Eindexamens 2018/2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esbjerg

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:48

Ik waarschijnlijk International Business :)

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:12

HBO rechten :)
Toetsweek ging zwaaaaaaar poedersuiker, geen goede cijfers maar ik zat ook niet goed in mijn vel + heel slecht geslapen de hele week.
Moet alleen nog geschiedenis terugkrijgen maar dit is de ravage van de toetsweek (en ik stond voor alles een 7 of 8 en voor 2 vakken een 9 :+)
nl: 6.0
wis 5.2 (heeeeeel naaiend, heb een black-out gehad en toen ik die toets terugkreeg dacht ik echt... Dit en dit wist ik, dit had ik zo kunnen doen, waarom heb ik dit zo gedaan, 30 punten laten liggen zo)
engels 6.7
eco 6.4
beeldende vorming 5.7
maatschappijwetenschappen 6.1
maatschappijleer 3.5
Het zijn geen slechte cijfers opzich, maar ik ben wel bij alle vakken omlaag gegaan.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:17

Ik ga ook hbo rechten doen! Maar ik wil na een jaar sociologie gaan studeren aan de uni, als ik het haal :=

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 15:56

Zoveel mensen rechten! en dat zeg ik vooral omdat er bij ons op school ook veel mensen zijn die rechten willen doen, ik ken er zeker al acht uit twee klassen alleen al :')

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:05

Ik heb er echt voor gekozen omdat ik met geen enkele hbo studie iets heb, en sowieso niet van het "praktijk" dingen ben. Laat mij maar uit een boek dingen leren en nadenken over dingen. Hbo rechten is het eerste jaar ALLEEN maar theorie dus is het makkelijkst. Ook past het goed in de vaardigheden die ik heb, ik hoop dat ik dus mijn p in een jaar kan halen.

Overigens over mijn temperatuur project: ik heb het aan de directeur gegeven! Hij had er toevallig gisteren met leraren over gesproken en is van plan om dingen te gaan veranderen (de temperatuur wordt sinds drie jaar door een bedrijf geregeld en hij wil dat de school dit zelf gaat regelen omdat er veel mensen het koud hebben en bij hem klagen). Hij had een vergadering vlak na de pauze en heeft foto's gemaakt van de metingen die ik de afgelopen week heb genoteerd.

Toen heb ik aan hem gevraagd of we onze jas aan mogen doen in de lessen als het echt koud is, en hij vond het een goed idee dus nu gaat hij aan de leraren vertellen dat dit vanaf nu mag. Ik was er zo zeker van dat hij dit niet zou toestaan omdat ze (in mijn ogen onredelijk, want wat is er nou zo erg aan een jas aan in de klas :') ) super streng zijn over jassen in de klas.

Om even een beeld te schetsen van hoe het bij ons is: in deze hele week zijn er maar 2 keren geweest dat de temperatuur 20 graden of hoger was. Alle andere lokalen zijn ongeacht lestijd gemiddeld zo 17 graden, wat gewoon heel koud is. Als je in een lokaal van 16 graden zit dan heb je het echt heel koud, zelfs al heb je veel laagjes en warme kleding aan. Sommige mensen vinden dat ik er niks van moet zeggen, maar als zowel leerlingen als leraren er last van hebben dan doe je er toch wat aan? En als aangeven dat het koud is niet helpt (want het zou technisch gezien wel 20 graden moeten zijn in de lokalen), dan toon je aan dat dit niet klopt

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:09

Op het moment sta ik ingeschreven voor de selectie van Toegepaste Psychologie. :) Ik moet nog even verder kijken naar sociaal juridische dienstverlening, maar mijn plan B is toch wel een tussenjaar en dan gaan reizen oid. :D

Wat fijn dat het wat heeft opgeleverd Lestrange! *\o/* Goede actie dus! :j

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:51

Ik wil Social work gaan doen. Waar weet ik nog niet. Is zo lastig om te kiezen :(.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 17:33

Nou morgen moeten we conceptversie van pws inleveren, en onze begint eidenlijk ergens op te lijken :')

Esbjerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 18:02

Wow, morgen al? Wij volgens mij eind december, heb nog een hoop te doen..
Wat is je onderwerp?

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 18:40

Ik ga eerst een tussenjaar nemen, en ik denk daarna Bos en Natuurbeheer.

Ohjeee...PWS dat moet ik volgende week inleveren. :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 19:29

Horseplanet schreef:
Wow, morgen al? Wij volgens mij eind december, heb nog een hoop te doen..
Wat is je onderwerp?

Wij moeten eind december de officiele versie inleveren, morgen de concept zodat de docenten tijd hebben om feedback te maken.
Wij doen het over slavernij :)

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:57

Calanthe, jammer dat de toetsweek niet helemaal ging zoals gehoopt. Maar je cijfers zijn prima! Dus dat komt vast wel goed!

Lestrange, hopelijk wordt er wat aan de temperatuur gedaan. Kan me voorstellen dat 16 graden wel koud is. Bij ons is vind ik het altijd best wel warm in de lokalen, het stinkt ook best wel vaak := gelukkig kan er meestal wel een raam open als daar om gevraagd wordt.

incroyable, goed bezig met je PWS zo te lezen! athelas en een hoop anderen ook!

Ik weet echt totaal niet welke studie ik wil gaan doen. Ik zit nu een beetje te kijken naar sociaal works en toegepaste psychologie maar ik denk niet dat dat echt iets voor mij is. Hbo rechten lijkt me ook super interessant, maar ik denk dat al die theorie niets voor mij is. Pedagogiek lijkt me ook wel wat, eigenlijk heb ik dus nog geen idee. Ik ben naar de opendag van sociaal works geweest maar ik kan zo'n opendag niet zo goed handelen, raak compleet het overzicht kwijt met zoveel mensen dus de opendag heeft me niet bepaald geholpen haha.

Vandaag had ik m'n presentatie voor maatschappijleer. Was echt drama :( ik was zo zenuwachtig terwijl ik daar eerder nooit echt last van had. Ik baal er zo erg van en ik snap het gewoon niet. Ik kreeg van een paar superlieve klasgenootjes te horen dat ik het goed gedaan had en dat m'n zenuwen niet echt te merken waren, behalve dat ik af en toe stopte, naar de grond keek, en 'k*t' fluisterde haha. Dat was wel fijn om te horen, maar ik ben echt teleurgesteld in mezelf.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 21:14

22 paginas voor pws *\o/* daarmee vind ik het concept ook wel klaar _O- heb er de hele dag aan gewerkt ben echt moe nu

fijn dat er misschien wat aan de temperatuur egdaan gaat worden lestrange

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:14

@Pindakaa7, niet teleurgesteld zijn. :(:) Zenuwachtig zijn is niet erg, en als klasgenootjes zeggen dat er niks van de merken was dan maken die zenuwen niet zo veel uit. Weet je je cijfer al?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 21:14

jammer van je presentatie :(:)

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:23

Dankjulliewel.. Ik weet dat zenuwen niet erg zijn, maar ik vind het zo jammer. Normaal ben ik nooit zo zenuwachtig.
Opzich wel grappig, ik ben altijd best wel goed in klasgenoten geruststellen voor een presentatie, en dat het niet erg is om zenuwachtig te zijn enzo. En nu voel ik me zelf best wel rot omdat ik zo zenuwachtig was haha.
Het cijfer krijg ik vanavond of morgen als het goed is.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:27

Ah wat vervelend!!

Ik had vandaag een meeloopdag bij Biomedical Sciences aan de VU. Ik vond het echt superleuk! Ik ga nog bij 1 studie kijken maar ik denk dat dit m wel wordt.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:31

Jammer van je presentatie! Komt wel goed joh, sommige docenten houden echt wel rekening daarmee. :)

Hier is mijn rooster veranderd... Moet nu tot 16.25 op donderdag, mooi niet dus.
Met mijn wiskunde docent waarschijnlijk wat geregeld, met mijn andere docent zou ik ook wel wat kunnen regelen, ben ik tenminste weer om 15.30 uit... Anders ben ik om 12 uur al uit op donderdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:38

Ik ga naar het volwassenonderwijs en ga havo 4 en havo 5 doen in één jaar (1 van de vakken ook meteen mavo 4, want kom 1 vak tekort voor een volledig havo diploma). Daarna ben ik van plan om een hbo propedeuse te halen zodat ik daarna op de universiteit forensische psychologie kan studeren.
Alleen het is nog niet zeker of de vavo mogelijk is en ik heb echt 0,0 idee wat ik ga doen als dit niet mogelijk is. Psychologie ben ik dan nog steeds van plan, maar ik moet dan via het MBO en er is geen opleiding die ik leuk vind en ook nog eens op psychologie aansluit. Sowieso vind ik die MBO-opleidingen niet zo interessant. :+

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:00

Ik ben zo'n artikel aan het lezen voor mijn pws, en het heeft een 11 pagina lange bronnenlijst. :')
Nouja gelukkig maar, scheelt mij weer, ik dat dat ik 27 pagina's zou moeten lezen. := _O-

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:43

Pff de docent van maatschappijleer (waar m'n presentatie voor was) zou diezelfde dag (gisteren) het cijfer op magister zetten, en anders vandaag. Het staat er nog steeds niet op... Oké de dag is nog niet om. En prima als je lekker weekend wilt vieren maar zeg dan niet dat het er al op zou staan. Ik had het al niet zo op die docent maar dit kan ik echt niet hebben :').

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:57

Ik heb een 7,2 dus daar ben ik wel tevreden mee!

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:51

Beantwoorden jullie eigenlijk in de conclusie van pws eerst de deelvragen of eerst de hoofdvraag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:43

Eerst van elke deelvraag een zo kort mogelijke conclusie/samenvatting maken. Dan alles bij elkaar zetten/optellen (wij hebben veel cijfers in ons pws) bij het beantwoorden van de hoofdvraag.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:44

Kairos schreef:
Beantwoorden jullie eigenlijk in de conclusie van pws eerst de deelvragen of eerst de hoofdvraag?

Ik ga denk ik eerst de deelvragen beantwoorden, en dan de hoofdvraag. Omdat je vaak de deelvragen nodig hebt om de hoofdvraag te kunnen beantwoorden. Vind ik dan wel een logische volgorde. :j