De CSE's komen eraan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:02

_Lois_ schreef:
Maar soms gaat het bij tekstverklaringen ook over van die dingen dat je denkt.. :O
Heb dat overigens alleen bij Nederlands, alle andere talen gaan me prima af :Y)

Precies dit. :')

Succes iedereen die maandag begint!

Heeft iemand hier trouwens scheikunde of aardrijkskunde (of beide? <<) )

mzara

Re: De CSE's komen eraan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:08

ik begin gelukkig pas dinsdag. scheelt weer een dag leren.

ik heb beide!
ik heb net de youtube filmpjes scheikunde havo 5 in 70 minuten af. aantekeningen gemaakt. volgensmij heeft het veel geholpen!

alleen nog alles in mn rekenmachine zetten :( ik snap dat notefolio niet en ik zoek het ook niet nu nog allemaal uit te zoeken. dus ik typ het allemaal in.

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:09

@Boself, ik heb sk! Geen aardrijkskunde, gelukkig!!!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:09

2013-2 vond ik dan wel weer makkelijker dan de eerste. En eindelijk, iemand die mij begrijpt :') Niemand snapt mij als ik zeg dat ik die samenvattingen juist zo makkelijk vind.

En inderdaad, die onderwerpen... Over het algemeen van die dingen die bedoelt zijn voor veel te slimme mensen met van die abstracte onderwerpen die de gemiddelde 17/18 jarige geen reet interesseren. Met van die titels als 'Geen nationale identiteit zonder historisch besef', 'De liefde tot zijn land is ieder aangeboren', 'De ontdekking van ons gebrek aan kennis' en als klap op de vuurpijl 'Dieren zijn geen burgers- hooguit hamburgers' weet je t al wel weer := :\

Ik heb scheikunde. Maar of dat m gaat worden is de grote vraag :')

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:11

Memories schreef:
2013-2 vond ik dan wel weer makkelijker dan de eerste. En eindelijk, iemand die mij begrijpt :') Niemand snapt mij als ik zeg dat ik die samenvattingen juist zo makkelijk vind.

En inderdaad, die onderwerpen... Over het algemeen van die dingen die bedoelt zijn voor veel te slimme mensen met van die abstracte onderwerpen die de gemiddelde 17/18 jarige geen reet interesseren. Met van die titels als 'Geen nationale identiteit zonder historisch besef', 'De liefde tot zijn land is ieder aangeboren', 'De ontdekking van ons gebrek aan kennis' en als klap op de vuurpijl 'Dieren zijn geen burgers- hooguit hamburgers' weet je t al wel weer := :\

Die onderwerpen inderdaad, wat een verschikking! Ik ben denk ik wel 3x in slaap gevallen tijdens een proefexamen!

Heb je vragen over sk dan kan ik ze wel beantwoorden denk ik, dat is mijn sterkste vak!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:19

Samenvatting vind ik ook niet moeilijk hoor, haal ik ook wel een 7,5 op maar voor teksten haal ik dus 1,5 punt hoger en dat is dan zo jammer. :P

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:33

mzara schreef:
ik begin gelukkig pas dinsdag. scheelt weer een dag leren.

ik heb beide!
ik heb net de youtube filmpjes scheikunde havo 5 in 70 minuten af. aantekeningen gemaakt. volgensmij heeft het veel geholpen!

alleen nog alles in mn rekenmachine zetten :( ik snap dat notefolio niet en ik zoek het ook niet nu nog allemaal uit te zoeken. dus ik typ het allemaal in.

Ik had vorig jaar gelukkig heeeeele handige klasgenoten (lees, spelletjes op gr, app waarop de eenheidscirkel te zien is) en een oud klasgenootje heeft de bestandjes voor me erop gezet :)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:44

Ik heb een kleine vraag aan jullie ik leer zeg maar nu voor de 2 komende examens dier en Nederlands dat doe ik een uur kwartier pauze dan verder leren. Ik maak geen oefen examens ik weet hoe die werken is dit voldoende om te leren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:45

Memories schreef:

_O- Het besef ook dat sommige mensen die teksten lezen voor hun plezier. Ze duren ook vaak veel te lang imo, na de eerste 4 alinea's inleiding vol met voorbeelden en abstract taalgebruik vind ik het meestal wel goed. :') Geen idee hoe ik telkens eindig met een 8.

Scheikunde gaat hem hier ook niet worden. Ik ga bikkelen voor een 6, en dan never again molberekeningen/koolstofchemie/zuren en basen/andere stomme onderwerpen. :')

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:46

nardxash schreef:
Ik heb een kleine vraag aan jullie ik leer zeg maar nu voor de 2 komende examens dier en Nederlands dat doe ik een uur kwartier pauze dan verder leren. Ik maak geen oefen examens ik weet hoe die werken is dit voldoende om te leren

VMBO Dierhouderij? anders weet ik wel iemand die die al heeft gemaakt ;)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:47

Mocht er interesse naar zijn wil ik best even foto's sturen van mijn VWO leiden examencursus schrift scheikunde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:47

nardxash schreef:

Wat leer je dan precies? Door oefenexamens te maken oefen je aan de vraagstelling en manier van antwoorden dus dat is wel de beste manier. Erg veel concrete leerstof is er niet echt geloof ik, maar als je leert lijkt dit me een prima manier. Er wordt altijd geadviseert om kortere stukjes te leren maar ik vind dit zelf bloedirritant omdat ik echt een stuiterbal ben. :') Als ik stop met leren ben ik ook meteen afgeleid. Dus ik neem aan dat het wel genoeg is, als je dit volhoudt tot het examen! :j

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:49

Ik ben net helemaal gefrustreerd geraakt van een scheikunde examen. De vragen zijn zo anders van wat ik gewend ben :\

NaomixAline schreef:
Ik kom mij hier ook maar even melden (al weet ik niet of het wel een heel goed idee is :P )
Ik zit nu in 6vwo en heb n&t met biologie, spaans en m&o. Is er nog iemand die zich doodstresst voor bio? Ik heb echt het gevoel dat er niet voor te leren is! :n

Precies dit ja :j

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:50

Bedankt voor je antwoord boself het is het vak dierverzorging

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:53

Ik heb vandaag de hele dag in de bibliotheek gezeten, vooral wiskunde gedaan. Had een 8,2 voor het examen 2011-II *\o/*

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:53

Oh ik leer zegmaar alle stof van dierverzorging uit het boek en ook stof uit mijn schrift voor Nederlands leer ik alleen uit mijn boek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:55

nardxash schreef:
Bedankt voor je antwoord boself het is het vak dierverzorging

Ik heb zelf alleen ervaring met Nederlands, dierverzorging niet dus weet verder niet echt wat je moet doen etc., maar het oefenen van examens helpt wel echt met het halen van hogere cijfers. :j Dat is in ieder geval wat ik bij mezelf merk, sommige vragen lijken erg veel op elkaar en dan weet je ook hoe je zoiets aan moet pakken. :)

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:55

Memories schreef:

Ik vind de onderwerpen van Nederlands vaak juist wel interessant. :+ Wel fijn, dan lees je er ook wat makkelijker doorheen.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:56

Nederlands wil ik maandag nog oefenen en ook dier maar dier is wat lastiger

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:08

nardxash schreef:
Nederlands wil ik maandag nog oefenen en ook dier maar dier is wat lastiger

Ik ken iemand die dat examen al heeft gedaan ;) Wat wil je weten?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:19

Waar vinden jullie al die overzichten? Zoals Grieks 42 vragen, Bio beginnen met 6 open enzo/

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:22

Destination schreef:
Waar vinden jullie al die overzichten? Zoals Grieks 42 vragen, Bio beginnen met 6 open enzo/

http://www.cito.nl/onderwijs/voortgezet ... vovwo_2014

En dan links havo of vwo en tijdvak aanklikken, vak wat je wil weten in de lijst opzoeken en op het groene S'je klikken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:25

Aardrijkskunde; 32 open vragen.

Uh, oeps? xd

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:25

Hoezo kan je dat eigenlijk opzoeken van tevoren? :oo

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:26

Hoi! Ik wil me hier graag ook melden, mijn naam is Anique, 18 jaar. Ik heb een havo Em-profiel met Frans en aardrijkskunde. Ik heb in 2012 ook al examen gedaan, toen vmbo t en nu dus m'n havo. :)