Afstuderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:51

Wait what?! Dat ze in het gesprek aangeeft dat ze jou een 1 wou geven is wel heel gemeen. Nu heb ik je stuk niet gelezen, maar als dat echt een 1 waard zou zijn... dan ondersteun je de student toch op een positieve manier? :oo

Weet ze dat het gesprek is opgenomen?
Wat verschrikkelijk lastig!

Eelmo

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:27

Weet je wat ik altijd zo naar vind van zulke beoordelingen? Als het eindproduct slecht genoeg is voor een 3 (of zelfs een 1!) waarom wist student dat dan niet eerder? Waarom grijpt zo'n begeleider dan niet eerder in? Dat zou toch iedereen tijd, moeite en frustratie besparen? Ik vind het altijd zo flauw om zo'n laag cijfer te geven terwijl student dacht goed op weg te zijn.. -O- Dan schort er, mijn inziens, gewoon iets aan je begeleiding.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:48

Eelmo schreef:
Weet je wat ik altijd zo naar vind van zulke beoordelingen? Als het eindproduct slecht genoeg is voor een 3 (of zelfs een 1!) waarom wist student dat dan niet eerder? Waarom grijpt zo'n begeleider dan niet eerder in? Dat zou toch iedereen tijd, moeite en frustratie besparen? Ik vind het altijd zo flauw om zo'n laag cijfer te geven terwijl student dacht goed op weg te zijn.. -O- Dan schort er, mijn inziens, gewoon iets aan je begeleiding.

Ja precies dit dus! echt balen dit....

de docent weet inderdaad dat ik dingen opgenomen heb.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:04

Morris schreef:
MonteKarlo, volgens zat jij ook in het topic vorig jaar, als ik het mij goed herinner. Ik kan me jou gevoel goed voorstellen, eindelijk, de finish is nu dan echt in zicht.
Sjappoo voor je doorzettingsvermogen, je bent door blijven gaan.
Wat zul je straks blij en opgelucht zijn.

Super lief! Dankjewel :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:05

BlackBeautyZ schreef:
Bubblewrap schreef:
Hopenlijk was je gesprek fijn BlackBeauty. Lastig dat anderen enthousiast zijn, en de beoordelaar niet -O-

ik had het gesprek opgenomen, omdat die docent altijd heel veel doet voorzeggen. ik zet dus even mijn ''ego'' opzij en ga het herschrijven hoe zij het wil, ookal sta ik er zelf niet achter. Ze had zelf namelijk een andere conclusie en aanbeveling dan ik, maar ze krijgt wat ze wil. ik hoef hier maar een 4.4 te halen, dus dat moet hopelijk wel lukken.

Verder vond ik haar best gemeen. Ze begon met: ja toen ik die tweede zin van je samenvatting al las, wilde ik je een 1 geven. maar die 1 zou ik dan niet kunnen onderbouwen, dus vandaar de 3. 8)7

Hier kan ik maar één ding op zeggen: wtf -O-
Wat een rot gevoel moet dat gegeven hebben zeg. :(:)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:35

Jemig, dat kan je toch niet maken als begeleider! Heb je tussentijds nog feedback gehad?

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:21

Nee.... ik had haar meermaals benaderd met vragen en de vraag voor feedback. Daar heb ik geen reactie op gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:33

BlackBeautyZ schreef:
Nee.... ik had haar meermaals benaderd met vragen en de vraag voor feedback. Daar heb ik geen reactie op gehad

-O-

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:37

BlackBeautyZ schreef:

Echt heel vervelend allemaal zulke dingen.... Weet je al wat je nu gaat doen? Gaat deze beoordelaar überhaupt ooit een voldoende geven of zou die altijd zo zuur....?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 11:52

Eelmo schreef:

Dit he 8)7 allemaal leuk en aardig maar als je student het niet haalt is dat in veel gevallen de begeleiding aan te rekenen hoor.

Ik heb niet zoveel meer gereageerd maar ik heb gisteravond mijn thesis ingeleverd :)
Had de feedbackronde vorige week, heel veel comments maar ik heb ze vrijwel allemaal wel weten te tackelen.. denk ik. Ik hoop dat het nu allemaal goed is.

Ik was wel echt super tevreden met mijn cover foto :j
Afbeelding
Dit is een hart waar plastic in de bloedvaten is gespoten, na het uitharden legt men dat dan in een bad dat het weefsel laat oplossen, met als resultaat een perfect model van de bloedvaten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 11:54

Gaaf gezicht zo!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:32

Ja he!
En het is cool want mijn thesis gaat heel basaal gezegd over een micropomp voor mini-modellen van organen.
En de hart is een pomp én op de foto ziet men een perfect model van een orgaan. Vond ik een mooie visuele samenvatting van het onderwerp, haha

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 12:29

Gaaf Magrathea! Fijn dat het verwerken van de feedback voor je gevoel prima ging :D

BlackBeautyZ sorry maar wat verschrikkelijk dat ze dat zo doen. Lekker makkelijk....... Vind dan echt dat ze maar geen begeleider had moeten worden.

MonteKarlo, hoe is het bij jou verder nog gegaan met SPSS?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:41

Ik ben nog in een gevecht met spss :Y)
Ik ben echt bijna klaar, moet nog twee tabellen met elkaar vergelijken maar ik kan niet goed terug vinden hoe ik het in spss moet zetten. Ik weet welke uitkomsten ik nodig heb maar wat en ellende als je niet weet hoe je er moet komen. Ik twijfel ook of het dan toch geen beschrijvende statistiek is, maar hoe ga ik dan een Kappa toets doen? Per patient kan en lukt, maar dan krijg ik 10 uitkomsten. Lijkt me niet de bedoeling. Ik had daarom mijn docent gemaild hierover, en die zegt doodleuk dat hij geen tijd heeft. Uh excuse me?? Dus ik zit nu te twijfelen of ik zo’n externe man vraag, die vraagt daar dan wel geld voor maar ik zie geen andere uitweg.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:44

heb je al op youtube gekeken? ik heb de helft van mijn hints van youtube gehaald :=
wel even in het Engels zoeken.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:47

Magrathea schreef:
heb je al op youtube gekeken? ik heb de helft van mijn hints van youtube gehaald :=
wel even in het Engels zoeken.

Ja zowel in t Nederlands als in t Engels gezocht. Maar dan doen ze allemaal maar 2 tabellen met elkaar vergelijken. Dat kan ik ook doen maar dan krijg ik veel te veel uitkomsten. Ik wil alles in één keer met elkaar vergelijken.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:51

Toevoeging: dus dan heb ik gezocht op hoe te groeperen, maar dan krijg je gemiddeldes en totale en dergelijke. Dan krijg ik wel 2 tabellen waarin t gemiddelde beschreven staat, maar ik weet niet of ik dat mag gebruiken omdat ik dan eerst op normaliteit moet toetsen. Als t normaal verdeeld is kan ik het gemiddelde gebruiken. Maar dan zit ik weer met alle losse data. Uhg |o

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:54

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:56

Klopt, ik weet hoe ik kappa moet krijgen, maar ik kan niet al mijn data tegelijk onderverdelen onder rater A en B, tenzij ik per vraag vergelijk. En dat is juist de bedoeling niet.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:58

Kappa is voor mij heel lang geleden... is het voor een vragenlijst? Je wil dus de inter rater agreement hebben?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 17:01

Eske_B schreef:
Kappa is voor mij heel lang geleden... is het voor een vragenlijst? Je wil dus de inter rater agreement hebben?

Ja klopt, een likertschaal. Maar ik zit nu te denken dat het misschien logisch is om het wel per vraag te vergelijken. Dat je per onderwerp kan zien in hoeverre ze het met elkaar eens zijn.

Nu nog uitzoeken hoe ik dan een statistische toets kan doen tussen mijn groepen (t toets sowieso, maar nu uitzoeken hoe ik alles onderverdeel dan..)

Toch fijn even te sparren, brengt toch weer inzichten.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 17:11

MonteKarlo schreef:
Eske_B schreef:

Ja klopt, een likertschaal. Maar ik zit nu te denken dat het misschien logisch is om het wel per vraag te vergelijken. Dat je per onderwerp kan zien in hoeverre ze het met elkaar eens zijn.

Nu nog uitzoeken hoe ik dan een statistische toets kan doen tussen mijn groepen (t toets sowieso, maar nu uitzoeken hoe ik alles onderverdeel dan..)

Toch fijn even te sparren, brengt toch weer inzichten.

Hoe bedoel je onderverdelen? Wat zijn je variabelen?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:51

Onderverdelen is misschien niet het juiste woord. Ik heb twee groepen die ik met elkaar vergelijk. En de verzamelde gegevens zijn door 2 artsen beoordeeld dmv de likertschaal van 6 vragen en 5 antwoordopties. Elke groep bestaat uit 5 patiënten (veel te weinig, maar vanwege Corona ging het niet anders en is dit goedgekeurd) dus van 10 patiënten is dezelfde vragenlijst door 2 artsen ingevuld. Nu wil ik dus de uitkomsten van die 2 groepen met elkaar vergelijken om een eventueel verband aan te kunnen tonen tussen de groepen. Maar chi kwadraat bijvoorbeeld kan dus al niet. En ik weet nu niet of ik per vraag dan moet kijken of er een verband is, of dat er een optie bestaat waarin ik de gehele lijsten met elkaar kan vergelijken.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 19:47

MonteKarlo schreef:
Onderverdelen is misschien niet het juiste woord. Ik heb twee groepen die ik met elkaar vergelijk. En de verzamelde gegevens zijn door 2 artsen beoordeeld dmv de likertschaal van 6 vragen en 5 antwoordopties. Elke groep bestaat uit 5 patiënten (veel te weinig, maar vanwege Corona ging het niet anders en is dit goedgekeurd) dus van 10 patiënten is dezelfde vragenlijst door 2 artsen ingevuld. Nu wil ik dus de uitkomsten van die 2 groepen met elkaar vergelijken om een eventueel verband aan te kunnen tonen tussen de groepen. Maar chi kwadraat bijvoorbeeld kan dus al niet. En ik weet nu niet of ik per vraag dan moet kijken of er een verband is, of dat er een optie bestaat waarin ik de gehele lijsten met elkaar kan vergelijken.

Jep ik ga zeker weten interviewen :') ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 21:06

Oh wat ben ik blij dat ik niks met SPSS hoef te doen _O-

Wat een mooie coverfoto Margrathea!

En wat k*t van je gesprek BlackBeauty... Wat moet zo iemand als begeleider... :x