[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:35

Dankjewel! Ik moet wel nog een examen afleggen op de openbare weg, maar dat is volgende maand pas. Dus op het moment heb ik een half rijbewijs D erbij :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:53

Half gefeliciteerd, Leen :D *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:37

Hmm door een goede vriend in twijfel, gewoon starten met rijden en dan theorie offf eerst de theorie. . Die is jaar geldig als ik nou wel als een idoot rijd -zucht- dacht zeker te zijn :')

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:40

Rebecca schreef:
Hmm door een goede vriend in twijfel, gewoon starten met rijden en dan theorie offf eerst de theorie. . Die is jaar geldig als ik nou wel als een idoot rijd -zucht- dacht zeker te zijn :')

Ik ben zelf gewoon begonnen met rijden en dat vond ik erg fijn werken!
Je kan dan tijdens je lessen al je theorie behandelen!

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:56

Wat Kitlover zegt! Wat ik leerde bij de theorie pastte ik toe bij het rijden :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:56

Theorie is 1,5jr geldig.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:38

Nog 5 lessen en dan moet ik eraan geloven.. Ben serieus al zenuwachtig als ik eraan denk!

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:43

Yvankaxx schreef:
Ik heb mijn rijbewijs al :+
Is meer dat ik nog meer ervaring op moet doen. Even wennen aan een nieuwe koppeling en grotere auto enzo!

Aan grote auto wennen dat komt mij bekend voor. Onze auto heeft ook nog een kont en dat had de les auto niet.

Gefeliciteerd leen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:37

Oow 1.5 jaar , dat moet ik wel redden. Zomer 2017 is mijn doel :+ (grooooot ballonevenement in Frankrijk MOET ik heen :') )

Al klinkt het logisch ook vast te lessen , maar 1.5 jaar dan heb ik de tijd :)

Niet teveel stressen Celine_Famke!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:45

Ik wil binnen nu en 2 maanden echt mijn rijbewijs hebben want anders moet ik wennen aan een nieuwe auto, en die is nog luxer dan de auto waar ik nu in les :')

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:57

Fenneeee schreef:
Ik wil binnen nu en 2 maanden echt mijn rijbewijs hebben want anders moet ik wennen aan een nieuwe auto, en die is nog luxer dan de auto waar ik nu in les :')

Ik heb tussendoor ook van auto moeten wisselen, je leert er wel veel van

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:01

Ik heb in mijn rijopleiding 3 auto's gehad :') Vond de overstap naar benzine erger dan van diesel naar diesel.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:36

Ik ook wss 3, in januari krijgt ie zn nieuwe lesauto en 7 januari heb ik mn examen :+
Rij nu nog in een Golf en hiervoor een Audi A3. Ben wel blij met deze auto nu, want die vorige was zo laag en heel lastig met uitstappen, voelde altijd heel awkward als de volgende dan stond te wachten :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:19

Ik baal echt onwijs, ben gisteren geopereerd en denk niet dat ik dit jaar nog achter het stuur kruip :\
Hoop dat ik daarna gewoon weer durf, anders moet ik maar weer een lesje doen _O-

Ik heb altijd maar in 1 lesauto gereden maar nu ik m'n rijbewijs heb rijd ik wel in verschillende auto's. Zelf hebben we een Chevrolet Aveo (ongeveer maatje VW Polo denk ik), maar rij ook in de lange Ford Mondeo van m'n schoonpaps en het knalgele Ford Transit busje van vrienden _O- is juist goed verschillende auto's rijden! Ook al is het elke keer wel heeeel erg wennen :=
De eerste keer in de auto van m'n schoonvader dacht ik even een vlekkeloze hellingproef uit te voeren bij een open brug in de spits, nou niet dus. Hij sloeg af en gleed gewoon weer achteruit :')

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:20

Ik heb er... 5 gehad :+ het is elke keer weer wennen. Zeker toen ik in mijn huidige auto moest rijden, ik viel toch echt elke keer stil, terwijl ik al een jaar reed. Inmiddels ben ik hem zo gewoon dat ik altijd verschiet hoe makkelijk andere auto's vertrekken.

Van diesel naar benzine vond ik ook vreselijk. Nu, mijn vaders huidige benzine is dan net weer heel fijn om mee te rijden.

Dat is wel vervelend Amira, hopelijk kan je er wel snel mee overweg.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:33

Spannend Celine_Famke! :D
Ik nog 4 lessen (2 weken) en dan heb ik m'n TTT! :j

Heeel benieuwd _/-\o_ Vanmorgen is een vriendin van mij gezakt voor d'r echte praktijkexamen maar zij had haar TTT wel gehaald :7 Ik hoop zó erg dat ik dat scenario straks niet mee hoef te maken :+

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:28

Pff net een mindere les gehad, knijp hem nu wel voor dinsdag heb dan mijn ttt

Mogamba1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:34

Ik heb gisteren voor het eerst weer een uurtje gereden na mijn praktijkexamen van twee weken terug. Eerste halfuur ging het super goed, maar toen deed ik iets fout en daarna ging echt alles mis.. Woensdag en donderdag weer een lesje en dan vrijdag gaan we voor de herkansing van het praktijk examen! +:)+

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:37

Ik vrijdag voor eerste keer praktijk examen. Zonder bijzondere verrichtingen want daar had ik vrijstelling voor gekregen

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:02

Ik rij nu in een BMW 3 serie, en straks in een luxere BMW :')
Rijles ging eindelijk weer is goed ! Volgende week vrijdag nog 1 les en dan mijn TTT

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:48

Ik heb vandaag voor het eerst gereden in m'n nieuwe auto. Van diesel naar benzine is toch een groot verschil :')

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:52

Lijkt mij ook heel erg wennen met een andere auto! Gelukkig houd mn instructeur het nog even bij deze. ik heb 3 december mn ttt, ben heel benieuwd! Heb nu nog 2 lessen om te oefenen

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:56

Warboel schreef:
Ik baal echt onwijs, ben gisteren geopereerd en denk niet dat ik dit jaar nog achter het stuur kruip :\
Hoop dat ik daarna gewoon weer durf, anders moet ik maar weer een lesje doen _O-

Ik heb altijd maar in 1 lesauto gereden maar nu ik m'n rijbewijs heb rijd ik wel in verschillende auto's. Zelf hebben we een Chevrolet Aveo (ongeveer maatje VW Polo denk ik), maar rij ook in de lange Ford Mondeo van m'n schoonpaps en het knalgele Ford Transit busje van vrienden _O- is juist goed verschillende auto's rijden! Ook al is het elke keer wel heeeel erg wennen :=
De eerste keer in de auto van m'n schoonvader dacht ik even een vlekkeloze hellingproef uit te voeren bij een open brug in de spits, nou niet dus. Hij sloeg af en gleed gewoon weer achteruit :')

Oh dan ben je er wel een poosje uit inderdaad! Hopen dat het daarna weer net zo makkelijk gaat! :D
Hahaha bij mij gaat de hellingproef ook nog niet altijd even goed _O-

Noblesse_ schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst gereden in m'n nieuwe auto. Van diesel naar benzine is toch een groot verschil :')

Haha, ja ik moest er eerst ook heel erg aan wennen :')
Toen ik moest afrijden die dag, had ik het er nog over met m'n examinator, die zei 'Oh nee joh, dat verschil voel je bijna niet'.
Nou, dat heb ik geweten _O-

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:46

Met de diesel van m'n moeder en die van m'n rijinstructeur kan ik perfect vlot starten. Met m'n nieuwe benzine nu gaat hij eerst pruttelend vooruit tot ik besef dat ik veel meer gas moet geven, dan duw ik m'n gas in en vlieg ik vooruit :'). Nog even wennen dus _O-

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:32

Noblesse_ schreef:
Met de diesel van m'n moeder en die van m'n rijinstructeur kan ik perfect vlot starten. Met m'n nieuwe benzine nu gaat hij eerst pruttelend vooruit tot ik besef dat ik veel meer gas moet geven, dan duw ik m'n gas in en vlieg ik vooruit :'). Nog even wennen dus _O-

Dat had ik in het begin ook _O-
En nu soms nog met achteruit gaan, koppeling omhoog en achteruit.. onee.. gas geven... -O-