Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:55

@ holly, ja ik zit er nog wel een tijdje mee :j Nu 8 weken rust (onbelast met krukken, rolstoel en heel de dag been omhoog houden). Dan 2e operatie (materiaal wat er nu in is gegaan, mag er dan weer uit). Na die operatie ook weer 6 weken rust. En dan langzaam aan weer opbouwen, belasten met krukken, leren lopen etc. Dan is het bijna Maart. Dus ik ga er voor nu even vanuit dat ik in Maart alles weer helemaal kan.
Maar zoals pmarena via pb ook al zei, elk nadeel heeft zijn voordeel; ik heb nu genoeg tijd om aan de site te werken en aan andere klusjes waar ik steeds de tijd niet voor nam! :D
Ik kan alleen niet bij klanten langs, dat is wel even jammer maar het is zo! Omdat we op het perceel van schoonouders wonen kunnen zij mijn pakketjes aannemen. En vriend kan mij helpen om de pakketjes weer in te pakken en te verzenden! :) Dus opzich kan alles gewoon doorgaan! :)

Hier geen Ideal, ik vind het wel een heel mooi systeem, maar ik voel mij nog iets te klein daarvoor. Mensen moeten bij mij wel eerst betalen voor ik iets opstuur. Zodra mensen bij mij iets bestellen in de webshop krijgen ze automatisch een email met een overzicht van wat ze besteld hebben en een betaal verzoek. Ook linkt de webshop de klant wel door, zodat ze gelijk via hun eigen bank kunnen betalen.
Tot nu toe nog nooit problemen gehad met betalen :)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:04

Rinske schreef:
Voor tijdelijk heb ik even een gratis mijnwebwinkel account aangemaakt. Een vriend van me gaat een website voor me maken, maar ik wil al wel wat kunnen verkopen via een webwinkel, vooral nu ik veel berichten binnen krijg voor caphoezen, dat seizoen begint toch wel te komen nu.

Alleen nu kun je volgens mij alleen Mollie aan mijnwebwinkel koppelen? Erg vreemd, ik wil namelijk liever Sisow gebruiken na jullie tips :P .
Hebben jullie allemaal iDeal als betaalmethode? Of zijn er ook mensen die alleen met vooruitbetaling werken?

o, o, deze nog vergeten en die gebruik ik nog wel zelf :o? : http://www.luondo.nl

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:05

@soraya: Je zit er dan nog wel even mee zeg, jeetje! Maar idd, wat je ook zegt, nu heb je lekker veel tijd om aan je onderneming te besteden.

@Holly: Het is idd rot dat er steeds weer een probleem de kop op steekt, maar dat is niet anders. Daar leer ik van en de maat is bij mij ook steeds sneller vol ;) Ik zal het nooit meer zo ver laten komen als toen met die webbouwer, hahaha.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:24

pmarena schreef:
Vinden jullie dat facebook nu echt iets belangrijks , dat het echt iets toevoegt aan je zaak / voor je klanten ?
Ik ben niet zo'n liefhebber van dat soort dingen , vind het onzinnige meeloperij voor m'n gevoel , ben ook geen liefhebber van Hyves en MSN enzo , vind het allemaal van dat kinderachtige gedoe voor mensen die te veel tijd hebben :P Trek je die lijn door dan is het ook logisch dat ik al zeker 2 maanden m'n GSM uit heb staan omdat de accu leeg is....moet hem nodig een keer opladen :P

Maar van mij hoeft al die onzin niet...ik heb een website , ben goed bereikbaar via mail , dat is toch meer dan zat eigenlijk :)

Of vergis ik me daarin vinden jullie ?

Ik denk dat je dingen moet doen die bij jou zelf en bij je bedrijf passen. Meedoen met iets 'omdat je denk dat het moet' heeft volgens mij geen zin. Dan wordt het gekunsteld, geforceerd.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:27

Zo, alles op de site geplaatst. Nu nog verwerken in de adminstratie en de btw aangifte doen. Zo ben je toch wel een hele dag zoet.

Lovepaints: bedankt voor het mee kijken. Ik was gisteren nogal moe, maar moest en zou dat afmaken van mezelf. En ondanks dat ik het 2x heb gecontroleerd, heb ik het totaal niet gezien. Geleerd dat ik dus beter kan stoppen als ik echt moe ben.

Klarna heeft geloof ik het zelfde principe als paypal. Jij ontvangt je betaling achteraf. Maar wat gebeurd er als de klant zegt het pakketje niet ontvangen te hebben? En de kosten zijn inderdaad erg hoog. Zou je er klanten mee over de streep kunnen trekken om bij je te gaan bestellen? Ik weet het nog zo niet hoor.

Barcelona was echt top hoor. Kan het iedereen aan raden. En het was heerlijk weer daar. Dat hadden we ook wel even nodig. Lekker op het terras in het zonnetje met een drankje. En veel gezien. We zijn moe maar voldaan terug gekomen. (allen jammer dat ik de eerste 2 nachten in een vreemd bed nooit goed slaap en dus nu aan slaaptekort lijdt.....)

Mocht iemand nog prijsstickers nodig hebben; Ik heb nog wat rollen liggen die voor een klein prijsje over te nemen zijn.

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:23

Lekker dat je zo genoten hebt in Barcelona! Daar wil ik ook ooit nog wel een keer naartoe.

Nou, ik heb net na wat speurwerk het mobiele nummer van die vrouw gevonden en haar mobiel staat dus uit... Terwijl ze volgens de site tot vanavond 20:00u aanwezig zou moeten zijn in haar magazijn... Nog steeds geen reactie gehad op mijn mail. Ook niet op mijn mail naar Trixie, waar de spullen vandaan komen (maarja, dat zijn natuurlijk Duitsers en mijn mail is in het Engels, dus wellicht zien ze het aan als spam, haha).

Ik heb ook naar Trixie geprobeerd te bellen, maar ik snap niets van dat telefoonnummer:
Telefon +49 4638 2109-150 we hebben zowel 0049 als +49 geprobeerd en de 150 eraan vast en ook zonder de 150 erachter, maar geen enkel nummer pakt ie. Wat doen we fout?!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:25

Joyce, ik wil wel een mail in het duits voor je opstellen. Niet dat dat van mij nou zo perfect is, maar onze duitse leverancier begrijpt altijd redelijk goed wat ik bedoel. En als je mij de site van het bedrijf even door pbt wil ik ook wel even naar het nummer kijken. In principe moet het 0049 zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:35

Aan de ene kant denk ik, ze hebben ook een Engelse versie van de website, dan moeten ze een mail in simpel geschreven Engels toch kunnen begrijpen ;) Ik wacht nog wel even tot maandag, want het is nu toch weekend en maandag heb ik ook een afspraak met die andere leverancier van de Trixie producten.

Dit is overigens de pagina met het telefoonnummer:
http://www.trixie.de/en/mk/Service/Cont ... ctions,230

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:46

Meestal is hetgeen dat achter het streepje staat een doorkies nummer. Maar ik zou het houden op 0049-4638 2109 150. Heb het even geprobeert voor je en krijg een antwoord apparaat. Ze zijn maandag weer open vanaf 07.30 uur tot 17.00. Vrijdags tot 16 uur. Dus inderdaad maandag even weer proberen. En als ze een engelse versie hebben van hun site mag je er vanuit gaan dat ze ook engels kunnen. Alhoewel het engels van de meeste duitsers niet zo geweldig is. Tenminste dat is mijn ervaring met klanten van het bedrijf waar ik werk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:06

Mijn ervaring met Duitsers is idd ook dat ze liever geen Engels spreken en het vaak ook niet zo goed snappen. Maarja, bij zo'n groot bedrijf is er vast wel iemand die mijn mail kan ontcijferen ;) Wel raar dat jij een antwoordapparaat kreeg, wij kregen helemaal niets te horen, niet eens dat de telefoon overging! Hebben we blijkbaar toch iets verkeerd gedaan, haha. Tnxx in elk geval dat je er even naar gekeken hebt +:)+

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:11

Joyce, vraagje: zou ik de bedrijfsnaam van die vrouw, die tussenpersoon) mogen, mag per PB. En als je dat liever niet doe dan begrijp ik dat ook, wil er alleen zeker van zijn dat ik nooit per ongeluk iets bij haar koop.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:56

Uiteraard, ik stuur je een PB!

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:58

Mag ik me melden als startende jonge ondernemer?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:20

Tuurlijk! Maar dan moet je wel even vertellen wie je bent en wat je doet ;)

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:27

Hahha oke

Ik ben Tessa
16jaar
en heb mijn eigen vrijheidsdressuur freestyle & Natural horsemanship site
maar dit is niet puur en alleen een site maar ik geef ok lessen demostratie's en clinics
binnenkort wil ik mijn eigen freestyle artikelen lijn op zetten :)
Oh ja ik ben nu net 3 maanden beetje bezig
dat was het wel denk ik

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:28

Sta je al ingeschreven bij de Kamer van Koophandel?
Het klinkt in elk geval allemaal erg leuk, ook het opzetten van je eigen lijn! Is daar eigenlijk veel vraag naar dan?

In elk geval welkom in het topic!

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:32

Ik hoop dat er vraag naar is dat word een beetje aftasten of mensen je producten willen.. En of ik betere producten aanbied voor een goed kopere prijs

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:42

is er ruimte voor zzpers ??
(ben eigenlijk maar een inhuur :P )

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:13

welkom ;) tesssaaaaaaaaaa ;)

zzpers zijn wat mij betreft welkom hoor ;)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:32

:D ik heb natuurlijk minder last van shop's ed
ik stap in mijn auto doe mijn ding en ben klaar :+

maar goed als er meer ok mee zijn dan zal ik me zo even voor stellen :D
ben eerst even vluchtig het topic aan het door nemen

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:38

Als ZZP-er ben je toch ook ondernemer: Dus welkom.
Jij ook welkom Tesssaaa.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:52

Welkom Tessa! Klink super interessant wat je doet!

En welkom Rommulus! ZZP-ers zitten er al genoeg in, dus er kan er altijd wel 1tje bij! Wat voor een werk doe je precies?
We hebben lang niet allemaal een winkel of zo hoor! Zo ben ik fotograaf, dus voor mij geldt een beetje hetzelfde, alleen ben ik thuis nog wat extra aan het werk voordat mijn baan erop zit.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:37

Tessa en Rommulus welkom.

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:37

Welkom Tessa en Rommelus!!

Ik was het topic helemaal kwijt. Morgen even bijlezen. Binnen een paar weken krijg ik antwoord op mijn bezwaar tegen de hbd heffing. Ben benieuwd. :-)
En we hebben vandaag een nieuwe webwinkel overgenomen. *\o/* niet paard gerelateerd maar wel een leuk project. Heb er dan ook heel veel zon in. Website is te vinden op www.freestylewear.nl
De vorige eigenaar heeft in 7 maanden tijd 177 klanten gehad dus ik ga ervoor.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:40

:D

Ik ben lotus :D
les ondersteuning bij EH en BHV cursussen ed