Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 12:29

Oh balen zeg!! Dan pis je echt nét naast de pot.

En nu??

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:54

Ja dit is echt drie druppels ernaast zeg maar...

Contact opnemen met het stagebureau en overal sollicitaties heen sturen. Misschien dat er nog iemand heeft moeten afzeggen.

Was zo naief om ervan uit te gaan dat ik hem zou krijgen. Op zich niet heel onredelijk want het ging dus ook echt wel heel goed... Maar had buiten "dikke pech" gerekend.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:55

Lente wat onwijs balen....

Tip voor iedereen: Nooit op een paard wedden ;)

Hier nog een afwijzing ontvangen. Maar die van de cases loopt nog steeds :):)

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 00:14

whaaaaaaaaaaahhhh
Ik kom even tussendoor waaien!
Woensdag heb ik een sollicitatie gesprek!
En m'n eigen plannetje (mini bedrijfje) gaat als een idioot!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 00:19

Voor alle nieuwe mensen welkom, heb even vlug bij gelezen.
Dimple: wat een super begin zon bos bloemen! Erg attent!
Lente: super balen :( zeker dat je het net niet geworden bent is geen leuk gevoel. Hopelijk heb je snel een andere plaats gevonden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:41

Jammer Lente, wij weten hier denk ik allemaal precies hoe jij je voelt, succes met een nieuwe plaats!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:40

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 16:42

Pien, vertel wat ben je aan het doen met je eigen bedrijfje??

En wat goed dat je woensdag op gesprek mag! yeah!!

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 17:28

even door bokt heen gescrollt, en kwam dit tegen, dus sorry dat ik kom binnenvallen maar om er een topic voor te openen is denk ik wat te veel van het goede.

weet iemand hoe je een motivatie brief begint ?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:47

Hoi hielkebro. Ik denk dat iedereen je wel kan helpen hoor. Maar voor zo'n vraag scroll je toch niet door bokt? Goede motivatie brief intypen op google en er gaat een wereld voor je open! :+

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:42

@sure_lee, Jupp, maar zo'n motivatie brief op google begint met je eigen naam endergelijke.
of is dit standaard zo ? :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:44

Ja. Hoeft niet perse bij online sollicitatie maar ik doe het wel altijd.

Wordt het schrijven van formele brieven niet meer gegeven bij Nederlands? :=

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:46

vuurneon schreef:
Ja. Hoeft niet perse bij online sollicitatie maar ik doe het wel altijd.

Wordt het schrijven van formele brieven niet meer gegeven bij Nederlands? :=

Jazeker wel ! zelfs bij Engels nog.
Maar ik denk daarbij eerder aan een brief die je even op de post doet.. :Y)

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:05

Balen Lente!

Ik heb bijna 6 maanden thuis gezeten (zwangerschapsverlof + iets eerder ivm ziekte en zomervakantie) en nu door naar een nieuwe baan dus . Heb er wel zin in, maar soms ook niet. Ben het thuis zitten wel zat, maar zou graag meer tijd thuis zijn bij onze mini (ga 4 dagen werken). Maar goed, met 12 maanden kan ik ouderschapsverlof opnemen, en dan ga ik dus naar 3 of 3,5 dag.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:24

Ik maak een bepaald soort kinderspeelgoed. Nooit gedacht dat het zou lopen maar binnen twee weken liep het helemaal uit de hand met bestellingen.... Voor meer info liever via pb ;-)
Ja kei spannend. Ga er open in! Maar na drie/vier maanden solliciteren op gesprek is wel tof. Eindelijk.

Motivatiebrieven zijn er heeeel veel te vinden online inderdaad. En vaak je enthousiasme erin verwerken :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 20:33

Pein, stuur me ff een BP, ben vet nieuwsgierig!!!

Hielke, je moet de brief aanpassen naar je eigen stijl, ik ga er vanuit dat je dat ook wel snapt.

http://www.sollicitatiebrief-voorbeelden.nl/

http://www.nationalevacaturebank.nl/inf ... ogle.nl%2F

http://www.carrieretijger.nl/carriere/s ... beeldbrief

Tadaaaaaaaaaaaa............google is je vriend. Makkelijker kan het niet.

Oh ja.........wel je eigen verhaal noteren hé! Niet klakkeloos overnemen wat ze op de site schrijven ;) :+

Morgen week 2..........ik heb nog nooit zo'n volle agenda gehad in de eerste 2 weken van een nieuwe baan. Die staat stampvol met afspraken, gesprekken en meetings. :')

Ik hoef me niet te vervelen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:02

Lekker toch Dimple!

Ik heb zo'n goeie vacature gezien op mn nieuwe werk.. maar vind het eigenlijk niet netjes om te solliciteren.. Maar.. mijn collega's vinden van wel. Ze hadden een briefje voor me geschreven: 'Je bent hier van harte welkom, maar er staat een hele leuke vacature op intranet!' dat was de strekking.. De vacature is gewoon te perfect om niet op te reageren. Ik vermoed alleen wel dat vanwege mijn tijdelijke contract ik geen kans maak, maar dat zien we dan wel weer.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 07:46

Wie niet niet die niet wint Anneert ;)

Lekker druk Dimple, klinkt super!
Mijn contract is verlengd dus ik ben superhappy :D heb het hier zelfs meer naar mijn zin als op mijn vorige werk. Dat ik op straat was gezet met mijn vaste contract was echt niet leuk, maar nu ben ik er zelfs blij om anders had ik hier niet gewerkt. Hoe raar kan het lopen he :D

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 09:27

Balen Lente, inderdaad de meeste zullen heel goed weten hoe jij je voelt.

Anneert proberen kan altijd. Je geeft zelf al aan dat dit tijdelijk is, wat heb je te verliezen?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:28

Tijdje terug las ik hier een beetje mee, goed om te zien dat veel van jullie al een baan hebben gevonden!

Heb dit topic zelf niet nodig gehad, als snel na mijn opleiding aangenomen bij een callcenter. Opleiding voor secretaresse maar beter iets dan niets..
Alleen zie ik nu ergens een vacature voorbij komen die mij ook wel aanspreekt, weet alleen niet of ik durf te solliciteren. Hij is eigenlijk net te laat of te vroeg aangezien ik net werk heb. Moeilijk zoiets! Daarnaast is de sfeer prima waar ik nu zit.. ook altijd weer een risico. En moet ook eigenlijk in mn handjes knijpen dat ik direct wat heb gevonden na mijn opleiding en iig inkomen heb :+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:57

Callcenters zijn dat wel gewend hoor Air. Daar is wel meer verloop ;)
Mijn moeder had zelfs een paar weken een tandarts als collega die in eerste instantie geen baan kon vinden na de studie :+ Die bleef dus ook niet zo lang...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:18

Twijfel twijfel... kreeg weer mail nav een sollicitatie. Maar enkel weekend en weinig uren. Als ik een weekend het minimaal aantal uren draai dan is mijn reistijd even lang of zelfs iets langer. Komt neer op 16-32 uur per maand. Heb echter wel wat op CV staan dan. En toch een klein beetje inkomsten. Maar in de zoekresultaten komt de vacature redelijk vaak naar boven, wat mij ook weer extra doet twijfelen. Een opstap naar meer zal het denk niet zijn. En het is vrij basic werk, dus hoe lang ik daar gemotiveerd over blijf met zo'n reistijd, vrees er voor.

Verder nog een afwijzing binnen (die ik ook wel had verwacht). En verder niks nieuws te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:24

Ik kom hier ook even binnenvallen. Ik zag dat het hierboven over een motivatiebrief ging, die moet ik dus ook maken omdat ik me in wil schrijven bij een uitzendbureau. Dus ik moet beschrijven waarom ik me in wil schrijven, waarom ik aan het werk wil ect. Maar begin je daarmee dan ook met een formele aanhef ect?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 09:26

Idinn.......lastig. Je hebt inderdaad wat op je CV staan. Maar sluit het aan bij je opleiding en ervaring? Of zou het heel raar staan op je CV? Help me nog even, wat zoek je ook alweer??

Linda, ik zou het gewoon lekker formeel houden. Bewaar elke brief die je stuurt met de melding waar je die heen hebt gestuurd. Als ze je terug bellen dan kan je nog even snel terug kijken wat je ook alweer hebt geschreven. Verder kan je bepaalde stukken tekst ook prima hergebruiken.
Maar een brief schrijven waarom je ingeschreven wilt worden?? Welk bureau is dat??

Air, als je een baan kan vinden die beter aansluit bij je opleiding zou ik daar voor gaan uiteraard.
Wij hebben ook redelijk wat studenten zitten die voor ons bellen. Die stoppen straks ook als ze moeten afstuderen oid. Een aantal doen ook de afstudeeropdracht bij ons, echt super leuk!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:30

Aaaaaagh. Manlief heeft pc opgeschoond, alle mappen weg, dus ook mijn sollicitatielijst brieven, vacatures, reacties etc etc etc..... ;(