't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:39

Super lolleke!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:11

Gefeliciteerd Lolleke!

Nou, ik ben net terug van mn gesprek. Het was een heel leuk en open gesprek, ben ook heel eerlijk geweest, omdat ze misschien wel dingen via mn vriend hebben gehoord ;)

Op een gegeven moment kwamen we uit bij de vraag hoe ik mezelf in een paar woorden zou omschrijven, dus ik had gezegd enthousiast, harde werker, maar ben af en toe wel wat te lief. Dus ze vroeg hoe ik dat dan bedoelde, dus ik heb verteld dat ik moeilijk nee kan zeggen en dingen vaak naar me toe trek als iemand anders even te druk daar voor is en dat ik dat soms ook wel wat teveel doe, mijn grens daarin niet altijd goed aangeef. Toen moest ik een voorbeeld geven van situaties bij mijn oude werk, daar wat over verteld. "Oh" zei ze "Mag ik je dan vragen of je een burn-out hebt gehad?" Tsja, kon dat moeilijk gaan ontkennen, ben nog herstellende en ga elke week naar een psycholoog. Voor hetzelfde geld heeft mn vriend wel eens op het werk verteld over mijn situatie! Maar gelukkig vroeg ze ook nog verder door over hoe het veroorzaakt was, om een goed beeld te krijgen van de situatie en ze kon bijna niet geloven wat ik allemaal voor mn kiezen had gekregen. Ze vond me gelukkig heel positief en energiek overkomen.

Volgens mij was het ook een beetje een spiritueel iemand, ze zei namelijk "Te lief? Grappig, want je bent wel een vuur teken!" en ze vroeg ook "Als je jezelf moest vergelijken met een dier, wat voor dier zou jij dan zijn?" Pfff, ik vond dat wel lastig hoor! Uiteindelijk voor een kat gekozen, zijn vaak lekker actief, maar houden ook van een beetje chillen, lieve beesten, maar kunnen af en toe ook zo hun eigenwijze buien hebben :D

Morgen krijg ik te horen of ik op een 2e gesprek mag komen, maar ik weet niet of ik het ga worden. Ten 1e natuurlijk door die Burn-Out, ten 2e omdat mijn indicatie van het loon vrij hoog ligt en ten 3e omdat ik heb aangegeven dat ik aardig wat in mijn mars heb en als ik veel eentonig werk moet doen, kan het nog wel eens zijn dat ik me vlot ga vervelen.

Maar goed, ze zei wel dat ze er positief tegenover stond om mij uit te nodigen voor een vervolg gesprek, maar ze krijgt morgen nog 2 kandidaten. Dus ben heel benieuwd wat het nou gaat worden.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:19

Jij hebt je wel blootgegeven zeg! Maar wellicht werkt dit wel in je voordeel, ze weten wat ze aan je hebben.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:23

Ik vind het altijd belangrijk om open en eerlijk over dat soort dingen te zijn, maar als ze er niet naar gevraagd had, had ik het ook niet verteld ;) Denk dat ze het misschien al wist, omdat mijn vriend meerdere keren vrij heeft gevraagd om met me mee te gaan naar de bedrijfsarts en naar het UWV. Dus wellicht was dit ook een soort test om te kijken of ik het eerlijk zou vertellen.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:33

Super Lolleke! ik mag om 3 uur terug komen. Ik hoop het zo dat dit hem word! Het is dan wel niet mijn droom aan maar het is tenminste iets!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:52

+:)+ Lolleke!

Joyce: eerlijkheid duurt uiteindelijk toch het langst ;). En je weet idd nooit wat ze al wel/niet weet. Maar dat je burnout hebt (gehad) hoeft niet per definitie slecht voor een nieuwe werkgever te zijn. Je weet nu wat je zwakke plekken zijn en je werkt daaraan. Wat betreft loon: ach, ze willen doorgaans graag een indicatie, daar valt altijd over te onderhandelen :j. Klinkt toch allemaal wel positief!!!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:02

Silvia schreef:
Super, Astaloca! En wat voor soort stage ga je lopen, je gaat toch twee opleidingen doen?

Klopt :j Directiesecretaresse en logistiek teamleider. Deze stage is voor logistiek teamleider :)
Ik heb nog 1 stage gesprek staan voor een totaal andere opleiding wie ik evt wil vervangen als log. teamleider.. ben te benieuwd naar die stage :)

Lolleke gefeliciteerd! +:)+ idd wat ga je doen?

Joyce knap hoor! Ben benieuwd hoe ze het oppakken.. ze weten het iig :)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:34

Ik word vestigingsmanager bij een huiswerk / begeleidings organisatie hier in de buurt. Krijg mijn eigen vestiging met leerlingen en docenten. Bijzonder super tof werk.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:35

Ik heb de baan ook gekregen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:36

Wat super Lolleke!

En gefeliciteerd Lootje!! Wanneer ga je beginnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:39

Hee Lolleke, wat leuk! Ik wil zo´n bedrijf zelf opstarten omdat ik dat zulk ontzettend leuk werk vind! Ga je werken bij S.t.udiekring (even met puntjes zodat het niet vindbaar is via Google)?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:46

Positieve week zeg! Iedereen gefeliciteerd!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:09

Inderdaad Ffortuna. Da tken je dus al dan? Mag ik vragen waarvan? Of gewoon puur uit interesse?

En lootje, gefeliciteerd!! Wat fijn! Ik weet hoe het voelt :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:13

Ja uit mijn concurrenten onderzoek :+ ik heb bij een ander studiecentrum gewerkt (midden van het land) en ben dus aan het kijken of ik zelf zo´n organisatie ga opstarten. Ik vind de functies van Studiekring ook erg interessant maar wil liever zelf wat beginnen.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:34

gefeliciteerd!
en wat onwijs leuk werk!!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:54

Ffortuna schreef:
Ja uit mijn concurrenten onderzoek :+ ik heb bij een ander studiecentrum gewerkt (midden van het land) en ben dus aan het kijken of ik zelf zo´n organisatie ga opstarten. Ik vind de functies van Studiekring ook erg interessant maar wil liever zelf wat beginnen.

Nouja snap het wel hoor. Ik wild eook zo graag voor mezelf. Maar ik ben er nu wel achter dat ik dat in de huidige maatschappij gewoon niet zo zitten. Heb de skills wel in huis om coach te worden. Maar momenteel is nederland verzadigd met coach dit, begeleider dat. Ik zie mijn kansen daar momenteel niet zo voor open.

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:15

Na een halfjaar thuis te zitten, en vele solicitatiebrieven later, ben ik vandaag begonnen bij postNL.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:25

astwice schreef:
Na een halfjaar thuis te zitten, en vele solicitatiebrieven later, ben ik vandaag begonnen bij postNL.

*\o/*

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:48

astwice schreef:

Een collega :D
Doe je het voorbereiden of bezorgen?

Ik zoek nog steeds maar niet zo actief. Kan niet passend vinden.... Voorlopig nog wel bij de post. Ik hoor "in de wandelgangen" dat het centrum langer openblijft. Vorige week eens aangekaart met de teamcoach maar die wist (nog) van niets. Maar áls het zo zou zijn, werd mijn contract verlengd! Nog nooit op een werkoverleg geweest maar ben nu wel uitgenodigd voor volgende week (wordt ook geacht aanwezig te zijn ook al is het geen werkdag voor mij). Wie weet wat er dan verteld wordt ;)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:28

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:14

patpen schreef:
astwice schreef:

Een collega :D
Doe je het voorbereiden of bezorgen?

Ik zoek nog steeds maar niet zo actief. Kan niet passend vinden.... Voorlopig nog wel bij de post. Ik hoor "in de wandelgangen" dat het centrum langer openblijft. Vorige week eens aangekaart met de teamcoach maar die wist (nog) van niets. Maar áls het zo zou zijn, werd mijn contract verlengd! Nog nooit op een werkoverleg geweest maar ben nu wel uitgenodigd voor volgende week (wordt ook geacht aanwezig te zijn ook al is het geen werkdag voor mij). Wie weet wat er dan verteld wordt ;)

Vandaag moest ik voorbereiden/sorteren, maar officieel heb ik gesolliciteerd voor bezorger.
maar misschien dat ze mij dan zelf wilden laten voorbereiden en daarna mijn eigen wijk kan gooien,
dit zij een collega waar ik mee samenwerk.

Opzich maakt het mij niet zoveel uit, moest wel ff wennen, maar helemaal geen verkeerd werk om te doen :)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:31

joyce2 schreef:
Wat super Lolleke!

En gefeliciteerd Lootje!! Wanneer ga je beginnen?

Ik mag aankomende zaterdag al beginnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:34

Ladies gefeliciteerd met jullie banen!!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:52

Wat een positieve vibe hier! :D

Gefeliciteeerd! :D

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:27