Ah succes Femke! Gerbrich, nee sorry heb niet zulke goede ideeën helaas, hier ook al boekkeuze stress. Nu maar Isabelle lezen (Tessa van Loo?), maar het moet bij ons een Nederlandse roman zijn. Weet niet de eisen van jouw presentatie?
Helaas vandaag ook al weer naar school geweest, gelukkig wel donderdag en vrijdag weer vrij! Zijn jullie ook vrijdag vrij?
MuttleyMarty
Geplaatst: 11-05-15 15:52
Pacific schreef:
Iemand nog een leuk idee voor een boek voor een NL presentatie?
Ja Yael, heerlijk! Gerbrich, de boeken van Helen Vreeswijk zijn sowieso leuk om te lezen, wij moeten voor Nederlands nu het gouden ei lezen, ik ben er nog niet aan begonnen dus ik kan er nog niks over zeggen.
Fink
Geplaatst: 11-05-15 15:57
Pacific schreef:
Iemand nog een leuk idee voor een boek voor een NL presentatie?
Succes met je tekstverklaring!
"Hallo meneer god... Met Anna" ben ik nu aan het lezen. Misschien iets voor jou? Is alleen een vertaling van het Engels..
Ik ben gelukkig een beetje bruin geworden ipv rood!
Nu zijn we bezig bij NL met mideleeuwse literatuur
Gerbrich, de zonnewijzer! Is tot nu toe erg leuk. (blz 50 van de 250). Nu ja, hij leest vooral heel makkelijk. Vrij anders dan ik had verwacht. Anders kan je nog de eetclub lezen (vonden andere goed) nieuwe buren, hersenschimmen, post voor mevrouw bromley of boeken van Simone van der vlugt of inderdaad Helen Vreeswijk. Al zijn die van Helen volgens mij niet zo écht diepgaand.
Tekstverklaring is reuze te doen! In ieder geval voor Grieks. Haalde altijd onvoldoende, en voor tekstverklaring 8
Ik kan niet echt helpen met tips voor boeken... Ben niet zo'n held daarin . Nu alweer twee so's Desiree? Wat is school toch gemeen . Succes! Ik viel vandaag meerdere malen bijna in slaap en moest ook nog eens tot tien voor vier. Fijn, die sauna lokalen. Gisteren ook nog in de zon gezeten, alleen de zon scheen vooral op mijn rechte arm en die is nu lekker verbrand .
Helen is inderdaad niet heel diepgaand, maar wel heel leuk om te lezen! Ziet er moeilijk uit Nikki, gelukkig doen wij dat pas volgend jaar. Lekker Susan! Succes Dees! Ik heb morgen een Nederlands so over de beknopte bijzin, het is best lastig, maar ik ga er van uit dat het wel goed komt Oh fijn Franka, maar troost je, vanaf morgen wordt het weer koud
Ahw vervelend Dees! Bij ons zijn heel veel leraren mee op reizen dus ik was al om 1 uur uit. Ik heb niks te klagen hoor!
Pacific
Geplaatst: 11-05-15 20:01
Dankjullie, genoeg keuze nu
Ik was 5 uur thuis . Oké, oké, ik was wel kwart voor vier al uit. Toen nog een uur fietsen en eventjes langs de pony's om te checken, voeren en water geven.
Morgen eerste gym, ben benieuwd tot hoever ik mee kan doen met een verrekte enkelband... Ik ben nu ongeveer 5 weken in behandeling, en loop nu met sport tape.
Ben benieuwd hoe snel de spier helemaal hersteld is!
Succes allemaal met de toetsen! Ik ben niet zo in de nederlandse literatuur... sorry. Hier vooral heleen vreeswijk, esther verhoek. Lekker makkelijk weg te lezen. Bij verklaringen moeten wij de teksten leren en grammatica en inhoudsvragen maken. Ik ben er echt slecht in. Meestal haal ik op vertalen 8/9 maar op tekstverklsringen scoor ik nooit zo goed. 6/7tjes. Dit keer niet goed geleerd dusja
Myrthe64
Geplaatst: 11-05-15 21:13
Het gouden ei heb ik ook moeten lezen. In het begin snap je er wss niks van, maar dat is juist het leuke aan het boek.
Susan, ik hoop dat je weer goed mee kan doen morgen! Hoe heb je je enkelband verrekt als ik vragen mag?
Iedereen succes met so's morgen!
Femke, ons proefwerk bestaat altijd uit voornamelijk uit tekstverklaring (en een paar cultuurvragen + paar regels vertalen). Ik vind dat echt heel poedersuiker hahaha. Ging het dit keer wel goed?
Nog meer stress: woensdag naar feest in h'veen maar ik heb niks om aan te trekken... h&m hier is echt stom en verder weinig kledingwinkels.... misschin toch maar fiftysixoutlet proberen
Magister is altijd drama geweest. Onlangs op uitwisseling geweest naar duitsland en toen ik terug was kon ik die meta-app wel zoenen. Wat een zooitje daaro..