Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:35

Wel lef en humor als je dat terug stuurt idd! Maarja reken dan maar wel dat je er nooit meer hoeft te solliciteren of ze zien de humor er van in dat kan ook

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:36

Kwanyin schreef:
edit: ik moet echt op mijn handen zitten om volgende niet te typen :+ :

"Beste X

Bedankt voor je interesse in mijn profiel. Helaas moet ik meedelen dat ik momenteel een werkgever heb gevonden die beter bij mijn profiel aansluit. Ik wens je evenwel veel succes in je verdere zoektocht naar de ideale kandidaat. Je bedrijf zal voor twee jaar in mijn werfreservelijst opgenomen worden. Indien ik in die tijd op zoek ben naar een bedrijf met jullie profiel zal ik zeker contact opnemen."

Maar uit professioneel oogpunt toch best niet doen :') .

_/-\o_ _O-

Geweldig, maar zou het maar niet sturen nee :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:39

Nee ik ga het ook zeker niet sturen hoor, stuur gewoon een braaf mailtje bedankt maar heb geen interesse blabla terug :P . Het is dat je nooit zeker weet, als ik om een of andere reden over twee jaar weer op straat sta ga ik ze misschien wèl nodig hebben en dan heb je met zoiets misschien flink je ruiten ingegooid :D .

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:36

Dimple schreef:
Fargo, geen pasfoto's. Heb je toch geen hol aan omdat je idd niet mag lachen op je paspoort (wel óm je paspoort :P )

Gewoon kijken of iemand in de buurt een fijne camera heeft en met lekker weer naar buiten gaan. Hoeft niet ingewikkeld te zijn en met een beetje nabewerken kom je een heel eind.

Mag ik vragen waar je woont? Kan ik ff met je meedenken.

Woon in Den Haag

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:00

Hallo allemaal,

Hier ook werkzoekende. Ik ben student en heb morgen mijn laatste stage dag. Ik zou eigenlijk 2/3 dagen blijven werken maar dat is even wat anders gelopen (wil ik evt via pb vertellen). Nu dus hard op zoek naar een bijbaan. Maar waar kan ik aan denken ? Ik kan ongeveer 2 à 3 dagen werken en ben 22 jaar. Voor supermarkten en in winkels ben ik al gauw te oud..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:02

Helaas mijn eerst afwijzing binnen , dat krijg je met open sollicitaties. Ze hebben geen plek :(

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:12

Hier helaas nog niks gevonden,al ga ik is de planning via de gemeente wat doen.

Ik vroeg mij af of hier iemand in de bijstand zat,en met een kind of meer die naar de opvang gaat als jij gaat werken. Hoe hebben jullie dat gedaan met werken?

De belastingdienst kan 13 weken duren voor hun de kinderopvangtoeslag uitbetalen,dan zou je dus 2 a 3 maanden zelf opvang moeten betalen. Ik kom er zelf niet meer uit hoe je dat moet doen en redden,ik kom zelf al op 4 dagen per week van 24 uur op per maand 700 euro aan opvang.

Dan zou ik dus 2100 euro in 3 maanden zelf moeten betalen voor ik naar krijg,en gaat niet lukken..
hoe hebben jullie dat gedaan? Dus voor de mensen in bijstand of niet in de bijstand met kinderen en aan het werk gaan?

T beperkt me erg op waar ik op kan solliciteren en vind ik erg jammer....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:44

Nathalie, misschien als receptioniste? Daar zoeken ze vaak parttimers voor.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 12:01

Vraagje: ik heb net Maandag gebeld of ze nog reactie gingen geven op mijn sollicitatie.

Werd ik net gebeld. Sorry dat ik het zeg.......kreeg een tutmuts aan de telefoon. Kwam slecht uit haar woorden en ik vind het een vaag gesprek. Kwam er op neer dat de vacature intern is opgevuld.
Er ontstond daardoor wel een andere vacature, maar dat was niet geschikt voor mij. Want teveel ervaring, te oud etc.

Nu ben ik al met al (omdat ik dit soort dingen altijd hoor) al 1,5 jaar aan het zoeken. Zij geeft als tip mee (jawel, dat was het enige enigszins nuttige wat er uit het gesprek kwam) om er 'sabbatical' van te maken. Als werkgever en recruiter snappen ze prima dat iemand een sabbatical neemt ook al is het 5 jaar.
Maar neerzetten dat je 1,5 jaar zoekende bent is niet handig.........

Je naait toch verdorie de hele bende? Feit blijft dat ik er langere tijd tussen uit ben of ik nu sabbatical of zoekende neer zet.

Wat vinden jullie? Ik wil vandaag nog wat solli's de deur uit doen en wil het eens gaan proberen. Wellicht komt sabbatical minder zielig over als werkzoekende.

Wat zouden jullie doen? En hebben jullie dit vaker gehoord deze tip?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:18

Dimple - Wat stom dat je geen reactie hebt gekregen zeg.
hmmm Dimple misschien niet zo verkeerd of aangeven dat je als zelfstandige werkt en dat aan het opzetten bent? Of dat je je aan het oriënteren bent welke richting je nu verder op wilt..

Helaas vandaag afwijzing op de onwijs leuke functie als office manager bij een leuke organisatie binnen gekregen. Zucht, het wordt er niet leuker op zo. En de leuke functies zijn ofwel voor tijdelijk ofwel voor 16 of 24 uur - wat gewoon te weinig is voor mij ...

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:28

xNathaliee schreef:
Hallo allemaal,

Hier ook werkzoekende. Ik ben student en heb morgen mijn laatste stage dag. Ik zou eigenlijk 2/3 dagen blijven werken maar dat is even wat anders gelopen (wil ik evt via pb vertellen). Nu dus hard op zoek naar een bijbaan. Maar waar kan ik aan denken ? Ik kan ongeveer 2 à 3 dagen werken en ben 22 jaar. Voor supermarkten en in winkels ben ik al gauw te oud..

Een kaasboer of een kledingwinkel ed? Daar zoeken ze meestal een volwassener type. Ivm leeftijd wanneer je bijvoorbeeld kaas mag snijden en doordeweeks zitten 16/18 jarigen meestal op school.
Zou ook op studentenwerk kijken, daar beiden ze meestal medewerkers voor een aantal dagen per week.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:57

Dimple: balen zeg, en ook echt niet netjes.

Kwanyin: haha moet ik gelijk aan Herman Finkers denken, die een sollicitatiebrief stuurt voor de functie van directeur en de brief eindigt met ik verwacht jullie morgenochtend om 9.00 in mijn kantoor. Zou wel humor zijn, maar ik zou idd ook iets anders terugsturen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 13:05

Fargo.......daar heb ik ook aan zitten denken, maar dan krijg ik weer gesodemieter met vwu :+ .
Ik ben heel ver gegaan in het opzetten van een eigen bedrijf, maar toen puntje bij paaltje kwam moest ik meteen nog weer 30% mijn uitkering inleveren en dat gaat dus niet.

Het is niet én geld stoppen in een eigen bedrijf (dat kost gewoon veel geld) én 30% minder. Heb een paard die onderhouden moet worden en ook verantwoording tov mijn gezin.

Anders had ik dat allang gedaan. Wel ga ik dit oppakken en verder uitwerken op het moment dat ik niks meer met die uitkeringstoko te maken heb ;)

Ik heb er net een solli uitgedaan met 'sabbatical' tot augustus 2014. Dat zou aangeven dat ik net aan een half jaar werkende zoekende ben. Kijken hoe dat gaat........ super leuke vacature. Maar joh.....hoe vaak ik wel niet heb gedacht dat mijn naam erop stond %)

Ik kletste die muts van Maandag onder de tafel.........dus kom maar op!! }>

Ben je er uit gekomen met je foto Fargo?

Kwanyin........misschien moet ik die eens proberen als afsluiter van een brief _O-

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:57

Je kunt natuurlijk wel vermelden dat je bezig bent geweest met opzetten eigen bedrijf maar dat je dat hebt uitgesteld oid.. Heb je toch een reden en opvulling van een (deel van het) gat.

Ik ga de 2e foto gebruiken op sites en op CV.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 14:17

Dat is wel een idee inderdaad..........zal er eens over na denken. Thx!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:42

Ik meld mij weer :)

Niet heel erg hard op zoek naar mijn baan maar zit bij mijn huidige baan niet meer op mijn plek, dus langzaam op zoek naar een nieuwe uitdaging.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 14:45

Welke sector en regio??

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:45

Wieldop schreef:
xNathaliee schreef:
Hallo allemaal,

Een kaasboer of een kledingwinkel ed? Daar zoeken ze meestal een volwassener type. Ivm leeftijd wanneer je bijvoorbeeld kaas mag snijden en doordeweeks zitten 16/18 jarigen meestal op school.
Zou ook op studentenwerk kijken, daar beiden ze meestal medewerkers voor een aantal dagen per week.

Thanks voor de tip!
Kaaswinkel doe ik liever niet.. kan totaaaal niet tegen de geur van kaas :')
Kledingwinkel is op dit moment weinig aanbod :(

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:05

xNathaliee schreef:
Hallo allemaal,

En een winkel als de HEMA ofzo? Volgens mij zijn ze daar toch niet zo superjong? Kun je gewoon bellen en vragen naar personeelsmanager oid. Soms kom je op een lijstje en bellen ze je als ze mensen nodig hebben?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:09

Dimple schreef:
Welke sector en regio??

Toerisme sector en/of secetaresse/management assistente
Regio midden Nederland(Utrecht,Schiphol,Amsterdam)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 19:02

Schiphol regio zou moeten lukken toch Steffii? Ik zie daar in ieder geval veel voorbij komen.

Weer aan afwijzing......... |(
Moedeloos wordt je er van............

Ik heb ook het gevoel dat die andere baan niks gaat worden, vraag me niet waarom.

Iemand nog positiefs nieuws? :+

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:12

Pfff wat een maf verhaal Dimple... ik vraag me af of werkgevers het woordje ''sabattical'' ook niet gewoon lezen als werkloos? En dat het dan eigenlijk geen zak uitmaakt. In elk geval niet professioneel nee, die intercedente....
Kun je gaten niet een beetje ''rekken'' door alleen de jaartallen op je CV te zetten?

aah balen fargo :(

Nathalie: de thuiszorg misschien? Heb dat gedaan naast mijn studie, en toen was ik begin 20. (maar misschien zijn die tijden nu anders door alle veranderingen in de zorg... :\ )

Ik heb gereageerd als administratief medewerkster bij een bank :) maar nu moet ik een uitgebreide motivatiebrief schrijven van de intercedente waarin ik diep moet ingaan op klantcontact en hoe mijn commerciële instelling is (wat ik totaal niet terug kon vinden in de vacature tekst...). Dus ik twijfel nu of het niet gewoon een callcenter-functie is vermomd als ''administratief''... |o

Iemand hier ervaring met De Broekriem? Soort netwerkclubje voor en door werklozen. Elkaar helpen met solliciteren enzo. Zie toevallig dat ze vrijdag een meeting hebben in Groningen, misschien waai ik wel even langs.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 19:44

Ik denk dat het op het moment een sport is om je CV zo functioneel/goed/hip mogelijk te laten zijn.

Als ik soms hoor hoe mensen hun CV mooier maken dan dat het is..........vraag ik me af waar we heen moeten met deze maatschappij.

Ik snap ook niet dat mensen zitten zeiken over iemand die er wat langer uit is. Ze weten toch verdorie zelf heel goed hoe de arbeidsmarkt in elkaar zit? Kom op zeg.

Ik heb mijn periode van sabbatical aangepast tot augustus 2014. Dat zou betekenen dat ik een half jaar zoekende ben. Ben benieuwd. Maar ik vind het maar raar hoe er tegenwoordig met kandidaten wordt omgegaan.
Weinig professioneel moet ik zeggen.........

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:00

Dimple schreef:
Ik denk dat het op het moment een sport is om je CV zo functioneel/goed/hip mogelijk te laten zijn.

Als ik soms hoor hoe mensen hun CV mooier maken dan dat het is..........vraag ik me af waar we heen moeten met deze maatschappij.

Ik snap ook niet dat mensen zitten zeiken over iemand die er wat langer uit is. Ze weten toch verdorie zelf heel goed hoe de arbeidsmarkt in elkaar zit? Kom op zeg.

Ik heb mijn periode van sabbatical aangepast tot augustus 2014. Dat zou betekenen dat ik een half jaar zoekende ben. Ben benieuwd. Maar ik vind het maar raar hoe er tegenwoordig met kandidaten wordt omgegaan.
Weinig professioneel moet ik zeggen.........

Ik zou er geen sabbatical van maken.
Maar heb je in deze periode cursussen gevolgd of vrijwilligerswerk gedaan, dan kun je dat wel vermelden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:03

Ik wil eerdaags mijn cv "pimpen", hij valt nu niet op tussen alle andere standaard cv's. Tips? Do's? Don'ts?