NHB Deurne 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liedjuh2

Re: NHB Deurne 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:47

Ach, je krijgt het alleen die week en dan niet meer :P Tenminste wij hebben dat niet meer gekregen. Maar de opleiding is zo veranderd dat ze het misschien wel vast in het rooster hebben geplaatst.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:01

Nouja, als Hbo studente mag je toch wel verwachten dat iemand goed kan reflecteren, maar het is inderdaad beetje overbodig omdat een heel jaar lang te krijgen.

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:08

Van mij mag die zomervakantie wel voorbij zijn hoor! Heb echt zoveel zin om te beginnen met de opleidng!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:11

Ik mot eerst nog een paard vinden. Heb wel een interessant dier gevonden waar ik zeker eens naar ga kijken...
Ik ga volgende week ofzo eens spullen inkopen. En daarna nog een paard vinden die het kan dragen :')

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:13

Bizzybijtje schreef:
Ik mot eerst nog een paard vinden. Heb wel een interessant dier gevonden waar ik zeker eens naar ga kijken...
Ik ga volgende week ofzo eens spullen inkopen. En daarna nog een paard vinden die het kan dragen :')

Wel leuke volgorde hihi.

Nou de eerste 2 afspraken zijn gemaakt hoor! Ben benieuwd, 1 paard die misschien niet ideaal is, maar wel ontzettend leuk! (5 jaar en appaloosa, maar wel 167 heel leergierig en kan al leuk lopen), ander sprak me erg aan maar di ehad geen filmpjes een leuke stoere merrie van 11 (vind ik qua leefijd net op de grens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:15

Ja he :')
Naja, qua maten niet zo lastig, gewoon alles full... Maar dan heb ik het over beenbescherming en dekjes, niet over zadels of bitten :D En wat poetsspul nog. En misschien wat wedstrijdspul al. En dit. En dat. :')

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:17

Hihi dacht al, ik had een springzadel wat niet paste, kreeg het ook niet verkocht, gelukkig past Paardlief het wel!
Mijn hoofdstel en bit waren veels tegroot. Hij had een kleine ponykop. Gelukkig heb ik het wel bewaard en doet het goed zijn gebruik bij Torrie.

Xjosee

Bizzybijtje schreef:
Ja he :')
Naja, qua maten niet zo lastig, gewoon alles full... Maar dan heb ik het over beenbescherming en dekjes, niet over zadels of bitten :D En wat poetsspul nog. En misschien wat wedstrijdspul al. En dit. En dat. :')

Ja dat snap ik, ik zie het al helemaal voor me: "Meneer, mevrouw het is echt een fantastisch leuk paard, maar helaas hij/zij/het past het zadel niet". _/-\o_

Anoniem

_O- _O-
'Pfoee ja sorry, ik heb al een hoofdstel gekocht en dat is toch echt full. Helaas!'

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:20

Bizzybijtje schreef:
_O- _O-
'Pfoee ja sorry, ik heb al een hoofdstel gekocht en dat is toch echt full. Helaas!'

hahaha, inderdaad dat soort dingen, maar naar wat voor paard ga je kijken? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:21

Een leuke :D
5-jarige schimmelruin, superbraaf en een mooi maatje, springt ook :')
Ben benieuwd dus! Hoop dat het wat is want ik wil nu wel echt heel graag aan de slag met een 'nieuw' paard. :j

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:24

Nice!! Schimpies! <3 Hihi ik wilde altijd een schimmelmerrie van rond de 1.68. Kom ik thuis met een grote bruine ruin van 1.76 oepsie. Maar ik heb wel een keifijn paard. Het is echt mijn maatje <3

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:25

Nou ben benieuwd of het wat wordt, zou wel heel erg leuk zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:32

Ik hoop het *fingers crossed*
Begin nu wel wat wanhopig te worden haha :')
1.76 is wel groot haha :D Lijkt me wel leuk maar dan moet ik wel écht een opstapkrukje hebben met mijn krappe 1.60m haha!
Jij ging kopen toch Jose?

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:48

Ik heb stiekem ook heel veel geluk gehad. Had toen ook al echt een klik met dit paard maar het was eigenlijk een act of desperation. Ben 1x gaan kijken en toen direct besloten dat dit hem werd. Gewoon omdat ik nou eindelijk een paard wilde dat wel goedgekeurd was. Na een hoop die of afgekeurd waren en heb er 1 op proef gehad die niet zo geschikt was omdat die ineens begon met staken en steigeren en weet ik het wat.
Ik kan ook maar net zonder krukje opstappen als ik in mijn springzadel zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:51

Oh gelukkig dat het dan goed is afgelopen haha! Ik hoop echt dat het een leuk dier is.
Had ook al een ander paard uitgeprobeerd, maar die was gewoon te onbetrouwbaar om mee te nemen (had al gericht getrapt naar personen). Bovendien een 'echte jazz' zoals ze het zo mooi kunnen verwoorden.
Bovendien hadden ze er nog nooit mee gesprongen dus het risico dat ze het niet zou kunnen vond ik toch wat te groot. Helaas!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:31

Als je voor de leraren kant gaat in de opleiding, moet je toch echt veel gaan reflecteren denk ik.

Haha leuke verhalen! Dan gaan we samen paard shoppen Mich, ik moet ook weer gaan kopen :') hoop dat mijn dekens passen en bescherming haha.

Ben beneiuwd naar de paarden Jose!

Leuk verhaal Liedjuh :) mooi dat je elkaar dan tegen mag komen!

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:22

Dan ga ik toch even spammen met linkjes. Ik ga inderdaad kopen Michelle (bizzybijtje=Michelle toch? ben echt een ramp met namen). Ik ga as vrijdag kijken bij dit paard:

http://link.marktplaats.nl/567805358 Dit paard is misschien niet een paard waar ik het mezelf makkelijk mee maak, maar hij is wel errug leuk.

En zondag ga ik kijken bij deze:

http://link.marktplaats.nl/562332820

*\o/*

Maargoed, er zijn ook heel veel mensen die gewoon niet reageren als je een berichtje stuurd, heel vervelend zeker als je (hier op bokt) kan zien dat ze wel al in hun postvak zijn geweest.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:00

Die 1e zou ik niet doen. Hij ziet er nog behoorlijk slap uit en als hij alles nog een beetje spannend vind dan verlies je al veel tijd daarmee, terwel je die tijd toch hard nodig hebt. Als je ziet hoe hij loopt, hij geeft nog niet eens echt na. Daar zit echt nog heel veel werk aan.

Die 2e ziet er leuk uit! Denk dat je daar meer aan hebt. Bovendien is 11 ook een geschiktere leeftijd als 5. Je kunt betere een wat oudere hebben die jou kan helpen dan een jonkie. Daar loop ik nu ook tegenaan.

Heb wel bewust voor een jonkie gekozen. Had al meerdere oudere paarden geprobeerd, maar of ik kon er niet mee omgaan (te sensibel) of ze werden afgekeurd. Toen ging ik op de stal waar Tor vandaan komt eigenlijk bij een wat oudere merrie kijken. Die werd verkocht de dag voor ik zou komen kijken. Maar ze hadden nog wel een 5 jarige staan die wel geschikt zou zijn. Dus ben gaan kijken en heb nu een superpaard wat mij echt keifijn helpt met springen. Maar er zit wel meer werk aan dan ik eigenlijk tijd heb op school.

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:08

je kunt sowieso beter voor een jonge gaan.. bij een ouder paard is het vaak zo dat je de rotzooi van een ander koopt ;)

Ik las iets over alleen zwarte en witte sjabrakjes tijdens de lessen? not nice ik heb wel wit, maar dat is voor wedstrijd, en zwart heb ik niet :+

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:16

Afbeelding

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:22

Hahaha, ik vind die brabantse accenten echt geweldig!
Leuke paarden Jose, en ik zou gewoon bij veide kijken of het wat is en dan kan je altijd nog verder erover nadenken,
en inderdaad, sommige bokkers mailen niet eens terug heel asociaal.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:24

Hoop dat er wat tussen zit Josee! Ik vond het lastig om een leuk paard te vinden. Maar, ik ben er nu tegengekomen en ben helemaal verliefd <3

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:06

liedjuh2 schreef:
Die 1e zou ik niet doen. Hij ziet er nog behoorlijk slap uit en als hij alles nog een beetje spannend vind dan verlies je al veel tijd daarmee, terwel je die tijd toch hard nodig hebt. Als je ziet hoe hij loopt, hij geeft nog niet eens echt na. Daar zit echt nog heel veel werk aan.

Die 2e ziet er leuk uit! Denk dat je daar meer aan hebt. Bovendien is 11 ook een geschiktere leeftijd als 5. Je kunt betere een wat oudere hebben die jou kan helpen dan een jonkie. Daar loop ik nu ook tegenaan.

Heb wel bewust voor een jonkie gekozen. Had al meerdere oudere paarden geprobeerd, maar of ik kon er niet mee omgaan (te sensibel) of ze werden afgekeurd. Toen ging ik op de stal waar Tor vandaan komt eigenlijk bij een wat oudere merrie kijken. Die werd verkocht de dag voor ik zou komen kijken. Maar ze hadden nog wel een 5 jarige staan die wel geschikt zou zijn. Dus ben gaan kijken en heb nu een superpaard wat mij echt keifijn helpt met springen. Maar er zit wel meer werk aan dan ik eigenlijk tijd heb op school.

Ik snap wat je bedoelt, nu moet ik wel zeggen dat ze ook paar foto's die recenter zijn stuurde en daar loop hij al fijn nagevelijk en is de galop ook al redelijk wat het moet zijn, maar je hebt gelijk met dit paard maak ik het mijzelf niet makkelijk, aan de andere kant karakter vind ik erg belangrijk, een paard moet bij mij passen dan kan ik er wat mee. Dus vandaar dat ik toch besloten heb om te kijken.

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:36

:') ik vind dat jullie wel erg snel gaan. Maar zo te zien mis ik alleen een hele belangrijke cursus brabants.

Bizzybijtje, Je moet inkopen doen bij die ruitersportzaak daar in de buurt! Het gareel? Ik heb maandag meteen even een beetje inkopen gedaan ( ook voor het ontbrekende paard ) en heb twee eskadron pads gekocht, beide voor maar.. 45 euro. _/-\o_