Examenjaar HAVO 2015/2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ierusju

Re: Examenjaar HAVO 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:56

Pff en ik vond 8+ km al veel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:27

Ik loop gewoon bij met wiskunde :oo

Feestje! :D

Succes Nayomie, 35 km fietsen :+

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:17

Woow ver Nayo, Haha. Gelukkig hoef je niet te fietsen, toch?

Netjes Denise haha!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:44

35 km is echt teveel nayomie, haha!

Hmm na 7 jaar heb je best wel een achterstandje... Ben even bezig voor natuurkunde en heb het gevoel alsof ik Chinees aan het leren ben. Dan zijn dit nog maar de basisvaardigheden, die me ergens wel bekend voorkomen. Maar waarvoor ik echt even een opfriscursus nodig heb.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 11:07

Nee ik heb een prachtige busabonnement. :))
Blijven jullie het hele jaar fietsen?

Edit: ijssnuiver, beginnen ze bij natuurkunde ook bij het begin? Dat je daadwerkelijk een snelle opfrisser krijgt?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:12

Wij zijn begonnen met hoofdstuk 1 van het havo 4 boek, basisvaardigheden.
Dus ja redelijk begin, maar ik ben wel de enige met een gat van 7 jaar. Waarin er veel is weggezakt, maar er ook dingen veranderd/vernieuwd/toegevoegd zijn. Terwijl de rest onlangs nog examen gedaan heeft op het vmbo, terugkomt van het vwo of gezakt is vorig jaar voor natuurkunde.
Ik denk dat ik de docent maar even ga vragen voor een half uurtje bijles ofzo. Weet zeker dat ik het dan zo weer oppik allemaal.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 11:15

Dat is inderdaad een slim idee. :j

Yay straks scheikunde :+

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:25

Ja, ik fiets bijna heel het jaar door. Alleen als het heel slecht weer is, ga ik met de bus.

Ijssnuiver; wel vervelend dat er veel is weggezakt, maar misschien moet je nog in het ritme komen en komt er steeds meer terug en dat komt wel goed.

Hoe bevalt bij iedereen de eerste week?? Ik heb nog een kleine week vakantie....

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:27

Ik heb vanmiddag een blokuur nederlands en dat is het.

Ja klopt Britt, maar daar was ik ook wel vanuit gegaan. 7 jaar uit het onderwijs is niet niks en in de horeca ben ik nou niet bepaald met machten aan het rekenen, haha :') . Komt wel goed, kijk het even aan en anders vraag ik gewoon 1 bijlesje. Dan is het ook zo weer klaar.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 11:28

Korte dag dus...dat is wel fijn.

Dapper hoor Britt! Is het busvervoer wel goed naar je school?

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:36

Haha, dat kan ik ook wel begrijpen dat het dan in een keer weer heel eel is na 7 jaar.. Bijles is inderdaad ook een goeie om alles weer op te frissen.

Nayomie; ja, bus hier is opzich wel goed. Alleen gaan ze tot 14;00 maar om het uur, dus dat is met teruggaan heel vervelend als ik vroeg uit ben.. Daarom ga ik eigenlijk zelden met de bus. Ben in de winter nog nooit met de bus gegaan, dus ik vraag me af of dat wel goed gaat als er sneeuw ligt.. :')

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:05

ik fiets heel het jaar , dichtstbijzijnde bushalte is 100 meter voor school :o
als het echt verschrikkelijk weer is brengt mam me soms op vrijdag naar school.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 13:45

Kanonnen zeg... 24 opdrachten minimaal huiswerk per les voor scheikunde... :=

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:02

Wauw, veel Nayo! Ik zou dat nooit maken, tenzij ik t niet snapte :=

ijssnuiver, doe je ook natuurkunde? Ik ben zo bang dat dat ongelofelijk pittig gaat worden en ik krijg natuurlijk allemaal nieuwe info. Toen ik vorig jaar bij bio zat, zat ik echt van :wow: zoveel nieuwe info die ik nog niet wist :') (behalve t genetica gedeelte O:) )

Ik fiets trouwens het hele jaar, nouja, dat is de bedoeling volgens mn moeder :D Maar vaak genoeg als het regent of als er sneeuw ligt, brengt mn moeder me!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 15:44

Helaas huiswerkcontrole dus ik heb het maar te maken :\

Sportieve mensen hier!

Nou ik kan in elk geval met een goede reden te laat komen...'de brug stond open'. Die staat werkelijk altijd open..

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:54

saabineex schreef:
Zoo ik ben ook weer terug hahah. Ik heb nog steeds vakantie maar die 6 weken vliegen echt om.. Ik heb mijn boeken nog niet binnen maar waarschijnlijk komen die woensdag.. Ik wil echt graag mijn rooster weten, hoop zo dat ik eindelijk eens in die 5 jaar vroeg uit ben..

Alles een beetje bijgelezen :+ Ik gebruik zelf ook rekbare kaften, voor ''slappe'' boeken wat minder maar ik ga niet aan kaften beginnen :') lekker makkelijk dit.

Ben 2 weekjes op vakantie geweest en voor de rest heel veel gewerkt. Ook gekeken voor een nieuw bijrijdpaardje, heel leuk beestje. Is 24 maar gedraagt zich serieus niet zo, leuk een nieuwe uitdaging!

Is iedereen al weer naar school of beginnen sommige ook pas de 31e? Hebben jullie een beetje leuke klassen? :D

Ik begin pas de 4e hahah,
Ik zit verder in dezelfde klas als vorig jaar, er is wel 1 iemand bijgekomen die is blijven zitten vorig jaar.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:03

Huiswerk controle? :') Ieh, this toch vavo... volwassenen... eigen verantwoordelijkheid? :P Hier kun je zelf beslissen wat je maakt etc, je kan op je kont zitten niksen maar dan slaag je niet. Al heb ik geen enkele huiswerkopdracht vorig jaar gemaakt, alleen van wiskunde :=

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:04

Echt zoveel Nayomie?? Pff. Ik heb morgen scheikunde geloof ik.
EmmaVZ schreef:

ijssnuiver, doe je ook natuurkunde? Ik ben zo bang dat dat ongelofelijk pittig gaat worden en ik krijg natuurlijk allemaal nieuwe info. Toen ik vorig jaar bij bio zat, zat ik echt van :wow: zoveel nieuwe info die ik nog niet wist :') (behalve t genetica gedeelte O:) )

Ik fiets trouwens het hele jaar, nouja, dat is de bedoeling volgens mn moeder :D Maar vaak genoeg als het regent of als er sneeuw ligt, brengt mn moeder me!

Ik doe inderdaad ook natuurkunde!
Volg N&G met scheikunde, economie en aadrijkskunde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:09

ijssnuiver schreef:
Echt zoveel Nayomie?? Pff. Ik heb morgen scheikunde geloof ik.
EmmaVZ schreef:

Ik doe inderdaad ook natuurkunde!
Volg N&G met scheikunde, economie en aadrijkskunde.

Toevallig!
Hier ook n&g op school! Met scheikunde, economie en aardrijkskunde als keuzevakken :=
Natuurkunde heb ik gelukkig niet!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 17:12

Moet voor morgen 24 opdrachten maken. Daarna 26.
23, 20, 22, 22, 24. Daarna neemt het wat af. 17, 20; 18, 10, 18 en 9. Dit is hw per les.
Het is veel want de meeste vragen bestaan ook nog uit abc vragen.
Ja daar keek ik ook al van op Emma. Ik dacht al, dit is toch volwassene onderwijs? Eigen verantwoordelijk? Maar die docente wil graag alleen maar hoge cijfers op SE en CE fixen.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:14

Economie, pff, dat nooit!

Ik twijfelde erg tussen natuurkunde en aardrijkskunde, maar omdat ik in havo 3 wel net voldoende voor natuurkunde stond, maar onvoldoende voor aardrijkskunde (terwijl ik die toch leuker vind), toch maar natuurkunde gekozen (ook int belang van eventuele verdere opleidingen).

Ik kan er wel nog steeds niet bij dat je meteen alle vakken doet, ijssnuiver :')

@Nayo, ja dat kan ik wel snappen, de school zelf wil ook natuurlijk goede slagingsresultaten.

Oh, welke boeken hebben jullie voor scheikunde, natuurkunde, wiskunde en kunst?

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:17

Hopelijk kun je wat bijles krijgen ijssnuiver! Ik kan me voorstellen dat het ver weg is gezakt na 7 jaar. Wel knap om dan weer te beginnen na zo'n lange tijd!

Dat zijn veel opdrachten Nayomie! :wow: Bij ons wordt ook niets gecontroleerd, eigen verantwoordelijkheid! Helemaal op de vavo met veel volwassenen zou je dat toch niet verwachten :P

Fijn zo'n moeder, Emma. Mijn moeder brengt me ook wel eens met heel slecht weer :)

Ik heb al m'n huiswerk al af, wel fijn want dinsdag heb ik altijd een drukke dag.Wat een wind vandaag trouwens, maar geen regen {:}

Edit: voor wiskunde heb ik Moderne wiskunde, en voor kunst De bespiegeling. Die andere vakken heb ik niet

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 17:20

Lekker bezig Ilovepuk! Lekker doorgaan zo :D

Ja en het werkt wel voor mij dat controleren want zo word ik gedwongen om opdrachten te maken. En scheikunde is niet mijn beste kant. :)

Wij gebruiken Chemie overal voor scheikunde, Emma.

Ik werk vandaag alvast vooruit, morgen ben ik laat thuis en weet ik dat ik daarna geen schoolwerk meer ga doen.

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:35

Dan is het wel fijn dat controleren :j
Jij bent ook goed bezig :D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:57

Ik heb dus natuurkunde, economie, scheikunde en dan aardrijkskunde als extra extra vak, alvast voor het vwo.

Met als gevolg dat maatschappijleer niet in mijn rooster past en ik dat dus volledig zelf mag doen. Maar dat is een makkie..