[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:41

Amira_ schreef:
Iemand die ik ken is gezakt omdat ze dr gaspedaal niet diep genoeg indrukte. Heb echt steeds meer het gevoel dat ze gewoon zoeken naar dingen om je te laten zakken := De instructeur had echt verwacht dat ze t zou halen omdat ze een goed rondje reed.

Wordt er dan gewoon steeds minder goed les gegeven of wordt het cbr zo veeleisend? Vrijwel iedereen die ik ken die net zn rijbewijs heeft gehaald heeft er minstens 2 keer over gedaan..

mijn rijinstucteur is meer ijzend dan het cbr

Loes1996

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:29

Ik denk een combinatie, als je geld wilt besparen op rijlessen oid..sja...cbr gaat niet opzoek naar dingen om je te laten zakken. Echt niet (vriendin v me is examinator) ... wat veel gebeurd is dat mensen bij 'minder goede' rijscholen lessen omdat het al ontiegelijk duur is. Maar daardoor soms te snel op examen gestuurd worden :(

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:02

Zo m'n rijbewijs ophalen....en dan dus terugrijden in m'n ma der auto...gosh vind t bijna enger dan dat hele examen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:20

Gefeliciteerd allen!

Ik ben druk met de theorie bezig , wil midden Januari examen ervoor doen en dan beginnen met rijlessen. Duurt mij te lang :') , ik wil instappen en wegwezen

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:38

Ik ben vandaag naar Duitsland gereden! Door Groningen en dus ook in duitsland. Ongeveer 150km totaal, nou ik waa gesloopt toen ik er was :+

Loes, zonder je instructeur rijden is ook echt eng! Probeer zo snel mogelijk (bekende) stukjes alleen te rijden, dat leert het snelst!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:03

Alleen rijden lijkt me ook best spannend! Ik mag nog paar maandjes met mijn ouders! Vind alleen smalle weggetjes met tegenliggers echt eng.

Normaal reed ik gewoon want ik dacht: De instructeur kan ingrijpen als je te veel op de weg zit. Maar nu kan dat niet meer.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:37

Ik heb met m'n moeder ff n stuk gereden. Ook een bekend stukje inderdaad en verder de weg die ik altijd 6x in een week moet fietsen. Prima te doen. Leek enger dan t was.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:54

Vind inderdaad die smallere wegen eng, grote wegen zijn geen probleem :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:35

Ik stond vanmiddag samen met m'n neus op een aanrijding, kon die mensen meteen een lesje schadeformulier invullen geven, toch fijn als je mensen kan helpen.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:11

Oh jeetje Polly. Geen gewonden?

Ik ben vanmorgen geslaagd voor mijn BE-rijbewijs joepie!

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:14

Ik heb m'n ttt gehad vanmiddag en m'n vrijstelling gehaald! *\o/* sommige stukjes gingen erg rommelig door de zenuwen, maar verder vrij relaxed gereden en bijzondere manoeuvres gingen goed :) moet alleen nog wat verder vooruitkijken en sneller handelen (daar een goede balans in vinden zeg maar).

@careano gefeliciteerd! :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 01:04

Nee hoor, twijfelde bij een van de twee maar uiteindelijk maar laten gaan.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:53

Gefeliciteerd allemaal! :D

Ik heb gisteren ook mijn TTT gehaald! :j
26 januari ga ik voor 't echte praktijkexamen!

FlorienM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:02

Ik ben net gezakt. |( Ingreep van de examinator omdat iemand niet op zat te letten (zat op de telefoon oid) en drukte mij zo van de weg . Schrok zo dat ik volgens de examinator niet goed handelde ( geen schade verder hoor)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:18

Goed mijn rijbewijs heb ik inmiddels al bijna 3 maanden. Moest woensdagavond mijn vriend ophalen van het werk omdat zijn auto kapot was, reden we terug naar huis springt er ineens uit de bosjes een ree! Schrok me dood, dat beest bleef voor mijn auto hupsen en draaide zich wel om maar pfff zo in het donker is dat wel schrikken!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:56

Kom me hier ook maar weer eens melden, vorige maand heb ik mijn rijbewijs ook eindelijk gehaald.
Best trots op mezelf dat ik er maar 2x over gedaan heb, was zó onwijs zenuwachtig.

De eerste keer zonder rij-instructrice of ouder rijden, was erg raar en god wat vond ik het eng :').
Maar nu rij ik gewoon heerlijk rond!

@FlorienM, wat balen dat je gezakt bent :(:).
Dit zijn gewoon situaties die je zelf niet helemaal in de hand hebt, hopelijk gaat het volgende keer wel goed!

@fjordjes, dan schrik je je ook dood inderdaad, gelukkig ben je er niet tegenaan gereden (toch?).
Ik weet nog wel dat mijn rij-instructrice tijdens een les vertelde dat het wel eens voorkwam dat iemand tijdens haar rijles een kat aanreed, toen zat ik opeens niet meer zo lekker in de auto :').

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:19

Ik heb vandaag licht de trailer van m'n vriend aangetikt :'). Moest uit de garage achteruit rijden, met aan de linkerkant een muur en aan de rechterkant had mn vriend zn trailer geparkeerd, nogal dicht tegen de muur...ik moest daartussen :+ . Rij ik achteruit, ik keek in m'n spiegel en er zat nog wat plaats tussen de zijwand van de trailer en m'n auto, alleen was ik vergeten dat er bij de laadklep zeg maar een deeltje uitsteekt, en dat mn spiegel ook uitsteekt := . Spiegeltje stond plots helemaal gedraaid :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:18

Florien wat balen >< , maar kan je ook niks aan doen

Fjordjes dan schrik je ook de laplazures :oo

Noblesse :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:54

Theorie is in the pocket! :):)

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:55

Ik blaas er weer even wat leven in!

Heb zo mijn praktijk examen... Ben zo nerveus, ik weet dat ik het kan alleen ik ben soms wat te twijfelachtig (zoals bij de omkeeropdracht).. En dan hoor je allerlei verhalen over zakken -O- Ik zit al dik een week te zeggen van 'je kan het! Je gaat slagen!' :') ik ga natuurlijk keihard mn best doen :D

Ik ga even de spanning er af dansen :')

Edit: super! Gefeliciteerd! *\o/*

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:57

Succes Gerkiegorp!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:10

Succes!!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:11

Succes!!

Vanmiddag heb ik een module toets (ris instructeur) en dinsdag heb ik mijn ttt. Ik kan je vertellen dat ik flink zenuwachtig ben :brr:

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:43

Gefeliciteerd met je theorie!

En gerpiegorp toi toi toi :D heel veel succes *\o/*

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:45

Voor de Belgen onder ons: je mag dus als je je theorie hebt op de baan met een begeleider en één passagier als ik me niet vergis, maar moet die passagier die achteraan zit een bepaalde leeftijd of een rijbewijs hebben? Dus maw: mag je een kind meenemen?

Ik heb t al gevonden haha, passagier moet inderdaad één van de begeleiders zijn. Dat dacht ik al.