Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)

, maar ik heb gezegt dat ik morgen laat weten of ik interesse heb in de functie. Het is maar een functie voor 2 weken, dus ik wacht even het antwoord van de sollicitatie van gisteren af.

. Die van mij is wel wat langer hoor. Die van mij is 3 tot 4 alinea's. Je moet uitleggen waarom je dan geschikt ben voor de functie. Dus waarom moeten ze jou nemen? Wat kan je goed? En waarom hebben ze dat nodig? Waarom wil je bij dat bedrijf werken? En uit welke ervaring kunnen ze afleiden dat je de functie zeker aan kan? En misschien kun je wel binnenkomen met een verbeterpunt? Iets wat jij zou kunnen toevoegen?
. Sorry, bedoel het niet slecht. Maar een brief moet toch ook een beetje persoonlijk zijn
. 
Maar dat kan je niet zeggen zeker? 

Maar ga er eens over nadenken wat je daadwerkelijke motivatie IS! Ja, het klopt dat je moet werken, maar waarom juist deze baan en niet die andere die je ook zou kunnen doen? Waarom dit bedrijf, waarom deze sector, waarom deze doelgroep?
. Maarja...dat kan ik er ook niet inzetten. Ik wil vandaag 4 solli's de deur uit doen, maar ik zit ook nog op de eerste te hikken hoor. Ik vind het ook zo moeilijk
.