Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VonDutch

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:32

succes realmagic!!!

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:50

Veel succes Realmagic

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:51

Ik heb er meerdere sollicitaties uitgestuurd. Ik sta ingeschreven bij een uitzendbureau, en ik blijf de vacature sites goed in de gaten houden.

Ik ben opzoek naar een job voor een half jaar (wil in sept. weer gaan studeren) vraag me alleen af of ik dat zou moeten melden bij een eventuele nieuwe baas...? Uitzendbureau weet er wel van.

@realmagic, heel veel succes!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:57

Weet iemand misschien nog iets waar ik kan gaan solliciteren?

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:58

wythlove schreef:
Hoe betrouwbaar ze zijn. Aangezien ik nu gewoon op contractbasis werk heb en ik me afvraag hoe dat bij detachering is?

Ik kan uiteraard niet voor alle detacheerders spreken. Er zijn diverse redenen waarom je gedetacheerd kunt worden. Op projectbasis, dan weten alle partijen op voorhand dat het een tijdelijke klus is. Je krijgt dan vaak een contract voor de duur van het project. Nu kan het zo zijn dat het detacheringsbureau jou zo'n goede kandidaat vindt dat je een langer contract krijgt of een contractverlenging, omdat zij er van overtuigd zijn dat ze je na het project weer elders kunnen plaatsen.
Je kunt ook gedetacheerd worden met het idee dat je na de detacheringsperiode wordt overgenomen door de opdrachtgever. Vaak spreek je dan van een half jaar, drie kwart jaar of een jaar. Het verschil tussen uitzenden en detacheren is dan de zekerheid die het alle partijen biedt. In een detacheringscontract staat, net als in een normale arbeidsovereenkomst, een opzegtermijn van 1 of 2 maanden terwijl je bij uitzenden per dag (of na een lange uitzendtermijn 5 dagen) op straat gezet kunt worden.

In alle gevallen is het detacheringsbureau in eerste instantie jouw werkgever. Mijn ervaring is dat 'de gedetacheerden' van zo'n bureau koning en keizer zijn omdat zij het geld binnen brengen. Detacheerders zorgen dus echt heel goed voor hun mensen, want dat is hun handelswaar. Er wordt veel aandacht besteed aan opleiding en persoonlijke ontwikkeling.
Er zijn mensen die het fijn vinden iedere paar maanden een project bij een ander bedrijf te doen en andere mensen willen vooral vastigheid. Dit kun je gewoon van te voren aangeven, dan houden ze daar rekening mee.

Al zou het gebeuren dat het bedrijf waar jij gedetacheerd wordt kopje onder gaat oid, dan zorgt juist een detacheringsbureau ervoor dat je heel snel een andere baan hebt omdat zij jouw salaris moeten doorbetalen, zij zijn tenslotte jouw werkgever.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:02

jeetje Plukje, dat is een zeer duidelijke uitleg. Dank je wel.
Dan ga ik het gesprek gewoon met ze aan:)

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:35

YES!

Ik werd net gebeld. Ik had vorige week een open sollicitatie gestuurd naar een groot bedrijf hier in de buurt.
Wel echt een leuke brief van gemaakt.

Werd ik net gebeld dat ik volgende week op gesprek mag komen bij de directeur :D Spannend!
Eindelijk een keer iets positiefs....

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:04

Een aanvulling op Plukje, het kan ook zijn dat het detacheringsbureau alleen bemiddeld en je direct een contract bij de werkgever krijgt.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:46

Ik heb als recruiter voor een detacheringsbureau gewerkt, een enkele keer doen ze een werving en selectie opdracht. Maar dat komt eigenlijk vrij weinig voor! Het is veelal om je gewoon voor hun te laten werken bij een ander :)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:18

ben ook op die manier bij mijn werkgever terrecht gekomen, vanaf dag 1 een contract bij werkgever. Kan beide, vandaar dat ik het noemde.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:37

succes x_Irisje_x en realmagic! Misschien word het wat.

Ben vandaag ook weer op jacht gegaan, maar kom overal uit met "je bent te oud" of ik ben overgekwalificieerd.
Ben maar gewoon overal binnen aan het lopen en vragen of ze vacatures hebben of open sollicitaties doen.
Zit inmiddels in mijn laatste jaar SPH maar vind momenteel ook al niks in de zorg..
word er een beetje moedeloos van.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:37

Ik heb vandaag ook veel gekeken maar er is nauwelijks iets interessants te vinden %)
Volgens mij heb ik heel internet wel weer gezien. Niet te geloven zeg!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 08:52

Ik verbaas me er ook elke keer over hoe weinig ik kan vinden, pff... Ik ben misschien wel te kritisch, echt niets spreekt me aan! Maarja, ik heb ook geen zin om op iets te reageren waar ik niet 100% achter sta.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:15

nou ik ben weer aan het afwachten.
Gesprek ging goed,nu gaan ze kiezen tussen mij en een andere sollicitant.
Hoop zo dat ik het wordt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:28

Goodmorning! Ik heb me hier een tijdje geleden gemeld, maar er was verder tot nu toe weinig interessants gebeurd.
Ik ben op zoek naar een baan waarbij ik kan werken met mensen met een traumatische ervaring of een psychische ziekte (even breed uitgelegd), en nou heb ik namens het GGZ een aanbieding tot een (vrijblijvend) gesprek met de teamleider gekregen voor morgen! Ik ben benieuwd! :):) Het zou wel precies zijn wat ik graag wil en vind het een goed teken dat zij het initiatief hebben genomen, maar ze moeten wel net iemand nodig hebben natuurlijk. Heb er in ieder geval erg veel zin in en ben zeker geinteresseerd.
Maar goed, ik wil er verder niet teveel van verwachten, anders valt het weer tegen als er niets uit komt :+

Iedereen veel succes!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:47

Succes! :)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:07

:0 Werd net wakker gebeld door een uitzendbureau voor studenten. Had op een spoed advertentie voor een 1-daagse baan gereageerd, mag daar zo voor op gesprek komen.
Daarnaast zag ze dat ik op een andere vacature had gereageerd en of ik daar al wat van had gehoord, nee dus. Dus ook daarvoor mag ik zo komen!!
Ben heel benieuwd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:55

Bedankt!

Spannend Lolleke! Hopelijk is het 2 keer prijs voor je! :) Succes!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:43

Spannend, hopelijk pakt het gesprek goed uit.

Ik moet een sollicitatiebrief schrijven op een interne functie.
Damnnnn, wat is dat lastig zeg.
Zeker als je de mensen al 5 jaar kent, hoe zal ik de brief beginnen?

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:23

Ligt aan de sfeer binnen de organisatie. is die formeel of informeel? bij formeel kies je eerder voor "geachte", terwijl "beste" beter bij een informele sfeer past en je de p&o-er in kwestie ook echt kent.

verder geef je dan aan dat je weet dat er een interne vacature is en dat jij vindt dat jij geschikt bent voor die baan.

daaronder leg je uit waarom.

daaronder geef je aan dat je graag met hun daarover van gedachten wisselt. desnoods geef je je privé nummer (mobiel of vast) door.

Met vriendelijke groeten,

xxx

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:26

Ik ken degene inderdaad.
Heb haar gisteren gesproken na een mailtje die ik haar had gestuurd of de vacature nog open stond.
Ze was telefonisch nl toen niet bereikbaar.
Alleen zijn er 2 personen die over het aannemen van ''nieuw'' personeel gaan.

Ik maak er wel wat van ;-)

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:46

Succes iedereen met de gesprekken!

Het viel mij ook op hoe weinig interessants er op de jobboards staat. Ik heb zelf nog het meeste resultaat via werving en selectie bureaus.
Gisteren heb ik een goed gesprek gehad en ik kreeg direct te horen dat ik op tweede gesprek mag! Vrijdag heb ik nog een gesprek met hun zusterbedrijf dus daarna mag ik kiezen voor welke van de twee ik op tweede gesprek mag. Morgen heb ik nog een gesprek bij iets heel anders, namelijk accountmanager bij een groot automerk. Op de een of andere manier trekt dat me enorm. Ik ben dus heel benieuwd. Ik zou graag kiezen tussen de technische detacheerder waar ik gisteren was en het autobedrijf.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:47

Cayenne welke regio zoek je een baan dan? GGzE en RIBWmb zijn toch heel regelmatig vacatures hoor!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:44

Nou het is een wonder maar ik ben binnen!
Heb de 1 daagse baan als opvullertje en kan over 2 weken ingewerkt gaan worden!
Ma t/m donderdag avond van 6 tot half 9 als voedingsassistente in een ziekenhuis, ze zochten juist iemand van mijn leeftijd en achtergrond. Betrouwbaar en bekend met de zorg dus ben erg blij!
Had het gisteren bijna opgegeven en was al naar andere manieren aan het zoeken (stufie enzo)
Maar ben nu toch binnen.
(PS. ze kunnen nog meer mensen gebruiken :) )

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:46

Gefeliciteerd! Super fijn :)