Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SplashIsLief schreef:Ir1ne schreef:Ik vind 1 vraag altijd erg lastig; wie is Irene? Want ja, wat wil diegene nu horen?
Ik vraag me niet af wat ze willen horen. Althans, niet helemaal. Uiteindelijk moeten ze het doen met wie ik ben. Ik wil geen kopie zijn van iets wat ik niet ben en niet kan zijn. Ze zullen daar ook snel door heen prikken.
Wat een eikel.
Ir1ne schreef:Kriel schreef:Dat is inderdaad de manier waarop iemand een gesprek voert, op welke manier men eerdere ervaringen meeneemt naar de toekomst, omgaat met gebeurtenissen, de houding die iemand heeft en/of aanneemt, reageert, maar ook de visie op situaties, politiek, omgangsvormen.
Ik vind de manier waarop men in het leven staat erg belangrijk, en niet zo zeer wat men heeft meegemaakt, maar vooral hoe men daar mee omgaat.
Buiten dat ben ik ook zeer geïnteresseerd wat iemands dromen zijn, wensen maar ook welke dingen iemand heeft gevormd tot wie/wat hij/zij is.
Denkwijzen zeggen zoveel over iemand ('s karakter)
Knap dat je dat zo bekijkt. Vind ik wel leuk om te horen; de werkgeverskant.
Ik heb nu een aantal gesprekken gevoerd, waarvan 1 wat persoonlijker was meer zoals jij het beschrijft, 1 die deed het heeel zakelijk en echt volgens een lijstje. De andere was meer in het midden zegmaar als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik vind 1 vraag altijd erg lastig; wie is Irene? Want ja, wat wil diegene nu horen?
Ik heb 1 bedrijf waar ik naar ben weggegaan. Een grote naam in die betreffende wereld, helaas, waarbij de beste man me continu afrekende op mijn uiterlijk ( je krijgt geen werk omdat je dik bent, had maar 20 uur contract en wilde meer dus was aan het solliciteren, ik denk dat jij dingen niet kunt omdat je dik bent, ondanks dat je dik bent doe je dit en dat wel goed ). Ik heb daar een tijd met tegenzin gezeten, waarop ik vervolgens gewoon naar de bedrijfsleider ben gegaan en heb gezegd dat ik met inachtneming van mijn opzegtermijn wilde stoppen bij die werkgever omdat ik me er niet meer op mn plek voelde.
Vervolgens werd hij ontzettend boos en kon ik direct vertrekken, heb dat braaf gedaan ( want, ik had gewoon een contract en 1 maand opzegtermijn, die maand heb ik ook doorbetaald gekregen ).
De bedrijfsleider is nog steeds een referentie, maar deze man denk ik niet. Ik leg het meestal uit als ik zat daar niet meer op mijn plek en ze hadden geen andere passende functie. Ik weet ook niet hoe ik dat anders zou moeten doen.
Winged schreef:Wat een eikel inderdaad.
Overigens kan ik mijzelf goed omschrijven. Als ik die vraag krijg of een 'waar ben jij goed in' en de variant 'wat zijn jouw zwakke punten', ik kan ze allemaal benoemen. Zwakke punten probeer ik dan wel weer positief om te buigen.
Citaat:die had een gaatje in zijn hoofd of zo zekeren dat moet dan leidinggeven?
Hmmm je had eigenlijk bijna klacht moeten indienen.
Ir1ne schreef:Hij had ook wel gelijk, ik was/ben ook dik en dat is in mijn nadeel, in heel veel opzichten. Echter mag het geen criterium zijn om iemand continu de grond in te trappen. .. Dat gezegd hebbende is het wel een keigoede zakenman en weet hij echt waar hij over praat. Hij heeft veel opgebouwd en uitgebouwd en ik heb nog steeds veel respect voor hem, als zakenman, niet als mens.
.
Optiwolk schreef:Ik ben kleine 10 kg te mager ("wat ben jij lekker lang Opti, droom van jouw figuur"
)
Zie er buitenlands uit (Kan met doekje op m'n kop ZO in't Midden-Oosten gaan wonen)
En heb als ik serieus kijk blijkbaar een ENORM kwade blik.
Hoe ik er uit zie is niet van belang, tenzij je me als postergirl wil.
Ze moeten me willen om wie ik ben, om wat ik kan en om welk potentieel ik heb.
-zucht-
Maak me veel te kwaad in zo'n dingen, ook omdat ik wéét dat er daar wel op afgerekend wordt.
Zou graag job in de paarden doen, ben bereid hard te werken voor geen grote vetpot maar ik weet dat ik weinig kansen krijg omdat ik dus zo 'fragiel' ben.
Wel goed dat je't nuchter kan bekijken Irene, maar nog eens, wat een [piepgeluid dat je op tv hoort ivm vloekwoorden]