Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:51

ja, maar dan kan ik vanaf half december (drukkere periode ivm kerst/ nieuw, daarna valentijn, daarna zomercollecties die binnenkomen en winkel die omgebouwd moet worden, moederdag, solden, zomervakantie) voor 6 maand terug naar mijn oude bijbaan ;)
Dus ik zoek liever nu specifiek en vind ik tegen dan niets, kan ik daar wat uren gaan draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:52

Ik heb hele leuke collega's, behalve mijn directe collega. Ze heeft zo geen geduld. Ik ben net een aantal weken bezig op een hele drukke en uitgebreide baan waar ik gewoon nog niet alles van kan weten maar dat schijnt ze niet door te hebben. Ik word constant afgestraft op fouten die ik niet eens maak omdat ik het gewoonweg niet weet :? en als ik iets vraag reageert ze geirriteerd en kortaf. Ondertussen zegt ze wel dat ik het niet negatief op moet vatten en moet vragen als ik iets niet weet maar ik voel me compleet opgejaagd, niet op mijn gemak en ik durf nauwelijks nog wat te doen, bang dat ik het fout doe... Ik krijg na haar werkdag ook elke keer een brief met daarop de aantekeningen wat ik heb fout gedaan...

Ik heb ook al een paar keer aangegeven dat ze geduld met me moet hebben en dat ik niet kan toveren noch ruiken wanneer iets anders is oid. Maar ik heb t idee dat ze dat niet hoort.

Ik zit nu dus zwaar onhappy op mijn plek, ik probeer het van me af te zetten maar dat lukt gewoon niet. Ik twijfel haar een mail te sturen met de uitleg rustig op papier. Het is zo jammer want ik vind het verder hartstikke leuk dus ik baal als een stekker.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:52

Zo ga ik nu bij de HEMA op korte termijn beginnen met een contract van 24 uur. Maar wel meer ingeroosterd worden omdat er personeel te kort is.

Ook sonde van mijn bijna diploma. Recreatie en Toerisme :+
Laatst bijgewerkt door Neej op 07-11-13 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: onnodige puntjes verwijderd

Optiwolk

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:56

Joolien, en naar je overste gaan ermee?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:58

Gefeliciteerd Jeanine :) Beter iets dan niets!

Jolien, ik zou het gewoon met haar bespreken, of op papier zetten als jij je daar beter bij voelt :j

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:03

Tsja dat herken ik Jeanine! Ik heb ook mijn Pabo-diploma maar heb sinds mijn afstuderen er niets meer mee gedaan :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:06

Heb toevallig in de herfstvakantie weer in een animatieteam voor het 'echhie' gewerkt :)
En nu ff afwachten wanneer het contract ondertekend kan worden, en dan beginnen :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:08

Lastig Jolien, ik zou het denk ik zo zeggen als je het hier doet, dus aangeven dat je bijna niets meer durft te vragen omdat ze naar jouw idee hierdoor geïrriteerd raakt.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:14

SplashIsLief schreef:
Gefeliciteerd Jeanine :) Beter iets dan niets!

Jolien, ik zou het gewoon met haar bespreken, of op papier zetten als jij je daar beter bij voelt :j

Inderdaad een een op een gesprek aanvragen waarin je uitlegt waarom je je zo onprettig voelt, en hoe daar verandering in gebracht kan worden

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:21

zo mijn 2e gesprek met het bedrijf is geweest :)

Het ging echt super. Ik wist alle vragen (mbt technisch inzicht) te beantwoorden en het liefst hadden ze me vanmiddag al in een training zitten....

Maar er is een 2e kandidaat :S
Nu is het dus even afwachten. Vrijdag hoor ik op zijn laatst of ik het geworden ben, maar ik had al 1 medewerker die zeker een goed woordje voor me zal doen (de trainer :) )

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:45

Kriel schreef:
Dat kan zeker!!
Er staat heel vaak HBO werk-en denkniveau.
Dat komt echter vaak in gesprekken al naar voren. Ik leg sollicitanten in het eerste gesprek al vaak een case voor.
In de oplossing die ze dan aandragen blijkt al heel vaak of er op het juiste niveau gedacht wordt.
Overigens vind ik zelf de ervaring die men meebrengt (niet alleen werk ervaring maar ook een stukje levenservaring) een stuk interessanter en belangrijker.

Hierover heb ik wel een vraag;

Ik ben wel nieuwsgierig, omdat men vaak denkt dat iemand van midden 20 bleu is, geen levenservaring heeft oid.
Het hangt er ook vanaf wat je onder levenservaring verstaat namelijk.

Is dat hoe iemand een gesprek voert, wat deze al gewerkt heeft ( bijv, geen bijbanen tijdens opleiding, dus niet specifieke werkervaring ) of wat deze heeft meegemaakt, of deze wel of niet een partner heeft, of deze alleen woont?

Ik ben benieuwd hoe jij dat ervaart. Waar vraag je dan bijvoorbeeld naar?

Arabella ik duim voor je!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:42

Spannend Arabella!! We zullen er weer wat duimen ingooien :)
Ik heb 2 concurrenten kwam ik achter :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:44

2 concurenten valt nog mee kinke ;)
Ik duim voor je en jij bedankt :)

Ik hoop zo dat ik nu van het solliciteren af ben, ik vind het allemaal echt niet leuk... (en ik wil maandag lekker gaan werken :P )

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:47

Zit nog even te dubben over mijn CV...ik ben ooit bij een bedrijf weggegaan (ontslag genomen dus) omdat ik de werksfeer niet meer trok daar (en dat met 20 jaar werkervaring). Hoe vertel je zoiets in vredesnaam zonder dat ze gaan denken dat je vast een heel lastig/moeilijk persoon bent oid....

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:50

Ik zou ontslag genomen/ ontslag gekregen persoonllijk niet op cv zetten.
Als ze ernaar vragen kan je dat altijd zeggen toch? En dan op zo'n manier dat het echt op de sfeer draait en niet om de functie.
"De sfeer paste niet 100% bij mijn persoonlijkheid en ik vertrek liever met zin naar mijn werk dan tegen mijn zin, ongeacht of de functie graag uitoefen of niet"

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:52

ik ga mee met optiwolk.
Zij hoeven niet te weten waarom je van baan gewisseld bent. MAar als ze het vragen kun je het onderste mischien zeggen en er dan nog eens bijzeggen dat het werk je beviel en dat je daarmee geen problemen had.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:52

Ir1ne schreef:
Hierover heb ik wel een vraag;

Ik ben wel nieuwsgierig, omdat men vaak denkt dat iemand van midden 20 bleu is, geen levenservaring heeft oid.
Het hangt er ook vanaf wat je onder levenservaring verstaat namelijk.

Is dat hoe iemand een gesprek voert, wat deze al gewerkt heeft ( bijv, geen bijbanen tijdens opleiding, dus niet specifieke werkervaring ) of wat deze heeft meegemaakt, of deze wel of niet een partner heeft, of deze alleen woont?

Ik ben benieuwd hoe jij dat ervaart. Waar vraag je dan bijvoorbeeld naar?

Arabella ik duim voor je!

Dat is inderdaad de manier waarop iemand een gesprek voert, op welke manier men eerdere ervaringen meeneemt naar de toekomst, omgaat met gebeurtenissen, de houding die iemand heeft en/of aanneemt, reageert, maar ook de visie op situaties, politiek, omgangsvormen.
Ik vind de manier waarop men in het leven staat erg belangrijk, en niet zo zeer wat men heeft meegemaakt, maar vooral hoe men daar mee omgaat.
Buiten dat ben ik ook zeer geïnteresseerd wat iemands dromen zijn, wensen maar ook welke dingen iemand heeft gevormd tot wie/wat hij/zij is.
Denkwijzen zeggen zoveel over iemand ('s karakter)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:59

Ik heb het ook niet op mijn cv gezet hoor, dat ik ontslag heb genomen, maar de kans is groot dat ze er naar vragen omdat ik er maar 5 maanden heb gewerkt.
Optiwolk, mooi omschreven, bedankt :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:00

Graag gedaan :)

Ga wat interimbureau's doen, op hoop van zegen.
En 3 toch wel best interessante vacatures gevonden, daar ga ik morgen eens lekker voor zitten.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:01

Vraag t me stiekem wel af wat jullie vinden..

Ik wil weer in de detailhandel werken en zeeman zit hier ook, en heb er eerder gewerkt JAAAAREEEN terug, wel 10 jaar geleden. Ging weg ivm rayonmanager die ehmm niet erg goeie praktijken deed meer ga ik er maar even niet op in.

Nu zoeken ze ook mensen, zal ik zo brutaal wezen?.... Tis om de hoek, uren geen idee staat er niet en heb ervaring als weekendhulp,verkoopmedewerkster en assistent bedrijfsleidster...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:03

gewoon solliciteren...die manager zit waarschijnlijk allang niet meer op zijn plek, dus resultaten uit het verleden , zou ik me niet door tegen laten houden :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:06

Gewoon doen Mioux!
Nee heb je en ja kun je krijgen :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:44

Kriel schreef:
Dat is inderdaad de manier waarop iemand een gesprek voert, op welke manier men eerdere ervaringen meeneemt naar de toekomst, omgaat met gebeurtenissen, de houding die iemand heeft en/of aanneemt, reageert, maar ook de visie op situaties, politiek, omgangsvormen.
Ik vind de manier waarop men in het leven staat erg belangrijk, en niet zo zeer wat men heeft meegemaakt, maar vooral hoe men daar mee omgaat.
Buiten dat ben ik ook zeer geïnteresseerd wat iemands dromen zijn, wensen maar ook welke dingen iemand heeft gevormd tot wie/wat hij/zij is.
Denkwijzen zeggen zoveel over iemand ('s karakter)

Knap dat je dat zo bekijkt. Vind ik wel leuk om te horen; de werkgeverskant.
Ik heb nu een aantal gesprekken gevoerd, waarvan 1 wat persoonlijker was meer zoals jij het beschrijft, 1 die deed het heeel zakelijk en echt volgens een lijstje. De andere was meer in het midden zegmaar als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik vind 1 vraag altijd erg lastig; wie is Irene? Want ja, wat wil diegene nu horen?

Ik heb 1 bedrijf waar ik naar ben weggegaan. Een grote naam in die betreffende wereld, helaas, waarbij de beste man me continu afrekende op mijn uiterlijk ( je krijgt geen werk omdat je dik bent, had maar 20 uur contract en wilde meer dus was aan het solliciteren, ik denk dat jij dingen niet kunt omdat je dik bent, ondanks dat je dik bent doe je dit en dat wel goed ). Ik heb daar een tijd met tegenzin gezeten, waarop ik vervolgens gewoon naar de bedrijfsleider ben gegaan en heb gezegd dat ik met inachtneming van mijn opzegtermijn wilde stoppen bij die werkgever omdat ik me er niet meer op mn plek voelde.

Vervolgens werd hij ontzettend boos en kon ik direct vertrekken, heb dat braaf gedaan ( want, ik had gewoon een contract en 1 maand opzegtermijn, die maand heb ik ook doorbetaald gekregen ).

De bedrijfsleider is nog steeds een referentie, maar deze man denk ik niet. Ik leg het meestal uit als ik zat daar niet meer op mijn plek en ze hadden geen andere passende functie. Ik weet ook niet hoe ik dat anders zou moeten doen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:54

Is die vent gek ofzo?? Hoe durft hij zulke dingen te zeggen (en te denken)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:58

Ir1ne schreef:
Ik vind 1 vraag altijd erg lastig; wie is Irene? Want ja, wat wil diegene nu horen?

Ik vraag me niet af wat ze willen horen. Althans, niet helemaal. Uiteindelijk moeten ze het doen met wie ik ben. Ik wil geen kopie zijn van iets wat ik niet ben en niet kan zijn. Ze zullen daar ook snel door heen prikken.

Wat een eikel.