Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:08

Mallootje schreef:
Doe je dat fulltime Foxy?


Nee hoor, de bedoeling is wel dat ik fulltime werk, maar ben nu nog thuis

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:09

Ow, volgens mij zit wordpress in mijn pakket bij mijn webhosting.....
Daar moet ik eens voor gaan zitten!

Want met wordpress kan je dus ook nieuwsbrieven doen?

Mews

Berichten: 5507
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:13

Hilda79 schreef:
Klopt Foxy.
Sommige vinden mijn logo en site te kleurig. Als ik kijk naar andere sites zie ik vooral veel zwart/wit en zelfde layout.

Misschien daarom ook wel dat ik juist het paarse van Shanna gaaf vind.
Ik hou wel van afwijkend.


Ik vind jouw site ook wel mooi hoor qua kleuren. :) Een beetje kleur mag wel, het wordt pas storend als er bijvoorbeeld vloekende kleuren worden gebruikt of teveel verschillende kleuren. De kleuren die jij hebt gekozen passen mooi bij elkaar.

Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:13

Cms systemen zoals wordpress hebben meestal een plugin die je kunt installeren voor t verzenden van bv nieuwsbrieven. Het is niet standaard voorgeinstalleerd. :)

anoniem45673
Berichten: 786
Geregistreerd: 07-12-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:14

Wordpress vind ik zelf wel een paar stappen ingewikkelder dan standaard plug and play websites. Ik ben eerst ook begonnen met een website zoals jij nu hebt Zoooist, totdat ik al snel tegen de beperkingen aan liep (dingen die ik wilde, die de website niet kon bieden). Door Connepon ben ik toen ook gestart met Wordpress, maar menn ik heb afgezien in het begin. haha. Alleen de 5 minuten installatie stap duurde bij mij al 3 dagen, ik begreep er helemaal niets van. Ineens dingen uploaden via .FTP. Nu zit ik inderdaad ook bij een provider waarbij wordpress standaard is ingebouwd, dus geen ftp gedoe meer (maar nu kan ik het wel). Vervolgens kies je ergens een leuk thema en bouwen maar. De mogelijkheden zijn legio en dat is heel erg prettig (inderdaad via o.a. plugins). Nu ben ik helemaal fan, maar het heeft me flink wat uurtjes gekost. (nu wist ik van te voren ook helemaal niets, dus moest echt alles leren alleen).

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:27

Ow men, als ik dat lees raak ik al in paniek!
Dan kom ik wel een weekendje op visite, haha!

anoniem45673
Berichten: 786
Geregistreerd: 07-12-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:31

Als je d'r een beetje hobby naar hebt, lukt het je zo. Als je via je hosting kunt installeren ben je al een heel eind. Daarbij is Wordpress een giga groot platform dus op Google is zo veel informatie te vinden dat je er altijd uit moeten komen. Maar hobby erin zien is wel belangrijk, want in het begin kost het je wel aardig wat uren.

Mews

Berichten: 5507
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:32

Ik moest zelf helemaal wennen aan de CMS opties. Ik maak al jaaaaren mijn eigen websites, maar pas sinds kort met CMS, dus dat was wel even uitgevogel. Scheelt dat ik ook meerdere forums heb geinstalleerd, en dan moest je ook met databases werken, dus die stappen snap ik gelukkig wel. Maar het werken met de CMS programma's is nog wel een gedoe. Heb nu een keer Wordpress uitgetest en een keer Drupal. Ik raakte zelf vooral gefrustreerd over dingen die code-technisch heel simpel te realiseren zijn, maar door de programmering van de CMS moet je dan weer net het juiste knopje vinden omdat je niet meer die code zelf ergens invult, maar de CMS de codes voor jou maakt. :+ Je moet in het begin er inderdaad aardig wat uren instoppen om de ins en outs te leren, daarna is het ineens makkelijk. :D

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:40

Mijn site werkt met Joomla. Mijn webmaster heeft 'm gemaakt, maar sindsdien doe ik de basisdingen wel allemaal zelf, zonder eigenlijk iets van achtergrondkennis.. Heel eenvoudig vind ik zelf, en voor de moeilijkere dingen pak ik m'n telefoon en bel ik naar de WebNerd ;)

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:59

Wordpress heeft mij ook uuuuuren gekost en laatst weer voor een andere website. Dus als je Wordpress wilt gebruiken is dat prima omdat je meer mogelijkheden hebt, maar het kost wel heeeeul veel tijd en die tijd moet je wel hebben. Gelukkig vind ik het ook leuk om te doen :)

MerelBormans

Berichten: 1153
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:04

Ik heb gelukkig goede hulp gehad met mijn website. Als je eenmaal een opzetje hebt kan je er wel goed mee verder komen :). Nu vind ik het leuk om te zitten "tweaken" aan mijn website.

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:54

Mijn nieuwe hosting (via mij IT-elf) is echt een zegen, kan nu bv zien waar mijn bezoekers vandaan komen en kost niks (25 euro hosting kosten per jaar en 10 euro voor mijn domeinnaam).

Mijn webshop zelf is van Mijnwebwinkel, deze versie heeft eindelijk een standaard knop om je aan te melden voor nieuwsbrieven. Hoe ik die nieuwsbrief ga maken is nog een raadsel dus houd de tips hier in de gaten

En dan nu TADAAAAAAA www.hipponet.be is weer online (wel met zeer beperkte artikelen, lay-out moet nog aan gewerkt worden maar ik ben vooral blij dat hij het gewoon DOET). Jullie mogen kritiek spuien terwijl ik nog artikelen invoeg.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:30

Het duurde even, maar heb zoveel mogelijk bijgelezen.

Paan, leuke cadeaudoosjes! Ik heb bij V&D gewerkt, waar we ook zulk soort doosjes verkochten. Die waren dan alleen speciaal bedoeld om cadeaukaarten in te verpakken, en hadden geen fluwelen afwerking. Wij verkochten de doosjes voor 1 euro, dus ik denk dat je wel 1,25 tot 1,50 kan vragen voor deze doosjes. Dat maakt een verpakking wel helemaal af :)

Wat betreft het logo heb ik al veel meningen voorbij zien komen, maar ik ga toch de mijne nog even toelichten. Ik vind het woord 'Hippique' al vele malen exclusiever en netter overkomen dan het font dat bij 'Boutique' gebruikt is. Het font dat bij Boutique gebruikt is, vind ik te speels, terwijl Hippique juist in een heel strak font is weergegeven. Dat hier ook nog diamantjes bijzitten, vind ik teveel van het goede. Je logo moet krachtig zijn en niet teveel poespas bevatten: in mijn ogen is de combinatie van EN diamantjes EN kleuren EN twee verschillende fonts teveel. Wat ik persoonlijk zou doen (maar dat is puur eigen smaak), is het font van Hippique overnemen voor het hele logo, en daar nog subtiel een diamant in te verwerken. Hoe en wat precies weet ik niet, want ik ben geen vormgever ;) Maar misschien kunnen jullie daar wat mee. De kleuren vind ik overigens erg prettig!

Met Wordpress geen ervaring hier, alles gaat via MijnWebWinkel... Erg makkelijk, maar heeft ook zo z'n beperkingen. Maar voorlopig voldoet het nog ruimschoots aan onze eisen, dus overstappen naar een Wordpress shop of een zelf gebouwde shop is nog geen optie.

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:33

Pfft Szan, wat voor versie van mijnwebwinkel heb jij? Is weer vele male mooier dan het mijne. Ik ben ook zo' n IT-blondie hé.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:38

Dankjewel voor het compliment, altijd leuk om te horen! Wij hebben MijnWebWinkel Premium :j

Je kan je webshop laten pimpen door http://www.ontwerpmijnwebwinkel.nl/, maar ik schrok nogal van de prijzen. De websites die ik in hun portfolio mooi genoeg vond om in te investeren, waren allemaal gemaakt met een XL pakket van 800 euro! Toen ben ik zelf maar met photoshop aan de slag gegaan; wij hebben alleen het logo door een ander laten ontwerpen (Kaaaren uit dit topic). Overigens wordt de lay-out binnenkort aangepakt, omdat het in onze ogen nog wat te rommelig en te vol is.

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:44

Dus je hebt het wel zelf gepimpt zeg maar? Want de prijzen van die site zijn wel niet grappig. Eens kijken of mijn IT-elf hiervoor te porren is op termijn. Die is ook te betalen, maar die kan ik zelfs op zondag bellen om te krijsen dat de boel niet werkt.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:50

Klopt, alles is helemaal zelf gemaakt/gepimpt. Daar hebben heel wat manuren ingezeten ;)
Als je er specifiek vragen over hebt, ik help je graag hoor.

De prijzen vond ik ook behoorlijk hoog. Als ik 800 euro overheb voor een make-over van mijn website, dan huur ik wel een echte IT'er/vormgever in die zelf een eigen shop bouwt. Als je dan toch al zoveel honderden euro's uit moet geven, dan liever meteen goed.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:35

Ok, even snel een vraag tussendoor die vast al lang ergens in één van de topics terug te vinden is :o

Ik zoek een heeele goedkope webshop voor starters mét domeinregistratie die later nog te upgraden is. Iemand tips?

Paan

Berichten: 2165
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Putten

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:52


Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:54

MWW kost (incl domeinregistratie) 19 euro excl btw per maand..
Luondo kan ook, maar dat kost 37 euro per maand dus is al fors duurder.

Meer ken ik er niet..

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:06

Nah, 19 euro per maand vind ik dus echt te duur om te starten... hoewel, misschien kan ik beter gewoon een domeinnaamregistreren met webhosting en dan zelf een webwinkel maken... >;)

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:16


Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:24

Hostnet is op zich een goeie, Zoost, ik heb daar zelfs al een paar domeinnamen geregistreerd, maar ik ze zijn toch nog duurder dan mijndomein.nl waar ik mijn site nu heb (en ook houd) Daar betaal ik 29 euro per jaar.

Ik zat net naar strato te kijken, webshop inclusief domeinnaam voor 7,50 per maand, is ook niet duur. Heb er alleen nog geen ervaringen over gehoord.

Annash
Blogger

Berichten: 26597
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:28


Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:30