Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 09:52

Hier nog een werkzoekende. Ik werk in de kinderopvang. Heb net een zwangerschapsverlof vervangen, mooie zin ;) En nog 1 dag en dan ben ik werkloos.
De 1e brieven zijn ook verstuurd en het 1e gesprek had ik deze week. Maar tjone jonge wat was dat weer een apart gesprek. Altijd de standaard vragen van wat zijn je plus en min punten. Maar nu vroeg ze ook waarom ik daar solliciteerde en niet dichter bij mijn woonplaats. Ik dacht echt wat is dat nu weer voor vraag. De plaats waar ik gesolliciteerd heb is net aan 20 km van mijn woonplaats. Kan binnendoor geen file of drukte. Dus tja wat moet ik daar dan voor antwoord op geven?????
Ben daar dan dus eigenlijk ook wel klaar mee. Als het goed is belt ze morgen of overmorgen om te zeggen hoe of wat.

yrsa_karlijn

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 15:04

Ja is inderdaad ook een rare vraag. Ik woon in Brielle, is misschien 30 min van het centrum van Rotterdam. Zou je denken veel werkgelegenheid. Zit je op een gesprek en is het inderdaad " Je moet wel om 7 uur aanwezig zijn en aangezien je best ver weg woont " Nou begin nu vaak zat om 5 uur en ja nu woon ik maar 10 min van mijn werk vandaan, maar al doe ik er een uur over. Ik kies daar toch voor en weet dat er file is en al.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 16:40

sefanja schreef:
Zoals velen al zeggen, het ligt aan welke sector je een baan wilt vinden.. In deze is het idd moeilijk een baan te vinden, maar werkloosheid is niet gestegen. Soms moet je grenzen verleggen en in een andere branche gaan zoeken... In tussentijg is er gelegenheid om eventueel cursussen of thuisstudie te volgen om je kennis te verbreden...

De banen liggen ook echt niet voor het oprapen, deze week in het nieuws is op het moment een MBO diploma niets waard... Wij zijn geneigd trekken van Rusland te krijgen; weinig banen, hoge eisen werknemer, kleine en vaak tijdelijke contracten.

Uitzendbureau kunnen jou vaak wel helpen in het vinden van een baan, ga daar eens kijken...

Ik heb een CV van 2,5 A4-tjes. Ik heb altijd alles aangepakt om mijn onderhoud te verdienen, kinderen hoef ik niet meer (heb er zat). En wat zeggen de uitzendbureau's?!?! Je bent niet specifiek genoeg, je typt niet snel genoeg (290 aanslagen per minuut!) Dat moeten er minimaal 300 zijn. Blablabla!!! Dus met andere woorden de UZB's zijn ronduit onbeschoft en er alleen voor de werkgever! En willen je gewoon niet helpen! Dit is eigen ervaring, dus ga kijken bij een UZB? Sorry, maar een loze kreet die kant noch wal raakt.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:09

Ik heb anders wél positieve ervaringen met het uitzendbureau :) Ik vind ze erg netjes, bellen even op om te vragen hoe het gaat of om uit te leggen hoe de situatie is. (Ik heb ervaring met StartPeople en Content).

Wel is er nu door de crisis weinig werk, dus uitzendbureau's willen je niet inschrijven als je niet bij hun vacatures past. Ik ben zo indirect bestandsvervuiling genoemd :D Ook wel begrijpelijk. Maar scheer niet alle uitzendbureau's over een kam, want er zijn er wel degelijk een aantal die wel moeite voor je willen doen :)

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:22

Maar jij hebt je leeftijd mee. Jij valt nog in een redelijk lagere salaris schaal. Die uitzendbureau's zijn niet gek. Toen mijn broer net zijn HEAO had afgerond was de economie booming. Is al wel 15 tot 20 jaar geleden en hij kreeg bij uitzendbureau's als hij zich inschreef en meer dan zoveel dagen bleef werken van alles. Abbonementen voor dure tijdschriften, kado's etc. Nu mag je blij zijn als ze uberhaupt je naam willen opschrijven.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 08:39

yrsa_karlijn schreef:
Maar jij hebt je leeftijd mee. Jij valt nog in een redelijk lagere salaris schaal. Die uitzendbureau's zijn niet gek. Toen mijn broer net zijn HEAO had afgerond was de economie booming. Is al wel 15 tot 20 jaar geleden en hij kreeg bij uitzendbureau's als hij zich inschreef en meer dan zoveel dagen bleef werken van alles. Abbonementen voor dure tijdschriften, kado's etc. Nu mag je blij zijn als ze uberhaupt je naam willen opschrijven.
Ja, dat klopt, ik ben nog jong en goedkoop ;)

En omg, was dat vroeger zo erg dat uitzendbureau's zo gingen vechten om je te behouden? :wow: Ik heb duidelijk de verkeerde studie en tijd uitgekozen :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 12:12

Mag ik me hier stiekem ook melden?

Ik speel dan wel heel erg vals, want ik heb momenteel werk (kan redelijk wat uur maken en verdien gewoon goed), maar ik ben het meer dan spuug en spuugzat. Ik mag niet zeuren, I know, ik heb werk.... maar ik heb het totaal niet meer naar mijn zin en dat gaat ook niet meer komen denk ik :n

Ik ben dus stiekem en voorzichtig op zoek naar iets anders. Ik studeer nog, dus het is voor mij echt een bijbaantje. Na een rondje in de stad ga ik het proberen bij Duifhuizen en Steps. Het gaat hiet niet over de hele 'echte' banen zeg maar :P, maar toch.... :)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 12:21

Sommige bedrijven zijn ook wel heel lastig hoor (valt gelijk binnen). Bij mijn oma om de hoek zit een fittnis en hier zoeken ze mensen voor receptie diensten. Aangezien ik meer uur wil gaan werken ben ik daar netjes op gesprek geweest, wat al een schande was (in een fysio ruimte je sollicitanten ontvangen, wil je wat drinken? Enige wat ze hadden was water ... ). Na het gesprek is mijn oma gaan fitnissen en kwam ze ingesprek met iemand die daar nu werkt en die vertelde dat het zo moeilijk was om personeel te krijgen. Oma heel wijzelijk der mond gehouden en ik kreeg gister de afwijzing ... Dus nu kan me oma mooi zeggen van ja, er wordt gesolliciteerd, maar jullie nemen niks aan. Dan krijg je het zelf ;)

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:11

Jeeeej ik heb een vervolg gesprek! :D en nu hoop ik gewoon dat ik die baan krijg.... en ik duim voor jullie dat ook bij jullie alles gaat lukken!

Dat gedoe over die ervaring is inderdaad momenteel een probleem. De reden waarom ik voor deze baan in aanmerking kom is omdat ik ervaring op het gebied heb door mijn afstudeeropdracht.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:28

zap schreef:
Ik speel dan wel heel erg vals, want ik heb momenteel werk (kan redelijk wat uur maken en verdien gewoon goed), maar ik ben het meer dan spuug en spuugzat. Ik mag niet zeuren, I know, ik heb werk.... maar ik heb het totaal niet meer naar mijn zin en dat gaat ook niet meer komen denk ik :n

Yep, hier precies hetzelfde :j Enige verschil: ik zeg per 31-12 mijn contract bij mijn detacheerder op. Ja, vrijwillig.....Ja, in deze moeilijke tijden....

Heb heel erg getwijfeld, ook omdat ik natuurlijk al blij moet zijn dat ik wat heb, maar ik word doodongelukkig hier en voel me totaal niet op m'n plek, dus ik heb toch besloten om de grote stap te wagen. Scheelt dat ik een partner heb die eventueel kan bijspringen, maar ook bij mij gaat het nog niet erg hard met de sollicitaties....Ga regelmatig op gesprek, maar word steeds afgewezen op gebrek aan ervaring....Dus ondanks mijn jonge leeftijd kom ik ook niet zomaar ergens tussen...En nou helpt het ook niet echt dat ik niet precies weet wat ik wil met mijn leven, dus tsja....

Inmiddels ben ik zover dat ik ook best onder mijn niveau wil werken, maar dan krijg je om je oren gegooid dat ze bang zijn dat je je gaat vervelen omdat je opleidingsniveau te hoog is ;( Hoe dan ook, het is allemaal nog niet zo gemakkelijk....Maar ik vind m'n plekje vast wel, daar ben ik van overtuigd! :)

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:31

Nou, ben net gebeld, en ben uitgenodigd voor een gesprek morgenmiddag. :) Is voor een tijdelijke baan (iig t/m kerst) bij de gemeente hier, beetje archief bijwerken en meer van dat soort zaken. Er zijn 2 kandidaten, voor 2 (vrijwel dezelfde) fucties, dus hopelijk heb ik snel werk, ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:31

zap schreef:
Mag ik me hier stiekem ook melden?

Ik ben dus stiekem en voorzichtig op zoek naar iets anders. Ik studeer nog, dus het is voor mij echt een bijbaantje. Na een rondje in de stad ga ik het proberen bij Duifhuizen en Steps. Het gaat hiet niet over de hele 'echte' banen zeg maar :P, maar toch.... :)

Ik zit al een jaar bij een sh*it bedrijf met hele erge sh*it collega's via het uitzendbureau, ben zo blij dat het eind januari klaar is. Idd ik heb werk, verdien niet slecht, ik mopper ook heel vaak....

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:13

hoe lang reizen jullie naar je werk, toekomstige werk?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:16

En vandaag alweer op heel veel banen afgewezen. :(

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr maandag sollicitatiegesprek, gaat wel om een freelance-functie, maar wie weet is dit wat ik wil. :))

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:12

Ik heb vandaag een afwijzingsbrief gehad met de mededeling dat ik niet aan de functie-eisen voldoe, terwijl ik aan alle eisen voldoe die er in de vacature staan. Echt belachelijk.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:36

:(:) je bent niet de enige, lijkt wel als ze een brief terug sturen deze zo standaard is..................
In zo'n geval mail ik vaak terug en krijg daar ook vaak weer een reactie op en dat heeft me wel eens een gesprek opgeleverd, dus gewoon die gok wagen. :))

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:41

jannie86 schreef:
hoe lang reizen ( reisden) jullie naar je werk, toekomstige werk?

niemand?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 00:00

Verschillend, ik wil nu tot max. 50 km reizen, maar heb in het verleden een baan gehad waar voor ik om 2 uur 's nacht weg moest en 3 uur rijden pas op het werk was en om half 6 begon, alle reistijd en kilometervergoeding werd uiteraard betaald, maar was echt soms te zwaar.......

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 00:23

jeetje kaatje! heftig, hoe heb je dat ooit volgehouden? kreeg je zo vet betaald en was je werk zo leuk?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 00:34

Ik HAD een hele goede baan, maar maakte ook geregeld weken van 80 uur of meer :oo
Begon ook vaak om 6 uur 's ochtends tot 21 uur 's avonds, bij 2 bedrijven wel te verstaan (de hele dag op de vrachtwagen en daarna reed ik om 16 uur een uur in de auto naar het volgende bedrijf om de front-office te bemannen), ik reed fanatiek paard , elke weekend wedstrijd en ook nog de eerste 2,5 jaar dat ik voor hun werkte elk weekend melken.
Tja, dat breekt je in de gezondheid wel op........
Ik WAS gek voor de baas, die dat ook nooit weer :n je krijgt gewoon stank voor dank......

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 00:42

vraag me af hoe he dat vol hebt gehouden, en dan de paarden er ook nog naast, ik had binnen een week het loodje gelegd...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 00:47

Ja, ik na 5 jaar _O-
Scheelt dat ik toen nog thuis woonde en mijn paps en mams de paarden voerden en ik om de dag tegen 22 uur reed. :+ En geloof me: elke vrije minuut die ik had ging op aan de paarden en vriendlief kwam op plek #2. :=

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 00:57

arm vriendje ;)

ik ga slapen! :wave:

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 08:10

jannie86 schreef:
hoe lang reizen jullie naar je werk, toekomstige werk?

Ik reis nu ongeveer een half uur per enkele reis naar mijn werk. Het verschilt per locatie (werk op verschillende locaties) van 15 tot 30 minuten en het feit of het druk is op de weg (spits) of niet. Qua kilometers zal het gaan om 10-15 kilometer. Ik ga met de auto.

Maar een vriend van mij woont ruim honderd kilometer van zijn werk af en reist elke dag vier uur (twee uur heen, twee uur terug) met de trein om op zijn werk te komen. Al vijf jaar lang! Doodvermoeiend lijkt mij. Hij is er ook niet altijd even vrolijk onder :D Maar zijn werk is leuk en dat maakt veel goed.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 11:35

Ik ben gister op gesprek geweest voor een tijdelijke functie. Leuke job stond net op het moment om iets te gaan doen voor veeeeel minder geld dus echt super geluk. Begin maandag en is voor enkele maanden.

Gister voor het eerst er heen gegaan moest er om 4 uur zijn. Routeplanner gaf half uur aan maar was uiteindelijk 3 kwartier. Goed te doen als zal het misschien in de ochtend drukker zijn straks.