Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:28

Gefeliciteerd Lis_Ol! :):)

Hier nog een afstudeerder in 2015. Hopelijk mag het dit jaar dan toch echt lukken, wat een ellende tot zover :+

Allereerst was het al een drama om een opdracht te vinden, dat is uiteindelijk gelukt, maar wel wat later dus iets later dan gepland van start gegaan. Bedrijven vinden voor de interviews bleek ook nog een hele grote opgave, waardoor ook dat uitliep, dus ik zou na de zomer afstuderen. Bleek na de zomer dat mijn eerste begeleider van baan was gewisseld en het niet nodig had gevonden mij daarvan op de hoogte te brengen en te regelen dat er een overname was. Dus begin september moest school eerst weer nieuwe begeleiders regelen, dat moest via directie en duurde maar en duurde maar.. Ondertussen had ik niemand die ik aan kon spreken van school over mijn project. Uiteindelijk nieuwe begeleiders (2e werd 1e en een nieuwe 2e begeleider), die moesten dus eerst nog weer hele project leren kennen, onderzoek was al gedaan toen. Nou, even knallen en dan door dacht ik toen nog..

Toen bleek echter dat mijn oude eerste begeleider helemaal niet naar de tweede begeleider was geweest om het plan van aanpak te laten ondertekenen, terwijl ik destijds meerdere keren heb aangedrongen op een gesprek om te overleggen en ondertekenen maar dat was niet nodig, hij had het met haar besproken en zou het laten ondertekenen. Waar de niet ondertekende plan van aanpakken dan waren gebleven wist hij ook niet, terwijl hij alle versies mee had genomen na het ondertekenen bij de organisatie. :x

Betekende dus dat ik zelfs mijn Plan van Aanpak nog moest aanpassen van mn nieuwe begeleiders (dat voelt echt als opnieuw beginnen als je je onderzoek al hebt afgerond). Motivatie was ook echt een tijd lang helemaal weg, was er helemaal klaar mee. Mezelf weer herpakt en scriptie geschreven en inmiddels ook concept ingeleverd. Alleen nu is mn tweede begeleider eind 2014 van zn fiets gevallen en zit met gebroken ruggenwervel thuis, nog meer pech dus. Ik wilde ook z.s.m. concept bespreken (moeten minimaal 5 werkdagen van tevoren inleveren), maar 2e begeleider kan dus pas na paar weken, zó frustrerend allemaal. Volgende week dus pas de conceptbespreking en dan hopelijk eindelijk het plannen van de afstudeerzitting en verdediging.

Zoals jullie merken zit de frustratie hoog na bijna een jaar aanmodderen en tegenslagen |o

amandananana

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:07

Zo ik ga ook maar eens bijlezen haha.

Kiwipitje wat belachelijk dat het zo lang duurt bij jullie! Helemaal omdat het bij anderen al bekend is.. Ik vind 8 weken echt niet normaal. Bij ons is het 2 weken, weekenden en vakanties niet meegeteld.

Linoleum fijn dat het weer wat wil vlotten, sterkte met je privésituatie. Het is inderdaad fijn om iedereen zn vorderingen hier te lezen. Hoop dat je je stage binnenhaalt!

Marrit fijn dat je minor al achter de rug is, ik heb maandag nog een toetsgesprek en woensdag een toets en dan ben ik ook klaar. Heerlijk!

Zoetje, het is best lastig om ongemotiveerd te zijn voor een afstudeeropdracht, dan is het ook moeilijker om er vol voor te gaan. Als je over 2/3 weken al iets op papier moet hebben van een onderzoeksplan is dat wel een beetje laat. Lastige keuze..

Anna, ik heb het een beetje verdeeld. Midden in het kwartaal veel tijd besteed aan mijn onderzoek, daarna wat meer gericht op de vakken en toen weer op mn onderzoek.

Gittekit, fijn dat je een akkoord hebt!

Saskia, fijn dat je een afstudeerbegeleider hebt waar je blij mee bent :)

'Kayleigh jeetje wat laag. Wat is de reden dat ze zo laag hebben beoordeeld?

Floemii ik hoop voor jou dat je voorstel wel goed is. :)

Barbabientje herkenbaar die manier van beoordelen. Heb het vorig jaar gehad voor een vak. Een vriend van mij had een verslag van mij gelezen voor de structuur in zijn verslag, hij had een 8 en ik een 5.. Fijn dat je zoveel bevestiging krijgt van je begeleider en patiënten!

Lísanne ik ben zo blij voor je :D

Jitske wat een hoop tegenslagen zeg..

Ik heb een positieve update! Ik heb op school met de afstudeercoördinator gesproken, en zij zegt dat als ik het haal om voordat de groep dicht gaat mijn dataverzameling bij elkaar te hebben ik gewoon door mag. En aangezien de groep in april dicht gaat lukt me dat dus wel. Gisteren mijn onderzoeksplan teruggekregen met feedback van mijn begeleider, dat ga ik nu aanpassen en dan inleveren.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:08

Dat is goed nieuws *\o/*

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:14

Ja ik ben echt super blij!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:47

Echt super fijn dat je alsnog kan afmaken!

En er is nu gelukkig niks meer aan de hand met ziektes en dergelijke, dus nu weer volle focus op studie.
Morgen gesprek voor stage en onderzoek

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:53

Wat fijn Amandananana!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:05

Ik heb nu net mn plan ingeleverd. Spannend!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:47

Ik heb afgelopen maandag mijn eerste examen gehad en ben geslaagd! Eind van het schooljaar mijn 2e examen (praktijkexamens) en dan ben ik afgestudeerd! :D *\o/*

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:59

Wat een goede berichten allemaal! Super!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:09

Nou heb van 1 vak inmiddels de uitslag.. een 7!! Ik dacht dat het erom zou hangen :P De andere nog steeds niet.. hopelijk volgt die snel.

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:20

Gefeliciteerd kiwi! Net punt hoor :
Amandananana super nieuws! Zal wel een opluchting zijn zeker? Succes!
kayleigh, wat stom zeg.. rare situatie bij jouw op school. Succes de komende tijd, hopelijk gaat je fictieve stuk wel die verdiende voldoende binnen halen

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:30

Goed bezig leffroi en kiwipitje!

Ik had vandaag ook een gespreksvaardigheidstoets en heb te horen gekregen dat ik het in ieder geval gehaald heb :D Cijfer komt later pas. Nu nog fijn een reflectieverslag maken :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:44

Gefeliciteerd Anna en Kiwipitje!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:26

Jeetje wat een pech, Jitske! -O- Het wordt je gewoon onmogelijk gemaakt zo.

Wat fijn Amandanana! *\o/*

Net mijn laatste tentamen gemaakt van deze minor. Heb er wel een goed gevoel over. :)

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:28

Amandananana wat fijn dat je toch door mag! Zal wel wat rust geven :)

En zag nog een paar goede resultaten voorbij komen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:08

Vandaag eindelijk uitslag gekregen van m'n tentamens.. eentje binnen en eentje helaas wéér niet :(

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:32

Ah wat rot kiwipitje ;(
Hoeveel kansen heb je nog?

Ik had vandaag tentamen maar denk niet dat ik m gehaald heb... een van de vragen was letterlijk welke behandelvorm op blz 53 wordt genoemd. Nouja zeg, dat slaat toch nergens op?
Ook stond er per vraag bij op welke blz het antwoord te vinden was (uiteraard kon je dat pas thuis kijken), en het boek had 250 blz maar alleen over de eerste 77 werd wat gevraagd. Heel vreemd :=

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:38

Oneindig maar het kost €175 per keer := Ga het in maart opnieuw proberen samen met m'n laatste vak dat nog open staat. Hoop echt dat ik ze dan beide af kan tikken :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:38

Wat een ontzettend raar examen zeg :=

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:22

Dat is vreemd, 175 euro per toets?! :wow:

Ik heb vrijdag mijn voldoende voor mijn scriptie gekregen :D En een intercollegiale toetsing die met een 8 is afgesloten!

Dat betekent dat ik mag gaan afstuderen komend half jaar! Heb technisch gezien donderdag nog eindbeoordeling op stage, maar kan hem niet niet meer halen ,want dan had ik het al moeten weten :) Dus ik ben helemaal happy de pappy! O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:23

Balen Kiwi! Hopelijk kun je het in maart wel afsluiten! Elke keer met een onvoldoende thuiskomen is zo ontzettend demotiverend. Ik word er zelf ook enorm onzeker van...

Wat een vreemd examen Anna! Hopelijk heb je het toch net gehaald, zulke gemene vragen kun je maar beter meteen afsluiten!

Hier nog geen cijfer terug van tentamen. Heb er wel een goed gevoel over, maar ben ook onzeker, aangezien het al de vierde keer was dat ik het maakte... Wil zo graag mezelf kunnen uitschrijven van studielink, denk dat er dan een letterlijke last van mijn schouders afvalt.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:28

Moet jij betalen voor herkansingen Kiwipitje? Volgens mij mag dat helemaal niet...

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:53

175 euro per toets? :=
Veel! En vreemd ook.

Barbabientje gefeliciteerd, wat goed!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:53

Dank je :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:54

Ik moet sowieso betalen om examen te mogen doen. Helaas mag dit wel :j Ik studeer aan een niet door de overheid gesubsidieerde instelling en zij mogen helemaal doen en laten wat ze zelf willen zo lang ze maar aan de examen eisen voldoen (dus ook je verplichten tot € 100 boekengeld bij een vak terwijl het boek op Bol.com maar € 50 kost). Kan niet wachten tot ik er vanaf ben en zou er ook echt m'n vervolgopleiding niet meer gaan volgen. Raad het ook iedereen af.

Ga wel inzage aanvragen voor de 5. Kost ook geld :'). En eventueel bezwaar maar dat kost weer iets van € 120 en krijg je alleen terug als het wordt toegekend.