Afstuderen in 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MonteKarlo

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 16:32

Oeh nog even bikkelen deze week dus @Fireheart ! Fijn zulke mensen om je heen inderdaad :j

Haha ja, op naar de volgende berg :=

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:05

Ik ben nu echt de laatste hand aan het leggen :oo dit voelt zo onwerkelijk!
Moet hem hierna nóg een keer naar de opdrachtgever sturen zodat ze het feedbackformulier in kan vullen en dan kan ik hem hopelijk donderdag inleveren.
Kreeg wel al dit als feedback van de opdrachtgever <3:
"Ik ben superblij met je onderzoek, met je inzet en met je resultaten. Dit heb je top gedaan!"

Je kunt het MonteKarlo *\o/*

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:26

Wat fijn Fireheart! Kan niet wachten op dat moment zeg :')

Hier vooralsnog geen contact gekregen met mijn 'begeleider'. -O- Ik baal hier zo erg van. Werkt echt demotiverend. Vandaag nog maar een keer een mail sturen, cc naar coordinator en hopelijk voor vrijdag een antwoord. Anders wil ik een andere begeleider die er wel tijd voor heeft.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:55

Same Fireheart! Ben eigenlijk al goedgekeurd (mijn portfolio is voldoende bevonden) maar moet nog even 2 vinkjes afvinken en dan is 't goed. ;)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:56

Fireheart: goed gevoel hè?

Blingh: houd je er rekening mee dat er officieel vakantie is?
Mijn begeleider reageert ook meestal met een paar uur. Nu afgelopen woensdag wat ingestuurd, maar tot op heden nog geen reactie. Komt waarschijnlijk ook door de vakantie :j

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:10

ItsMe2 schreef:
Fireheart: goed gevoel hè?

Blingh: houd je er rekening mee dat er officieel vakantie is?
Mijn begeleider reageert ook meestal met een paar uur. Nu afgelopen woensdag wat ingestuurd, maar tot op heden nog geen reactie. Komt waarschijnlijk ook door de vakantie :j

Vakantie begint bij ons pas volgende week en eerlijk gezegd zit ik er niet op te wachten om twee weken lang niks te doen. Of iets te doen wat straks niet goed is. Voelt dan als twee verspilde weken.
Ik wacht nu al meer dan een week op antwoord.
Het lijkt mij dat wanneer er gefixde datums zijn om te starten dat de begeleider ook weet dat er contact met haar opgenomen kan worden voor de vakantie. Daarom wilde ik haar zo snel mogelijk spreken.

Edit OMG ze heeft gereageerd. Met een heel standaard antwoord en geen antwoord op de vragen die ik heb gesteld -O- Oh well, morgen of donderdag wel een afspraak met haar dus kunnen we het erover hebben.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:04

Super goed gevoel ja!
Opeens ging het vanmiddag heel snel en nu heb ik mijn scriptie INGELEVERD *\o/*
Ik ben blij, maar tegelijkertijd ook heel bang en haal ik hem het liefst terug en verstop ik me onder een steen :')

Wat fijn Blingh dat ze iig wel gereageerd heeft en jullie nu wel een afspraak hebben! Hopelijk wordt het dan allemaal wat duidelijker :(:)

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:29

Super fireheart! Je bent ervan af :D

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:57

Ja :D nu hopen op een voldoende.

Helaas moet ik nu wel nog een heel examenportfolio maken |( het houdt niet op, niet vanzelf

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:36

Gisteren mijn begeleider gesproken en was een fijn gesprek! Eindelijk wat meer helderheid over wat er gedaan moet worden. :D Gelijk wat deadlines vastgesteld zodat ik zo snel mogelijk alles kan gaan afronden. *\o/* De goede moed zit er nog in.

Nu druk bezig met het onderzoeksvoorstel. Literatuuronderzoek vind ik wel een lastige :oo Nog nooit eerder deze manier van werken moeten doen dus vind het best wel lastig om het goed op papier te krijgen met de theoretische kader enzovoorts.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 11:15

xU_Blinghx schreef:
Gisteren mijn begeleider gesproken en was een fijn gesprek! Eindelijk wat meer helderheid over wat er gedaan moet worden. :D Gelijk wat deadlines vastgesteld zodat ik zo snel mogelijk alles kan gaan afronden. *\o/* De goede moed zit er nog in.

Nu druk bezig met het onderzoeksvoorstel. Literatuuronderzoek vind ik wel een lastige :oo Nog nooit eerder deze manier van werken moeten doen dus vind het best wel lastig om het goed op papier te krijgen met de theoretische kader enzovoorts.

Heb je je inleiding al af? Mijn ervaring was dat als je eenmaal wat artikelen hebt dat het wel losloopt. Het lijkt allemaal vet moeilijk, maar als je eenmaal bezig bent dan zijn de stappen toch wel logisch.

Ik heb deze week weer werkcolleges, ben nu toch maar bezig met mijn methode aanpassen enzo, heb het nu lang genoeg uitgesteld :')
En heb inmiddels alle interviews gepland *\o/* Volgende week nog 2 en dan 13 mei de laatste.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 11:54

Ik meld me ook. Ik hoop nog voor de zomervakantie af te studeren als docent biologie. Vandaag mijn actieonderzoek inleveren.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:18

Oh vet leuk iruss! Het is dat ze niemand meer aannemen zonder lerarengraad maar anders kon ik dat ook nog wel gaan doen. :j

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:51

Ik ga even huilen denk ik. Ik had mijn hele inleiding al af, komt mijn docent ermee dat een deel van de informatie die ik nodig heb voor mijn onderzoeksvraag niet in de data zit. Stel dan zelf dat onderwerp niet voor _-:(
Dus nu heb ik in overleg dingen veranderd, maar dat betekent wel dat driekwart van mijn inleiding veranderd moet gaan worden |(

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:33

Ah neeeeee... :(:)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:31

Myrsky schreef:
Ik ga even huilen denk ik. Ik had mijn hele inleiding al af, komt mijn docent ermee dat een deel van de informatie die ik nodig heb voor mijn onderzoeksvraag niet in de data zit. Stel dan zelf dat onderwerp niet voor _-:(
Dus nu heb ik in overleg dingen veranderd, maar dat betekent wel dat driekwart van mijn inleiding veranderd moet gaan worden |(

Ik leef met je mee.
Ik ben nog steeds aan herschrijven van het theoretisch kader......terwijl ik de hele scriptie al af dacht te hebben.
Ook flink ziek van geweest, bah....denk je de finish te zien, nou mooi niet.

Inmiddels heb ik wel weer stappen gezet, en gaat het weer de goede kant op.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 19:55

Morris schreef:
Myrsky schreef:

Ik leef met je mee.
Ik ben nog steeds aan herschrijven van het theoretisch kader......terwijl ik de hele scriptie al af dacht te hebben.

Dikke knuffel voor jullie beide :(:)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 19:56

Oh dat is fijn Morris, toch prettig te lezen dat je er weer een beetje bovenop aan het krabbelen bent!

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:47

Morris schreef:
Myrsky schreef:

Ik leef met je mee.

Gelukkig maar dat het weer de goede kant op gaat :) ik snap dat je daar flink ziek van geweest bent ja.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:19

Myrsky schreef:

Dit is heel vervelend! Ik vind dit ook een gevalletje van dat had de docent dan ook wel eerder kunnen aangeven toch?
Of heb je de manier van en welke data je ging verzamelen niet van te voren laten controleren?

Hoe dan ook, het is gewoon flink balen dat je nu bijna de gehele inleiding moet aanpassen! Succes er mee en niet opgeven! Je bent er bijna..

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:41

Morris schreef:
Myrsky schreef:

Ik leef met je mee.

Ergste nachtmerrie |(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 09:39

xU_Blinghx schreef:

Ik ben daar momenteel ook mee bezig. Wat ik eerst heb gedaan is de inhoudsopgave geschreven, dus welke hoofdstukken komen er in je studie, waar ga je naar kijken. Vervolgens kan je per hoofdstuk een aantal artikelen zoeken: ik heb me geconcentreerd op de 3 belangrijkste subonderwerpen die in mijn groep behandeld worden. Ik heb er een stuk of 20 in een tabelletje gegoten waarin het overzichtelijk wordt welke literatuur er is (de subonderwerpen zijn dus 'dunne darm' 'hart' 'brein' en nog eentje 'algemeen' en het artikel kan algemeen zijn, gaan over medicatie-ontwikkeling of werking- en ontwikkelingsstudie). Op basis hiervan ga ik de subtekstjes schrijven (want ik heb nu voor elk van die subonderwerpen een stapeltje artikelen).

Verder heeft mijn begeleider me altijd geadviseerd om als je niet weet wat je moet doen, gewoon maar iets te gaan schrijven. Het staat niet in steen en als het niet klopt of anders moet is het zo weer weg. Maar op die manier krijg je goed overzichtelijk voor jezelf wat je nog wel en niet weet en waar je misschien nog bronnen voor moet gaan vinden.
Verder heb je misschien iets aan deze site, over hoe je effectief wetenschappelijke literatuur moet lezen. Is voor mij erg verhelderend geweest :j http://www.lenmholmes.org.uk/students/h ... read_a.htm de site is echt uit het jaar 0 ofzo en het artikel waar ze naar refereren totaal niet interessant maar er staan nuttige dingen in.

Zelf wilde ik weer gaan knallen deze week na de tentamens maar nu ben ik ziek geworden en mijn vader ligt in het ziekenhuis :( Pffff

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 20:21

Oh nee... sterkte Magrathea!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 18:57

Oh jeetje, sterkte Magrathea :(:)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:44

Nou de volgende zenuwinzinking heeft zich alweer gemeld.
Ik moet nog een examenportfolio maken en ik heb echt het gevoel dat dit hetgene is waarop ik ga falen |( .

Er zijn totaal geen kaders want ze wilden ons ‘vrij’ laten, maar daar kan ik dus niet mee omgaan :')
Ik kan hier he le maal niks mee.