Een jaar High-School (deel2)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:11

Wow Ilse, red jij het met één koffer? Ik neem 2 koffers van 23 kg mee en dan nog 1 handbagage koffertje die ook 23 kg mag zijn. Respect, hoor :D

Ik ben overigens 21 en ga dit jaar mijn bachelor (taal- en letterkunde Engels/Frans) af maken (moet nog 3 vakken) en ik begin ook al aan mijn master (culturele studies). In Canada (Vancouver) doe ik 2 vakken van Engels (taalkunde en literatuur) en 2 vakken voor mijn master. Voor mij is het dus deel van mijn studie, alles is geregeld via mijn eigen universiteit waar ik al 3 jaar studeer.

Laura_

Re: Een jaar High-School (deel2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:17

Wooow jij mag veel meenemen! of heb je koffer bijgeboekt? Ik moet het nog even helemaal precies uitzoeken. Al is het geloof ik 1x 23 kilo.

Terug boek ik sowieso koffer bij!

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:21

Ik ben vrijdag 20 geworden en het is een exchange van mn universiteit hier :) Ga het 3e jaar in en ipv een minor hier, ga ik die daar doen. Ga daar een minor Theater doen en nog 2 vakken rondom jounalistiek/pr.

Mag in totaal 1 koffer van 23kg en een handbagage van 12kg meenemen en nog mn cameratas apart. Ga het makkelijk redden in één koffer, dacht ook dat het moeilijk zou worden :+ Maar neem ook eigenlijk niet meer mee, dan dat ik bijvoorbeeld 3 weken naar de camping in Frankrijk ging. Heb in mn gewone kledingkast ook niet veel meer dan dat liggen, dus dan kan je nooit super veel meenemen :P

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:23

Ik heb inderdaad een koffer bij geboekt, anders mocht ik ook maar 1 x 23kg meenemen. Maar dat heb ik al als ik 3 weken naar Amerika op vakantie ga :+
Mijn ouders komen halverwege ook op bezoek, dus die nemen nog winterkledij mee. Winterjas etc. neemt anders echt te veel plaats in.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:26

Ja weten jullie hoe dat zit? laptoptas mag toch apart? Ik zit te denken als handbagage klein trolleytje.

Winterjas ga ik daar kopen van de hollister haha!

Mijn zusje is helemaal fan van dat merk en ik heb wel een paar kleren (1 broek, shirt en vestje haha) maar zij had vorige jaar echt een leuke winterjas! Dus ga daar gewoon voor winterkleding etc. kijken.

neem paar spijkerbroeken, vesten/truien en t'shirtjes mee en dan nog dingen zoals dekbedovertrek, handdoek etc. Dus het moet denk ook wel lukken! HOOP IK

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:27

Ilse_C schreef:
Ik ben vrijdag 20 geworden en het is een exchange van mn universiteit hier :) Ga het 3e jaar in en ipv een minor hier, ga ik die daar doen. Ga daar een minor Theater doen en nog 2 vakken rondom jounalistiek/pr.

Mag in totaal 1 koffer van 23kg en een handbagage van 12kg meenemen en nog mn cameratas apart. Ga het makkelijk redden in één koffer, dacht ook dat het moeilijk zou worden :+ Maar neem ook eigenlijk niet meer mee, dan dat ik bijvoorbeeld 3 weken naar de camping in Frankrijk ging. Heb in mn gewone kledingkast ook niet veel meer dan dat liggen, dus dan kan je nooit super veel meenemen :P

dus jij kon niet eens meer high school doen..! Wel ook echt leuk wat jij gaat doen. Mag ik vragen waarom je een semester gaat en niet eeen heel jaar? of was dat de enige mogelijkheid via je uni hier?

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:12

Kijk een dekbedovertrek etc hoef ik allemaal niet mee te nemen, die hebben we daar geregeld! Zo ook dingen als 2 handdoeken, een theedoek etc :) Dus dat scheelt al! Daarnaast zit ik in Mississippi en daar wordt het tot en met december eigenlijk niet echt kouder dan 15 graden, dus een winterjas en winterkleding heb ik niet mee (enkel dikke regenjas). Denk dat dat echt een boel scheelt in de koffer^^

Ik kon inderdaad geen high school meer doen. Was wel 17 toen ik van het vwo afkwam, maar heb er toen nooit aan gedacht om naar het buitenland te gaan. Vanaf het eerste jaar van de universiteit wilde ik wel naar het buitenland en die kans is er in het eerste half jaar van het derde bachelorjaar :) Een jaar zou niet kunnen (iig niet dit jaar), omdat ik een stage moet lopen en m'n bachelor thesis moet schrijven. Ik ben er wel over aan het denken om misschien een (deel van een) master in het buitenland te gaan doen nog :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:52

Bedlinnen, handdoeken, servies enzo koop ik ook allemaal daar en laat ik na het semester ook gewoon daar.

Wat je als handbagage mag, hangt af van de vliegmaatschappij. Ik ga met British Airways en daar mag je standaard, zonder extra kosten, één ruimbagage van 23kg, één handbagage koffertje van 23kg (moet wel binnen bepaalde maten zijn omdat die in de overhead bins moeten passen) en daarnaast nog een handtas/laptoptas/cameratas.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:39

ja ik koop het ook daar allemaal, maar ik weet niet of het daar is/de 1e dag al kan kopen. Dus dat moet ik nog even uitzoeken en anders neem ik een oude mee, die ik daar kan achterlaten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:45

Wij hebben on campus een winkel waar je al die dingen kan kopen: lakens, donsdekens, kussens, handdoeken enzo. Je kan eens opzoeken of dat bij jullie ook zo is. In Amerika en Canada zijn campussen meestal hele dorpen, dus grote kans dat dat wel zo is :)

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:54

Bij ons zit het al standaard in de kamer, we hoeven het er niet bij te kopen, dus heel goed geregeld :)

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:24

Nou, m'n koffer is gepakt!
Alleen m'n toilettas moet er nog in. Zonder die is hij 21kg rond en kan gewoon nog normaal dicht, helemaal top dus :D
M'n handbagage is ook niet veel, naast mn laptop en camera dan :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:20

Dat is inderdaad handig! Bij ons is alles ook super geregeld. Ik heb mijn kamer al sinds 2 maanden geleden, kan er een week vroeger in ivm early arrival en heb via de housing site ook al mijn appartementgenootjes (ik zit in een residence op de campus waar je appartementen met 6 slaapkamers, keuken, living, badkamer etc. hebt) teruggevonden. Voor mijn vakken ben ik ook allemaal al lang ingeschreven. Heerlijk om zo zorgeloos te kunnen vertrekken :)

Jij heel veel succes met de reis en veel plezier eens je daar bent! :D Ben je al in Amerika geweest?

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:54

Kijk, ook goed geregeld dus!
Ik ben nog nooit buiten Europa geweest en sowieso is het pas de derde keer dat ik ooit vlieg :P

Maar ga nu m'n laptop wegstoppen en op naar Schiphol!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:02

Onwijs veel plezier en een goede reis. Houd je ook een blog bij?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:11

Mijn vriendin die bij EF een HSyear zou doen heeft net te horen gekregen dat het niet doorgaat... Ze had ook nog niet eens een gastgezin.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:21

Pfff dT is echt heel poedersuiker. Verheug je je zo op een jaar en krijg je zo kort van te voren te horen dat het nietsoorgaat. Wat gaat ze nu doen? Inschrijven voor opleiding gaat zeker niet meer lukken. Echt sneu!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:23

Geen idee wat ze gaat doen. maar die andere meiden van school die hadden dus al vrij snel een gastgezin en zijn nu al bijna een week in amerika. Hun gingen ook allemaal met travel active. Echt banketstaaf.

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:54

@Arans: Wow, dat is raar geregeld dan! Enorm balen zeg :\

Voor de rest ben ik sinds gister aangekomen en eigenlijk geen last van een jetlag :D We vlogen om 14h van Schiphol en kwamen dus hier om NL'se tijd 24h aan (5pm hier). Daarna naar de Trails gebracht en uiteindelijk lagen we lokale tijd om 10 uur in bed en waren we om 7 uur weer wakker (moesten 8 uur op de uni zijn). Nu gaat het ook nog gewoon prima :) Ga zo even een waarbenjij.nu 'tje schrijven, dat is:
http://ilsedv.waarbenjij.nu

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:25

Leuke blog Ilse! Ik vind het altijd leuk om die verhalen te lezen haha :-)

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:22

Hoe is het hier?
Inmiddels heb ik heel waarschijnlijk m'n vakken binnen, even een kopietje:

- Appreciation of the Theatre
- Integrated Marketing Communications
- Public Relations (zijn nog plaatsen, maar we kunnen ons niet registreren, dus even langs de professor :))
- American Musical Theatre - Ontwikkeling van Broadway van 1800 tot nu! (de vraag is alleen of ik er nog in kan, want hij is vol, maar als international krijg je vaak voordeel omdat je jezelf niet kan inschrijven)

Dus als die laatste 2 gewoon lukken, dan ben ik echt super blij :)
Morgen om 10 uur begin ik met Appreciation, dan een uur vrij, dan gaan we proberen de balletklas in te komen (die gegeven wordt door Jan Jacob Dijkwel, dus ik vreet mezelf op als dat geen Nederlander of Belg is :+) en dan na die balletklas heb ik nog Marketing Hopelijk gaat alles helemaal goedkomen, heb er zin in in ieder geval!
Oja, en er zijn ook nog plekken bij Theatre Dance, dus denk dat ik me daar ook voor inschrijf (dan dans ik 6 uur per week!) :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:09

Ik vertrek zondag :D

Ilse, leuke vakken! Ik ben al 2 maanden ingeschreven voor mijn vakken, ik heb:
Introduction to Old English
Women in Canada from 16th century until 1920
Canadian Literature
Canadian Studies

Ik ben nu trouwens bezig aan een interactive workshop online, geniaal :D Het international office in Canada zit nu dus een hele uitleg te doen (praten) terwijl wij luisteren en intussen heb je een chatbox waar je vragen kan stellen.

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:51

Ina_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:40

Even een schopje voor dit topic! :)

Ik ben nu aan het kijken of het mogelijk is om in 2013 een jaar high school te volgen in Amerika :) Heb het idee al met mijn ouders besproken en zij vinden het beide ook een gaaf idee :D Ik loop er al langer mee rond maar had er eigenlijk nog nooit echt opgezocht, tot ik er laatst bij toeval weer iets over tegenkwam :P

Alles moet nog eens goed besproken worden i.v.m. kosten, welke organisatie etc. ( dus het is nog niet zeker dat ik ga zeg maar ) en natuurlijk duurt het nog 2 jaar ( ik zou dan trouwens net 16 zijn, lijkt me wel een goede leeftijd? ), maar het lijkt me echt ontzettend leuk om een jaar lang mee te maken hoe het nou écht is op daar, natuurlijk de high school zelf maar ook alles eromheen, de mensen, het land zelf, alles! :) Je leest, hoort en ziet zoveel verschillende dingen over Amerika dat ik inmiddels erg benieuwd ben hoe het daar nou echt is :)

Qua organisaties heb ik hier ook al het een en ander gelezen, EF bijvoorbeeld niet zoveel goeds over gehoord, mij lijkt Travel active wel een leuke organisatie, niets negatiefs over gelezen tot nu toe , heeft iemand toevallig ervaring met deze organisatie?

Nou ja dan was het wel, tips en ervaringen zijn altijd welkom! Al de blogs die zijn bijgehouden zijn ook ontzettend leuk om te lezen trouwens! :D

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:41

Oja, voor degene die het leuk vinden om mij te volgen, dit is mijn blog: laurastaessen.waarbenjij.nu