Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:20

Ik dacht precies hetzelfde. Ze kunnen weer aan het werk, alsof ze tot heden niks hebben gedaan :\

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:22

Haha zo had ik hem niet eens opgevat :+

Ik kan niet wachten tot het 1 juni is!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:27

Da's toch gewoon een manier van spreken? Ik hoor meerdere mensen zo over hun eigen beroep praten, ook al werken ze thuis. Maar snap dat het raar klinkt inderdaad.

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:37

Voor HBO nog weinig zicht op weer beginnen... Ik snap het wel, maar heb wel een beetje genoeg van online lesgeven. Hoewel studenten super goed meewerken hoor! Snap best dat het in VO en MBO veel lastiger is.
Mijn man geeft pianoles bij ons aan huis. Die kan ook weer beginnen! Heeft al maatregelen getroffen. Omdat er geen plexiglas meer op voorraad is in de bouwmarkten, een douchedeur op marktplaats gescoord.
Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:53

Creatief zo! :=

Ik merk in mijn omgeving dat mensen het echt moeilijk vinden, online les volgen. En niet "meh, geen zin" moeilijk maar 3x zoveel tijd kwijt zijn aan hetzelfde college omdat er teveel afleiding is thuis.
Denk dat je best een hoop kan doen op hogescholen/universiteiten als je een beetje creatief met je ruimte omgaat. Als ik in een ruimte met 100 mensen zit kom ik toch ook niet met alle 100 in contact.

Wordt ook nog een leuk taakje voor mij want ik zal daar ook wel over moeten gaan meedenken :D

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 23:02

Magrathea schreef:
Nogmaals iedereen super bedankt voor de PB's en gedachtenwisselingen. Ik ben zojuist aangenomen als junior docent bij de TU Delft, wat betekent dat ik de komende 3 jaar mijn onderwijsbevoegdheid 1e graads ga halen voor wiskunde/natuurkunde *\%/* Ik ben zo ongelofelijk blij!

Fantastisch!! Proficiat! Voel je vrij hier lekker mee te kletsen of uit te huilen. ;) Hoe dan ook: veel plezier en succes gewenst.

Goof, wat doen ze bij jou op school nu? VO was het toch? Hier ook VO. Wij geven lessen via Microsoft teams. Ondertussen veel nakijken. Volgens mij verandert er voor mijn school niet veel vanaf 1 juni. Voorlopig blijft het wel online lesgeven, vrees ik.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 00:07

Met betrekking tot het hbo is ook de belasting van het ov een groot probleem denk ik. Ben wel benieuwd of onze examens dit jaar nog door kunnen gaan als 15 juni pas meer bekend gaat worden. :=

Of dat we toch iets langer door moeten werken dit schooljaar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 00:35

Westernfreak schreef:
Met betrekking tot het hbo is ook de belasting van het ov een groot probleem denk ik. Ben wel benieuwd of onze examens dit jaar nog door kunnen gaan als 15 juni pas meer bekend gaat worden. :=

Of dat we toch iets langer door moeten werken dit schooljaar.

Oja, goed punt. Vergeet ik altijd omdat ik maar 1 jaar getreind heb zelf. :+
En je kunt ook niet onderscheid gaan maken op basis van waar mensen wonen.. lastig.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:22

dejavu schreef:
Goof, wat doen ze bij jou op school nu? VO was het toch? Hier ook VO. Wij geven lessen via Microsoft teams. Ondertussen veel nakijken. Volgens mij verandert er voor mijn school niet veel vanaf 1 juni. Voorlopig blijft het wel online lesgeven, vrees ik.

VO ja.
Wij gebruiken ook teams of hangouts, maar ik vind er gewoon niet veel aan.
Er wordt nu nagedacht over hoe het vanaf 2 juni wordt vormgegeven. Waarschijnlijk gaan we het doen zoals in het PO; klassen in 2 groepen verdelen en verdeeld over de week laten komen.
Ben erg benieuwd.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:32

Ik ben ook heel benieuwd hoe het bij ons gaat komen. Wij hebben zeer kleine lokalen, dus als we 1,5 meter afstand willen, kunnen er 5 leerlingen in een lokaal :\ Daarnaast hebben wij 11 juli vakantie, dus er moet veel geregeld worden voor een korte periode.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:33

We zullen het in de komende weken wel horen. 1,5 meter kan hier ook niet. Ik hoop dat we gewoon met halve klassen kunnen gaan werken met de kinderen tot 18 jaar.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:13

Bij ons ook halve klassen en dan elke groep 2 dagen naar school.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:06

daffieduck83 schreef:

Voor het middelbaar is dit nog niet besloten, dat komt in de loop van de weken richting 2 juni.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:07

PSvanLot schreef:
daffieduck83 schreef:

Voor het middelbaar is dit nog niet besloten, dat komt in de loop van de weken richting 2 juni.

Scholen mogen volgens mij zelf invullen.
Vooralsnog is dit ook hoe het bij ons gaat gebeuren.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:10

Goof schreef:
PSvanLot schreef:

Scholen mogen volgens mij zelf invullen.
Vooralsnog is dit ook hoe het bij ons gaat gebeuren.

Gisteren werd gezegd dat hier later meer over bekend gaat worden. Zou ook gek zijn als kinderen boven de 12 nu nog 1.5 meter moeten behouden in het dagelijks leven maar in de klas dat niet hoeven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:13

Er komt inderdaad nog een advies vanuit de VOraad. Maar dat is niet een verplichte 'zo gaan we het doen' als ik het goed begrepen heb.
Maar als je de helft van de klas laat komen kun je al aardig afstand inbouwen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:14

Mist je lokaal groot genoeg is. Ik heb een groot bureau waar ik proefjes op voor kan doen en een groot kookgedeelte. Het zitten voor de leerlingen is wat beperkt.

Maar met halve klassen zou ik bijzonder blij zijn. Dan kan ik alle klassen 1x per week zien en van daaruit kunnen ze 1x per week thuis werken. (Geef zowel klas 1 als klas 3 2x50 minuten per week)
Dat zou voor mij top zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:17

Ja precies, in de praktijk zal dat voor het ene vak makkelijker gaan dan voor het andere vak.
We gaan het zien.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:27

Ik ben ook benieuwd hoe we het gaan doen op school vanaf 1 juni. Die 1,5 meter afstand moet dus nog gewaarborgd worden, maar vanwege veel extreem kleine lokalen zullen sommige klassen wel in vijven opgesplitst moeten worden. Ik ben benieuwd hoe ze dat vorm gaan geven. In de grote lokalen (5 stuks) kunnen we wel wat meer mensen kwijt. En wisselende pauzes dan ofzo? Ben heel benieuwd (of had ik dat al gezegd? :P)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:53

In meer dan 2 delen is vaak gewoon geen optie.
Als ik in mijn lokaal de 1,5 meter moet waarborgen dan moeten mijn klassen in 4en. Dan zie ik ze 1x in de 14 dagen. Dat zou 3x zijn tot de grote vakantie...

Dat gaan wij hier op school zeker niet doen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:55

Is jouw school al met alternatieven gekomen? :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:31

Sheran schreef:

Nog geen. Toen een paar weken geleden bekend werd dat scholen misschien open konden met 1.5 meter afstand eis, is er wel meteen gezegd dat we dat niet gingen doen.

Nu zal het per 2 juni verplicht zijn dus dan is er een plan te ontwikkelen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:29

Flying_Angel schreef:
Ik ben ook heel benieuwd hoe het bij ons gaat komen. Wij hebben zeer kleine lokalen, dus als we 1,5 meter afstand willen, kunnen er 5 leerlingen in een lokaal : Daarnaast hebben wij 11 juli vakantie, dus er moet veel geregeld worden voor een korte periode.

Ik zit in regio noord, dus 4 juli vakantie.
Alle scholen met personeel staan voor uitdagingen, komt vast goed.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:45

PSvanLot schreef:
Sheran schreef:

Nog geen. Toen een paar weken geleden bekend werd dat scholen misschien open konden met 1.5 meter afstand eis, is er wel meteen gezegd dat we dat niet gingen doen.

Is het sowieso eigenlijk verplicht om fysiek open te gaan en leerlingen te ontvangen?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:56

Goof schreef:
PSvanLot schreef:

Is het sowieso eigenlijk verplicht om fysiek open te gaan en leerlingen te ontvangen?

Dat zal wel. Is per 11 mei ook verplicht voor basisscholen.