niet groeien -O-

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:19

Krijg je met kleigrond :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 21:24

Nou.......kleigrond is nou juist goed voor dat soort bomen hoor!
(als ik naar mijn merrie kijk had ik liever haar 'aanleg' om te groeien in een boompje gestopt :') )

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 00:05

verdomde internetverbinding....

ik had hier een heel verhaal getypt, klik op plaatsen en ja hoor,,, alles weg... ik probeer dit morgen ofzo wel opnieuw!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 01:35

vuurneon schreef:
Noord. Daar waar veel grote bedrijven juist weg trekken ivm 'centraliseren' :+

Als ik het geld had, ging ik voor verpleegkunde. Maar ja, die geldboom in de tuin wou maar niet groeien -O-

In België is het goedkoop om verpleegkunde te doen, maar dat is weer wat ver vanuit het noorden misschien. Duitsland geen optie? Geen idee hoe het daar geregeld is :+ Iig een prachtig beroep ;)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 07:07

Zitten hier nog mensen die een combi BI/PM zoeken? Gisteren een geweldige vacature doorgekregen, maar ja dat werkt nu natuurlijk niet :+. In de buurt van Antwerpen, dus op zich ook bereikbaar vanuit Nederland!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:01

Mag ik me ook melden? Ik zit sinds juni thuis en begin volgende week met m'n nieuwe studie. Ik wil naast m'n studie heel graag +/- 20 uren werken, maar begin nu toch wel een beetje wanhopig te worden of er wel iets vindbaar is.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:24

In welke regio en wat zoek je voor iets Dieuwke?

Ik heb even niks verstuurd, was even de motivatie kwijt door afwijzing na afwijzing.. Ga morgen weer vers aan de slag met brieven typen! Vrijdag ben ik van plan langs uitzendbureaus te gaan om te onderzoeken of er iets tijdelijks voor me is.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:31

Ik woon in Friesland, tussen Drachten en Leeuwarden. Ik zoek iets in die omgeving of eventueel in Groningen waar ik ga studeren. In mijn rooster ben ik voorlopig dinsdag en woensdag vrij, voor die dagen zoek ik dan werk plus vrijdagavond. Het weekend wil ik graag vrijhouden voor huiswerk en hobby, maar ik ben niet te beroerd om bijvoorbeeld om de week een weekend te draaien. Verder ben ik niet kieskeurig wat werk betreft, ik wil alles wel doen.

Herkenbaar, ik was het ook zat om steeds afgewezen te worden. Maar als je niet doorzet krijg je ook niks helaas.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:55

Mijn man heeft inmiddels zijn eerste werkweken achter de rug bij zijn nieuwe baan (na 2,5 jaar ziekte, in ene terug naar 32 uur) en het bevalt hem goed, maar mist de uitdagingen die hij vroeger had toen hij leiding gaf aan zwaardere cliënten. Op termijn wil hij proberen om bij zijn huidige werkgever overgeplaatst te worden.

Ik heb mijn baan dus per 1 september opgezegd, was even vreemd toen ik gisteren mijn laatste loonstrookje in ontvangst nam. Het geeft me nu ook wel even de bibbers hoor; Ik harkte voorheen hoofdzakelijk het geld binnen, en nu gaan we terug naar slechts één salaris terwijl er niets verandert aan onze gezinssamenstelling of lasten. Erg benieuwd hoe dat zal gaan... maar ik was even toe aan rust. Gelukkig kan ik op korte termijn wel wat bijverdienen, en komt er per januari '16 een groot project op mijn pad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:56

Is mise en place in Groningen dan misschien een optie? Daar kan je zelf bepalen wanneer je wilt werken. Is erg flexibel! Bijna alle studiegenootjes van mij die in Antwerpen/Gent naast de studie werkten deden dat daar. Omdat je dan tijdens je examens gewoon vrij kan houden van werk.