Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:48

PSvanLot schreef:
Hier hetzelfde.

Wij gaan morgen voor het eerst weer vergaderen, met 22 personen in de gymzaal.

Ben benieuwd hoe dat gaat. Wij gaan zo ook vergaderen wel met 6 personen maar voor de afstand in het restaurant ipv. Het kantoor van de teamleider. Voor mij de eerste keer weer op school. Het voelt als een uitje, veel verder dan het bos en de supermarkt ben ik niet geweest. :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:12

Het was een erg fijne dag, de 1,5m is niet altijd haalbaar, maar daar heb ik geen problemen mee.
Alle leerlingen waren blij om elke weer te zien en vonden het fijn om weer op school te zijn.

Ik heb een prim de gehad.

AnnemiekvM

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:53

Mijn dag verliep ook heel goed. De afstand met de kinderen ging niet altijd, maar we houden er zoveel mogelijk rekening mee. De kinderen waren heel blij om elkaar weer te zien en dat ze weer naar school mochten.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:07

Ah wat leuk om te horen dat het zo goed is gegaan bij jullie.
Het lijkt mij ook zo fijn om weer naar het werk te mogen.
Deze week is het al de achtste week dat we thuis zitten.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:05

marleen_88 schreef:
Het was een erg fijne dag, de 1,5m is niet altijd haalbaar, maar daar heb ik geen problemen mee.
Alle leerlingen waren blij om elke weer te zien en vonden het fijn om weer op school te zijn.

Ik heb een prim de gehad.

Vreemde IPad autocorrect zin.

Ik heb een prima dag gehad. Moet dat zijn.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:35

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:10

Hallo,

Ik lees hier af en toe mee, maar ik ben verder geen actieve blokker.. Ik geef les aan groep 6, maar ben tegelijkertijd nog bezig met de PABO afronden. Nu ben ik bezig met mijn scriptie en daarvoor ben ik 2 methodes tegenover elkaar aan het zetten. Bij 1 methode staat dat er onderzoek is gedaan naar de resultaten, maar dit is alleen gedaan op vroegstartscholen. Nou heb ik zelf nog nooit gehoord van vroegstartscholen en via Google word ik ook niet wijzer.. En toen dacht ik aan jullie! Zijn er juffen en/of meesters die mij kunnen uitleggen wat vroegstartscholen zijn? Alvast bedankt!

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:43

Ik dacht even dat het een Vlaamse term was, maar ik weet het inmiddels. Voordat een methode op de markt komt, zijn er scholen die alvast met de methode gaan werken zodat er al ervaring mee wordt opgedaan. Dat zijn dan (voor die methode) vroegstartscholen.

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:05

berthe schreef:
Ik dacht even dat het een Vlaamse term was, maar ik weet het inmiddels. Voordat een methode op de markt komt, zijn er scholen die alvast met de methode gaan werken zodat er al ervaring mee wordt opgedaan. Dat zijn dan (voor die methode) vroegstartscholen.

Bedankt voor uw reactie. Hier kan ik iets mee!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:34

Ze zijn hier per vaksectie bezig met het maken van een rooster na 2 juni. Ik word er echt doodongelukkig van. Omdat 2 collega's helaas niet naar school kunnen komen moet ik hun fysieke lessen overnemen van 2 klassen die dus niet van mij zijn. Daarnaast mijn eigen klassen fysiek lesgeven en ook nog online les geven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:37

Oh wow. Dat is een flinke belasting.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:42

Goof schreef:

Ik heb niet zoveel klassen gelukkig maar dan nog. Maak mij vooral zorgen om die 2 derdejaars klassen die ik niet ken. Zijn ook niet de makkelijkste.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:51

Heb je dat ook wel aangegeven bij je leidinggevende? In principe kun je dit weigeren, toch? :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:52

Annetje schreef:
Heb je dat ook wel aangegeven bij je leidinggevende? In principe kun je dit weigeren, toch? :)

Ja dat kan idd altijd maar ik heb twee collega's in de risicogroep en ik wil hen echt niet dwingen om naar school te komen. Wordt dus gewoon schouders eronder en even bikkelen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:53

Amandavd schreef:
Goof schreef:

Ik heb niet zoveel klassen gelukkig maar dan nog. Maak mij vooral zorgen om die 2 derdejaars klassen die ik niet ken. Zijn ook niet de makkelijkste.

Dit mag je best uitspreken ook.
Nu ga ik er niet vanuit dat je in eens een gehele groep voor je neus hebt toch? Of hebben jullie zulke grote lokalen? Dat kan wel schelen in of of een klas moeilijk is of niet natuurlijk. Misschien dat, dat idee je iets rust geeft. Al is het nog steeds wel veel. :(:)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:49

Ja ik heb het aangegeven maar er zit vrij weinig op. We gaan volle klassen lesgeven, vanuit de gymzalen. Kinderen komen 2 dagdelen naar school. Het zal wel goedkomen, het is maar 1 les per klas per week maar poeh. Ik ben al niet zo heel sterk in klassenmanagement.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:07

En zorgen ze dan ook voor een digibord oid?

Ik vind het een lastige hoor. Moeten we sowieso hetzelfde van de leerlingen verwachten als 'vroegah'? Moeten we volop het didactische gaan zitten?
Mij persoonlijk lijkt het belangrijker dat leerlingen weer in hun structuur en normale doen komen. Dat ze mentaal gezond weer kunnen starten in september.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:11

Goof schreef:
En zorgen ze dan ook voor een digibord oid?

Ik vind het een lastige hoor. Moeten we sowieso hetzelfde van de leerlingen verwachten als 'vroegah'? Moeten we volop het didactische gaan zitten?
Mij persoonlijk lijkt het belangrijker dat leerlingen weer in hun structuur en normale doen komen. Dat ze mentaal gezond weer kunnen starten in september.

Geen flauw idee hoe ze het voor zich zien. Ik ben het volledig met jou eens. Had gehoopt dat onze school dicht zou blijven.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:24

Bijzonder ook om dan in de gymzaal te gaan zitten. Het klinkt alsof je dan al snel met weer veel mensen in één ruimte zit. Of gaan ze half opdelen in kleine ruimtes?

Wij hebben volgende week een plenaire bijeenkomst op school. Vind dat ook een grote stap, ben sinds de lockdown één keer op school geweest in het begin om iets te printen voor mijn studie. Ben heel benieuwd hoe dat gaat volgende week.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:29

Amandavd schreef:
Ze zijn hier per vaksectie bezig met het maken van een rooster na 2 juni. Ik word er echt doodongelukkig van. Omdat 2 collega's helaas niet naar school kunnen komen moet ik hun fysieke lessen overnemen van 2 klassen die dus niet van mij zijn. Daarnaast mijn eigen klassen fysiek lesgeven en ook nog online les geven.

Kunnen de thuis zittende collega's dan de online lessen niet van je overnemen?
lijkt me dan eerlijker verdeeld. Zo gaat het bij ons ook. Wie niet fysiek voor de groep kan/ mag wordt geacht het online gedeelte te managen, zodat de rest het fysiek kan oppakken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:17

Amandavd schreef:
Ja ik heb het aangegeven maar er zit vrij weinig op. We gaan volle klassen lesgeven, vanuit de gymzalen. Kinderen komen 2 dagdelen naar school. Het zal wel goedkomen, het is maar 1 les per klas per week maar poeh. Ik ben al niet zo heel sterk in klassenmanagement.

Jeetje heftig zeg! Ik vind het voor die kinderen ook lastig dan hoor. In zo n grote ruimte uit elkaar, niet te dicht bij mogen komen en gewoon weer les.

Hier worden de groepen opgedeeld. Kinderen blijven de hele dag in de klas. Ook in de pauze. Docenten houden pauze met de groep die ze voor het het laatst gehad hebben. Docenten verplaatsen ze zich. Alleen voor de bovenbouw (dus clusters )is voor nu nog geen andere oplossing dan thuis.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:37

Ik ben als een kind zo blij dat ik weer wat mag doen op school.
Aankomende maandag en vrijdag leerlingen opvangen die het thuis niet redden.
En dinsdagmiddag met de vaksectie onze werkruimte opruimen en aansluitend een plenaire bijeenkomst met al het personeel.
Ik kijk er zo naar uit! :):)

Na 2 juni is nog wel drama trouwens, wat een organisatie gaat dit opleveren voor een paar week school. We krijgen nu allerlei schema's, die niemand begrijpt en wat de hele tijd misloopt omdat dit de concepten zijn en er steeds van alles aan verandert.

Hoe gaat het bij jullie?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:36

Volgende week mogen we weer jongens! Zin in? Klaar voor??

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:46

Goof schreef:
Volgende week mogen we weer jongens! Zin in? Klaar voor??

Ja *\o/*

Al vraag ik mij wel af hoe het allemaal precies gaat lopen en hoe goed de ruimtes zijn waar we nog online les moeten geven. Het internet is wel is onstabiel en ik zit toch 2 volle dagen op school waar ik naast fysiek ook nog 5/6 uur online moet aanbieden. Ik kan vanwege reistijd niet snel naar huis.

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:08

Spannend! Wij (HBO) zijn nu aan het denken hoe we binnen de regels zoals ze nu zijn (en waarvan nog maar afwachten is of ze in september nog net zo gelden) het onderwijs zouden willen organiseren. Hogescholen mogen alleen tussen 11.00 en 15.00 of na 20.00 u lesgeven. Maar bijvoorbeeld een dag roosteren van 13.00 tot 21.00 u mag ook want dan wordt het ov ook buiten de spits belast. Dat is de reden van die tijdslots. Maar dan zit je wel met de maaltijden...

Iedereen die volgende week begint: veel plezier! Ik ben jaloers, heb echt zó genoeg van het online colleges geven...