Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 13:47

Ik moet vanavond van 17u tot 21u werken, lekker kort dienstje, en dan wordt ik ingewerkt.
Echt wel heel fijn, want a.s. dinsdag sta ik gewoon als volledig ingepland..

En na vnvd lekker 3 dagen vrij! :)

margreet4

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:14

Dat is wel lekker he 3 dagen vrij :D :)

Ik moet dit weekend en dan ben ik ook een weekje vrij :D En dan nog maar 2 weekjes en dan zijn de 15 weken weer om!!! Jeetje mina wat gaat dat snel zeg!!! Vind het wel erg jammer....

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:24

Gaat snel he als je het naar je zin hebt!

Op mijn afdeling gaat het gelukkig al iets beter, maar het is nog steeds met lood in de schoenen erheen :o
Maarja, hopen dat het gauw wat beter gaat.

Bij ons is heel de afdeling nu dicht voor bezoekers etc. met dank aan een flink buikgriepvirus.
Constant mensen met diarree en braken. En donderdagnacht heb ik ook alleen maar over lopen geven :r ..was geen pretje..
Zaterdag ging het gelukkig weer wel. Nu ook heel veel collega's ziek enzo, dus drukke week..

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:04

Oh bah!!! Bij ons heerst het ook, maar nog niet zo erg dat er geen bezoekers mogen komen!!!

De boiler was gisteren kapot gegaan! Hadden dus geen warm water (had gisteren late dienst) kon pas vanmorgen iemand voor komen! Dus ben benieuwd of het gemaakt kon worden! Heb nu een weekje vakantie dus zal het wel lezen na de vakantie!!

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:32

Jeetje ik dacht dat de gebroken diensten uit de tijd waren, iets van de middeleeuwen.
Maar als ik jullie verhalen zo lees niet dus.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:15

Ja, dat dacht ik eerst ook maar een klasgenootje van mij loopt stage in de thuiszorg en die heeft dat ook!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:45

Ja, echt rotdiensten zijn dat..
want het is te lang om op het werk te blijven om huiswerk te maken ofzo,
en eigenlijk weer te kort (en zonde van de benzine) om op en neer te rijden :\

oei, margreet, dat is ff wat minder..
Iedereen onder de koude douche }> :P

Gisteren stond ik met een leuke collega, en heb ik voor het eerst fijn gewerkt op deze afdeling :)
Ze gaf me ook de complimenten dat het erg goed ging, we hebben lekker door kunnen werken.

Ik vind PG alleen nog wel moeilijk hoor.. vooral in benaderen en gesprekken voeren. Sommige mensen kunnen opeens zo agressief worden :oo

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:31

Ja bij sommige bewoners als grapje :P hoe moet er dan gewassen worden? Nou met koud water :P :P Kan met die vrouw zo goed lachen he :P :P IS niet na te vertellen was gewoon komisch!

Ze gingen het oplossen met de waterkoker aanzetten en dan koud water erbij :) Ben benieuwd of het die dag ook gelijk gemaakt is....

Leuk dat je fijn gewerkt hebt :D Is wel fijn!!!
PG lijkt me ook best lastig!! Zeker als er sommige flink agressief worden! Klasgenootje van me had werkt ook op PG (stage) en die vond het in het begin ook heel erg wennen!! Net als wat jij zegt!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:13

Haha, die mensen een beetje laten schrikken ;) de meesten kunnen dat hier gelukkig goed hebben :)

Bij mij op het werk lag een vacature nog een nieuwe opleiding; Verzorgende IG & welzijn.
In 3,5 jaar je VIG diploma en een SPW diploma!

http://www.brabantzorg.net/vacatures/le ... _bbl/96715

Ze veranderen ook elke keer met alles he...
zoveel collega's die nu alleen verzorgende zijn, en IG erbij moeten halen,
en over een paar jaar hebben ze natuurlijk weer liever IG-ers die ook SPW hebben :+
Hoewel het me eigenlijk wel ideaal lijkt, en IG en SPW :) op die manier vergroot je wel je werkvlak..

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 00:27

Ja dan vergroot je zeker je werkvlak!!! Ze verzinnen inderdaad steeds nieuwe dingen!!

Gelukkig kunnen de meeste bij mij het ook goed hebben :P En die vrouw doet gewoon vrolijk mee :P :P

Nog maar 2 weken stage...

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:56

YES :D Toch nog m`n IG toets gehaald vandaag! :D
Hoe bevallen jullie (nieuwe) stages?

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:32

Gefeliciteerd!!

Ik zit ziek thuis, sinds 2 dagen en volgende week is de laatste stage week alweer...
heb blaasontsteking, blegh wist niet dat je je daar zo beroerd door kon voelen! Volgens mij loop ik er al langer mee rond...

Stage bevalt nog steeds goed!

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:25

wie kan mij helpen? ik moet een verslag maken over hoe ik een storing in een vertrouwensrelatie met een client oplos.. alleen ik kan me eigen er niks bij inbeelden.. wie heeft er een vb zodat ik in ieder geval een beetje een idee heb welke richting ik op moet denken..

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:26

Kytha schreef:
Haha, die mensen een beetje laten schrikken ;) de meesten kunnen dat hier gelukkig goed hebben :)

Bij mij op het werk lag een vacature nog een nieuwe opleiding; Verzorgende IG & welzijn.
In 3,5 jaar je VIG diploma en een SPW diploma!

http://www.brabantzorg.net/vacatures/le ... _bbl/96715

Ze veranderen ook elke keer met alles he...
zoveel collega's die nu alleen verzorgende zijn, en IG erbij moeten halen,
en over een paar jaar hebben ze natuurlijk weer liever IG-ers die ook SPW hebben :+
Hoewel het me eigenlijk wel ideaal lijkt, en IG en SPW :) op die manier vergroot je wel je werkvlak..

die opleiding doe ik! Hier heet de opleiding sociaal agogisch verzorgende!

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:37

Danielle005 schreef:
wie kan mij helpen? ik moet een verslag maken over hoe ik een storing in een vertrouwensrelatie met een client oplos.. alleen ik kan me eigen er niks bij inbeelden.. wie heeft er een vb zodat ik in ieder geval een beetje een idee heb welke richting ik op moet denken..

Is dat misschien bij iemand die heel achterdochtig is en dus geen vertrouwen in je heeft???

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 00:56

margreet4 schreef:
Danielle005 schreef:

Is dat misschien bij iemand die heel achterdochtig is en dus geen vertrouwen in je heeft???

ik weet het niet.. vind het erg moeilijk.. ik bedoel je kan toch ook een storing in een vertrouwensrelatie hebben door BV. een client die geen Nederlands kan? En dat de client mij verkeerd begrijpt waardoor er dus een storing in een vertrouwensrelatie kan komen. Ik bedoel zie dit heel uitgebreid dus daarom weet ik niet welke kant ik op moet denken

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:59

Ja dat kan ook! Het is denk ook heel uitgebreid! Heb je zelf al zoiets meegemaakt met stage ofzo?? Misschien kan je dat dan gebruiken?

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:33

margreet4 schreef:
Ja dat kan ook! Het is denk ook heel uitgebreid! Heb je zelf al zoiets meegemaakt met stage ofzo?? Misschien kan je dat dan gebruiken?

Uhm ja ik werk nu al een jaar 4 dagen per week in een verpleegtehuis.. maar echt een storing hierdoor Nee dat niet, ik bedoel met handen en voeten kom je ook heel ver.. anders verzin ik er wel een mooi verhaal bij haha.. ik weet het anders ook niet..

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:31

Ja doe dat maar, anders zou ik het ook niet weten :P :D Succes in ieder geval!!

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:25

Ik heb moeten stoppen met mijn stage vanaf vandaag ;(

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:27

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:30

Ze waren op mijn stage van mening dat ik niet goed genoeg functioneerde voor een 3ejaars, ik nam niet genoeg initiatieven, kon niet omgaan met feedback en mijn leerdoelen waren te groot om deze 5 weken nog te kunnen veranderen....

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:09

Dat is wel heel rot MarisJj....En wat moet je nu gaan doen?
Heel veel succes

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:24

Bah dat is naar Maris!!! Wat ga je nu doen??

Heb vandaag mijn eindbeoordeling gehad :D Ging goed (was stiekum wel beetje zenuwachtig terwijl ik er wel een goed gevoel over had) Ze waren tevreden om een lang verhaal kort te maken :P :P En als ze een cijfer hadden moeten geven had ik een 8 (ze geven geen cijfers meer) Morgen laatste stage dag....

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:55

Geen idee hoe het nu verder gaat, gaan we maandag op school bekijken....