Trimsalon eigenaren gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 04:57

Hoe gaan jullie om met honden die je 'uitproberen'?

Even twee praktijkvoorbeelden van wat ik precies bedoel.

-Ik pak een voorpootje van een hondje en het hondje begint ligt te grommen en terug te trekken. Ik ga dan meteen twijfelen of hij misschien pijn heeft.
Collega pakt zelfde pootje, niks aan de hand.

-Als ik een hond borstel en hij draait een keer vlug met z'n kop richting mij omdat het niet fijn is (mijn aaname) dan ga ik voorzichtiger borstelen. Wat regelmatig gebeurd. Als collega borsteld is er niks aan de hand en staan ze er als een mak schaap bij (en draaien ze niet met de kop) en gaat het op het zicht niet zachtjes het borstelen, maar ze geven geen kik.

Hoe kan dit en vooral wat kan ik eraan doen? Ik merk dat ik er onzeker van wordt. Wil honden geen pijn doen, maar als ik dan zie dat ze bij collega niks doen denk ik, wat doe ik verkeerd. Iemand die me hiermee opweg kan helpen zodat dit beter zal gaan?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:09

gillian schreef:
Ik heb een grote accu met omvormer, maar moet voor de boiler, waterblazer ed echt stroom bij de klant hebben. Dus werk met een zware haspel naar mn bus.
Weinig bussen die zelfvoorzienend zijn, daar heb je veel zware accus voor nodig.

Thanks! Is 50 meter voldoende of neem je dan ook nog reserve mee?

Vd week weer een hoop mensen gehad die erg veel last hadden met het parkeren (of nouja een hoop, van de 7 klanten waren er maar 2 die zonder gedoe weg konden komen hier) van de auto dus het houdt nu echt op hoor de trimsalon aan huis hier. Snap er niks van er is in mijn ogen echt voldoende ruimte maar mensen rijden of de bloempot van de buren omver of ze durven niet meer achteruit er af. De buren hebben nu net aan de achterkant ook een nieuw straatbandje gezet maar zie het alweer helemaal mis gaan met mensen die er nu echt in paniek van gaan raken dat ze denken niet meer weg te kunnen.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:10

idylle schreef:

-Ik pak een voorpootje van een hondje en het hondje begint ligt te grommen en terug te trekken. Ik ga dan meteen twijfelen of hij misschien pijn heeft.

-Als ik een hond borstel en hij draait een keer vlug met z'n kop richting mij omdat het niet fijn is (mijn aaname) dan ga ik voorzichtiger borstelen. Wat regelmatig gebeurd. Als collega borsteld is er niks aan de hand en staan ze er als een mak schaap bij (en draaien ze niet met de kop) en gaat het op het zicht niet zachtjes het borstelen, maar ze geven geen kik.

Hoe kan dit en vooral wat kan ik eraan doen? Ik merk dat ik er onzeker van wordt. Wil honden geen pijn doen, maar als ik dan zie dat ze bij collega niks doen denk ik, wat doe ik verkeerd. Iemand die me hiermee opweg kan helpen zodat dit beter zal gaan?

Lastig, ik kan dat niet goed uitleggen maar ik zeg altijd, 'gewoon dom doordoen' daar bedoel ik mee, praat met het hondje en probeer toch rustig door te gaan dat werkt geķ genoeg vaak wel. Het is alleen wel lastig uitleggen wat het beste werkt, elk hondje is natuurlijk weer anders hoe ze reageren

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:14

Pikeur schreef:
gillian schreef:
Ik heb een grote accu met omvormer, maar moet voor de boiler, waterblazer ed echt stroom bij de klant hebben. Dus werk met een zware haspel naar mn bus.
Weinig bussen die zelfvoorzienend zijn, daar heb je veel zware accus voor nodig.

Thanks! Is 50 meter voldoende of neem je dan ook nog reserve mee?

Vd week weer een hoop mensen gehad die erg veel last hadden met het parkeren (of nouja een hoop, van de 7 klanten waren er maar 2 die zonder gedoe weg konden komen hier) van de auto dus het houdt nu echt op hoor de trimsalon aan huis hier. Snap er niks van er is in mijn ogen echt voldoende ruimte maar mensen rijden of de bloempot van de buren omver of ze durven niet meer achteruit er af. De buren hebben nu net aan de achterkant ook een nieuw straatbandje gezet maar zie het alweer helemaal mis gaan met mensen die er nu echt in paniek van gaan raken dat ze denken niet meer weg te kunnen.

50mtr haspel en nog een losse van 15mtr extra heb ik bij me.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:55

idylle schreef:

Ik vraag aan mijn stagebegeleider hoe de hond normaal is, zij kent de honden natuurlijk veel beter dan ik. En als zij het doet is er vaak ook niks aan de hand. Dus dan maar even wat strenger zijn. En soms is er wel iets, dan is het hondje normaal super makkelijk, en dan is er wel iets in het lichaam qua pijn oid.

Gisteren een labradoodle die bij het wassen zijn kont onder zich trok (niet vervelend gedrag of zo maar zag direct dat er iets aan de hand was) 2 teken in z'n anoes :+ ;(