Verdiepen in paarden/ mezelf ontw via een cursus/opleiding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:05

Wat voor stageplek zoek je idd? want toen ik naar je opleiding vroeg zei je VWO 5?
In mijn tijd mocht je op de middelbare school geen paardenstage doen, helaas }>

Jade

Re: Verdiepen in paarden/ mezelf ontw via een cursus/opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:22

ik heb daarstraks gemaild om 26-28 aug mee te doen met cursus paarden taal, natural horsemanship en grondwerk, van http://www.2bone.nl
iemand daar ervaring mee?

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:09

Yep, ik ken Bianca van 2b-one. Ze heeft een poosje bij ons op stal lesgegeven, en ze heeft mijn zadel ooit gecontroleerd. Aardige, enthousiaste vrouw. Ze heeft ooit bij het land van ooit gewerkt, en volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, ook een cursus bij hempfling gedaan..

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:04

Ik zit in vwo5 idd, maar via het Big Picture project waar Corinne al iets over heeft gezegd mogen vwo5 leerlingen bij ons stagelopen, als ze graag willen en gemotiveerd zijn ed :D Briljant project, je moet een leerplan verzinnen, een stagebedrijf zoeken (hoeft niet eens erkend te zijn) en dan mag je één dag in de week school missen om stage te lopen.

Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik een hele nieuwe leerdoelen zal opzoeken, of een bedrijf zoek die mij kan helpen met mijn huidige leerdoelen. Suggesties zijn altijd welkom :D

2b-one ken ik niet, jij volgt trouwens redelijk wat cursussen Jade, of niet?

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:48

djoni schreef:
Ik zit in vwo5 idd, maar via het Big Picture project waar Corinne al iets over heeft gezegd mogen vwo5 leerlingen bij ons stagelopen, als ze graag willen en gemotiveerd zijn ed :D Briljant project, je moet een leerplan verzinnen, een stagebedrijf zoeken (hoeft niet eens erkend te zijn) en dan mag je één dag in de week school missen om stage te lopen.

Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik een hele nieuwe leerdoelen zal opzoeken, of een bedrijf zoek die mij kan helpen met mijn huidige leerdoelen. Suggesties zijn altijd welkom :D

2b-one ken ik niet, jij volgt trouwens redelijk wat cursussen Jade, of niet?

ik begin eigenlijk een beetje het idee te krijgen dat ik de enige ben hier :') ik weet verder alleen van breghje dat ze zich ook daadwerkelijk heeft ingeschreven voor centered riding lessen :') ik heb natuurlijk ook sinds okt/nov geen paard meer, mag op sommige zaterdagen bij vrienden buiten komen spelen, en hoewel ik dat ontzettend leuk vindt, en ook een heel bijzonder aanbod, vult het toch niet het gat op van een paard hebben. ben een beetje geinspireerd geraakt afgelopen jaar na een trailerlaad theorie avond en heb nu maar eens de koe bij de horens gevat, heb ik toch nog zo nu en dan een klein stukje paard om aan te snuffelen :+

reiziger: geeft ze nuttige cursussen? :+ volgens haar site heeft ze inderdaad o.a. een tijdje bij hempfling rondgelopen :j

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:22

Ik ga 8 April de dagcursus acupressuur doen bij Alona, ben net begonnen met yoga, en heb net een ander zadel. Eerst weer even sparen :D .

Ik denk zeker dat Bianca leuke cursussen geeft, ik weet natuurlijk niet precies hoe veel ervaring jij al hebt?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:25

Ik ga nog steeds acupressuur en feldenkrais doen, en overweeg in september een opleiding. Daarnaast zal ik ook bij mijn 'vaste' begeleider nog wel wat workshops gaan doen en af en toe les nemen.

Dus hier ook best veel, zeker aangezien ik erg beperkte energie heb en dus nogal veel keuzes moet maken (vrienden al een maand niet gezien... :bloos: ). Daarnaast ben ik in de praktijk redelijk veel met paarden bezig, dus ik vind het wel even genoeg. ;)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:31

ah, toch wel enige actie :D

reiziger: met grondwerken heb ik 0 ervaring, ik heb me wel enigszins in de theorie van het natuurlijke gedrag van het paard verdiept en over de jaren heen ook goed naar mijn paard leren luisteren. bij mijn jaarling zag ik het direct als mijn benadering niet correct was, die was dus echt weg als je daar frontaal op af liep of er met een bedoeling naartoe onderweg was, en ik realiseer me in 9 van de 10 gevallen ook wat er verkeerd overkomt.
denk dat ik daarmee vergeleken met sommigen een heel eind ben, maar er valt absoluut nog een hoop te leren :+

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:39

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:45

Jade dan denk ik dat de cursus van Bianca voor jou heel leuk is! Mooie aanvulling op dat wat je zelf al ervaren hebt.

Als straks sommigen van ons een cursus hebben gedaan ergens, is het denk ik leuk om daar een verslagje over te schrijven en hier te plaatsen. Of tenminste, dat zou ik leuk vinden ;) Dan kan je ook echt wat ervaringen lezen en wordt het wat concreter allemaal.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:45

Jade schreef:

Heb ik zien staan, maar mijn portemonnee begon meteen al te piepen.. deze maand nogal wat onverwachte kosten, en heb ook een gezin dat graag eens iets doet met moeders ;)

Dus buiten mijn 3 daagse clinic zit er voorlopig even niks meer in de pijp voor de paardjes. :D Geldboompje gezocht trouwens, iemand een stekkie voor me?? }>

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:49

haha ik sta ook al ingeschreven voor die massage cursus van hippique, samen met de drie := andere cursussussen die ik ondertussen op de planning heb staan vind ik het wel weer even prima :+

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:53

Gymnasticeren, masseren, balanceren, blessures, allemaal helemaal mijn ding!

Iemand een leuke locatie om haar een dagje in te huren? Hebben we meteen een meeting :D Als je de kosten deelt met een aantal mensen, valt de prijs vaak ook nog wel mee. Zo hebben we op mijn vorige stal Piet bakker 2 keer laten komen. Hardstikke leuk om zoiets met een leuke groep mensen te doen!

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:08

mijn eigen paard is zo vaak behandeld door de fysio en heeft zoveel blessures gehad dat ik het allemaal wel geloof :=
nu ik er op zaterdagen kom helpen pik ik er alleen nog maar meer van op, dus ik ben bang dat mijn interesses een andere kant op gaan :+
idee op zich, super leuk, in deze richting, voor mij niet interessant omdat ik er gewoon al zoveel meer vanaf weet dan de gemiddelde ruiter dat ik me liever eerst in een richting ontwikkel waar ik minder vanaf weet.
leest biografie door en ziet dat ze 'focus on the equine spine' volgt die mijn fysio organiseert, altijd leuk om terug te lezen zoiets :o
hoewel ik eigenlijk niet meer weet of ik nog 'mijn' fysio kan zeggen, ik bedoel, ik heb geen paard meer voor r om te behandelen :') vriendin? hele goede kennis?

edit: komt ook een beetje bij dat ik al 13 jaar met de ene of de andere blessure om ben gegaan, ik wil voor mezelf ook wel even een blessure-vrije paardentijd :o
Laatst bijgewerkt door Jade op 12-03-10 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:24

reiziger schreef:

Iemand een leuke locatie om haar een dagje in te huren? Hebben we meteen een meeting :D Als je de kosten deelt met een aantal mensen, valt de prijs vaak ook nog wel mee. Zo hebben we op mijn vorige stal Piet bakker 2 keer laten komen. Hardstikke leuk om zoiets met een leuke groep mensen te doen!

Ansich wel heel veel interesse, weet je de prijs voor een clinic op lokatie toevallig al? Als ie nou heel erg meevalt én na de clinic van Alona valt, dan is er misschien wel weer wat ruimte... :D

Wahaahhahah Lisch!!

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:12

reiziger schreef:

Ik heb een hele mooie lokatie, maar niet echt centraal gelegen ;)

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:47

Ik volg op het moment eigenlijk alleen mijn lessen en verder nog geen cursussen, maar dat komt nog wel :j

Gistermiddag weer les gehad en het begint steeds fijner te worden, er valt toch steeds meer op zijn plek en ik krijg langzaam het idee dat ik geen totale kluns meer ben :+ Wel gaat het me frustreren dat ik buiten die ene keer per week (maximaal) niks anders te doen heb met paarden momenteel, dus ik heb de stoute schoenen eens aangetrokken: [EA-VP] [PG] Omgeving Zutendaal/Lanaken (BE), verzorgpaard gezocht :) Wie weet, en wie niet waagt, die wint sowieso niks.

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:52

Succes Justy! :D

Geen curssusen hier is vooral geldgebrek, hoewel ik nog wel graag tai chi of iets dergelijks zou willen doen. Ook is alles vaak zo ver weg voor een rijbewijs loos figuur als ik. Zo'n clinic klinkt best interessant, afhankelijk van de kosten en plek.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:32

Leuk Justy, ik hoop dat je een leuk paardje vindt!

Zo'n fysio-cursus lijkt mij leuk, maar het voert voor mij momenteel te ver om een locatie te regelen en de aanmeldingen bij te houden. Ik vind dat ook wel riskant met relatieve vreemden (sorry meiden :D), als er dan mensen afzeggen blijf je als organisator met de kosten zitten.

Zoals het er nu naar uit ziet, ga ik in de zomer maar één weekje op vakantie kunnen (of ik moet alleen, maar bah) dus misschien dat ik daarnaast nog ergens ga proberen een cursus te doen. In de zomer zijn er veel midweken e.d. heb ik gezien, dus zoiets is misschien wel leuk.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:46

Justy, leuke advertentie! Ik hoop ook dat je iets vind!

Ik vind het heel erg leuk om dingen te organiseren, en wil dat met alle plezier doen, maar het is idd lastig met mensen die je alleen via internet kent. Mijn enthousiasme ging even met me op de loop denk ik..Ik zie op haar site helaas geen dagen waarop je zelf kan inschrijven.

lastig is ook dat ik geen auto heb.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 08:43

hallo allemaal,

ik heb me al eens eerder in dit topic gemeld, maar ik wil toch weer graag meekletsten. ik vind cursussen ook helemaal geweldig!

Ik zal me even voorstellen, ik ben Dinka ban 25 jaar en ben docent dierverzorging op een VMBO. ik heb een tinkerruin snowdon van 5 jaar.

Gisteren heb ik snowdon alvast naar een lokatie gebracht voor een cursus. Hij is al eerder in dit topic genoemd maar wij doen mee aan de cursus (h)eerlijk met paarden.
http://jannekebuddendijk.blogspot.com/

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 09:10

Welkom hier Dinka, en veel plezier op de cursus! Het klinkt interessant.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:03

ligt het aan mij dat ik er eerder gewoon niet naar gekeken heb of springen de 'een met je paard' cursussen en instructeurs/rices opeens als paddestoelen uit de grond?
welkom dinka :j

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:19

dat ligt niet aan jou *D dat is zo

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:18

Haha, ja, ik kom er ook steeds meer tegen! Nou ga ik ook wel beter zoeken, maar het is volgens mij ook echt wel een rage. Zoals eerst met die natural horsemanship, en nu hiermee... nou ja, ik vind het wel een positieve ontwikkeling, al wordt het natuurlijk wel steeds moeilijker de goeie er tussenuit te pikken.