een jaar high school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_karin_

Re: een jaar high school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:14

Bellen? naah. Skype is het nu hoor :))

Mijn laatste schooldag hier is 28 mei (dat is trouwens ook mijn 18e verjaardag. :D ), het verschilt behoorlijk wat per regio. Mijn programma loopt 5 dagen na mijn laatste schooldag af, dus vanaf 2 juni heeft mijn gastgezin geen voogdij meer over mij. Mijn vader en broer komen tussen 30 mei - 2 juni hier aan en zodra mijn vader weer verantwoordelijk is trekken we eropuit. :D

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:34

Leuk dat je vader en broer komen! :D
Mijn vader, zusje en de rest wilden eigenlijk ook komen, maar dat gaat niet omdat ik volgens de wet 2 weken na afloop school het land uit moet zijn, maar hun pas 3 weken na afloop van mijn school vrij hebben ^)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:02

Ooooh ho eens even! Je studentenvisum loopt tot ongeveer een MAAND na je school afloopt en je hebt dan nog een maand lang een grijze periode dat je in Amerika kunt blijven. Dus wettelijk qua visum zou je moeten kunnen blijven. Ik blijf ook langer dan twee weken na mijn laatste schooldag. (28 mei en ik ga 15 juni weg, dus dat is niet zo'n groot verschil, maartoch)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:12

Pff, ik wil echt weten waar ik kom :))

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:20

Ja ik ook!
Ik ben het wachte zat!

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 07:09

Snap ik!

Niemand gaat naar de EF bijeenkomst toch? 2,5 of 12 juni?
Omdat ik niet kan bij die van Engeland, ga ik nu naar die van Amerika :p.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:05

_karin_ schreef:
Ooooh ho eens even! Je studentenvisum loopt tot ongeveer een MAAND na je school afloopt en je hebt dan nog een maand lang een grijze periode dat je in Amerika kunt blijven. Dus wettelijk qua visum zou je moeten kunnen blijven. Ik blijf ook langer dan twee weken na mijn laatste schooldag. (28 mei en ik ga 15 juni weg, dus dat is niet zo'n groot verschil, maartoch)

oh, echt? dit heb ik dan helemaal verkeerd begrepen/gelezen/oid :') hmm thanks voor de informatie iig!

Ik kreeg trouwens gister de nieuwe brochure van EF binnen en ik keek even bij de pagina van Amerika. Je kan een regiokeuze opgeven, maar dat kost dan wel 495 euro := (wel gegarandeerde plaatsing) ik vraag me af waarom je 495 euro zou betalen als je naar Amerika gaat om daar te leven (en dus je aan te passen), dat je liever ergens anders zou willen zitten dan waar je geplaatst bent oké, maar zoveel betalen om ergens te zitten :=

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:37

Tja,
Sommige mensen willen een hoge prijs betalen om bijvoorbeeld niet in de kou te zitten :+
Of vlakbij iets te zitten wat je echt onwijs gaaf lijkt.
Ik weet niet hoor :P, bedenk maar wat. Maar kan het me opzich wel indenken :). :P
Ik kon bij Engeland ook regiokeuze doen (Engeland, Schotland, Wales).

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:43

Ik kon bij TA ook gratis regiokeuze doen :j ik ben dan wel niet in mijn regiovoorkeur geplaatst, maar toch :Y)

Dat van ergens vlakbij zitten gaat ook niet altijd op, want het is opgedeeld in 5 delen, dus die zijn nog vrij groot.
Dat van niet in de kou zitten kan ik me nog bedenken (of omgekeerd in mijn geval :Y) ), maar om daar 495 euro aan te spenderen :=

Wat heb je gekozen qua regiokeus? :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:47

Verbaas me over die visa... volgens mij moet je idd langer kunnen blijven zoals Karin ook zegt. Mijn visum liep tot 1 augustus en ik ben destijds op 31 juli terug gevlogen. Mijn school was begin juni al afgelopen, maar toen heb ik nog een reis gemaakt met mijn ouders in juli.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:55

Hmm, Amerika in 5 delen, dan is het inderdaad erg grote regio :+ (pakt foldertje erbij).
Voor Engeland was het 345 euro, maar het maakte me niet veel uit dus heb het niet gedaan! En vond het daar inderdaad ook te duur voor!
Maar ben uiteindelijk dus wel gewoon in Engeland geplaatst! Stiekem wel blij mee :P

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:57

Ik heb even gekeken en nou weet ik ook waar ik die 2 weken vandaan had.
In mijn guide staat dat 2 weken na afloop van school TA niet meer verantwoordelijk is voor mij, en ik eigenlijk ook weg moet uit het gastgezin, wanneer ik wil dat mijn ouders komen om verder te reizen met hun moet ik dat overleggen met het gastgezin en een andere vlucht terug boeken.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:33

Aha ok, dus het is iets vanuit de organisatie! Als je een beetje een relaxed gastgezin hebt vinden ze het vast geen probleem. Die van mij hadden het allemaal wel prima gevonden (had er 3). Bij de laatste heb ik dan ook 5 maanden gezeten, waarvan ik een maand aan het reizen was.

Edit
Jullie organisatie boekt de vluchten toch? Dat was bij mij namelijk niet zo, dus kon zelf bepalen wanneer ik terug vloog.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:39

Ik denk ook niet dat mijn gastouders het erg vinden, maar dat vraag ik ter zijner tijd wel, eerst beslissen of we echt 5 mensen over laten vliegen en mijzelf ook naar een andere bestemming laten vliegen :')

TA boekt inderdaad mijn vlucht :j

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:48

Aloha.

Met rond speuren kwam ik hier terecht.

Ik vernam dat EF nou niet bepaald een hele goede organisatie is ?

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:08

Jawel hoor :)

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:12

Fleur_Laura schreef:
Ik denk ook niet dat mijn gastouders het erg vinden, maar dat vraag ik ter zijner tijd wel, eerst beslissen of we echt 5 mensen over laten vliegen en mijzelf ook naar een andere bestemming laten vliegen :')

TA boekt inderdaad mijn vlucht :j

EF boekt ook mijn vluchten. Wilde eigenlijk zelf er heengaan met mn vader, maar alles was al geregeld :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:18

ladylay schreef:
Aloha.

Met rond speuren kwam ik hier terecht.

Ik vernam dat EF nou niet bepaald een hele goede organisatie is ?

Volgens mij zijn ze hier wel tevreden over EF! Het is natuurlijk ook maar net wat je er van verwacht.
Ik ben zelf niet met EF weg geweest maar met de Rotary wat echt onwijs gaaf was :) dus als ik iets aanbeveel is het dat uiteraard ;)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:21

Ok, toch wel heel verschillend.
Wat ik veel lees is als er problemen zijn met een gastgezin, dat ze dan niks van zich laten horen. En ze waren ook in het programma kat in de zak.

Is daar ook collegeyear ?

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:22

Ik wel iig,
Maar als ik ff google dateren bijna alle problemen met EF ook van voor 2005 :+.
Edit:
Ik vind het altijd zo raar als er zulke uiteenlopende verhalen zijn. Het blijft dezelfde organisatie lijkt mij? Ik heb altijd contact met dezelfde mensen van de organisatie.
Ik krijg dan altijd een beetje het idee dat die mensen een beetje zeuren :o .
Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker :)
Laatst bijgewerkt door Stitatio op 13-04-10 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:23

Ik denk eigenlijk dat er bij elke organisatie wel slechte verhalen zijn, iedereen heeft natuurlijk zoals jij al zegt miccamaaike andere verwachtingen, en bij sommige zijn die zo hoog dat geen enkele organisatie daar wat mee kan.

Het enige wat ik van EF nog wel steeds betwijfel is waarom de site 'ef ellende' bestaat. Maar ik denk dat je dat alleen uit kan vinden als je er mee reist :) (of van verhalen uit betrouwebare bron)

Ik denk eigenlijk dat je wel met elke organisatie kan gaan, elke organisatie heeft wel een ander ''beleid' oid, en daar moet jij een keuze tussen maken welke jij het leukst/fijnst vindt en waar jij jezelf het beste bij voelt :)

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:26

Fleur_Laura schreef:
Ik denk eigenlijk dat er bij elke organisatie wel slechte verhalen zijn, iedereen heeft natuurlijk zoals jij al zegt miccamaaike andere verwachtingen, en bij sommige zijn die zo hoog dat geen enkele organisatie daar wat mee kan.

Het enige wat ik van EF nog wel steeds betwijfel is waarom de site 'ef ellende' bestaat. Maar ik denk dat je dat alleen uit kan vinden als je er mee reist :) (of van verhalen uit betrouwebare bron)

Ik denk eigenlijk dat je wel met elke organisatie kan gaan, elke organisatie heeft wel een ander ''beleid' oid, en daar moet jij een keuze tussen maken welke jij het leukst/fijnst vindt en waar jij jezelf het beste bij voelt :)

Precies!
Ben benieuwd of er een leuk gezin staat als ik aankom :))
Anders zal ik t meteen laten weten :+

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:42

Efellende vind je via google. Bestaat alleen niet meer :+
Wat het probleem is vermoed ik, via ef worden de gastgezinnen betaald, en er zijn dus gezinnen die het alleen voor het geld doen.
Bij bv. yfu is het gratis, dus die mensen vinden het echt leuk.

En dat ze voor 2005 komen vind ik wel een sterk punt.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:46

Ik denk inderdaad dat daar een beetje de rotte appel zit, mensen die het voor het geld doen.
Bij travelactive krijgen de mensen ook geen geld :n

Efellende bestaat inderdaad niet meer, jammer want ik had er wel wat ervaringen over willen lezen. Volgens mij bestaat die site al een jaar of 2 niet meer, want toen ik me ging orienteren heb ik ook gezocht op EF ervaringen, en kwam toen ook bij die site, en toen was die al weg (ong augustus 2008)

Wanneer wil jij gaan ladylay? :)

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:50