Holly, als je het via een host doet loop je de kans dat je domeinnaam administratief op hun naam komt te staan en als je dan je domeinnaam wilt verhuizen kan dat dus problemen opleveren omdat je dan vaak leuk kan betalen om je naam terug te krijgen. Ik wil voor mijn zakelijke domeinnaam dus zeker weten dat hij op mijn naam staat en dat ik m dan kan verhuizen of plaatsen waar ik wil. Mijn huidige site staat gehost bij een vriendin en waarschijnlijk komt deze daar ook wel te staan maar ik kan niet in de toekomst kijken en voorkomen is beter dan genezen.
kay27
Geplaatst: 01-04-11 11:18
Yucca schreef:
Wat leuk Kay, kun je er al een beetje mee werken?
Jawel, het lukt best aardig. Moet nog eea aan opleuken doen, dus wat foto's etc. Er is een groot verschil tussen die gratis templates en die betaalde zeg, qua gebruiksvriendelijkheid!
Lida3
Geplaatst: 01-04-11 11:20
XoNo schreef:
Ik ben een heer, maar natuurlijk mag dat
En ik dom, door mijn veronderstelling dat er alleen maar dames op dit forum actief zijn.
Ik heb een vers winkel voor honden en katten en fretten in Assendelft-Zaanstad.
Daar staat ons hele verhaal en motivatie op, als er vragen zijn stel ze maar.
JolandaS
Geplaatst: 01-04-11 11:25
Hier is aardig doorgekletst.
Ik zie een paar nieuwe namen. Welkom (terug)!
@Hilda: irritant van je folders. Heb je nog contact gehad met de drukker? Ik heb bij Vistaprint al meerdere keren visitekaartjes en adresstickers laten maken, zonder problemen. En een spandoek. Ging ook goed. With compliment cards heb ik van Webprint, ging ook probleemloos.
@Joyce: een systeem voor verzendkosten bedenken is heel lastig. Mijn man heeft bij een vorige baas software ontworpen voor iets vergelijkbaars en dat is heel complex. Zou je voor alle bestellingen de correcte kosten in rekening willen brengen, dan is dat niet zomaar in een webshop in te bouwen. Nog afgezien van wat het kost om iemand die software voor je te laten maken. Je zult dus toch met een ander systeem moeten werken.
Ik kan me voorstellen dat je vanaf een bepaald bedrag geen verzendkosten in rekening brengt (en die dus in de productprijs verwerkt). Dan stimuleer je mensen om meer te bestellen dan 1 artikel van 5 euro (want eigenlijk wil je niet teveel van die heel kleine bestellingen, toch?) Zelf reken ik 3,= bij bestellingen tot 30,=. Overigens gebruik ik de term verpakkings- en verzendkosten omdat het niet alleen om de postzegels gaat. Ik gebruik dikke kartonnen enveloppen om mijn foto's te verzenden. Jij zou 'verwerkings- & verzendkosten' kunnen gebruiken.
Ik denk dat je met een simpel systeem moet beginnen en dan bij moet houden wat de werkelijke kosten zijn en wat je doorberekend heb. Prijsbepaling blijft toch een kwestie van uitproberen wat er werkt in de praktijk.
En nu stort ik me weer op het aanpassen van mijn portfolio. Wat een berg werk: selecteren, zorgen voor voldoende variatie in discipline, ras, kleur en dan nog een volgorde die prettig kijkt.....
Smilies gebruik ik vandaag een keertje niet.
XoNo
Geplaatst: 01-04-11 11:26
Ah, vers vlees verkoper Leuk! Ik ben een tevreden vers vlees voeder
acumulus of minipak, snelstart en zo zijn er nog meer. Mill7....
Lida3
Geplaatst: 01-04-11 12:20
snelstart
Soraya85
Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-11 12:24
_lott ik gebruik gewoon Excel, voorlopig voldoende.
Over de verzendkosten, gelukkig zijn wij niet de enige die daarmee hebben lopen worstelen. Ook wij liepen tegen verschillende problemen aan.
Wij kunnen kiezen uit, verzendkosten bereken op basis van gewicht en bedrag. Op basis van bedrag was al niet mogelijk, omdat in onze webshop ook activiteiten en cursussen komen te staan. Dan zou het systeem hier automatisch verzendkosten voor rekenen. Wij moesten dus kiezen voor op gewicht. Activiteiten en cursussen hebben wij op 0 gram gezet, zo berekend hij hier nooit geen verzendkosten voor. Van de zadels weten wij ongeveer hoeveel ze wegen. Maar van de overige producten niet. Wij hebben een schatting gemaakt. En dus aan elk product een gewicht gekoppeld. Het systeem telt de gewichten op, en berekend op die manier de verzendkosten. Wij willen alle producten met Track en Trace, en verzekerd. Alleen onze pakketjes zullen soms ook boven de €500 euro uit komen, en die moeten extra verzekerd worden (= extra duur verzenden). Onze verzendkosten zijn daarom soms wel aan de hoge kant. Maar ik vind het erg belangrijk dat het goed verzonden wordt. In geval van twijfel heeft de klant bij ons wel voordeel. We moeten gewoon even aankijken hoe het gaat. Betalen wij te vaak bij, zullen wij het moeten veranderen. Betaald de klant te vaak te veel, uiteraard dan ook. Wij zouden heel graag geen verzendkosten willen rekenen. Helaas zijn de marges op onze producten niet zo groot, dat het mogelijk is. Klanten kunnen overigens wel ALTIJD alle producten bij ons ophalen, en komen er uiteraard geen extra kosten bij.
timokyana
Nou dat heb ik dus ook, dat klanten de producten op kunnen komen halen en dan hoeven ze uiteraard geen verzendkosten te betalen en als ze voor meer dan 50 euro bestellen ook niet. Dan hou ik er in elk geval nog wat aan over, mijn marges zijn namelijk vrij laag (niet omdat ik dat graag wil, maar ivm de concurrentie), dus ik heb niet zoveel speelruimte met de verzendkosten. Net wat hier al gezegd word, je zult toch een beetje je draai moeten vinden met die verzendkosten, kijken hoe klanten reageren. Als mn shop ooit heel goed gaat lopen, kan ik de verzendkosten altijd nog schrappen
Ik koop juist liever iets waarbij ik weet dat het via aangetekend of pakketpost gaat. Gaat mij iets te vaak iets mee mis.
Mijn nieuwe site is vanmiddag live gegaan. Moet nog wat dingetjes doen maar belangrijkste is klaar. Ben er heel blij mee. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Mooi geworden Hilda. In je teksten kom je ook heel positief en vrolijk over. Ik krijg zelf zin om naar een beurs of je openstudiodag te komen. Is alleen een beetje uit de buurt.
Mijn nieuwe site is vanmiddag live gegaan. Moet nog wat dingetjes doen maar belangrijkste is klaar. Ben er heel blij mee. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Probeer vanaf hier ook weer in te haken. Wij zijn afgelopen week naar een grote wedstrijd in Zuid-Duitsland geweest met de winkel. Geen tijd gehad om mee te lezen, maar probeer het vanaf hier weer bij te houden.