sefanja schreef:Zoals velen al zeggen, het ligt aan welke sector je een baan wilt vinden.. In deze is het idd moeilijk een baan te vinden, maar werkloosheid is niet gestegen. Soms moet je grenzen verleggen en in een andere branche gaan zoeken... In tussentijg is er gelegenheid om eventueel cursussen of thuisstudie te volgen om je kennis te verbreden...
De banen liggen ook echt niet voor het oprapen, deze week in het nieuws is op het moment een MBO diploma niets waard... Wij zijn geneigd trekken van Rusland te krijgen; weinig banen, hoge eisen werknemer, kleine en vaak tijdelijke contracten.
Uitzendbureau kunnen jou vaak wel helpen in het vinden van een baan, ga daar eens kijken...
Ik heb een CV van 2,5 A4-tjes. Ik heb altijd alles aangepakt om mijn onderhoud te verdienen, kinderen hoef ik niet meer (heb er zat). En wat zeggen de uitzendbureau's?!?! Je bent niet specifiek genoeg, je typt niet snel genoeg (290 aanslagen per minuut!) Dat moeten er minimaal 300 zijn. Blablabla!!! Dus met andere woorden de UZB's zijn ronduit onbeschoft en er alleen voor de werkgever! En willen je gewoon niet helpen! Dit is eigen ervaring, dus ga kijken bij een UZB? Sorry, maar een loze kreet die kant noch wal raakt.