Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rianneke schreef:Ken jij mij dan? Ik weet meer van deurne als dat jij denkt
![]()
Nee, ik had het over mezelf. Ben zelf maar 1 keer in Deurne geweest. Oh nee, 2 keer. Ook voor examen nog eens.Ilja000 schreef:Als ik het zo lees en hoor, dan is er mogelijkheid voldoende om het paard beweging te geven.
Je moet alles aan de hand doen of je kunt em even losgooien in een paddock... Maar niet ieder paard vind dat even leuk
Ilja000 schreef:Kortom: je blijft veel te vaag in je kritiek op het houden van paarden in Deurne
Sorry maar wat moet ik duidelijker maken dan?
Je paard kan niet in de wei, maar alleen beweging aan de hand krijgen of even in een paddock. Als jou paard weidegang gewend is zal die op deurne waarschijnlijk niet vrolijker worden... En dat is het stal/wei gedeelte...
En dat is niet mijn manier van paarden houden! Maar goed dat is misschien ook wat je gewend bent...
_Dressage schreef:Daarnaast is er een verschil tussen een paard als oerpaard en een gedomesticeerd paard. Dit zeg jij Ilja000.
Maar dit is natuurlijk complete onzin.
Een paard blijft een paard. en natuurlijk veranderen paarden. Maar het BLIJVEN bewegingsdieren en ze BLIJVEN de drang hebben om te scharrelen op het weiland.
Je kunt het met dit vergelijken.
-mensen vinden het zielig als kippen in een kooitje worden geplaatst voor de industrie.
maar wat doen wij?
sorry hoor. maar ik kan er zo pissed van worden.. natuurlijk krijgt je paard goed eten, een schone stal en je rijd hem genoeg op deurne. Maar is jou paard blij dat hij niet zn eigen ding kan doen? en dat hij elk half jaar weer word verplaatst van zn eigen omgeving.