Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cornelie

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 10:52

@foxy, ga je nog naar de Spoga in februari?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:48

Nouks schreef:
Ik gebruik voor mijn nieuwsbrieven MailChimp. Vind het een ideaal systeem :D

http://us1.campaign-archive1.com/?u=580 ... 49b70c00a2

Met het balkje bovenaan kun je ook nog naar eerdere nieuwsbrieven. En ook in MailChimp een functie waarmee 'ie je nieuwsbrief automatisch op Twitter (en/of Facebook geloof ik) plaatst. :D

Thanks voor de tip!
Nog een nieuw doel voor het komende jaar: Nieuwsbrieven gaan aanmaken!

Nuage schreef:
Ik kreeg trouwens nog op mijn hart gedrukt bij het UWV meteen vanaf het begin een goede boekhouder in de arm te nemen :j In hun ervaring is dat het struikelpunt voor veel beginnende ondernemers: een slechte boekhouding.
Ik ben een administratieve chaoot soms dus ik ga volgende week even een afspraak maken :+

Daar ben ik het wel mee eens! Het is duur, maar brengt z'n geld heel goed op!

Paan schreef:
Ben momenteel druk met het maken van een planning voor dit jaar. Dus in de trant van: Per 31 januari wil ik dit en dat gedaan hebben. Per 28 februari moet dat klaar zijn. Etc. Dat geeft mij iets meer houvast en mijn man kan er dan ook gerichter aan mee werken. :D Wij hebben altijd best veel ideeen maar omdat het er dan zoveel zijn, weten we nooit goed waarwe mee moeten beginnen. Ik heb het voor de eerste helft van het jaar klaar. Komend weekend daar samen goed naar kijken en dan aan de slag. En bijschaven kan altijd.

Zoiets doe ik nu ook! Per maand 2 doelen die ik wil gaan doorvoeren. Werkt denk ik wel makkelijk als het deadlines heeft!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:24

Goedemorgen!

Nuage, gefeliciteerd dat je groen licht hebt van het UWV, heb je niet eerst een maand gekregen om je te orienteren? Omdat je meteen al naar het KvK wil? Mijn coache zei dat ik vooral niet TE snel moest inschrijven....gave naam ook trouwens. Mijn eigen naam ben ik nog steeds niet uit. Vroeg het UWV verder nog een ondernemersplan oid?

Boekhouder heb ik ook meteen in de arm genomen....heb daar geen kaas van gegeten!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:30

cornelie schreef:
@foxy, ga je nog naar de Spoga in februari?

Ik zou wel willen maar vriendlief wil niet meer mee. De vorige keer was hem al te uitputtend vind 'ie. :D
Ik deed er net massa' s energie op :P
Ga jij?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:49

Ik ga eigenlijk altijd wel ( 2 x per jaar). Maar voor mij is het maar zo'n 2 uur rijden dus dan is het nog goed te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:13

Yeah, ook even een egopostje hoor... Ik vertelde toch afgelopen maandag dat ik naar alle waarschijnlijkheid twee projecten had binnengehaald in het onderwijs (groep 7 en 8)? Afgelopen woensdag heb ik daarvoor acht ideeën op papier gezet en de coördinator heeft deze twee uitgekozen:

Als ik de baas van de wereld was...
Eindproduct: 2D beeldmanipulatie

Stel je eens voor. Samen met een klasgenootje ben je baas van de hele wereld. Was de
wereld dan één grote speeltuin? Papa en mama moeten natuurlijk wel geld kunnen
verdienen. Hoe zou je de oorlogen oplossen? Hoe zou jouw huis er dan uit zien? Kortom:
wat zou jij doen en hoe zou het leven er uit zien als jij de baas van de wereld was? Dat
gaan we bedenken én photoshoppen.

Help, de school verandert!
Eindproduct: Stop-motion filmpjes

Jullie kennen natuurlijk allemaal de veranderende trappen in Harry Potter. Stel je nu eens
voor dat dat echt zou kunnen. We maken filmpjes waarin de school verandert van jullie
school in.... iets heel anders! In wat? Dat bepalen jullie zelf! In koppels denk je na over wat
er allemaal verandert en maak je heel veel foto's en fotobewerkingen die steeds net iets
veranderen. Als we die allemaal achter elkaar zetten lijkt het net alsof de school verandert!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:43

Gisteravond nog met mijn man naar de planning gekeken zoals ik die al gemaakt had. Hij was gelijk enthousiast. Dus de boel voor de komende periode goed bekeken en aanvullingen gedaan. Het moet natuurlijk wel haalbaar zijn, dus wat schuiven. Maar we zijn er helemaal blij mee. Mijn man was vanmorgen vrij en zou gelijk een belangrijk punt oppakken die ik vergeten was. Dus het werkt.

Georgette, ik zie je pb wel komen.

Nouks, klinkt leuk die projecten. Zulkse dingen deden wij vroeger niet op school.

Gaat er nog iemand naar de webwinkel vakdagen? Heb me al wel aangemeld maar zit nog te dubben of ik heen zal gaan.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:48

Yucca schreef:
Goedemorgen!

Nuage, gefeliciteerd dat je groen licht hebt van het UWV, heb je niet eerst een maand gekregen om je te orienteren? Omdat je meteen al naar het KvK wil? Mijn coache zei dat ik vooral niet TE snel moest inschrijven....gave naam ook trouwens. Mijn eigen naam ben ik nog steeds niet uit. Vroeg het UWV verder nog een ondernemersplan oid?

Boekhouder heb ik ook meteen in de arm genomen....heb daar geen kaas van gegeten!

In principe kreeg ik zelfs 6 weken en mag je dat nog een keer verlengen naar nogmaals 6 weken :oo
Ik heb gekozen voor 3 weken omdat ik simpelweg al 4 weken bezig ben met alle voorbereidingen.

Je mag wel al naar de KvK in deze periode maar nog niet factureren. Zodra ik dus een opdracht binnen heb geef ik dat meteen aan en gaan we gelijk over naar de startperiode. Maar in principe start ik officieel op 31 januari.

Echter is het voor de voorbereiding voor mij noodzakelijk om een KvK en BTW nummer te hebben. Bijvoorbeeld voor het abbonnement van een website, dat wil ik dan op de zaak zetten. En de aanmelding bij allerlei offerte-sites.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:50

Nouks, wat een heerlijke projecten! Ik wilde dat ik kind was :) haha. Echt leuk bedacht.

Paan, wat goed dat het werkt zo als je het nu hebt opgezet!

Ik ben aan het bedenken of ik eerst zal starten met mijn bedrijf, of eerst mijn website rond zal maken e.d. Hebben jullie daar tips over. Kan ik dat beter als investering in bedrijf doen, of gewoon van te voren?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:56

Ligt een beetje aan wat je doet. Ga je klanten werven via het internet?
In principe is het fijn als je de uren en kosten gewoon op je bedrijf kan schrijven volgens mij. Maar als je echt klanten werft via de site is het misschien handiger om het vantevoren rond te hebben.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:57

Idd wat Nuage zegt. Doel van je website is hierin heel belangrijk.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:58

Ja ik hoop ook wel meer klanten te werven door de site ja. Wat ik doe staat in mijn profiel en onderschrift. Ik doe dit al een aantal jaren "zwart".

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:01

Mocht iemand nog tips willen met betrekking tot gebruiksvirnedelijkheid van de website, of hoe er meer klanten geworven kunnen worden... Ik hou me aanbevolen. Moet je maar ff een pb'tje sturen, ben niet heel fanatiek aan het meelezen in verband met opleiding ;)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:11

@Nouks: Gave ideeën! Ik ben benieuwd naar de resultaten!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:33

Als starter van het eerste topic lees ik zo nu en dan wel mee in dit topic, maar ik moet eerlijk bekennen daar niet altijd de tijd voor te hebben! Maar ik zie veel interessante ontwikkelingen voorbij komen, super dames (en heren).

@Navanja, om even op jou vraag te reageren, je moet je afvragen waarvoor jij je website nodig hebt, enkel ter informatie of op dit moment ook om klanten te werven?
@Paan, wauw goed zeg dat je een eigen planning hebt gemaakt, dat geeft je wat meer concrete handvaten he.
@Nouks, respect wat een plannen allemaal, klinkt erg leuk en goed. Las ergens dat jij ook bedrijfsfotografie doet, dat ga ik even in mijn achterhoofd houden.
@Nuage, gefeliciteerd met je 'groen licht', ik begrijp dat je je goed bezig bent met de voorbereidingswerkzaamheden, spannend allemaal zeg. Klopt wat het UWV tegen jou zei over de administratie, dat zei de belastingdienst ook tegen bij (kenninsmakingsgesprek), grootste struikelpunt is de administratie.
@Joyce, hoe gaat het bij jou?
@Kay, hoi jou ken ik nog niet echt, wat doe je precies?

Ik heb inmiddels een accountant in de arm genomen om even de zaakjes te laten controleren, zodat de inkomstenbelasting ook goed geregeld wordt. Verder het nieuwe jaar goed begonnen, nog steeds een vaste opdracht die erg interessant is en ook alweer een kleinere opdracht daarnaast aan het lopen. Ook al wat nieuwe ideeën om op poten te gaan zetten.

Voor mezelf ga ik beginnen met het schrijven van een foto 2015, dat is voor mij een document waarin ik mijn strategisch doelen ga beschrijven, waar wil ik met mijn bedrijf staan over 5 jaar. Natuurlijk kan ik dat in stukjes opbreken waardoor ik een doel heb om elk jaar naar toe te werken. Kan jullie hierover alvast vertellen dat mijn doel is om goed te gaan groeien, 5 nieuwe opdrachtgevers te werven en wellicht aan het einde van het jaar al met freelancers aan de slag te kunnen gaan.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:45

@Jaggie: Dat klinkt wel als een goed idee! Zelf heb ik ook op papier staan waar ik over 5 en 10 jaar wil zijn en mijn doelen voor 2011.
Wat voor een bedrijf heb je eigenlijk? Kon er zo snel niet achterkomen op je website.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:03

Dat idee heb ik 'gepikt' van het programma groeiversneller van het ministerie, in dit programma worden bedrijven opgenomen die veel groeipotentie hebben en voor hun was het maken van een toekomstfoto een opdracht. Overigens een erg interessant programma om aan deel te nemen.

Ow haha grappig dat je het vraagt, de website in mijn onderschrift is gewoon mijn hobbymatige website. :-) Paarden zijn mijn hobby en op dit moment zeker nog niet mijn werk, misschien dat ik daar in de toekomst nog verandering in aanbreng, maar nu nog niet.

Ik heb zelf een vastgoedadviesbureau Kox-Concepts.nl , mijn website daarvan is even tijdelijk uit de lucht wegens veranderingen, maar gaat snel online. Mijn acquisitie loopt in feite nog niet via de website, eerder via mijn netwerk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:35

Ik ben vandaag druk bezig geweest met mailen naar verschillende boekhouders (ook naar de vader van Georgette!), de bedrijven die nu gereageerd hebben, willen dat ik op gesprek kom. Maar waar moet ik nou eigenlijk op letten als ik een boekhouder kies?

@navanja: Je kunt je al inschrijven bij de KVK, voordat je uberhaupt al echt iets tastbaars doet met je bedrijf. Zo sta ik al vanaf september ingeschreven, zodat ik informatie op kon gaan vragen bij leveranciers en alvast mn site kon laten bouwen. Dus je kan gerust eerst een site maken en dan pas actief aan de slag gaan!

@Nouks: gave projecten!! Gefeliciteerd

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:41

Gelukkig met ben ik gerezegend met een hele fijne boekhouder. Deze man is in het dagelijks leven jurisch adviseur bij een gemeente en heeft zijn eigen bedrijfje voor kleine zelfstandigen.
Met een toepasselijke naam eerste hulp bij boekhouden.
Hij heeft overigens nog tijd voor nieuwe bedrijven...

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:42

Ik heb mimjn website op dit moment ook nodig om klanten te werven, maar ik zat te bedenken of ik daarvoor mijn eigen bedrijf zal openen, of nog even zal wachten. Wat kost het om je kvk nummer enz. aan te vragen?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:42

joyce2 schreef:
Ik ben vandaag druk bezig geweest met mailen naar verschillende boekhouders (ook naar de vader van Georgette!), de bedrijven die nu gereageerd hebben, willen dat ik op gesprek kom. Maar waar moet ik nou eigenlijk op letten als ik een boekhouder kies?

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Ik heb wel een goede boekhouder, maar hij woont net iets te ver weg voor mijn gevoel, zo'n 40 minuten rijden enkel... En ik maakt zelf alleen de facturen en organiseer de afschriften, maar heb verder vrij weinig controle en overzicht, vandaar dat ik misschien ook een andere boekhouder wil.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:43

Ik heb een neef die boekhouder is voor kleine bedrijven.. Dat is nog eens leuk om te horen :D (ik wist het namelijk niet..)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:46

Dat is inderdaad super makkelijk!!!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:55

Ja echt he, ga hem even contacten binnenkort, hij geeft ook cursussen bij het KVK voor startende ondernemers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:56

Navanja schreef:
Wat kost het om je kvk nummer enz. aan te vragen?

Je betaalt de KVK een jaarlijkse bijdrage. Voor een eenmanszaak is die ca. 45 euro per jaar, voor andere rechtsvormen is de bijdrage hoger. Deze bijdrage betaal je bij je inschrijving en daarna steeds in het begin van het nieuwe jaar.