't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

femke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:09

nou zal ik mijn leed dan ook maar openbaar maken.
werkte leuk op een paardenfokkerij, erg leuk hard werken helemaal niet erg, alleen had ik savonds geen zin meer om nog naar stal te gaan voor mijn eigen paardje, dus ik stoute schoenen aan gedaan en gesolliciteerd bij de htm (tram) goed na 3 maanden keuringen gesprekken nog meer keuringen antecedenten onderzoek, eindelijk aangenomen (maart 2011) volgende instroom moment was juli dan begon de opleiding. traject wat was toegezegd is 3 maanden opleiding dan tijdelijk contract van 9 maanden en dan een vast contract.
Ik helemaal blij, baan opgezegd en ja hoor, voel je de bui hangen . . . .
word ik begin juni gebeld, door de bezuinigingen van de overheid morgen we geen vaste contracten meer geven, (naïef als ik ben denk nog nou ben ik een jaar onder de pannen)
aan het eind van de 3 maanden is mijn contract verlengt naar een 2 maanden contract, die in december afliep.
Nu rijd ik nog wel op de tram via een uitzendbureau, ik moet s'ochtends bellen of er misschien smiddags of savonds nog werk is of misschien voor de volgende dag. ;(
maar we blijven lachen ookal voel ik me wel goedkoop :D

SpikkelFire

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:12

Pfff dat is ook balen zeg. :\

Nou, heb me ook maar opgegeven voor postsorteercentrum in Nieuwegein.. Kom ik daar aan met mn HBO opleiding. :')

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:18

Bij de post kijken ze niet naar opleidingen, je hoeft geeneens je cv door te geven :'). Daar loopt alles van ongeschoold tot HBO. Mijn teamcoach heeft de hotelschool gedaan :=. Je komt alleen wel midden in een reorganisatie dus hou rekening met hectische omstandigheden :+. Vanmorgen is N'gein gaan werken volgens de nieuwe richtlijnen en was er een vrachtwagen "zoek" met post voor ons. Dus ipv een piekdag had ik vandaag een daldag _O-.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:21

Oh lekker is dat, een vrachtwagen zoek. _O- Zit jij nog bij de Post? dan worden we nog collega's! :')
Dat wordt nog interessant. :D Mij maakt het echt niet uit, ik doe gewoon mn ding voor mn geld en that's it! Dan ben ik iig weer even bezig. :)

Ze zoeken hier in de binnenstad ook iemand voor 't Kaaswinkeltje (ontzettend leuke winkel met veel toeristen) voor het hoogseizoen. Mijn moeder kent die eigenaren goed en heeft me voorgesteld, maar eigenlijk zoeken ze wel iemand voor langere tijd. Dus ik zit te twijfelen of ik er wel of niet op zal ingaan, weet ook niet voor hoeveel uren het is..

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:12

Ja, ik zit nog bij de post; die notaris heeft niets meer laten horen :(. Nu mijn 4e week! Ik zit er nu aan vast; als ik ontslag neem, ben ik "verwijtbaar werkloos" :roll:. Dan verspeel ik mijn WW maar vooral ook mijn WGA uitkering TENZIJ ik kan aantonen dat het werk fysiek te zwaar is voor mij. Maar dan moet ik eerst een deskundigenoordeel aanvragen bij het UWV en tegen de tijd dat ik daarvoor terecht kan, is mijn contract al afgelopen >;). Met de nieuwe werkindeling (di-do-za) is het wel beter dan di t/m za!
Het kan mij ook weinig schelen: gewoon verstand op nul en sorteren maar! Vanmorgen was het dus relatief rustig en gewoon mijn ding gedaan. Uiteindelijk is de vrachtwagen wel opgedoken maar toen was het te laat om nog verwerkt te worden :D. Ben benieuwd wat ik donderdag ga aantreffen.... "Mijn" 2 wijken worden alleen op mijn werkdagen bezorgd. Maar ze kunnen de post van vandaag toch echt niet laten liggen tot donderdag.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:59

VeerenAshley schreef:
Wat een slecht nieuws vandaag! Hier ook negatieve berichten: als ik binnen een paar weken geen baan op mijn niveau vind, moet ik verplicht de schoonmaak of ander ongeschoold werk in :(

Tja doe dat dus ook maar niet voor mijn lol, maar als je inkomsten nodig ben. :o ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:03

Nog steeds geen baan al heb ik wel weer een aantal sollicitaties gedaan. Wel heb ik afgelopen week een dagcursus Animal Attendant gedaan. Papieren zijn opgestuurd en het wachten is op de ID kaart. Zodra die klaar is kan ik ingezet worden op een(of meerdere) vlucht paardentransport. Wel op oproep basis en de zomer is een rustige periode.

Werk ook niet meer op stal en moet mij nu weer zien te vermaken met andere dingen.

Gesprek gehad op het gemeentehuis betreft reintegratie. Omdat ik op dat moment een aantal soll. had lopen hebben we afgesproken hier over 4 weken nog eens over te praten. Mijn contactpersoon daar is gelukkig wel schappelijk, geen opdringerij tenminste want dat is wel het laatste wat ik nu kan gebruiken, stress level staat alweer bijna op 100 dus daar moet ik ook weer iets aan gaan doen.

Ik hoop gewoon dat ik snel opgeroepen word voor een paar vluchten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:07

Cowgirl schreef:
Nog steeds geen baan al heb ik wel weer een aantal sollicitaties gedaan. Wel heb ik afgelopen week een dagcursus Animal Attendant gedaan. Papieren zijn opgestuurd en het wachten is op de ID kaart. Zodra die klaar is kan ik ingezet worden op een(of meerdere) vlucht paardentransport. Wel op oproep basis en de zomer is een rustige periode.

Werk ook niet meer op stal en moet mij nu weer zien te vermaken met andere dingen.

Gesprek gehad op het gemeentehuis betreft reintegratie. Omdat ik op dat moment een aantal soll. had lopen hebben we afgesproken hier over 4 weken nog eens over te praten. Mijn contactpersoon daar is gelukkig wel schappelijk, geen opdringerij tenminste want dat is wel het laatste wat ik nu kan gebruiken, stress level staat alweer bijna op 100 dus daar moet ik ook weer iets aan gaan doen.

Ik hoop gewoon dat ik snel opgeroepen word voor een paar vluchten.

Ga voor je duimen dat je eerste ervaringen op kan doen en de nodige afleiding. :(:) :(:) :(:)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:24

patpen schreef:
Ja, ik zit nog bij de post; die notaris heeft niets meer laten horen :(. Nu mijn 4e week! Ik zit er nu aan vast; als ik ontslag neem, ben ik "verwijtbaar werkloos" :roll:. Dan verspeel ik mijn WW maar vooral ook mijn WGA uitkering TENZIJ ik kan aantonen dat het werk fysiek te zwaar is voor mij. Maar dan moet ik eerst een deskundigenoordeel aanvragen bij het UWV en tegen de tijd dat ik daarvoor terecht kan, is mijn contract al afgelopen >;). Met de nieuwe werkindeling (di-do-za) is het wel beter dan di t/m za!
Het kan mij ook weinig schelen: gewoon verstand op nul en sorteren maar! Vanmorgen was het dus relatief rustig en gewoon mijn ding gedaan. Uiteindelijk is de vrachtwagen wel opgedoken maar toen was het te laat om nog verwerkt te worden :D. Ben benieuwd wat ik donderdag ga aantreffen.... "Mijn" 2 wijken worden alleen op mijn werkdagen bezorgd. Maar ze kunnen de post van vandaag toch echt niet laten liggen tot donderdag.

Jeeeutje, en ze waren zo enthousiast. -O-
Je kan ook nergens meer op vertrouwen, zo is mn vader er ook uitgeknikkerd..

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:34

Marcella schreef:
VeerenAshley schreef:
Wat een slecht nieuws vandaag! Hier ook negatieve berichten: als ik binnen een paar weken geen baan op mijn niveau vind, moet ik verplicht de schoonmaak of ander ongeschoold werk in :(

Tja doe dat dus ook maar niet voor mijn lol, maar als je inkomsten nodig ben. :o ;)

Natuurlijk, dat is ook zo - maar leuk is het niet, en zo zonde van al mijn opleidingen. Daarnaast ben ik bang dat ik er dan nooit meer "uit" kom.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:40

@veerenashley: misschien een idee om in je onderschrift ook de regio te vermelden waarin je een baan zoekt. En eventueel in je profiel in welke richting. Succes!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:51

SpikkelFire: ik begrijp ook helemaal niets van die sollicitatie bij de notaris. Supersnelle reactie na mijn brief (maandagavond verzonden, woensdag verzoek om een afspraak te maken). Er zouden totaal 2-3 kandidaten komen maar ik had zoveel pre's. 5 maart gesprek; eind van die week zou ik het horen. Vorige week heb ik hem 3x gebeld plus die 9e maart dat ik het zou horen dus 4x in totaal. Als ik het niet geworden ben, prima, daar kan ik mee leven. Maar laat het dan gewoon weten!!! Ik vind dit echt schandalig }:). Stel dat ik daar een testament zou laten opmaken (bijvoorbeeld), dan kan ik toch ook niet 2-3 weken later ná de oorspronkelijke afspraak een keer zonder afspraak binnenwandelen om te tekenen :?. Dan zou ik in de tussentijd toch wel een vette rekening gehad hebben. En ik weet echt niet wat ik zou doen als hij alsnog contact op zou opnemen met positief bericht (of is dit wishfull thinking)......

Edit: ik zit er over te denken om een passende brief te schrijven dat ik mij terugtrek uit de sollicitatieprocedure vanwege de gebrekkige en slechte communicatie. Iemand tips voor zo'n brief?

Edit2: Ik zag net via google een voorbeeldbrief die ik iets heb aangepast:
Citaat:
Geachte mevrouw de Waal,

Bij deze wil ik u nogmaals hartelijk danken voor het prettige gesprek op vrijdag 2 november jl. Helaas wil ik u mededelen dat ik mij terugtrek uit de sollicitatieprocedure. De reden hiervoor is dat ik het gevoel heb dat ik niet goed pas bij de bedrijfscultuur.

Nogmaals hartelijk dank voor de interesse die u in mij heeft getoond en ik wens u veel succes met de verdere sollicitatieprocedure.

Met vriendelijke groet,
S. Ollicitant

Zou ik zoiets versturen? Netjes maar wel duidelijk O:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:17

Je kan het doen! Maar of je er iets mee opschiet is weer een tweede... Het is dan puur voor je eigen gevoel, zodat je er in elk geval nog even wat van hebt gezegd.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:23

Ik weet dat ik er niets mee opschiet en zéker die "op mijn lijf geschreven baan" hier niet mee krijg bij dít bedrijf, maar het zit me nogal hoog dat ze het zo laten afweten. Dat is ook de enige reden waarom ik zo'n mailtje zou sturen. Dan weet ik ook zeker dat ze het krijgen.... Want zijn die berichtjes wel doorgekomen? En waarom wilde hij mij niet te woord staan terwijl hij geen afspraak heeft en het gesprek maar 2 minuten in beslag zou nemen? Er kan toch "gewoon" terug gekoppeld worden dat ze óf meer tijd nodig hebben óf de voorkeur geven aan een andere kandidaat? Ik kan die laksheid niet uitstaan en ben -:(- (maar wil het wel netjes houden!)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:27

Kan het me ontzettend goed voorstellen hoor, het is absoluut respectloos van een bedrijf om op deze manier met sollicitanten om te gaan...

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:50

Ik weet niet waar je goed aan doet, maar ik vind het schandaaaalig :\ vooral omdat er maar 2 andere waren, laat ff wat weten dan...

femke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:06

Ik zou wel zo een brief schrijven al is het maar voor je eigen idee, ik ben een keer afgewezen bij schiphol (beveiliging) omdat die mevrouw lees meisje bang was dat ik niet met mannen zou kunnen werken, ( heb geld en waarde transport gedaan) werk alleen maar met mannen, heerlijk.
Dus ik vragen of ze dat kon onderbouwen, zei ze nee dat is een gevoel.
ik heb haar ook vriendelijk verzocht mijn gegevens uit het systeem te halen, niet meet te corresponderen en mijn sollicitatie als niet gedaan kon beschouwen, voor een bedrijf dat zijn eigen mannelijke collega's niet onder controle kan houden en los laat gaan op vrouwelijke collega's wil ik niet werken.

wel netjes onderbouwen waarom je je terug trekt en je mag best vertellen dat het hun verlies is dat zij jou hebben laten gaan, iemand die wel de moeite genomen zou hebben om een brief te schrijven of zou bellen en zo de naam van het bedrijf hoog zou houden.

succes

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:34

Ik heb inmiddels een mail verzonden:
Citaat:
Bij deze wil ik u hartelijk danken voor het prettige gesprek van maandag 5 maart jongstleden. Helaas wil ik u mededelen dat ik mij terugtrek uit de sollicitatieprocedure. De reden hiervoor is dat ik het gevoel heb dat ik niet goed pas bij de bedrijfscultuur.

Nogmaals hartelijk dank voor de interesse die u in mij hebt getoond en ik wens u veel succes met de verdere sollicitatieprocedure.

Via google op een of andere site terecht gekomen met voorbeeldbrieven. Advies: hou het kort en zeker netjes want je weet maar nooit hoe of je het bedrijf of de daar werkzame mensen nog eens tegenkomt.

Bij de post werken ook (bijna) alleen maar mannen. Het werkt veel prettiger dan met voornamelijk vrouwen :o. Ik heb 11 jaar in de zorg gewerkt maar zou daar echt niet meer naar terug willen! Bovendien moet je tekenen dat je oa:
niet discrimineert obv leeftijd, ras, handicap, godsdienst, seksuele geaardheid, afkomst, burgerlijke staat
bij ongewenste seksuele intimidatie is daar meteen het gat van de deur
je collega's eerlijk, met achting en respect behandeld.
En je wordt er door je collega's ook op aangesproken als je je daar niet aan houdt hoor! Maar ik heb nog niemand een onvertogen woord horen zeggen. De radio staat aan en er wordt gezellig mee gezongen. Collegialiteit staat hoog in het vaandel ondanks dat de moraal laag is vanwege de onzekerheid bij de mensen met een contract voor onbepaalde tijd.
Alleen voel ik me qua toiletvoorziening gediscrimineerd: 1 toilet voor de 4 dames en een hele rits voor de heren :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:02

Vanmiddag heb ik papieren getekend voor de flexpool van het uzb. Ze bellen mij als ik kan werken. Hoop in ieder geval wel dat ik snel aan de slag kan!

En ik ben op tv geweest bij het nieuws... :D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:13

ooh purny.-.op het nieuws? hoe dat?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:13

patpen schreef:
lifaya schreef:
ik dacht er over na om bij de post NL te soliciteren... heeft dat zin? er zijn wel vrije vacatures maar ik wil in juni 3 maanden naar amerika gaan...

Bij de post zitten ze te springen om tijdelijk personeel. Ik heb nu een contract tot half september. Alle nieuwe krijgen alleen maar tijdelijke contracten tot ze over gaan naar een nieuw systeem. Dus ik zou het zeker proberen! Als je direct aangeeft dat je beschikbaar bent tot die en die datum, weet de post ook waar ze aan toe zijn.

Oh dat is fijn!!! En wat is het beste, bellen of langsgaan of online reageren?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:15

F&ck, weer een afwijzing. En ik wou hier zooooo graag heen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:16

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:42

lifaya schreef:
Oh dat is fijn!!! En wat is het beste, bellen of langsgaan of online reageren?

Online reageren. Dan wordt je terug gebeld voor een 1e selectie (ik had 's middags online gereageerd en werd al na een paar uur gebeld). Hoeveel uur, globale inhoud van de functie, fysieke gesteldheid, dat soort dingen. Dan wordt er een afspraak gepland met een recruiter. Althans, zo is het bij mij en mijn nieuwe collega's gegaan. Volgens mij is dat de gebruikelijke procedure bij de post. En het grootste voordeel: je hoort direct na het gesprek of je bent aangenomen en wanneer je dan zou beginnen ;).

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:59

Silvia schreef:
@veerenashley: misschien een idee om in je onderschrift ook de regio te vermelden waarin je een baan zoekt. En eventueel in je profiel in welke richting. Succes!

Goed idee, dank!