Wat vond je van filosofie? Ik vond dat een superleuk vak, net als psychologie. Vond sociologie maar moeilijk en dat was toen ook een rottentamen (docent die in college beloofd om bepaalde dingen niet te vragen en het dan toch doet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marloes schreef:Hoi Bokkers!
Ik zit op dit moment in vwo 5 en we moeten voor school al een beetje gaan rondkijken wat we willen gaan studeren, eerst vond ik dit onzin, maar ik ben er achter gekomen dat het eigenlijk best wel nuttig is![]()
Ben nu een paar keer bij een twee universiteiten geweest en een aantal beroepen- en opleidingenmarkten.
We krijgen op school ook de mogelijkheid om een dagje mee te lopen met iemand, en laat Bokt nu een perfecte plek zijn om iemand te zoeken die een studie pedagogiek doet (hbo of universitair) of er op dit moment een baan heeft die er mee te maken heeft.
Het lijkt mij erg nuttig om een keer met iemand mee te lopen. Dus als er iemand is die het leuk vind om mij een dagje zo veel mogelijk te laten zien en het kan regelen met school/werkgever zou ik het erg leuk vinden!
Vraag 2;
De studie Pedagogiek (hbo-niveau) en Pedagogische Wetenschappen (universitair) klinken heel erg interessant, en sluiten ook wel goed aan op wat ik wil gaan doen, maar het grote probleem is dat ik niet weet waarom ik nou voor een universitaire opleiding, of juist een hbo studie zou kiezen.
Aan de ene kant heb, tijdens sollicitaties enz. er veel meer aan als ik een universitaire opleiding heb gedaan. Maar wat je van iedereen hoort is dat je met een universitaire opleiding pedagogiek vooral de theorie leert, niet weet hoe je met de kinderen moet gaan werken en dat de meeste mensen op het kantoor komen te zitten om rapporten te schrijven en dat is iets wat ik echt niet wil.
Ik ken iemand die zelf ook vwo heeft gedaan en heeft gekozen voor een hbo studie Pedagogiek, maar ze vond de opleiding erg saai, te weinig uitdaging.
En wat is het grootste verschil tussen de universiteiten in Nederland? Zelf zit ik te denken aan Utrecht (Ivm paardje)
Erg lastig... Iemand die me hier mee wil gaan helpen of het ziet zitten om mij een dagje op sleeptouw te nemen?
Groetjes,
Marloes