Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:49

jip, daar heb ik ook ervaring mee ja.

Al moet ik wel zeggen dat bij tempo ...! team een vacature kwam, ik kreeg er een mailtje door werk.nl van , de volgende ochtend een telefoontje en een sms van het uzb over de functie (die wist niet dat ik een dag eerder mijn c.v. al door had laten sturen via een collega van haar). Uiteindelijk heb ik de functie niet gekregen, maar ze hebben wel woord gehouden.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:19

Goedemorgen,

Astaloca gefeliciteerd! *\o/*

Jeanine, dat is een aanname, juist bij de grotere bedrijven gaat het in de ''lijn'' vaker mis. :o

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:21

Astaloca schreef:
Wauw! ik ben zo blij vorige week naar een uitzendburo geweest dat ik werk zocht. Vandaag gebeld! :D Ze hebben werk voor en ook nog eens waar ik zo graag zou willen werken.. Mijn dag kan echt niet stuk. *\o/*

@anastasia hoop voor jou mee! Je bent al zo lang op zoek..

wow gefeliciteerd!!

Kinke

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:23

Ik was gisteren bij het uzi, en daar doen ze niet eens aan persoonlijk inschrijven ter plekke. Alles moet via de website (lekker makkelijk voor ze ;) )

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:34

En alweer klaar :)

Dank voor alle succeswensen, het heeft gewerkt haha.
Was een ontspannen, informeel gesprek. Dat heb ik vaker gehad met Skype-gesprekken, ik vind het altijd best fijn. Zolang de verbinding niets raars gaat doen :=
Op zich zag de interviewer mijn enthousiasme wel zitten en ook mijn ervaring, enige punt is of mijn interesses en het beschikbare project wel een 100% match zijn (dat vraag ik mezelf ook nog een beetje af). Maar verder ging het heel goed.

Jammer genoeg hoor ik pas tegen januari iets, interviewer is met zwangerschapsverlof. Al geeft mij dat wel weer de mogelijkheid eerst af te wachten wat er uit het gesprek van gisteren komt (waar ik het project meer zag zitten).

Astaloca; super! *\o/*

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:40

Ik duim voor je!!!

Bij mij belde het UZB een tijdje geleden, dat ze momenteeel meer vacatures voor kandidaten aan het zoeken zijn dan andersom.

Gisteravond gebeld door een bedrijf waar ik heb gesolliciteerd, bellen ze vandaag niet. Geen voicemail ingesproken, straks maar ff terugbellen dan :)

Ik zat op de bok, menles, dan heb ik mn telefoon niet mee.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:11

Randstad België is ook enkel via internet :j

Net gebeld voor administratieve functie, morgen langs bij dat interimkantoor.
Ik kan het al raden:
"We gaan je cv zeker doorsturen!" Om dan na 4 weken te horen dat 'de functie al ingevuld is'.

Zo maar even drie sollicitaties de deur uit doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:16

Asta: Gefeli!

Ik kom hier net een vacature tegen in Assen.. Vrijwel gelijk aan mijn huidige functie. Vanavond maar even aan een brief zitten :) Zoeken een starter, met mijn 1,5 jaar werkervaring val ik nog wel in die categorie dacht ik. :o

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:18

volgens mij willen ze juist iemand met de hoeveelheid ervaring die jij hebt :P
Echte starters zullen ze wel niet willen :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:18

Daarom. Dus vanavond gewoon een perfecte brief schrijven dat ze mij gewoon moeten hebben :P

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:21

Winged schreef:
Daarom. Dus vanavond gewoon een perfecte brief schrijven dat ze mij gewoon moeten hebben :P

Hahaha :D echt doen! :D ben benieuwd

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:59

pfff werd net gebeld ... Door een uitzendbureau en ik dacht dat dat het uitzendbureau was waar ik vnadaag of morgen van moet horen of ik aangenomen ben *\o/*

Maar het was dus een andere -O- , maar ik heb gezegt dat ik morgen laat weten of ik interesse heb in de functie. Het is maar een functie voor 2 weken, dus ik wacht even het antwoord van de sollicitatie van gisteren af.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:05

Eindelijk ! Ik mag voor het eerst op gesprek ! Ik heb gesolliciteerd voor buitenschoolse opvang voor kinderen, het was zonder enige studievereisten. Ondanks dat hij weet dat ik een bachelor (hoger onderwijs) mag ik op gesprek komen ! Het is 24u p week. Het is een start, hopelijk word het iets. Volgende week woensdag heb ik sollicitatietraining, heb geprobeerd om na deze training het sollicitatiegesprek te laten plaats vinden (hij had enkele voorstellen). Zo maak ik waarschijnlijk het meeste kans om aanvaard te worden.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:17

Hoi allemaal,

ik wil me hier even melden, omdat ik opzoek ben naar een stage plek HR. Net ook al een sollicitatiegesprek gehad maar die knapten er op af dat ik nog nooit echt voor langere tijd in een groot bedrijf heb gewerkt... Beetje jammer weer.

Btw wat leuk om jullie verhalen en ervaringen zo ook te kunnen lezen :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:49

Hoe lang is een motivatiebrief bij jullie?

Nu heb ik
Geachte Mijnheer/Mevrouw Achternaam

Via -kanaal- vond ik uw vacature voor -functie-. De jobomschrijving die me daar past spreekt me erg aan.

Zoals u in mijn uitgebreid cv kan lezen voldoe ik in ruime mate aan het profiel dat u schets
Dan volgt er een zinnetje of twee, drie dat de kwaliteiten die ze vragen ik heb.

Als bijlage vindt u mijn uitgebreid cv terug, dat ik graag kom toelichten in een persoonlijk gesprek

Hoogachtend
Naam
gsmnummer
e-mailadres

Maar het lijkt me zo kort...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:50

Het gaat hier al stukken beter!!!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:53

Optiwolk, dat vind ik wel heel kort! Ik schrijf ook eerst hoe ik de vacature heb gevonden, dan iets waarom de functie me zo aanspreekt, iets over mijn persoonlijke kwaliteiten in relatie tot de functie en/of het bedrijf en sluit af met dat ik ernaar uitkijk om mijn motivatie te komen toelichten in een persoonlijk gesprek.
Dit is ongeveer 3-kwart kantje op lettertype 12 en met witregels tussen de verschillende alinea's.

Joolien: wat fijn zeg!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:55

Optiwolk, dit is geen motivatiebrief... :D. Die van mij is wel wat langer hoor. Die van mij is 3 tot 4 alinea's. Je moet uitleggen waarom je dan geschikt ben voor de functie. Dus waarom moeten ze jou nemen? Wat kan je goed? En waarom hebben ze dat nodig? Waarom wil je bij dat bedrijf werken? En uit welke ervaring kunnen ze afleiden dat je de functie zeker aan kan? En misschien kun je wel binnenkomen met een verbeterpunt? Iets wat jij zou kunnen toevoegen?

Sprankelen moet je brief! Uitnodigen. Niet een saai opgedreund rideltje :D. Sorry, bedoel het niet slecht. Maar een brief moet toch ook een beetje persoonlijk zijn :).

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:55

Eens met Zap, deze brief zegt niets over jou als persoon of je motivatie om de functie te willen hebben.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:00

Mijn motivatie om de functie te willen hebben is dat werken nu eenmaal gevraagd wordt door de maatschappij :') Maar dat kan je niet zeggen zeker? :P

Dit vind ik zo moeilijk aan solliciteren:
Dit zijn mijn competenties, die komen overeen met jouw gevraagd profiel.
NOW HIRE ME

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:04

Neuh, op die motivatie zou ik je niet aannemen :+ Maar ga er eens over nadenken wat je daadwerkelijke motivatie IS! Ja, het klopt dat je moet werken, maar waarom juist deze baan en niet die andere die je ook zou kunnen doen? Waarom dit bedrijf, waarom deze sector, waarom deze doelgroep?
Zo lang je dat voor jezelf niet duidelijk hebt, kun je het ook niet overtuigend brengen naar je evt. toekomstig werkgever

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:04

Maar waarom wil jij bij DAT bedrijf werken en niet bij bedrijf X? Wat is de toegevoegde waarde voor hen om jou aan te nemen?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:05

Haha, ja zo denk ik er weleens over hoor. Waarom wil ik nou bij dát bedrijf werken? Nou, omdat ze gewoon een baan hebben. Of ik nou bij dat ene bedrijf werk of bij het andere interesseert me niet. Ik wil werken :D. Maarja...dat kan ik er ook niet inzetten. Ik wil vandaag 4 solli's de deur uit doen, maar ik zit ook nog op de eerste te hikken hoor. Ik vind het ook zo moeilijk :P.

Ik probeer in ieder geval origineel binnen te komen, dus niet het standaardrideltje. Ik begin met een vraag. (is dat eigenlijk een goed idee?). Zo ongeveer: U zoekt een contentjunky met een vlotte pen en kennis van de Nederlandse taal? Zoek dan niet verder..blabla

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:08

Waarom deze baan, sja omdat die bij m'n opleiding past. Duh.
Waarom dit bedrijf, sja omdat die een vacature hebben openstaan. Sector interesseert me niet zo, ben starter dus begin sectorgewijs sowieso van 0.

De toegevoegde waarde voor hen om mij aan te geven is dat ze een vervanger gevonden hebben? :')

-zucht-

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:09

waar ben je goed in? probeer dat te omschrijven door de werkzaamheden te gebruiken