Pawshake topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZoZenn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:47

Ivm de veiligheid van mijn eigen honden en mezelf neem ik geen hond-agressieve honden of HR honden. Ik doe dit voor de leuk, zoals Macs ook al zei, en ik wil geen gevaarlijke praktijken in huis. Honden die lekker met m'n roedeltje mee kunnen draaien zijn welkom en verder neem ik geen risico's :j .

Beagletje heeft heerlijk in de bench geslapen vannacht, is hij ook gewend. Ik kan ze ook heerlijk met z'n drieën in 1 hand uitlaten, ze gedragen zich echt als een klein roedeltje <3.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 12:06

Ik zou sowieso geen HR hond plaatsen bij (vreemde) mensen.
Mijn ma heeft 2 stafford kruisingen die geen vlieg kwaad doen maar gewoon erg sterk zijn en 1 kan erg lomp doen als ze enthousiast is. Zij zei dat ze ze nooit via zo'n service zou onderbrengen. Ze heeft een vast pension die de honden goed kennen en ergens anders komen ze niet.
Ik zou het ook niet in mijn hoofd halen, zeker niet als ze (angst)agressie vertonen en mega sterk zijn. Dan zit ik ook niet lekker rustig op vakantie trouwens.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 12:30

Die van ons zou ik best bij mensen durven onder te brengen als ze zelf bekend zijn met het ras en/of met haar. We zeggen dan alleen wel dat ze haar niet los mogen laten. Niet dat we denken dat dat dan mis gaat maar gewoon om de risico's zo klein mogelijk te houden.

Hier in de omgeving hebben we inmiddels genoeg kennissen die op haar willen passen en die we vertrouwen en als we op vakantie gaan kan ze naar mijn broer en schoonzus.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 12:56

Dat ze waarschuwen voor HR honden, prima. Maar in de waarschuwing stond dat je vooral geen HR honden aan moest nemen als je kinderen had. Ik zou dan eerder waarschuwen naar het risico met als je andere honden hebt. Vind de link met kinderen dan toch wat minder logisch.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:56

Meeste hr honden zijn niet agressief naar mensen... naar andere honden is het weer een ander verhaal.

Hier neem ik voornamelijk hr honden en hond agressieve honden in opvang. De hond die ik nu heb zitten doet het slechter naar andere honden dan mijn akita die in de wijk te vaak is aangevallen. Die neemt gewoon een pasje terug als de oppas honden naar haar kijken en speelt heel braaf met de pups en honden die ze al langer kent.

Vraag dus ook niets extra’s voor zo’n honden. Ik ga er bijna vanuit dat als mensen mij contracteren ze een krulstaart, Griek of probleem hond hebben. Mijn huis is er ook op ingericht natuurlijk en mijn teef loopt aan de lijn gewoon rechts naast mij zonder boe of bah te zeggen. Doet de andere hond vervelend? Dan stuur ik Olivia 5 meter voor me uit en dan kan ik mij focussen op de andere hond.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 14:01

Ja mee eens waarom met andere honden wel een risico en met kinderen minder risico. Ik zet in mijn adveterntie dat hier geen kleine kinderen zijn.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 14:05

Veel hr rassen zijn er juist op gefokt om goed met kinderen om te kunnen gaan. De staffords staat het bij in de rasbeschrijving en rassen als de akita werden en worden gebruikt als kinderoppas.

Nu ga ik je echt niet vertellen dat kinderen dan maar hun gang kunnen gaan, maar het is wel een groot misverstand wat men heeft tegenover hr honden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 14:19

Klopt hier komt er 1 en die ligt aan het voeten eind bij mijn dochter. We houden in ons achter hoofd dat het een hr hond is maar er zit geen kwaad in.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 14:55

Hier ook geen kinderen, lijkt me geen geweldige combi met oppassen :=

De enige HR honden die ik hier ken zijn ook daadwerkelijk niet lief tegen andere honden. Maar daarbij krijg ik eigenlijk alleen verzoek om uit te laten en niet tot oppassen.

Krijg nu al zoveel aanvragen op nieuwe adres maar heb echt met koeienletters erin staan dat ik pas over ruim een week beschikbaar ben. Heb gezegd dat als mensen denken dat hun hond de huidige omstandigheden aankunnen ze wel welkom zijn. Maar dat betekent voor nu dus nog heen vloer, helft van de meubels en geen hek om de tuin. :=

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 15:21

Pawshake app werkt even niet mee. Iemand ervaring? Ik heb een berichtje met een telefoonnummer erin en nu staat er 'nummer zichtbaar wanneer oppas gereageerd heeft ' maar ik heb al gereageerd en nummer wordt niet zichtbaar. Al heel veel opnieuw afgesloten 8)7

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:03

Kaus schreef:
Pawshake app werkt even niet mee. Iemand ervaring? Ik heb een berichtje met een telefoonnummer erin en nu staat er 'nummer zichtbaar wanneer oppas gereageerd heeft ' maar ik heb al gereageerd en nummer wordt niet zichtbaar. Al heel veel opnieuw afgesloten 8)7

Kun je niet de situatie aan je contact uitleggen en vragen of hij/zij het nummer uitschrijft? (Nul zes ... etc)

Soms scheelt het bij mij ook als ik de website op een pc gebruik ipv de app, die heeft minder vaak kuren

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:04

Wat slim! Ik heb het gevraagd :D

Op de website kan ik momenteel niet eens inloggen -O-

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:10

Bij mijn status staat niet gepubliceerd echt raar, hebben ze een paar weken nodig om goed te keuren?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:03

Hmm nieuwe aanvraag voor staffordpup van 3 mnd. Een tuin alleen is genoeg als ik die zou hebben, hij weet niet of ze met andere honden kan en ze moet uitgelaten worden na het eten.
Ik snap dit soort dingen niet zo goed? Dit is toch alles wat juist niet wordt aangeraden als je een pup neemt?
Het is even niet handig in mijn planning die dagen dus ik wijs af.. man zoekt wel een betrokken en zorgzaam persoon en huisje. Dus geen raar type of zo

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:39

Meelezer meldt zich even:
Hoe gaan jullie om met ziekten en parasieten etc? Een vriendin van mij zit ook op Pawshake en heeft nu een hond in huis die tijdens de vakantie van het baasje heel ziek werd. Bij de dierenarts bleek dit om giardia en wormen te gaan. Mijn vriendin heeft zelf ook honden en vreest het ergste.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:50

Aiii, na giardia wordt aangeraden 6 maanden geen kwetsbare honden op het terrein te laten...

Eigen honden laten onderzoeken en de kosten op de eigenaar van de zieke hond verhalen in overleg?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:56

Dat gaat waarschijnlijk nog een dingetje worden, want de eigenaresse van de logeerhond beweert dat het bij de hond van mijn vriendin vandaan komt.
Maar is er geen incubatietijd? Want de hond had al vanaf de eerste dag bloederige spuitpoep.
De hond van mijn vriendin vertoont nog geen tekenen maar is wel wat hangerig. Ze probeert ze nu zoveel mogelijk apart te houden, maar de eigenaresse komt pas over anderhalve week thuis.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:11

Jezus zeg over anderhalve week pas terug terwijl je hond doodziek is... Ben blij dat ik zo'n dingen nog niet heb meegemaakt.
Zit de eigenaresse ver op vakantie (met het vliegtuig ofzo)?

Misschien is het geen slecht idee dat je vriendin eens contact opneemt met de beheerders van Pawshake, gewoon eens voor de zekerheid.

Macs; uitlaten na het eten is inderdaad niet het slimste...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:17

Ik weet het niet zeker maar volgens mij was het Kroatië.
Ze hebben wel onderling contact, maar de eigenaresse komt niet eerder terug.
Ik zal de tips doorgeven!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:20

Als de hond al op de eerste dag bloederige diarree had... Dan ga er maar vanuit dat de hond het niet opgelopen heeft bij de oppas.

Eigen hond goed in de gaten houden en de dierenarts bellen om te overleggen. Hond in quarantaine houden en je kleding liefst wisselen... eigenlijk zou ik hem naar een pension brengen waar ze ook honden die ziek zijn kunnen opgangen en in quarantaine houden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:37

Giardia heeft wel een incubatietijd toch?

De incubatietijd, dat wil zeggen de tijd tussen de opname van cystes en het ontstaan van ziekteverschijnselen bedraagt tussen 5-16 dagen. Uitscheiding van besmettelijke cystes treedt 7 dagen na opname op. Deze uitscheiding vindt zo’n 4-5 weken plaats. Daarbij worden niet continu cystes uitgescheiden, maar met tussenpozen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:41

Ik was voor je gaan kijken op de website van pawshake en ik zie wel dat ze iets geregeld hebben met verzekeringen, ik zou dus inderdaad contact opnemen met pawshake (je vriendin dan he) en kijken of zij wellicht iets voor haar kunnen betekenen.
https://www.pawshake.nl/insurancedetails

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:25

Bedankt!
Het is voor mijn vriendin vooral een tik op haar vertrouwen. Je gaat er vanuit dat zo'n dier gezond is en nu loopt ook haar eigen hond gevaar.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:26

dat is echt niet netjes :n arme hond ook met zo'n baasje ik hoop dat ze eruit komen!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:33

Voor dit soort gevallen heb ik altijd vrienden of familie van de eigenaar achter de hand, als ik de hond om welke reden dan ook niet meet kan hebben dan kunnen ze hem ophalen.