Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jannaa schreef:Sabine_Duco schreef:Haha ik herken wel een beetje wat jullie zeggen... Ik ben ook begonnen met examens voor Nederlands, Duits en Engels. Ik heb er nu 9 gemaakt (van allemaal 3) en het ging best wel goed. Ik heb ook nog één wiskunde-examen gemaakt zonder eerst te leren (het grootste deel heb ik wel al gedaan voor PTA's). Vandaag ben ik pas begonnen met echt leren (herhalen) voor Grieks. Daar heb ik nu de helft van gedaan.
Maar ik stel eigenlijk het leren ook een beetje uit. Morgen ga ik wel beginnen met Latijn, en Grieks afmaken! En als ik nog tijd over heb wil ik ook geschiedenis gaan herhalen.
Mag ik vragen hoe je leert voor Latijn? We hebben er op school een half jaar over gedaan om alles te vertalen en door te nemen, dus nog een keer gaat me nooit lukken voor de examens.
Wat ik nu doe is de Nederlandse vertaaltekst lezen + mijn aantekeningen erbij houden. Maar goed, dan herken ik straks de Latijnse tekst die erbij hoort niet meer tijdens het examen
xMarloess schreef:Nou waarom krijg ik niksWageningen slaat mij over.
xCathy, ik zat nog te twijfelen of ik naar Wageningen zou gaan voor de feesten, maar ik ben braaf thuisgebleven![]()
mar_fay, jeetje ik snap dat je je vandaag niet goed kan concentreren, zijn de inbrekers nog gepakt?
s1993, krijg je bij examentraining ook echt uitleg dan? Ik dacht dat het vooral opgaven maken was?
Weet iemand hier met aardrijkskunde of je ook alles moeten weten over het Middellands zeegebied en de steden in de VS? (LA, NY, Washington). Want in mijn boek staat er wel bij dat het voor het centraal examen is, maar volgens mij komt dat helemaal niet in het CE voor?
Douce schreef:Maar natuurlijk mag je dat. Ik ben nog totaal niet zenuwachtig maar dat zorgt voor SOG
Sabine_Duco schreef:Ik heb het grootste deel al geleerd voor mijn vorige PTA! Hoe ik het toen heb gedaan: eerst de Nederlandse tekst doorgelezen zodat ik weer het hele verhaal wist. Daarna geleerd dat ik alle zinnen in het Latijn kan vertalen als ik ze zie staan. Want bij ons vragen ze soms echt: citeer het woordje dat dit en dit aanwijst. En dan moet je precies weten wat elk woord betekent of je moet het ter plekke gaan vertalen en dat gaat dan meestal mis. En daarna leer ik mijn aantekeningen erbij en de aantekeningen uit mijn examenbundel!
xCathy schreef:GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEEERD!
Moed is tot het nulpunt gedaald, ik heb het ook ontzettend onderschat... Maaaaaar OPGEVEN IS GEEN OPTIEIEIEIEIEIEI WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH, WE GAAN HET HALENNNNNNNNNNNNNNN!!!BOKT EXAMENPARTYYY! :D Nodigen we wel Racoon uit toch!
ik toon maar weer eventjes aan dat zo veel leren en oefenen niet gezond is![]()