Maar bij 1 bedrijf kreeg ik wel telefonisch reactie dat zn mn motivatiebrief heel goed vonden maar dat werkervaring een harde eis was. Dus opzich heb ik het dan wel een soort van oke gedaan denk ik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eliine schreef:Ik vind dat ook lastig hoor! Helemaal omdat het werk waar ik op solliciteer niet bepaald hoog opgeleid specifieke functie is. Waarom wil je bij de klantenservice werken? Tja omdat ik een baan zoek en liever niet nog 3 jaar hier op de bank blijf zitten![]()
Maar bij 1 bedrijf kreeg ik wel telefonisch reactie dat zn mn motivatiebrief heel goed vonden maar dat werkervaring een harde eis was. Dus opzich heb ik het dan wel een soort van oke gedaan denk ik
Corelli schreef:Je komt wel erg ongemotiveerd over Optiwolk... Gemotiveerd om te werken misschien wel, maar niet gemotiveerd voor de functie waar je het nu over hebt
Dan vind ik het niet vreemd dat je vastloopt op een motivatiebrief, want er is gewoon niet echt een motivatiedrive, lijkt het wel. Dan wordt het een trucje, iets verzinnen en dat is moeilijker dan iets persoonlijks schrijven
Hoe ga je dat doen als je op gesprek mag komen? Een sociaal wenselijk praatje houden?
MissAnnemijn schreef:Ik stuur mijn brief niet als bijlage maar als gewone mail zegmaar. Ik heb achter mijn CV wel zie bijlage staan, mochten ze die over het hoofd zien
Ik was trouwens gisteren bij een mijn CV vergeten bij te voegen, dom. Kreeg heel snel een mailtje of ik dat nog wilde doen![]()
Anke_Amigo schreef:ik zou het een beetje per keer bekijken, wat voor soort bedrijf het is. Vaak is alle adressen ed niet nodig, zeker niet bij de mail. Als het een heel formeel bedrijf is en ik stuur toch een mail dan zou ik een hele korte aankondiging in de mail zetten, de brief en cv apart en bij de brief zeker alle regels volgen.
Als het een informelere sfeer heeft zou ik de motivatie in de mail zeggen, en dus ook beginnen met geachte... en dan de cv in de bijlage.
@Optiwolk kan goed zijn. Kan je de brief mailen? Het is lastig om er zo wat over te zeggen.