Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kwanyin schreef:edit: ik moet echt op mijn handen zitten om volgende niet te typen:
"Beste X
Bedankt voor je interesse in mijn profiel. Helaas moet ik meedelen dat ik momenteel een werkgever heb gevonden die beter bij mijn profiel aansluit. Ik wens je evenwel veel succes in je verdere zoektocht naar de ideale kandidaat. Je bedrijf zal voor twee jaar in mijn werfreservelijst opgenomen worden. Indien ik in die tijd op zoek ben naar een bedrijf met jullie profiel zal ik zeker contact opnemen."
Maar uit professioneel oogpunt toch best niet doen.
Dimple schreef:Fargo, geen pasfoto's. Heb je toch geen hol aan omdat je idd niet mag lachen op je paspoort (wel óm je paspoort)
Gewoon kijken of iemand in de buurt een fijne camera heeft en met lekker weer naar buiten gaan. Hoeft niet ingewikkeld te zijn en met een beetje nabewerken kom je een heel eind.
Mag ik vragen waar je woont? Kan ik ff met je meedenken.
xNathaliee schreef:Hallo allemaal,
Hier ook werkzoekende. Ik ben student en heb morgen mijn laatste stage dag. Ik zou eigenlijk 2/3 dagen blijven werken maar dat is even wat anders gelopen (wil ik evt via pb vertellen). Nu dus hard op zoek naar een bijbaan. Maar waar kan ik aan denken ? Ik kan ongeveer 2 à 3 dagen werken en ben 22 jaar. Voor supermarkten en in winkels ben ik al gauw te oud..
Wieldop schreef:xNathaliee schreef:Hallo allemaal,
Hier ook werkzoekende. Ik ben student en heb morgen mijn laatste stage dag. Ik zou eigenlijk 2/3 dagen blijven werken maar dat is even wat anders gelopen (wil ik evt via pb vertellen). Nu dus hard op zoek naar een bijbaan. Maar waar kan ik aan denken ? Ik kan ongeveer 2 à 3 dagen werken en ben 22 jaar. Voor supermarkten en in winkels ben ik al gauw te oud..
Een kaasboer of een kledingwinkel ed? Daar zoeken ze meestal een volwassener type. Ivm leeftijd wanneer je bijvoorbeeld kaas mag snijden en doordeweeks zitten 16/18 jarigen meestal op school.
Zou ook op studentenwerk kijken, daar beiden ze meestal medewerkers voor een aantal dagen per week.
xNathaliee schreef:Hallo allemaal,
Dimple schreef:Ik denk dat het op het moment een sport is om je CV zo functioneel/goed/hip mogelijk te laten zijn.
Als ik soms hoor hoe mensen hun CV mooier maken dan dat het is..........vraag ik me af waar we heen moeten met deze maatschappij.
Ik snap ook niet dat mensen zitten zeiken over iemand die er wat langer uit is. Ze weten toch verdorie zelf heel goed hoe de arbeidsmarkt in elkaar zit? Kom op zeg.
Ik heb mijn periode van sabbatical aangepast tot augustus 2014. Dat zou betekenen dat ik een half jaar zoekende ben. Ben benieuwd. Maar ik vind het maar raar hoe er tegenwoordig met kandidaten wordt omgegaan.
Weinig professioneel moet ik zeggen.........