Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:17

CCCCC schreef:
Ik ben aangenomen! *\o/*

Wat leuk, gefeliciteerd!

DJZ
Blogger

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:12

Gefeliciteerd :D

Wel grappig want mijn oudste broer en mn moeder hebben er gewerkt. Ik werk er nu ook nog steeds en mijn jongste broertje werkt er nu ook alweer 2 maanden :) Wel erg gezellig :P

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:22

CCCCC schreef:
Ik ben aangenomen! *\o/*

Gefeliciteerd!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:10

Pfff hier een rare dag gehad op werk. Komt al een tijdje een auto door de drive met drie stoere gozers erin. Maar die zijn de laatste weken echt heel vervelend, schelden en gewoon irritant als ze door de drive komen. Terwijl wij echt heel beleefd zijn en blijven. Nu waren ze er vandaag dus weer, bestelling gekregen op raam 2, maar ze wilden niet weg rijden. Meisje wat daar stond durfde het niet nog een keer te vragen of ze weg wilden gaan, aangezien er nog heel wat auto's achter stonden. Dus ze riep een mannelijke collega erbij die het nogmaals heel beleefd vroeg. De mannen stapten uit en begonnen op die collega in te rammen. Bloedneus, blauwe arm en nog wat dingetjes. Manager was net te laat om het te voorkomen, maar heeft ze uiteindelijk wel weg gekregen. Politie was al gebeld door een manager die alles zag gebeuren op de camera beelden. Iedereen die toen aan het werk was moest verhoord worden.. Echt wat een aso's..... 8)7

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:51

Fee_ schreef:
Pfff hier een rare dag gehad op werk. Komt al een tijdje een auto door de drive met drie stoere gozers erin. Maar die zijn de laatste weken echt heel vervelend, schelden en gewoon irritant als ze door de drive komen. Terwijl wij echt heel beleefd zijn en blijven. Nu waren ze er vandaag dus weer, bestelling gekregen op raam 2, maar ze wilden niet weg rijden. Meisje wat daar stond durfde het niet nog een keer te vragen of ze weg wilden gaan, aangezien er nog heel wat auto's achter stonden. Dus ze riep een mannelijke collega erbij die het nogmaals heel beleefd vroeg. De mannen stapten uit en begonnen op die collega in te rammen. Bloedneus, blauwe arm en nog wat dingetjes. Manager was net te laat om het te voorkomen, maar heeft ze uiteindelijk wel weg gekregen. Politie was al gebeld door een manager die alles zag gebeuren op de camera beelden. Iedereen die toen aan het werk was moest verhoord worden.. Echt wat een aso's..... 8)7

Jemig, dat is toch niet normaal meer?! :oo

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:59

^ Wow bizar!

Weet iemand trouwens wat je tijdens een crewmeeting gaat doen??

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 23:19

Kan verschillend zijn. Wij hebben een keer per jaar de veiligheid meeting. Dan word er een presentatie gegeven over veiligheid. Elk jaar hetzelfde verhaal..
Meestal gaan we een keer bowlen, een keer per jaar naar een pretpark en soms aan het eind van het jaar een feestje.

Inderdaad heel bizar..

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 02:59

Jeetje, wat een onbeleefde gasten zeg... Wat je het beste de volgende keer kan doen, is na 1 keer vragen of ze weg gaan en dat nog niet doen, gelijk manager erbij halen. Maarja, dat is achteraf gepraat... Heel veel sterkte met je collega en hopelijk hebben jullie er geen deuk van opgelopen.

Ben al een paar jaar niet meer naar crewmeetings geweest.. Is altijd op dagen dat ik beschikbaar ben en dan werk ik liever dan dat ik daar zit... We zijn de laatste keer wezen paintballen.. was blij dat ik er toen niet bij geweest ben := ... iedereen die bont en blauw terug kwam... #)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 06:41

Jeetje wat asociaal! Sommige mensen zal je nooit begrijpen.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:56

Dat weet ik liesenlizzy en die was ook al onderweg, maar die was net een stap te laat om het te voorkomen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:16

Soms kan het ineens heel snel gaan.. Wat gaat er nu gebeuren met die jongens? Neem aan dat ze er niet meer mogen komen?

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:09

:oo Jeetje, wat een rare mensen zijn er toch...
Hoe is het nu met je collega?

Ik heb net m'n contract getekend en zondag m'n eerste werkdag. :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:16

Leuk Mandarijn! Ook al te horen gekregen waar je getraind word?

De politie ging gelijk achter die jongens aan, maar weet niet of ze ook daadwerkelijk gepakt zijn. En ook al zal dat zo zijn geweest, die stonden vast binnen een kwartier alweer buiten..
Collega gaat wel goed hoor. Zijn arm doet erg veel pijn maar verder niks aan de hand. Hetwas gelukkig geen gras sprietje maar wel een boom van een vent, maar toch is het vervelend dat het is gebeurd.

Ze zullen inderdaad wel een restaurant verbod krijgen, maar dit kan alleen onze franchise nemer bepalen (die op dat moment gelukkig aanwezig was, dus weet wat er gebeurd is)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:11

Nee ik heb geen idee...!
Moet om 12 uur beginnen, ben stiekem nog een beetje zenuwachtig ook. :o :')

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:34

Nergens voor nodig! Komt helemaal goed. Wat ik mijn trainees altijd vertel is dat je op een eerste dag niets fout kan doen... hou dat gewoon in je achterhoofd. Luister naar wat je crewtrainer tegen je zegt en als je iets niet snapt of vergeten bent, vraag het dan gewoon. Succes en veel plezier!

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:27

Jemig Fee_ wat een aso's hadden jullie in de drive!
Voor de nieuwe 'crew leden': gefeliciteerd!
Ik had gisteren mijn eerste 'training' voor hostess. Omdat ik nog nooit Lobby had gestaan werd ik daar getraind. Het ging op zich prima, we hadden een sinterklaas activiteit (die ik bedacht heb voor mijn sollicitatie) dus daar heb ik ook nog mee mogen werken en dat was helemaal leuk *\o/* Je eigen activiteit zien, kinderen die helemaal blij naar huis gaan.. Ik heb echt zin om hostess te worden :D Het kan alleen nog wel even duren ivm de overstap die wij net hebben gemaakt naar Made For You (platform integration) en de aankomende feestdagen...
Waar ben je getraind mandarijn?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:32

En wat houdt dat made for you in dan? Klinkt interessant..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:40

:wave:

Mag ik hier ook meekletsen? Zou kunnen dat ik lange tijd terug wel eens wat gepost heb.

Ik werk bij McDonald's (Winschoten), sinds september en momenteel crew counter en drive. Ik ben ooit als 16-jarige begonnen bij McDonald's Hoogeveen, daarna McDonald's Assen, de afgelopen 3 jaar KFC, en nu weer terug naar de grote gele M dus :) Mijn ene zusje werkt bij Amersfoort Noord en de andere bij Utrecht Leidsche Rijn, het zit in de familie dus :+

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:02

friendly schreef:

De bin is bij ons weg, er worden alleen nog patty's warm gehouden en alles wordt op bestelling gemaakt. Eigenlijk gaat alles nu op de manier van de bop zeg maar..
Hee wat leuk Caily, ik werk nu bij Mc Assen :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:41

miekel92 schreef:
friendly schreef:

De bin is bij ons weg, er worden alleen nog patty's warm gehouden en alles wordt op bestelling gemaakt. Eigenlijk gaat alles nu op de manier van de bop zeg maar..
Hee wat leuk Caily, ik werk nu bij Mc Assen :)

Dat schijnt de toekomst te zijn he? Lijkt me helemaal niks. Ooit krijgen wij dat ook haha. Hoe is jouw ervaring?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:54

Cailey, wat leuk! Redelijk in de buurt hier. Vriend van mijn moeder kent jullie franchisenemer wel. Hebben jullie nog oude kleding trouwens?

Made For You, volgens mij gaan wij daar ook op over langzaam. Ik heb de keukenjongens in ieder geval al horen klagen.

Mijn manager zei ook iets over overstappen naar een ander bestelsysteem. Iets met je bestelt bij een kassa, daar krijg je een bonnetje en dan loop je naar een soort van kiosk gedeelte en daar wordt je nummertje dan opgenoemd. Lijkt me een erg fijn en effectief systeem. Kijk maar naar de snelheid van kiosk en hoe goed dat werkt. :j

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:12

In de praktijk (is.mijn ervaring) werkt het niet sneller... Op een goede zondag hebben we minimaal 8 bestellingen op het scherm staan van de kiosk. Zelfs met 5mensen is het heel moeilijk bij te houden.... Ook.met Bop.. Vroegah was het KVA en had je.volle runs chicken enz.. Officieel mag je geen voorraad draaien op bop, maar wij moeten wel anders hebben we alles wegbrengen en dan staan er 8 mensen........ Ben heel.benieuwd wat dat straks gaat gaat worden met de grillkant... :=

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:42

Made for you krijgen wij in maart. Heel benieuwd hoe dat bij ons gaat zijn. Heb het al wel mogen bekijken op het hoofdkantoor..

Hoe is je eerste dag gegaan, Mandarijn?
Welkom Caily :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:43

liesenlizzy schreef:
In de praktijk (is.mijn ervaring) werkt het niet sneller... Op een goede zondag hebben we minimaal 8 bestellingen op het scherm staan van de kiosk. Zelfs met 5mensen is het heel moeilijk bij te houden.... Ook.met Bop.. Vroegah was het KVA en had je.volle runs chicken enz.. Officieel mag je geen voorraad draaien op bop, maar wij moeten wel anders hebben we alles wegbrengen en dan staan er 8 mensen........ Ben heel.benieuwd wat dat straks gaat gaat worden met de grillkant... :=

Dus jij hebt dat met die bonnetjes en alles soort van kiosk al?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:32

Enschede Zuiderval heeft dat kiosk-achtige ook. Ik vind het niet fijn. Je moet blijven wachten tot al je eten er is en krijgt dus bijvoorbeeld niet je drankjes al. Vooral in Enschede vond ik het vervelend omdat je daar voornamelijk boven zitplaatsen hebt en dus moet blijven staan wachten.