VWO 5 - 2014/2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 00:16

Hahaha ik heb het een keer in mn voordeel laten werken om vergeleken te worden :') mijn zus had muziek in haar pakket zitten, maar ze was totaaaaal niet muzikaal ofzo, maargoed anders werd het BV en dat kon ze al helemaal niet :') naja ik had in de 3e dezelfde docent als zij de hele bovenbouw. Die vent gaf haar allemaal 4en enzo 'voor de moeite :') ' nu heb ik nog wel een beetje gevoel voor ritme met een klokkenspel, dus ik zei zo tegen die docent van 'kent u *** nog?' Hij kon zich haar nog heel goed herinneren en toen in de lessen daarna zat hij helemaal zo van 'jaaaa jij bent zo muzikaal!' _O-

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 00:19

Isa schreef:
Ik heb ook kcv ja, vind het heel erg makkelijk eigenlijk :') anw ook goed te doen, maatschappijleer eigenlijk ook nog wel :))

Ja maar wel saai hahaha

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 00:22

Boself schreef:
Sowieso belachelijk dat hij je met je tweelingbroer vergelijkt. :n Slaat helemaal nergens op.

Deden de docenten op mijn basisschool ook met mij en mijn zusje van 3.5 jaar jonger, en zij was natuurlijk beter. :r Daar heb ik me toendertijd echt heel naar over gevoeld.
Ik vind je profiel trouwens briljant, Maaike. Echt heel leuk gevonden. :')

Dat vergelijken gebeurt helaas wel vaker. Op de basisschool was hij altijd beter, hij was altijd degene die complimenten kreeg en ik nooit :\ dat was niet leuk... Nu gaat het wel beter, vooral omdat we een totaal ander profiel hebben, hij N&G, ik C&M. Volgend jaar komen we waarschijnlijk in dezelfde klas (als school mij wil overplaatsen :x ) en de eerste die ons vergelijkt, kan een klap krijgen (zonodig met een stoel, een tafel van mijn part). :')

En thanks :D

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 00:22

Racheel schreef:
Hahaha ik heb het een keer in mn voordeel laten werken om vergeleken te worden :') mijn zus had muziek in haar pakket zitten, maar ze was totaaaaal niet muzikaal ofzo, maargoed anders werd het BV en dat kon ze al helemaal niet :') naja ik had in de 3e dezelfde docent als zij de hele bovenbouw. Die vent gaf haar allemaal 4en enzo 'voor de moeite :') ' nu heb ik nog wel een beetje gevoel voor ritme met een klokkenspel, dus ik zei zo tegen die docent van 'kent u *** nog?' Hij kon zich haar nog heel goed herinneren en toen in de lessen daarna zat hij helemaal zo van 'jaaaa jij bent zo muzikaal!' _O-

:')

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 08:07

Regenpier schreef:
Meer mensen hier die een paard/pony actief uitbrengen in de sport? Hoe combineren jullie dit met school?

Ik heb er nu sinds kort 2, ik hoop dat het een beetje te doen is straks in het selectieseizoen met school...

Hier eentje! Heb tot nu toe eigenlijk geen problemen gehad met school. Alleen tijdens proefwerkweken rij ik geen wedstrijden en voor de rest is het gewoon plannen.

Stalgenootje is met 2 paarden actief in de sport (1 zelfs op Z niveau) cum laude geslaagd van de HAVO, dus het is zeker mogelijk!

Avis

Re: VWO 5 - 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:42

Dit is zo vreemd.. Klassen zijn bekend, ik ben verhuisd naar de klas waar ik heen wilde *\o/* , maar al mijn vriendinnen zitten nu alsnog in de andere klas, omdat die zijn verhuisd naar mijn 'oude' klas..?

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 21:46

Dus dan heb je er uiteindelijk nog niks aan toch? :(

Ik heb vandaag mijn boeken binnen gekregen, lekker makkelijk want nu hoef ik ze dus niet op te halen :)

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:56

Ik heb er inderdaad helemaal niks aan :\ maar wel aan mentrix die mij kent en ik veel en veel aardiger vind :D. We zien wel wat het gaat worden :)

Ik moet ze maandag ophalen, en dan dinsdag 'introductieuur met mentor en klas' en dan starten woensdag mijn lessen.

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 21:58

Dat is wel fijn!
Ik heb nu nog anderhalve week vakantie :D

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:01

Op zich heb ik wel weer zin in school :o , want ik kan er niet zo goed tegen als ik geen vaste dagplanning heb zeg maar, maar ik heb niet zo'n zin in weer al die problemen (niet qua cijfers, maar met mijn leven :Y) ) die ik vorig jaar had... En ik ben bang dat het wel zo'n jaar gaat worden (pessimist hier :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:28

Same, helaas ben ik net als jou bang voor dat :P Kreeg vorig jaar echt problemen met energietekorten etc. en ging mijn lichaam rare dingen doen en kreeg ik allemaal klachten door de stress :n Hoop echt heel erg dat dat dit jaar niet weer is anders heb ik een groot probleem.

Ohja en mijn nieuwe school is 45 minuten fietsen. Lachuh!

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:54

Precies dat! En ik had gewoon ongelooflijke struggles met mijn klas :o . Ik zat namelijk elke les bij de "coole, populaire" mensen en met mezelf. En dat klikt meestal niet in de trant van: 'en nu worden wij vrienden!' :')

Ah, 45 minuten is best te doen :D. Inmiddels doe ik het al 4 jaar en maandag begin ik aan het vijfde :). Misschien even wennen, daar kan ik me iets bij voorstellen, maar kan echt prima! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:00

Ja, ik maak nu de overstap van binnen 5 minuten op school zijn naar dik 45 minuten bikkelen door regen, wind, sneeuw, ijs en hagel. :') En ik ben een behoorlijke zeikerd wat dat betreft dus dat word een omwegje in de bus tot ik mijn rijbewijs heb. Maar tot die tijd zal ik toch echt me eroverheen moeten zetten.

Tevens zit ik nu met de gedachte dat ik al examen heb gedaan en heel serieus aan het nadenken ben over mijn toekomst, ben bang dat daar toch wel een soort gat zal ontstaan tussen mij en mijn nieuwe klasgenootjes. :\

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:04

Vinden jullie ook dat VWO 5 zo oud klinkt...? :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:23

Ik las in een mail dat mijn boeken ook thuisgestuurd worden dit jaar, ideaal, hoef ik er niet mee te gaan zeulen. :) Ik heb tot 2 september vakantie en heb dan een introductiedag, mijn klas is nog niet bekendgemaakt.

Ik ben ook snel oververmoeid met alle klachten van dien, maar ik wil nu gewoon school en mijn pony op 1 gaan zetten om op die manier te proberen om minder snel oververmoeid te raken, we gaan het zien. :P

Ik vind het inderdaad ook heel oud klinken Kaus, en ook zo van 'bijna klaar'.

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:58

Boself schreef:
Same, helaas ben ik net als jou bang voor dat :P Kreeg vorig jaar echt problemen met energietekorten etc. en ging mijn lichaam rare dingen doen en kreeg ik allemaal klachten door de stress :n Hoop echt heel erg dat dat dit jaar niet weer is anders heb ik een groot probleem.

Ohja en mijn nieuwe school is 45 minuten fietsen. Lachuh!

Hier ook precies hetzelfde. Ik heb voor geen enkel vak echt veel moeite hoeven te doen, met uitzondering van scheikunde, maar op een of andere manier heb ik ieder wiskundeproefwerk een black-out. Enorm frustrerend. Dus voor ieder proefwerk schoot ik enorm in de stress en daar werden mijn proefwerken niet beter van.
Nu heb ik wiskunde A, eens zien of dat beter gaat.

maaikman schreef:
Precies dat! En ik had gewoon ongelooflijke struggles met mijn klas :o . Ik zat namelijk elke les bij de "coole, populaire" mensen en met mezelf. En dat klikt meestal niet in de trant van: 'en nu worden wij vrienden!' :')

Ah, 45 minuten is best te doen :D. Inmiddels doe ik het al 4 jaar en maandag begin ik aan het vijfde :). Misschien even wennen, daar kan ik me iets bij voorstellen, maar kan echt prima! +:)+

Hier ook. Bij ons zijn ook op de eerste dag meestal al groepjes gevormd. :+

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:04

Kaus schreef:
Vinden jullie ook dat VWO 5 zo oud klinkt...? :')

Nogal haha!

Hier gelukkig niet het probleem met klas. Ik heb echt een super leuke klas, iedereen kan het goed vinden met elkaar.:D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:07

Ik heb net de jaarkalender in m'n agenda gezet (vrije dagen, vakanties, verkorte roosters, toetsweken ed.) en kwam erachter dat ik op m'n verjaardag vrij ben. (Goede vrijdag toevallig) :D

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:33

_Cowgirl schreef:
Ik heb net de jaarkalender in m'n agenda gezet (vrije dagen, vakanties, verkorte roosters, toetsweken ed.) en kwam erachter dat ik op m'n verjaardag vrij ben. (Goede vrijdag toevallig) :D

Is dat even leuk :D

Blijkt dus dat iedereen door elkaar gegooid is, er is niets meer over van de klassen die we vorig jaar hadden _O-

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:56

Ja, zeker leuk! :D

Dat gaat bij ons ook gebeuren hebben ze aangekondigd. Ze gaan selecteren op NLT dus veel klassen worden helemaal omgegooid. Ook blijven er natuurlijk mensen zitten, zijn gewisseld van wisB naar wisA etc. dus we gaan het zien.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:50

Bij ons hadden ze helemaal niks aangekondigd :') ik keek op magister om te zien of ik naar de andere klas mocht (definitieve klassen stonden er op), bleek zo te zijn (ik helemaal blij *\o/* ) blijkt dat (bijna) iedereen in een andere klas zit _O- . Ach ja, ik denk dat er een hele hoop commentaar komt van mensen :)

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:31

Roosters en klassen zijn bekend *\%/* geen superklas, maar volgens mij ook niet heel erg :)
Rooster is op zich wel chill. Drie dagen 15:10, 1 dag 16:00 en 1 dag 14:20. En maar twee tussenuren :):)

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:19

ik heb gewoon min of meer dezelfde klas als vorig jaar en ik heb ook maar twee tussenuren, maar helaas is de rest van mijn rooster wel behoorlijk poedersuiker :(
3 dagen 8.10 tot 17.15, 1 dag 9.10 tot 16.15 en een dag 9.10 tot 12.30

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:24

Oke, dat is niet grappig :n

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:30

tja ze zijn bij mij op school helaas niet zo goed in roosters maken :\