[Info] Stage uitwissel topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geaa05

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:58

Oh en de Paardenmaat in Arnhem. Of is dat te ver?
Dat is een zorgboerderij, maar hun hebben echt een heel mooi en interessant weidesysteem.
Ik geloof ook dat ze de clienten op een NH-manier met de paarden om laten gaan. Leerzaam, lijkt me! Had er graag stage gelopen, maar ik had nog geen auto toen ik een opleiding in die richting deed. Dus was voor mij niet te doen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:35

Arnhem is denk ik ook nog wel te doen. :) Super bedankt! Nog meer suggesties zijn altijd welkom.

Ik heb een mailtje gestuurd naar de paardenmaat, ben benieuwd!

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:45

Zelf heb ik stage gelopen bij stal de viersprond in Groesbeek. Volgensmij heeft het nu Hippisch centrum Groesbeek. Misschien is dat wat?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:02

Hallo!

Wij zijn op zoek naar een schapenbedrijf die rond januari/februari/maart de lammertijd heeft. Wij moeten 5 dagen lang meehelpen en dan voornamelijk met het geboorte proces. Als wij intern kunnen voor 5 dagen dan maakt de plaats niet uit. Kunnen wij niet intern, dan graag in de buurt van Midden-limburg.

Zelf heb ik enige ervaring met schapen, mijn klasgenootje niet.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:26

Hey allemaal!
Ik ben tweedejaars SPH'er en zoek een geschikte stage in de omgeving van Spijkenisse/Rotterdam. Ik heb zelf al superveel instellingen gebeld, maar het is echt een helse klus om een stage te vinden in deze tijd..

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:17

Hoe ver van te voren gaan jullie zoeken naar een stage?!
Ik ga volgend jaar stage lopen en wil graag heel optijd weten hoe, wat en waar ...
maar vanaf wanneer is 'solliciteren'/ zoeken reeel?

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:37

Zo vroeg mogelijk. Ik ga volgende week, als ik mijn informatie heb, naar bedrijven mailen voor mijn stage voor volgend jaar. Nu doe ik het deze keer wel iets vroeger omdat ik dit keel doel op buitenlandse bedrijven.
Als je goede stageplekken wil, moet je er vroeg bij zijn. Zo ben ik in juli/augustus vorig jaar gaan mailen voor een stage die pas in april zou beginnen.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:26

Ik heb de afgelopen 2 jaar al namen van interessante bedrijven opgeschreven. Dus zoeken kan altijd.
Mijn stage begon meteen na de vakantie, dus moest ik 2 maanden voor de zomervakantie al beginnen met zoeken.
Dat is redelijk vroeg, maar komt ook bij dat het de bouw is en daar weinig werk in is, laat staan stageplekken.
Deze stage was mn eerste, en enige, sollicitatiegesprek, heb ik echt geluk mee gehad.
Mijn laatste stage, en tevens proeve van bekwaamheid, doe ik bij mijn tweedejaars stagebedrijf, dus ik ben nu klaar
met zoeken naar stages :)

aletniessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:13

wij hebben ook een stageplek beschikbaar. We zijn een pensionstal in het midden van het land. Het gaat hier dus om de basisverzorging van de paarden, waar het dus allemaal mee begint. Meenemen eigen paard mogelijk. www.stoeterijwillemien.nl

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:14

Ik loop momenteel stage in Spanje (Hacienda dos olivos).
Dit is echt een aanrader! Heb vorig jaar op een sport stal stage gelopen, het was geen stage meer slavernij en heb helemaal NIKS geleerd. Zit nu in m'n 6e week en heb volgens mij nog meer geleerd dan op school.
Je wordt hier echt gerespecteerd en als een mens behandeld. De paarden zijn absoluut geweldig. Ook het rijden was even wennen, maar echt heel leerzaam.
Voor iedereen die naar het buitenland wil Hacienda dos olivos *\o/*

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:15

xx_Horsiex schreef:
Hallo!

Wij zijn op zoek naar een schapenbedrijf die rond januari/februari/maart de lammertijd heeft. Wij moeten 5 dagen lang meehelpen en dan voornamelijk met het geboorte proces. Als wij intern kunnen voor 5 dagen dan maakt de plaats niet uit. Kunnen wij niet intern, dan graag in de buurt van Midden-limburg.

Zelf heb ik enige ervaring met schapen, mijn klasgenootje niet.

Ik weet dat in Wijnandsrade een zorgboederij/geitenhouderij is. heb daar mijn schapenstage gehad en was een erg leuke boer. Zorgboerderij Swier heet het bedrijf geloof ik.

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:44

Hallo,

Ik moet voor school 28 uren praktisch een handeling leren (ivm dieren natuurlijk). Maakt niet uit wat, maar het moet echt een gerichte handeling zijn (bv hondentrimmen, roofvogels vliegen,...). Weet iemand een leuk idee wat ik misschien kan doen en wat haalbaar is?

Alvast bedankt :)

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:36

Ik moet voor school vanaf november weer 9 weken stage lopen.
Weet er iemand een leuk bedrijf? Mag van alles zijn, ruitersportzaak, pensionstal, fokkerij.
Dit jaar zijn we bezig met het management gedeelte van de paardenhouderij dus daar moet ik ook een aantal opdrachten voor maken. Weet iemand een leuke stage waar dit mogelijk is?
Ik woon zelf in de provinci utrecht en ben afhankelijk van het ov.

amarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:30

Hallo wij zijn een pensionstal in noord holland.
We huisvesten rond de 50 paarden en ponies.
Zoek je een leuke stageplek? Wijn zijn Klantgericht en diervriendelijk. De paarden komen alle dagen buiten ook in de winter.
Ben je zelfstandig? kan je goed met mens en dier omgaan? Eigen initief tonen, en ben je een aanpakker

Werkzaamheden: voeren, binnen buiten zetten, assiseren bij hoefsmid, veearts, paardentandarts. Andere boerderij werkzaamheden
Rijden is mogelijk in overleg.
Er zijn ook nog andere dieren om te verzorgen zoals kippen, konijnen, geitjes, varken en schapen.....
www.kickersteyn.nl

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:51

ik ben op zoek naar een stage richting boekhouding en/of loonadministratie, mbo niveau.
omgeving hoorn-enkhuizen-medemblik-alkmaar.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:16

Is dit topic enkel voor in Nederland?

Ik ben namelijk opzoek naar een stage in Belgie voor 1 week.

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:20

Ik doe nu de opleiding paardenhouderij niveau 4 en samen met een paar meiden uit mijn klas wil ik op buitenlands stage en zoeken we dus wat info over leuke buitenlandse stages voor niveau 4 in europa ( buiten europa wordt niet vergoed door school ). Als iemand iets weet zou die gene mij dan misschien een PB willen sturen?

Groetjes Susanne

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:41

2a54z6e45r6r schreef:
Is dit topic enkel voor in Nederland?

Ik ben namelijk opzoek naar een stage in Belgie voor 1 week.

Dat vroeg ik mij dus ook af! Ik zoek een buitenlandse stage wat betreft kinderopvang/zorgboerderij. Wie wat kent maakt mij enorm blij!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:47

Ik ben op zoek naar een stage in de richting Marketing/Communcatie/Events. Weet iemand een leuk bedrijf :) ? Het leukste lijkt mij grote feesten organiseren!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:55

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:27

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 08:55

Wij bieden twee stage plekken aan vanaf medio december voor meiden/jongens die de opleiding Paardenhouderij/paardensport of dierverzorging niveau 2 of 3 doen.

Wij zijn een kleinschalige hengstenopfok, africhting, training en wedstrijd stal met maximaal 18 paarden op het bedrijf.

www.stalmerodia.nl

Wij bieden een veilige en leerzame stageplek waar samenwerken, het welzijn van de dieren en jouw ontwikkeling voorop staan.

We werken in een klein team samen om de paarden een uitstekende verzorging te geven en optimaal te kunnen geven. Daarnaast worden dagelijks de stallen en het terrein goed onderhouden.

Ben je een doorzetter, heb je liefde en passie paarden, kan je zelfstandig werken en hou je van aanpakken dan zijn wij opzoek naar jou

Voor meer info , stuur een PB

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:00

Tijdschrift en website De Hoefslag zal vanaf januari of februari ook weer beschikbaar zijn voor een stagiaire.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:00

Ik ben op zoek naar een afstudeerplek vanaf februari! Opleiding commerciële economie. Iemand een idee? :)

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:54

Hoi hoi!

Ik studeer media en entertainment management en ik zit nog in mijn eerste jaar. Alleen moet ik nu opzoek naar een meeloop stage.. iemand enig idee? Er zijn niet zoveel bedrijven in deze branch die je zomaar even voor 2 weken nemen.