Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:49

Als Neuropsycholoog heb je in het noorden sowieso erg weinig kans om echt in dat specifieke gebied werk te vinden. Dan moet je wel uitwijken naar breder gebied anders zit je echt jaren thuis... Als er een vacature vrijkomt solliciteren er rustig 200+ mensen op :=

RoodZonnetje

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:57

Da's in de randstad niet anders helaas :) Personeelsadviseur van de instelling waar ik werk had 't ook over honderden reacties :( Dan maak je als starter echt zo goed als geen kans...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:20

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:22

Heino schreef:
Amaryllis schreef:
Ik vind dat zo jammer he, dat ervaringsverhaal.

Ik baal vooral van het onderwijs. Na 5 jaar studie verwacht je toch wel iets op de arbeidsmarkt te kunnen neerzetten, maar nee hoor... Ik ken een berg theorie maar kan het maar enigszins toepassen na al die jaren. Maar ja, met een praktischere HBO opleiding kon ik niet worden wat ik wil...

Op het HBO heb je in elk geval enige praktijkervaring opgedaan, op de uni helemaal niet. Tenminste niet verplicht.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:39

Volgens mij krijg je geen WW als je zelf ontslag neemt, maar weet niet hoe dat zit als je nog in proeftijd zit.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:55

Ik zou ff het uwv bellen denise :j
Wat voor werk is het eigenlijk, als ik vragen mag

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:36

Order entry medewerker.... Maar ik had het wel wat commerciëler verwacht :n

Heb het uwv al gebeld maar die zeiden dat er idd een risico was dat ik geminderd wordt op mijn ww....
Nu heb ik woensdag een belafspraak met ziekteverzuim omdat ik ook enorm last van mijn gebroken duim heb sinds vandaag, dus dat ga ik zeker aankaarten bij het uwv...

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:16

Renske_M schreef:
_Diesel schreef:
Hier nog een ;)
We zoeken iig niet in elkaars regio, ik zoek meer de regio Gelderland/Utrecht/Brabant... Ik ben vorig jaar mei afgestudeerd en nog geen een keer op gesprek geweest, dus veel succes! Hopelijk heb je meer geluk dan ik...

Oei, dat klinkt niet echt hoopvol! :(
Wat is je afstudeerrichting, klinische psychologie?

Jep, klinische en gezondheidspsychologie.
Word telkens afgewezen op 'geen ervaring'. Maar het is ook gewoon bijna niet te doen, vorige week gesolliciteerd op een functie waar maar enige ervaring in de GGZ werd gevraagd (en die heb ik) maar binnen 4 dagen is de vacature gesloten en hadden ze al over de 100 reacties... ze hebben het gewoon voor het uitzoeken, en dan kom je er als nieuweling erg moeilijk tussen.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:17

Nou ik mag me hier ook melden.. Had na m'n werk vakantie uit IJsland niet verwacht dat het zo moeilijk was om hier aan werk te komen (lekker naïef..) dus hoop hier een beetje mee te kunnen lezen over tips en tricks ;p heb dus alleen een havo diploma want zit middenin m'n hbo bedrijfseconomie studie (maar dus tussenjaar) en 5 jaar horeca-ervaring.. Wou graag wat administratiefs maar die hoop heb ik al opgegeven :P

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:38

Heino schreef:
Ik zoek iets in de randstad :) En heb neuropsychologie gedaan. Ik heb op zich al wel werk (maar dan als psychologenhulpje en in het onderzoek) en 1 dag als kinderpsycholoog maar zoek meer uren als 'echte psycholoog'. Vorig jaar september afgestudeerd en heb nu denk ik zo'n 12 gerichte brieven geschreven. Meestal afwijzing obv gebrek aan ervaring, 1 gesprek gehad. En wacht nu op de uitslag daarvan ;)

Ah ik ben ook van de neuropsychologie!
Maar de verpleeghuiszorg bijvoorbeeld, daar valt het aantal reacties wel mee wat ik daar tot nu toe van hoor, ligt eerder tussen de 15 en 30 bij dat soort vacatures. Dat is ook wel passend bij neuropsy. Of vind je dat niks?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:54

Kijk ik ook naar ja, maar er zijn momenteel ontzettend veel ervaren mensen elders wegbezuinigd die op dezelfde vacatures reageren...

Splash, voor mijn leeftijd heb ik een flink CV, omdat ik naast mijn studie al werkte en niet vies ben van werkervaringsplekken. Maar dan nog, er zijn te veel mensen voor te weinig vacatures :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:14

Ooit spring je eruit :j.

Zelf woensdag een kenningsmakings gesprek met iemand die misschien ook een plek voor me heeft. In eerste instantie ondersteunend maar later ook meer juridisch. Zou top zijn. :j Weer via via. Lang leve een netwerk > Je kunt beter kennissen hebben dan kennis. :+

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 00:02

Ik heb mijn vader even gevraagd om foto's te maken voor op mijn cv. Maar dat blijkt toch moeilijk te zijn (Stukken van mijn hoofd af, mijn armen eraf). Zucht... Ik zei nog niet teveel inzoomen ik snijd ze zelf wel bij :+

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 08:59

SplashIsLief schreef:
Ik heb mijn vader even gevraagd om foto's te maken voor op mijn cv. Maar dat blijkt toch moeilijk te zijn (Stukken van mijn hoofd af, mijn armen eraf). Zucht... Ik zei nog niet teveel inzoomen ik snijd ze zelf wel bij :+

Snoetje, maak het niet te ingewikkeld....
Ik heb evt nog wel een voorbeeld voor je

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 09:00

denise04 schreef:
Weet iemand hoe het zit met ww en proeftijd, als ik zelf besluit te stoppen? Vandaag 1e werkdag maar bahbah wat een ***werk.....

Nou ehhh..............ik zou zeggen: bijt even door! Het was pas je eerste werkdag!!!

Saskia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 09:48

Kriel schreef:
denise04 schreef:
Weet iemand hoe het zit met ww en proeftijd, als ik zelf besluit te stoppen? Vandaag 1e werkdag maar bahbah wat een ***werk.....

Nou ehhh..............ik zou zeggen: bijt even door! Het was pas je eerste werkdag!!!

Dat was ook mijn eerste gedachte... ik had vorige week ook een naar gevoel overgehouden na mijn eerste ochtendje, maar gisteren weer een dag meegedraaid en dat was al stukken beter. Het is nog steeds niet wat ik echt wil, maar beter dan niks :)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:17

Ik kijk deze week ook nog wel even aan, maar zelfkennis siert de mens en na dik 12 jaar werken weet ik heel goed wat ik wel en niet leuk vind....

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:18

Kriel schreef:
SplashIsLief schreef:

Snoetje, maak het niet te ingewikkeld....
Ik heb evt nog wel een voorbeeld voor je

Dat doe ik ook niet, alleen wil ik niet dat de bovenkant van mijn hoofd is afgesneden of dat de foto net onder mijn keel stopt :+
Maar ik heb inmiddels wel een redelijke foto zelf gemaakt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:27

denise04 schreef:
Ik kijk deze week ook nog wel even aan, maar zelfkennis siert de mens en na dik 12 jaar werken weet ik heel goed wat ik wel en niet leuk vind....

Nja in deze tijd zou ik toch liever iets doen wat ik niet leuk vind dan thuis zitten en zo een gat in 't CV opbouwen...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:36

denise04 schreef:

Ik vind wel dat je erg snel de moed opgeeft...

Zeker in deze tijd.. zit je liever ergens waar je ff doorheen moet bijten, dan thuis zitten zonder inkomen en een gat in je cv....

En een foto op je cv...
Doe niet te moeilijk.
Bij mij staat er een foto van mezelf op Horse Event op. Dat ik een voorlichting aan het geven ben.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:49

"Nav het gesprek van vorige week hebben we een keuze kunnen maken, en deze is helaas niet op jou gevallen"

Toch vreemd dat ikm niet op gesprek ben geweest....
Werd uitgenodigd een maand geleden, vreemd gesprek gehad, toen werd er wel een vacature uitgegeven en zou ik meegenomen worden in procedure, ze hadden nog geen goed beeld van me gekregen.
En nu een afwijzing zonder gesprek.....
Vreemde gang van zaken daar
Laatst bijgewerkt door annastasia op 12-02-13 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:57

Dan pak je nu de telefoon en bel je ze op, en vraag je naar de reden van de afwijzing? :)

Toon jij nogmaals je wil.
En je vraagt iets wat heel normaal is.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:59

Ben momenteel aan het werk. Morgenochtend ben ik wel vrij, dan maar even bellen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:03

Beetje standaard afwijzing...
Maar met het verhaal erbij lijkt er iets niet helemaal lekker te gaan.. Beetje vreemd.

Ik hoop dat ik vrijdag weer gewoon kan werken...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:10

Denise, wat jammer dat je er niks aan vindt.. Maar vind je keuze ook wel erg snel gemaakt, je bent er net 1 dag? :oo
Er zijn zat mensen die met je willen ruilen, die wél echt een baan moeten hebben en dan ook alles aanpakken..

Amnastiasia, dat is wel vreemd.. Als je meer wilt weten kun je inderdaad even bellen..

Hier nog geen reacties op mijn sollicitaties.. Ik heb ook weinig geduld O:)