sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soda

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:09

Je zal sowieso te maken krijgen met een proeftijd. Ik hoor veel over jaarcontracten die omgezet worden in een vast contract bij goed functioneren. Verder weet ik het niet, werk tot nu toe steeds met tijdelijke contracten.
Wat goed Vientje! Waar is het?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:12

In Delft, onderzoeksfunctie op leefomgeving en gezondheid Lachen Wel weer richting de Randstad dus, maar heb me er een tijdje geleden al bij neergelegd dat een baan op niveau hier in Maastricht er voorlopig niet in zal zitten Clown

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:15

ja proeftijd is normaal meestal 1 of 2 maanden
maar ik vind dan dat ze wel duidelijkheid in hun vacature moeten vermelden....

net als salarisindicatie....sommige bedrijven heb ik een gesprek mee en dan beginnen ze over salaris en ben ik snel uitgesproken...sorry maar daar kom ik me bed niet voor uit

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:17

Da's inderdaad een eindje weg. Delft is natuurlijk wel een hele goed plek op wetenschappelijk gebied. Maar je zal Limburg dan vast wel gaan missen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:20

Ik moet zeggen dat ik daar ook last van begin te krijgen, in mijn werkgebied begint een fulltime AIO-functie bij ongeveer 1950 bruto per maand....en dat is voor mij inmiddels stiekum het absolute minimum waar ik voor aan het werk wil Bloos Maar ja, van de andere kant is werkervaring ook nooit weg, dus moet zeker voor een tijdelijke functie niet te veeleisend worden Haha!

Limburg ga ik echt missen ja, gisteren kwam ik thuis vanuit Amsterdam en viel middenin de 11e van de 11e, allemaal mensen in gekke pakjes. Voelde me meteen weer thuis Clown

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:23

Ik ben een geboren en getogen Groninger, maar ik vind Swalmen en omgeving één van de mooiste plekjes van Nederland. De Randstad is dan wel héél anders. Tja, het Aio-salaris is geen vetpot, maar het is een stuk beter dan een aantal jaar geleden. Helaas valt er ook niet over te onderhandelen, dus we moeten het er maar mee doen Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:24

Ach ja, AIO worden doe je immers ook een beetje voor jezelf als het goed is Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 09:46

Je kunt natuurlijk altijd proberen Ja En het is vaak zo dat we idd uit noodzaak toch kijken naar de mogelijkheid van een juniorfunctie omdat we niemand met de juiste ervaring vinden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 09:54

Vientje schreef:
In Delft, onderzoeksfunctie op leefomgeving en gezondheid Lachen Wel weer richting de Randstad dus, maar heb me er een tijdje geleden al bij neergelegd dat een baan op niveau hier in Maastricht er voorlopig niet in zal zitten Clown

Waar ben je in afgestudeerd? Ik weet misschien wel iets.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:03

Ik heb morgen de laatste selectie/ sollicitatie ronde voor mijn hopelijk toekomstige studie.
Ben best al wel een beetje zenuwachtig, ik heb de eerste 2 rondes ''overleefd'', nu zal ik het toch wel heel erg vinden, als ik niet door die laatste ronde kom!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:06

Dat kan ik me heel goed voorstellen Sanne! Ik had dat dus ook de vorige keer. Ik ben het uiteindelijk niet geworden en dat is heel frustrerend. (Kwam ook wel omdat ik het af moest leggen tegen een man en dat ook zo tegen me gezegd werd, maargoed)
Heel veel succes!!!
Ik heb, sinds een periode van niet-solliciteren, weer 2 sollicitatiebrieven verstuurd. Kijken of dit wat wordt.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:13

dingetje schreef:
Ik ben het uiteindelijk niet geworden en dat is heel frustrerend. (Kwam ook wel omdat ik het af moest leggen tegen een man en dat ook zo tegen me gezegd werd, maargoed)

Bloos! echt? Wat erg. Daar zou ik dus flink pissig van worden.

Mag dat eigenlijk wel? Is dat geen discriminatie naar sekse?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:31

Getver Ronja, that sucks

Ik ga morgen over een funktie praten met een uitzendbureau. Eigenlijk vind ik het zo stom dat er allerlei bureaus een voorselectie doen ook al gaat het om een vaste baan.
Er staat dan wel een funktie omschrijving op 't net maar niet het bedrijf er bij en ik wil graag eerst wat weten over het bedrijf voor ik er op reageer. En dan moet je dus eerst de voorselectie overleven en dan nog eens door alle ronden van het bedrijf zelf komen. Zucht. En er zitten zulke ontzettende uitzendgedrochten bij... Denken dat ze alles zijn. Dan zit ik tegenover zo'n miep van twintig, met mijn jaren lange leidinggevende ervaring en moet dan voor mijn gevoel echt op mijn knieen om domme vragen te beantwoorden... Mopper mopper.
Nu ja morgen maar weer mijn werkgoed uit de kast halen en eens kennis gaan maken met de uitzendmiep. Ze klonk wel aardig aan de telefoon. Enikwildiebaanofikwildiebaan....Dus ga ik er voor en het zorgt weer lekker voor wat dagvulling Koe

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:46

Mn brief is inmiddels op de bus maar kwam net op monterboard ook een andere leuke job tegen. Dus daar reageer ik ook gewoon op. Leuk salaris voor 32 uur werken.

Kan ik mooi de zin van Soda inzetten haha
er staan wat dingen in het functieprofiel waar ik niet geheel aan voldoe. oa een HBO opleiding en enige ervaring, tja die ervaring heb ik iets anders opgedaan dan hun bedoelen waarschijnlijk. Maar goed ik ga gewoon een brief sturen en we zien wel. Misschien heb ik door het werk wat ik nu doe wel een kans Haha!

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:21

Idd This_is_me, gewoon proberen! You never know! Knipoog

Mrie, dat is ook eigenlijk de reden waarom ik me (nog) niet heb ingeschreven bij uitzendbureau's. Zowiezo zie ik weinig vacatures bij uitzendbureau's die aansluiten bij mijn opleiding, en vaak krijg je dan dingen aangeboden die totaal niet bij je passen. Laatst reageerde er iemand op mijn cv op monsterboard of ik geïnteresseerd was in de financiële wereld, terwijl ik daar totaal nooit iets mee gedaan heb en vooral marketing en organisatiedingetjes heb gedaan. Nou nee bedankt Rolleyes

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:02

Nou duimen jullie voor me..
Ik ga douchen etc. en dan ga ik. Doei!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:04

Ronja schreef:
dingetje schreef:
Ik ben het uiteindelijk niet geworden en dat is heel frustrerend. (Kwam ook wel omdat ik het af moest leggen tegen een man en dat ook zo tegen me gezegd werd, maargoed)

Bloos! echt? Wat erg. Daar zou ik dus flink pissig van worden.

Mag dat eigenlijk wel? Is dat geen discriminatie naar sekse?

Nee dat mag niet! Maar wat wil je er tegen doen? Je kunt wel een procedure opstarten maar wat bereik je ermee?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:14

Arjette schreef:
Idd This_is_me, gewoon proberen! You never know! Knipoog

Mrie, dat is ook eigenlijk de reden waarom ik me (nog) niet heb ingeschreven bij uitzendbureau's. Zowiezo zie ik weinig vacatures bij uitzendbureau's die aansluiten bij mijn opleiding, en vaak krijg je dan dingen aangeboden die totaal niet bij je passen. Laatst reageerde er iemand op mijn cv op monsterboard of ik geïnteresseerd was in de financiële wereld, terwijl ik daar totaal nooit iets mee gedaan heb en vooral marketing en organisatiedingetjes heb gedaan. Nou nee bedankt Rolleyes

Ik word ook altijd suf gebeld door die bureau's alleen deden ze dat maar eens voor iets heel vernieuwends Scheve mond
als ik vraag wat ze voor me in de aanbieding hebben dan zijn het altijd dezelfde jobs Sigaar

Ik heb nu een aantal dingen ingevuld via internet en wacht nu eigenlijk op de response...
Op 1 ding wacht ik nu een week...de ander 2 dagen...en dat wachten daar kan ik niet zo goed tegen Bloos
Blijkbaar hebben ze toch niet zo een schreinend mensentekort Tong uitsteken

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:15

Pff, ik zit maar te worstelen met de opdracht die ik vanmiddag moet inleveren voor mijn sollicitatie van morgen. Wat een gedoe! Ik heb nu één artikel besproken en moet nu de andere nog. Op de één of andere manier wil het maar geen verhaal worden en ik heb ook het idee dat ik alleen maar domme en voordehandliggende dingen aan het vertellen ben. Maar goed, we gaan dapper door en ik heb nog tot 4 uur de tijd..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:07

haha ik mopper weer veels te snel Tong uitsteken
Kijk net in mijn brievenbus en daar ligt een brief van G4S Haha!
van 1 van mijn sollicitaties, 28 november is een bijeenkomst en gaan ze ook gesprekken houden
Dus daar gaan we dan maar even naar toe Knipoog

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:18

kijk naadje das alweer iets Haha!

Ik duim voor je sanne!!!

lazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:21

ik ben erg slecht in het maken van een sollicitatie brief en nou heb ik een functie op het oog, maar ik voldoe niet geheel aan de eisen hoe kun je dat het beste in een brief zetten? iemand tips?
en mag je stage ervaring vermelding of kun je dat beter weglaten?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:22

stage ervaring is een ervaring Knipoog zou ik er dus bij doen
tja gewoon zeggen dat je niet aan eisen voldoet maar wel bereid bent tot leren

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:26

Ik heb de zin van een van de mensen hie rgebruikt en iets anders neer gzet:

Ik ben mij er van bewust dat ik niet geheel voldoe aan het opgestelde functierofiel maar de inhoud van de functie interesseert mij bijzonder en ik zou zeer gemotiveerd zijn om hiermee aan de slag te gaan. (oid)

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:28

Ik heb bovenaan de vorige bladzijde een zin gezet die ik gebruikt heb toen ik niet volledig aan de eisen voldeed. Belangrijk is denk ik om een tekortkoming (te weinig ervaring) om te zetten in iets positiefs (nog vol frisse moed, geen tunnelvisie, openstaan voor allerlei meningen, enthousiast en zeer leergierig). Anders moet je ook even op internet zoeken, op http://www.sollicitatieinfo.nl en http://www.carrieretijger.nl vind je ook een hoop nuttige tips.
En misschien te overvloede: let op je spelling. Bij jou, lazy, valt het me op dat je geen hoofdletters gebruikt. Het is natuurlijk heel goed mogelijk dat je dat op een forum niet doet, maar in een brief wel, maar ik zeg het toch maar even Knipoog