Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:30

Dimple schreef:
Idinn.......lastig. Je hebt inderdaad wat op je CV staan. Maar sluit het aan bij je opleiding en ervaring? Of zou het heel raar staan op je CV? Help me nog even, wat zoek je ook alweer??

Linda, ik zou het gewoon lekker formeel houden. Bewaar elke brief die je stuurt met de melding waar je die heen hebt gestuurd. Als ze je terug bellen dan kan je nog even snel terug kijken wat je ook alweer hebt geschreven. Verder kan je bepaalde stukken tekst ook prima hergebruiken.
Maar een brief schrijven waarom je ingeschreven wilt worden?? Welk bureau is dat??

Air, als je een baan kan vinden die beter aansluit bij je opleiding zou ik daar voor gaan uiteraard.
Wij hebben ook redelijk wat studenten zitten die voor ons bellen. Die stoppen straks ook als ze moeten afstuderen oid. Een aantal doen ook de afstudeeropdracht bij ons, echt super leuk!

Bij Attract in Ede. Ik denk dat ik er maar gewoon inzet waarom ik opzoek ben naar een baan, en hoeveel uren ik ongeveer wil gaan werken ect. En dan gewoon een beetje formeel houden denk ik maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:44

kaatje77 schreef:
Aaaaaagh. Manlief heeft pc opgeschoond, alle mappen weg, dus ook mijn sollicitatielijst brieven, vacatures, reacties etc etc etc..... ;(

Noooooo dat is zuur zeg!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 10:10

Lente, dat kan je wel terug halen hoor! Moet je even googlen, maar er zijn programma's die dat weer terug kunnen halen.

Ik heb het wel eens nodig gehad met een crash van mijn laptop. Was zo blij dat ik ze terug had.

Linda, vertel ze: wat je zoekt, waarom (sluit aan bij studie oid), hoeveel uur, wat voor een soort bedrijf goed bij jou zou passen, welke taken je aanspreken, reistijd etc.
Dan je sterke punten en welke nog aandacht behoeven.

Moet lukken!

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:35

Gisteren een mail teruggekregen van een instelling dat ze toevallig net nog een stagiaire zoeken en dat als het me wat lijkt, ik kan meedraaien een dag.

Wel cliënten met een laag niveau en agressie, anders dan ik voor ogen had. Maar goed, werk is werk en leerzaam zal het sowieso zijn.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:18

Nou ik ben ziek thuis, begon week of drie geleden met aantal dagen onwijze hooikoorts waarbij mijn lichaam amper op medicatie reageerde, al snotterend doorgewerkt. Was achter af toch ontsteking aan groene slijm te zien. Daarna gewoon minder fit. Afgelopen week onwijs veel spierpijn en last van mijn botten gehad. Ook door gewerkt, maandag koortsig, hoofdpijn, niet helder maar veel spoed dus pas om drie uur naar huis. Nu aan het uitzieken, heb 36,6 en lager maar voel me zweterig dus nog een dag thuis, hopelijk morgen weer verder en even bepalen of ik dit vrij neem ivm verdienen vrije dag bij niet ziek ed.. Gewoon te lang doorgegaan

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 13:34

Oh balen zeg Fargo, je hebt toch even te lang doorgelopen en dan duurt herstel vaak ook wat langer. Ik zou dus nog een extra dagje pakken.
Wij hebben 2 wachtdagen bij ziekte..........zo'n stomme actie vind ik dat. Of mensen werken te lang door (waar jij nu een mooi voorbeeld van bent :D ) óf ze melden zich ziek en blijven dan meteen een hele week thuis omdat ze al 2 dagen geen werk betaald krijgen en die andere dagen er dan makkelijk bij pakken. Maar dat is mijn mening ;)

Als jij goed gemotiveerd personeel hebt en daar de nodige aandacht aan besteed melden ze zich ziek en komen direct weer werken zodra ze beter zijn.

Sterkte en beterschap in ieder geval!! :(:)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:42

Nog technische mensen (civiel, natuurkunde, bouwkunde, werktuig) die zoekende zijn omgeving apeldoorn-Deventer-holten?

Mogelijk heb ik nog wel wat interessants... Dan graag pb.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:33

Ja wij hebben ook wachtdagen maar het was ook gewoon best druk waardoor je toch gewoon probeert door te gaan, je bent net aan de slag..

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:09

Lente schreef:
kaatje77 schreef:
Aaaaaagh. Manlief heeft pc opgeschoond, alle mappen weg, dus ook mijn sollicitatielijst brieven, vacatures, reacties etc etc etc..... ;(

Noooooo dat is zuur zeg!!

Ja, in eerste instantie wel....

Maar kreeg net zo'n gave mail.
Had in maart een Open sollicitatie gestuurd en toen was er geen vacature vrij.
Nu wel of ik nog steeds belang heb zou ik mijn motivatiebrief en cv opsturen :):)
Gaan morgen een dag eerder terug van vakantie om reactie te geven :Y)

Ben helemaal hyper :):)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:33

kaatje77 schreef:

In je emailbox niet nog wat brieven die je hebt verstuurd (in je send mail ) staan??
Echt rot zeg.... Zou ik ook echt van balen!!

Maar wel goed nieuws van die open sollicitatie zeg! Succes met reageren! :):)

Fargo, beterschap :(:)

Pff, ik word moedeloos van het niet vinden van geschikte vacatures en als ik wat heb de afwijzingen. Ik heb ook niet echt meer de motivatie om te zoeken. Zit i keen aantal uur achtereen te zoeken naar vacatures, maar vind niets. Volgende week een uitzendbureau rondje maken. Ben wel al ingeschreven bij een paar online recruiters (die ook al eens hebben gebeld met mogelijk geschikte vacatures, heel fijn).

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:41

Klinkt goed Kaatje!

Hier nog iemand die een beetje moedeloos wordt...Ik heb overal alerts uit staan en hou de vacatures ook in de gaten, maar vooralsnog is er sinds 1-5 niets voorbij gekomen waar ik iets mee kan :o Contract loopt nog tot 1-11 en in mijn branche duren de sollicitatieprocedures al snel een maand of 2. Begin nu toch wel weer een beetje onrustig te worden :=

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:51

Tamcreda, heb inderdaad wel wat in de outbox staan. Laatste maand sowieso mijzelf in de bcc gezet, maar de vacature omschrijving zelf en wat ik gedaan heb, belletje, naslagwerk via de site etc. die aantekeningen ben ik kwijt..... :(

Had zo'n mooie Excel lijst bijgehouden..... :+

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:53

gomir schreef:
Klinkt goed Kaatje!

Hier nog iemand die een beetje moedeloos wordt...Ik heb overal alerts uit staan en hou de vacatures ook in de gaten, maar vooralsnog is er sinds 1-5 niets voorbij gekomen waar ik iets mee kan :o Contract loopt nog tot 1-11 en in mijn branche duren de sollicitatieprocedures al snel een maand of 2. Begin nu toch wel weer een beetje onrustig te worden :=

:oo daar wordt je dan ook niet vrolijk van.....heb je al geprobeerd via Google vacaturenaam en plaatsnaam intypen? Ik kijk ook vaak op plaatsnaam en dan straal 20km.Kom daar vaak leuke vacatures tegen die goed bij mij passen en daar solliciteer ik dan op.
Wat zoek je precies?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:57

Een baan als intensivist, bij voorkeur ergens in Nederland :+ Hoewel Europa als zoekgebied wsl realistischer is...Op zoek naar een baan buiten mijn eigen vakgebied is eerst nog even geen optie, want dan kom je er helemaal niet meer tussen en als je er een tijdje uit bent ben je zomaar je registratie kwijt :o

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:40

Dit is toch werkelijk waar niet te geloven. Ik had afgelopen zaterdag gesolliciteerd op een vacature waar ze iemand zochten om de stallen uit de mesten en te werken met jongeren op een zorgboerderij. Nou ideaal voor mij met mijn paardenopleiding en nu lerarenopleiding, werktijden waren perfect te combineren. Vandaag een navolg mail gestuurd en meteen antwoord gehad dat mijn gegevens bij een collega die op vakantie was terecht waren gekomen. Ik dus opnieuw gegevens en sollicitatiebrief gemaild. Ik krijg vervolgens een mail terug dat ik te hoog gekwalificeerd ben en wat de vacature inhield en dus afwijzing.

Ik dacht echt, wtf. Ik sluit imo perfect aan op de vacature, dus teruggemaild dat ik mij goed bewust was van de taken van de vacature etc, en dat ik in mijn ogen de perfecte kandidaat ben.

Ben benieuwd of ik nog antwoord krijg.

Is echt voor mij de allereerste keer dat ik te horen krijg dat ik te hoog gekwalificeerd ben.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:52

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:07

Jeejj... Ik heb eindelijk werk gevonden. Echter is dit wel via uitzendbureau tempo team. Ik heb voor deze week een rooster gekregen, echter is het alle dagen al veranderd geworden... In de zin dat er vooral in de avond extra uren zijn toegevoegd. Moest gisteren eigenlijk van 1230 tot 19 u werken, maar de dag daarvoor al te horen gekregen dat het van 14-20 u ging worden.... Echter gisterochtend een sms, rooster is veranderd... 14-22u.
Moet vandaag eigenlijk tot 19u, maar jawel hoor vanmorgen alweer een sms, en moet nu dus alweer tot 20 u, en dat zal dan vast wel weer 21u worden.
Werk is opzich wel leuk, maar ik was opzoek naar vastigheid, en loop er nu dus al tegenaan dat niet te hebben. Kan geen afspraken maken, omdat rooster steeds veranderd.
Twijfel wat nu te doen... Dit accepteren en werk houden, of niet accepteren en dan weer werkloos thuis gaan zitten.
Wil het sowieso gaan aankaarten, dat ik dit vervelend vind.
Er is me aan het begin gevraagd of ik er moeite mee had als het rooster afentoe zou veranderen, daar had ik geen moeite mee..... Maar alle dagen van de week noem ik geen afentoe.

Verder heb ik ook aangegeven dat ik vier dagen wil werken en tussen de 20-25uur... Zoals de planning er nu uitziet is dat vijf dagen, en minimaal 33u

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:16

Ik zou dit werk houden en ondertussen kijken / zoeken naar wat anders. Wat voor werk zoek je?

Tancreda, snap dat het moeilijk is, weet er alles van maar je bent nog niet zo heel lang bezig en steeds opschrijven dat je er moedeloos van word gaat je niet helpen aan een nieuwe baan. Als je er positiever in staat straal je dat ook uit en helpt jezelf ook meer dan het negatief te bekijken. Ookal is dat lastig. Natuurlijk helpt het om af en toe gal te spuwen, maar als je je eigen berichten hier terugleest, daar word je niet vrolijk van omdat er geen sprankje hoop uit blijkt.

Klinkt misschien hard zoals ik het nu opschrijf maar zie het als een "schop onder je hol" om er wat van te maken. Je kan het heus wel, laat spirit zien en je voelt je zelf al een stuk beter :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:38

Fangio schreef:
@ Gomir: Eerste 2 zijn niet in Nederland, dus ik weet niet of dat iets voor je is. Laatste site zul je zelf wel al kennen :+ Maar er is ook een Belgische equivalent van, mocht je geïnteresseerd zijn in België.
https://vacaturesvoorartsen.nl/vacature/intensivist/
http://jobs.azsintjan.be/Jobs/VacatureD ... 0000000392
http://nvic.nl/vacatures

Ik ken alle sites wel en sta ook ingeschreven bij o.a. BKV en Via medica. Probleem is dat ik internist ben en geen anesthesist en dat is in het buitenland minder gebruikelijk. De belgische vacature is ook voor een anesthesist.
NVIC-vacatures krijg ik allemaal ook al via de mail binnen als lid.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:43

Is eventueel doorleren niet mogelijk Gomir? Of een betaalde onderzoek doen?

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:12

gomir schreef:
Fangio schreef:
@ Gomir: Eerste 2 zijn niet in Nederland, dus ik weet niet of dat iets voor je is. Laatste site zul je zelf wel al kennen :+ Maar er is ook een Belgische equivalent van, mocht je geïnteresseerd zijn in België.
https://vacaturesvoorartsen.nl/vacature/intensivist/
http://jobs.azsintjan.be/Jobs/VacatureD ... 0000000392
http://nvic.nl/vacatures

Ik ken alle sites wel en sta ook ingeschreven bij o.a. BKV en Via medica. Probleem is dat ik internist ben en geen anesthesist en dat is in het buitenland minder gebruikelijk. De belgische vacature is ook voor een anesthesist.
NVIC-vacatures krijg ik allemaal ook al via de mail binnen als lid.

Ik zal eens op het intranet van onze ziekenhuisgroep kijken vanmiddag en het verder in de gaten houden, maar hier zijn inderdaad de anesthesist/intensivisten populair.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:12

Als het aan mij lag was er een plek voor een internist vrij gekomen in het ziekenhuis waar ik pas geweest ben. Waarom is dat trouwens minder gebruikelijk?

Ik ben aan het wachten op volgende ziekenhuisbezoek in de hoop dat ze iets vinden. En al een 'wat als' gesprek gehad. Ik ben er bang voor dat ik dit jaar mijn studie afrond en er nooit iets mee kan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:44

@ Ineke; zoveel heb ik hier niet gepost en ook niet veel met de melding dat ik moedeloos wordt naar mijn idee. Soms heb je van die dipjes, en die heb ik nu bereikt. Ik zit vooral in de rats omdat ik het qua kosten toch niet ga redden wat ik anders had gedacht, en dat maakt mij behoorlijk gestrest vanwege mijn beesten.
Ik ben idd nog niet zo lang werkloos, maar ben ik al langere tijd (ruim 2 jaar) bezig met het zoeken naar een baan binnen mijn eigen vakgebied, omdat ik wist dat mijn vorige baan niet eeuwig zou zijn en omdat ik gewoon wat anders wilde. Het is dus niet dat ik pas sinds kort aan het solliciteren ben geslagen. Ik heb een hele berg sollicitaties achter de rust :)
maar het is vooral even de frustratie van geen geld, het liefst een baan in mijn eigen vakgebied willen, maar vanwege het geringe aanbod dat niet voor elkaar krijgen. Ik heb mij inmiddels weer veel breder ingesteld, als er maar een baan komt en dan kunnen we vanuit daar weer verder kijken :)

Ondertussen loop ik wel met een vriend mee zo af en toe, en ik steek een hoop van hem op en het is erg leuk! En waardevol, aangezien ik toch weer wat goede kneepjes van het vak leer, en mijn kennis op krik. Op die manier heb ik straks hopelijk meer kans om ook als Ecoloog ergens aan de slag te gaan uiteindelijk. Vandaag een dagje informatie opsnuiven, ik heb een hoop doorgestuurd gekregen.

@ Amanda, dat is wel zuur ja! Het helpt soms ook wel om in je sollicitatiebrief te melden dat je weet dat je mogelijk over gekwalificeerd bent, maar dat je dat niet erg vind omdat het echt een baan is die bij jou past. volgens mij gaat het ook vaak over dat je anders 'te duur' bent volgens mij? En met zoiets te melden geef je aan dat je dat niet erg vind... Ik heb het zelf ook wel eens specifiek genoemd omdat dat mij werd aangeraden door vrienden.

@ Silver; ik zou het idd aankaarten wat betreft je uren, ook dat je meer werkt dan dat je eigenlijk eerst had afgesproken. Ik zou echter de baan wel aanhouden (of je moet er echt gek van worden) en ondertussen verder zoeken.

@ Gomir; wat zoek jij voor baan? Balen dat je al zo lang op niets hebt kunnen reageren.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:08

Mywishmax sterkte!

Tancreda, ja klopt! Heb nu ook gemild dat ik het echt niet erg vind om voor minimumloon te werken, maar heb daar sinds vanmorgen niks meer op gehoord.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:18

Deze week twee echt leuke vacatures gezien en op geschreven. Nu even afwachten (is niet mijn sterkste kant :) ) Tot nu toe haal ik alle vacatures vanaf werk.nl Daar is de match met mijn profiel goed en is er behoorlijk wat aanbod. ik vind het alleen erg moeilijk om mijn enthousiasme in een brief te "vertalen". Zover ik ze na laat kijken worden ze als goed bestempeld, maar tóch....ik kom er nog niet doorheen voor een sollicitatiegesprek. Ik ik wil er niet aan dat het mijn leeftijd zou zijn ;)