Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:40

Haha, zo lief, net een geëmotioneerde moeder aan de telefoon die haar (preview) newbornfoto's zo mooi vond, dat ze echt even moest bellen. Dat is waar je het voor doet!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:45

Dat zijn inderdaad de beste complimenten, leuk!!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:58

Ben je er al uit wat je gaat doen m.b.t. het wederverkopen Joyce?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:40

Nee nog niet... Ik vind het echt heel lastig, omdat deze persoon praktisch heel mijn assortiment wil gaan voeren qua bekende merken speelgoed. Het heeft zowel voordelen als nadelen en ik moet goed gaan uitzoeken wat voor mij zwaarder weegt.

Ik zal morgen trouwens nog ff 2 pb's beantwoorden, maar elke keer nog niet de tijd gehad om goed voor te gaan zitten, haha.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:28

moeilijk inderdaad... voordeel is dat ze moeilijk onder jouw prijs kunnen (en tegelijk rendabel kunnen zijn) als ze via jouw inkopen. nadeel is dat de overlapping tussen jouw shop en een wederverkoper wel heel groot wordt waardoor je mogelijk concurrent wordt...
langs de andere kant zou ik het heel makkelijk vinden om via iemand kleinere hoeveelheden te bestellen, niet om dan o mijn beurt weer gewoon door te verkopen, maar om te bewerken met borduurwerk en helemaal te customizen; dat vind ik dan weer wat anders.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:23

Joyce, denk je ook aan het feit dat hij dan met klachten bij jou gaat komen? Hij zal dan binnen een paar dagen antwoord willen. Jij bent dan zijn leverancier waar hij iets van verwacht. Denk dat jij dan heel goed moet weten wat jij weer van jouw leverancier kunt verwachten. En stel je voor hem ook een minimum in qua inkopen? Wel punten om mee te nemen in je overweging denk ik.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:27

Gefeliciteerd met je verjaardag, Magica!

Veel succes met je beslissing, Joyce!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:06

pmarena schreef:
Lijkt me geen probleem toch om gewoon hobby-matig wat bij te verdienen, en dan als het een beetje loopt eventueel wat ww terug te moeten betalen?

Beter dat je wat op aan het zetten bent en aan je toekomst werkt dan je hand ophouden en zelf niks proberen, lijkt me.

Hilda79 schreef:
Pmarena als je dat doet dan ga je flink nat en krijg je flinke problemen. Dat zou zelfs onder uitkeringsfraude kunnen vallen. Als je ww hebt mag je niks bijverdienen en geen bedrijf starten zonder toestemming.

Ach kom, als je af en toe wat foto's maakt of bvb. met een sopje door het huis van iemand gaat en daar af en toe een paar tientjes mee verdient die je netjes op geeft als inkomsten... zal het allemaal vast wel meevallen :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:03

Als je dat al deed voordat je werkloos werd en dit ook aan hebt gegeven bij je ww aanvraag mag dat inderdaad. Echter doe je dat niet of begin je daar mee tijdens je ww dan kun je daar hele grote problemen mee krijgen.
Sorry pmarena maar het is echt zo en ze controleren hier heel scherp op en terecht. Dit geldt overigens voor alle uitkeringen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:12

Hm, ik 'zit' ook ergens mee. Niets bijzonder, maar ik ben zo mentaal onrustig de laatste tijd. Heb continu zin om weer iets 'nieuws' erbij te doen.. Een nieuw project binnen de zaak, of iets anders, ik kom er niet echt uit. Heb gereageerd op een vacature voor een freelance tekstschrijver voor een nieuwe hippische website, maar wacht nog op antwoord.. Soms word ik zo moe van mezelf, het is echt nooit genoeg :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:22

Ik ken dat wel Mallootje, ik ben qua persoon ook best rusteloos. Ik kan me zo weer in iets nieuws storten en dat oude afmaken, nee daar heb ik dan geen zin meer in. Ik ben best gauw verveeld, dus daar komt het denk ik vandaan. Op zijn tijd best frusterend om dat ik, 1: weinig dingen écht helemaal volgens plan afmaak, en als het wel lukt dit me best veel moeite kost (ik daar weer zo moe van word....) en 2: ik verzin zoveel nieuwe dingen dat ik die ook niet allemaal kan doen en dat is ook weer frusterend.

Maar heb je nog tijd om dat erbij te doen dan?

Ik heb weer een ander 'probleem': er is een bommetje ontploft na de foto's van de newbornshoot. Ik heb vandaag al twee aanvragen voor fotoshoots (en kadobonnen). Alleen is dit met oudere kinderen en ik weet niet of dat wat voor mij is.... een newbornshoot kan je veel mee qua styling ect. en dat ligt mij wel, maar oudere kinderen zijn soms zo moeilijk in het gareel te houden en origineel te 'plaatsen' op een foto. Maarja, nee zeggen is ook al zo wat, ze vragen mij natuurlijk ook niet voor niets, maar stel dat het niet lukt, dan is dat niet echt goed voor mijn 'naam'...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 08:29

Dat gevoel van elke keer iets nieuws willen doen ken ik wel... Mijn te doen lijstje met projecten is ook te lang tegenover de uren die in een dag zitten. En hoe rusteloos ik ook ben, vandaag ga ik echt ziek op de bank liggen... Nu doorwerken helpt niet...

@Yucca: Misschien kun je dat ook communiceren naar je klant? Dat je nog geen ervaring hebt met oudere kinderen en dat je het wel uit wil proberen? Als je eerlijk bent, zullen ze daar geen problemen van maken, denk ik... Ik ben er de laatste tijd wel achter dat veel mensen juist eerder tevreden zijn dan ik! Zeker met familiefoto's...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:06

Yucca, het klinkt misschien stom maar ik denk dat 11a het bij het rechte eind heeft.. Volgens mij zijn de meeste ouders al dolgelukkig als ze mooie, scherpe, professionele foto's van hun kids hebben. Hoeft denk ik niet altijd een megacreatief hoogstandje te zijn, als er maar iets leuks uitkomt om in te kaderen. Ik zou het ook zo doen, aangeven dat dat niet je corebusiness is maar dat je wel wil proberen om er iets heel leuks van te maken!

Op zich zou ik nog wel tijd hebben voor wat 'extra', al hangt dat ook af van week tot week. Als het druk is in de winkel heb ik weinig tijd over, in rustiger weken kan er nog wel wat bij. Ik verveel me ook zo vreselijk snel, echt irritant is dat..

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:11

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:17

kynshiri schreef:
https://www.etsy.com/nl/listing/1656719 ... _home_feat

de eerste patches zijn een feit intussen :D Dat zijn wel nog standaardpatches, maar wat je verkoopt, is verkocht he :)

Klopt de maatvoering op je site wel helemaal? Een patch van bijna 1 meter bij 1 meter lijkt mij vrij groot, zeker voor € 5,- maar ik heb niet zoveel verstand van patches :D Ik hoop niet voor je dat je klantjes nu een teleurstelling krijgen als ze een patch van een meter bij een meter verwachten en er komt een patch uit van 10cm bij 10 cm ;)

Citaat:
Awesome patch on a denim background.

96 cm x 96 cm

One patch ready to ship, but can be made to order in every color you like!
If you would like a patch with different colors than the one in stock, please indicate this in the invoice.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:19

Misschien ook nog wel een leuk idee: mijn schoonzusje heeft voor haar pasgeboren baby een superleuke handdoek gekregen.

Gewoon een mooie dikke kwaliteit leuke kleur handdoek, met daarop geborduurd de naam van haar dochtertje en ik dacht een waslijntje met wat kinderkleertjes eraan.

Superleuk gedaan, een broekje van echte stof en dan de randjes geborduurd enzo... zo kun je echt supermooie kunstwerkjes maken :j

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:20

FlyAway schreef:
kynshiri schreef:
https://www.etsy.com/nl/listing/1656719 ... _home_feat

de eerste patches zijn een feit intussen :D Dat zijn wel nog standaardpatches, maar wat je verkoopt, is verkocht he :)

Klopt de maatvoering op je site wel helemaal? Een patch van bijna 1 meter bij 1 meter lijkt mij vrij groot, zeker voor € 5,- maar ik heb niet zoveel verstand van patches :D Ik hoop niet voor je dat je klantjes nu een teleurstelling krijgen als ze een patch van een meter bij een meter verwachten en er komt een patch uit van 10cm bij 10 cm ;)

Citaat:
Awesome patch on a denim background.

96 cm x 96 cm

One patch ready to ship, but can be made to order in every color you like!
If you would like a patch with different colors than the one in stock, please indicate this in the invoice.

hmmm goed punt :o ff aanpassen

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:22

pmarena schreef:
Misschien ook nog wel een leuk idee: mijn schoonzusje heeft voor haar pasgeboren baby een superleuke handdoek gekregen.

Gewoon een mooie dikke kwaliteit leuke kleur handdoek, met daarop geborduurd de naam van haar dochtertje en ik dacht een waslijntje met wat kinderkleertjes eraan.

Superleuk gedaan, een broekje van echte stof en dan de randjes geborduurd enzo... zo kun je echt supermooie kunstwerkjes maken :j

aja de bedoeling is dat handdoekjes enz ook kunnen op bestelling, maar ik begin nu eerst met het makkelijkste om geld in het laatje te brengen. patches zijn simpel om te verzenden en makkelijk gekocht (geen kleding of handoeken inkopen, makkelijk in te stellen op de machine,...)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:23

Thanks voor het advies dames! Ik heb het inderdaad zo ingestoken, precies zoals ik het bij de newbornactie ook heb gedaan (dat was ook omdat ik gevraagd was en wist ik niet goed wat ik ermee moest omdat ik het nog niet eerder had gedaan). Heb er een goed gevoel over zo!

Dat idee van Pmarena klinkt erg leuk. A.s. moeders zijn vaak wel gevoelig voor dat soort home-made spulletjes. Ik heb voor mijn petekindje ook zitten zoeken naar een speelkleed met evt. zijn naam erop. Alleen vind ik borduurwerk vaak wat klassiek, stof in lettervorm erop genaaid vind ik dan persoonlijk mooier/stoerder/hipper.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:38

Ja, ik vond het ook echt superleuk +:)+

Van die leuk gekleurde geruite stofjes, en daar dan een broekje van borduren aan een geborduurde waslijn met geborduurde knijpertjes zelfs geloof ik :P

Of vogeltjes van stof..of wat dan ook.

Super gaaf om dekentjes of speelkleden van te maken ook, doe je een bijtje met een suède lijfje en voile vleugeltjes, weer iets anders van spijkerstof, stukje katoen...enz. Meteen leuk allemaal plaatjes / kleurtjes / materialen voor zo'n kleine om te ontdekken en van te leren :j

Dat is ook superleuk om op Etsy te zetten natuurlijk :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:45

Dat borduren op lakentjes en handdoeken doet een kennis van mij ook. Echt heel leuk om te geven. Zo heeft ze voor een nichtje van mij op een mooie slab de naam van het kindje geborduurd. Mijn nichtje was echt heel blij met dit persoonlijke kado.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:22

Zijn er hier ook ondernemers die een (kantoor)pand huren?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:35

Ik huur een losse werkplek, dat zal wel niet meetellen ;-)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:38

11AFotograaf schreef:
Dat gevoel van elke keer iets nieuws willen doen ken ik wel... Mijn te doen lijstje met projecten is ook te lang tegenover de uren die in een dag zitten. En hoe rusteloos ik ook ben, vandaag ga ik echt ziek op de bank liggen... Nu doorwerken helpt niet...

Beterschap! :brr:

Dat rusteloze gevoel herken ik ook wel, zeker omdat je ook veel ballen in de lucht moet houden, ook naast je daadwerkelijke werk.
In marketing gaat als (startende) ondernemer zoveel tijd zitten: materiaal maken, facebook/twitter/website bijhouden, de juiste acties bedenken, expose verkrijgen, kiezen waar je mee in zee gaat qua adverteren, visie steeds iets bijstellen misschien, en soms werkt iets totaal niet....

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:00

11Afotograaf ook al ziek? Ik ook na een dagje walibi in de regen staan :(