Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:18

Yucca schreef:
Ik huur een losse werkplek, dat zal wel niet meetellen ;-)

Vertel? Wat houdt dat in? :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:29

LisaFaded schreef:
Grrr hoe kom ik nou hoger in google? Ik heb al die meta tags aangemaakt etc. Snap er niets van tenzij ik google adwords ga gebruiken maar dat vind ik geldverspilling. Kan mezelf niet eens vinden in google.

Je moet je links goede namen geven, zet metatags in titels, foto-onderschriften etc, zorg dat je site snel laadt (cache aanzetten etc), vaak je site updaten (blog werkt hier goed voor). Hoe seo vriendelijker je site is hoe beter je gevonden wordt.

Toevallig ben ik nu net bezig met mijn blog, dus dan kan ik mooi zien of dat ook echt wat doet.

Magica

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:38

Nou het is gelukt hoor; ik ga aanstaande vrijdag naar een voorlichting van het uwv i.s.m kvk en belastingdienst, over het starten van een bedrijf vanuit de ww. Ben benieuwd!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:39

Lisann__ schreef:
Yucca schreef:
Ik huur een losse werkplek, dat zal wel niet meetellen ;-)

Vertel? Wat houdt dat in? :)

Ik huur een bureau/werkplek in een soort kantoortuin waar allemaal ondernemers werken/een bureau huren.
Hier kan ik onbeperkt gebruik van maken + gebruik maken van 2 kleine vergaderruimtes/1 grote presentatie ruimte + koffie/thee.
Het is opgezet als stichting en daardoor hebben ze de prijs laag kunnen houden, waardoor het erg aantrekkelijk is om te huren (83,50 per maand).
We hebben allemaal een sleutel dus we kunnen zelf bepalen wanneer we gaan en komen.

Ik vind het fijn dat ik sommige dagen in de week een vaste plek heb waar ik naartoe kan gaan om te werken. Thuis ben ik soms best alleen en gezien in me best snel verveel vind ik het fijn dat ik hier soms een praatje kan maken of iets kan overleggen met een andere ondernemer. Ook de lunch bijvoorbeeld vind ik gezellig: even lekker beetje kletsen en daarna weer fris aan het werk. En ik werk hier gewoon harder, thuis heb ik teveel andere prikkels {:}

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:42

Zo hee, da's ook geen geld, leuk initiatief zeg +:)+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:44

Handig zeg! Kun je meteen netwerken.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:51

Ja het is dat de huur spot goedkoop is omdat het pand (ooit..) gesloopt gaat worden, anders kon de prijs echt niet zo laag zijn. Energie/stookkosten zijn wel behoorlijk en daardoor spelen ze net quitte.
En doordat het een stichting is, is er veel gesponsord door plaatselijke bedrijven, zoals 'oude' bureau's/stoelen van de Rabobank, TV's in bruikleen, meubels voor een spreekkamer, ect. En toch zitten we niet vol, je zou verwachten dat het stormloopt, maar het valt nog best mee.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:04

Oh dat is echt fijn zeg! Mocht ik in jouw branche zitten zou ik ook op zo'n plek werken, lijkt me echt leuk!

Ik heb donderdag een meeting over de freelance opdracht waar ik het gisteren over had, ben benieuwd :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:09

Zoiets lijkt mij ook heel prettig Yucca! Ik heb met mijn buurman afgesproken dat ik nu af en toe bij hem ga werken. Hij heeft sinds kort een kantoor+garage op een industrieterrein in de buurt (hij heeft o.a. een taxibedrijf) en hij zei dat ik best bij hem op kantoor mag werken als ik dat wil. Het lijkt me echt wel wat! Net wat je zegt, thuis zijn er toch altijd prikkels en dingen die afleiden, op dat kantoor heb ik alleen mijn computer en de buurman die zelf ook zit te werken. Aangezien de buurman ook mijn boekhouder is, kan hij me tussendoor helpen met de administratie als ik ergens op vastloop. Ik hoop dat ik er een stuk productiever van word :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:13

Dat mis ik inderdaad ook wel, iemand om gedachten mee uit te wisselen, even tegen te zeuren of gewoon iets te delen. Ik zie alleen mijn klanten maar verder heb ik niemand en soms zou ik dat wel fijn vinden. Na de werkuren kan ik natuurlijk wel overleggen met m'n vriend maar soms kom je voor een accuut probleem of situatie te staan waar je wel 'meteen' zou willen over praten.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:27

Zo'n plek had ik ook, maar toen zijn ze verhuisd en op een zolder gaan vestigen, midden in de stad. Totaal geen parkeerplaats, of heel duur... Nu dus op zoek naar een andere plek om naast thuis te werken, maar kan niets vinden dat niet 200 euro per maand kost... Voor die prijs huur ik liever een eigen kantoortje...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:38

Nou inderdaad, als ik zoveel zou moeten betalen zou ik het ook echt niet doen. Gelukkig zitten we hier naast alle supermarkten, dus parkeergelegenheid genoeg (behalve op de woensdag, haha).

Het is zó ontzettend jammer dat er met zoveel leegstand nu, verhuurders niet voor een klein prijsje willen verhuren aan zelfstandigen. Die kunnen de etalage/werkplek juist goed gebruiken zolang ze nog 'klein' zijn en niet toe zijn aan een eigen pand. De verloedering en leegstand wordt zo tegengegaan en de verhuurders kunnen beter een pand dat in gebruik is verhuren dan een pand dat leeg staat.

En tegenwoordig heb je zo een kantoor ingericht: wat meubeltjes van de kringloop/ikea en klaar!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:40

Klopt helemaal, Yucca!! Bij die organisatie waar ik eerst bij zat moesten we ook een pand uit omdat ze het volle pond niet konden betalen... Dat pand staat nu al bijna een jaar leeg... Dat verdient die verhuurder toch nog minder? :?

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:41

Helemaal mee eens! Verhuurders blijven zich vaak vastbijten in hun huurprijs en willen geen water bij de wijn doen. Echt zonde en egoïstisch in mijn ogen. Je kan zoveel ondernemers (starters) hiermee helpen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:51

In mijn dorp is een oude winkelstraat met prachtige panden, door het nieuwe winkelcentrum staat echt bijna alles leeg...nog een enkele turkse kapper, computerwinkel en de schoenenreus is daar te vinden. Zo'n straat kan juist weer waarde krijgen door allemaal ondernemers. Winkels gaan zich daar echt niet meer vestigen, het ligt voor de consument te ver uit het centrum. Maar ondernemers hebben niet persé aanloop nodig, als ze maar onderling contact kunnen hebben en gewoon weer leven in de brouwerij brengen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:04

Naast de webshop verhuur ik ook 3 dagen in de week appartementen (en ik doe de marketing). Ook wij zijn alles nu opnieuw aan het bekijken, want je kan in deze tijd gewoon niet op de oude voet verder blijven gaan. Zo zijn we eigenlijk een complex voor senioren, maar laten we tegenwoordig ook jongeren mensen toe. Bijvoorbeeld hard werkende starters die over een jaartje een huis willen kopen en al wel samen willen wonen, mensen die in de zorg/nachtdienst werken, expats en ook veel gescheiden mensen. Dat zijn allemaal rustige huurders, die prima tussen de senioren passen en alles beter dan leegstand!

Als ons pand geschikt was geweest om te verhuren aan ondernemers, was dat ook wel een heel leuk idee geweest.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:11

Hihi, ik heb gewoon ook nog een OTP Trouwfoto Award gewonnen ... :D :Y) LOL

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:16

Wauw Yucca gefeliciteerd!
Heb je een link naar de foto? Ben wel benieuwd!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:22

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:00

Uit hoeveel inzendingen heb je gewonnen?

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:06

Yucca schreef:
Ik huur een bureau/werkplek in een soort kantoortuin waar allemaal ondernemers werken/een bureau huren.
Hier kan ik onbeperkt gebruik van maken + gebruik maken van 2 kleine vergaderruimtes/1 grote presentatie ruimte + koffie/thee.
Het is opgezet als stichting en daardoor hebben ze de prijs laag kunnen houden, waardoor het erg aantrekkelijk is om te huren (83,50 per maand).
We hebben allemaal een sleutel dus we kunnen zelf bepalen wanneer we gaan en komen.

Ik vind het fijn dat ik sommige dagen in de week een vaste plek heb waar ik naartoe kan gaan om te werken. Thuis ben ik soms best alleen en gezien in me best snel verveel vind ik het fijn dat ik hier soms een praatje kan maken of iets kan overleggen met een andere ondernemer. Ook de lunch bijvoorbeeld vind ik gezellig: even lekker beetje kletsen en daarna weer fris aan het werk. En ik werk hier gewoon harder, thuis heb ik teveel andere prikkels {:}

Leuk zeg! Zoiets ga ik dus ook doen! :)
Het is hier alleen wel een groot bedrijventerrein waardoor ik wel meer betaal, maar daardoor wel heel toegankelijk ben.
Ik betaal voor de vestiging van mijn bedrijf op dat terrein (op papier) + onbeperkt reserveren van kantoorruimtes + receptiedienst (zij nemen dus mijn telefoon op) 149,- per maand. Voor 60,- extra heb ik ook onbeperkt een gedeelde ruimte waar ik een vast bureau heb om aan te werken (administratie) dat is wel leuk, zit je niet heel de dag alleen, maar ook met andere startende ondernemers in een ruimte. :)

Mag ik vragen wat je doet?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:28

Gefeliciteerd!

Blijkt wel dat die wedstrijd nog niet goed is opgezet. Jammer.
Joyce en Mariska sturen jullie in voor de BFA?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:32

De award is niet een geweldige prijs, maar qua marketing oogpunt wel fijn natuurlijk.
Een award is leuk om te vermelden.

BFA heb ik nog nooit aan meegedaan, ga ik even naar kijken.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 09:07

Voor de BFA zit ik nog te twijfelen... Heb voor mijn gevoel niet echt veel nieuws gemaakt dit jaar wat ik mag gebruiken voor dat soort dingen. Heb wel een paar leuke bruiloften gefotografeerd, maar daarvan is de afspraak dat de foto's niet verder gebruikt worden.

Ga jij wel insturen, Hilda?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 09:20

Ik twijfel. Vind het feit dat je moet betalen en dat als je de afgelopen jaren bekijkt de winnaars steeds wel dezelfde zijn met dezelfde stijl. Heb her en der ook eea gehoord.