Dus ik zoek liever nu specifiek en vind ik tegen dan niets, kan ik daar wat uren gaan draaien.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SplashIsLief schreef:Gefeliciteerd JeanineBeter iets dan niets!
Jolien, ik zou het gewoon met haar bespreken, of op papier zetten als jij je daar beter bij voelt
Kriel schreef:Dat kan zeker!!
Er staat heel vaak HBO werk-en denkniveau.
Dat komt echter vaak in gesprekken al naar voren. Ik leg sollicitanten in het eerste gesprek al vaak een case voor.
In de oplossing die ze dan aandragen blijkt al heel vaak of er op het juiste niveau gedacht wordt.
Overigens vind ik zelf de ervaring die men meebrengt (niet alleen werk ervaring maar ook een stukje levenservaring) een stuk interessanter en belangrijker.
Ir1ne schreef:Hierover heb ik wel een vraag;
Ik ben wel nieuwsgierig, omdat men vaak denkt dat iemand van midden 20 bleu is, geen levenservaring heeft oid.
Het hangt er ook vanaf wat je onder levenservaring verstaat namelijk.
Is dat hoe iemand een gesprek voert, wat deze al gewerkt heeft ( bijv, geen bijbanen tijdens opleiding, dus niet specifieke werkervaring ) of wat deze heeft meegemaakt, of deze wel of niet een partner heeft, of deze alleen woont?
Ik ben benieuwd hoe jij dat ervaart. Waar vraag je dan bijvoorbeeld naar?
Arabella ik duim voor je!
Kriel schreef:Dat is inderdaad de manier waarop iemand een gesprek voert, op welke manier men eerdere ervaringen meeneemt naar de toekomst, omgaat met gebeurtenissen, de houding die iemand heeft en/of aanneemt, reageert, maar ook de visie op situaties, politiek, omgangsvormen.
Ik vind de manier waarop men in het leven staat erg belangrijk, en niet zo zeer wat men heeft meegemaakt, maar vooral hoe men daar mee omgaat.
Buiten dat ben ik ook zeer geïnteresseerd wat iemands dromen zijn, wensen maar ook welke dingen iemand heeft gevormd tot wie/wat hij/zij is.
Denkwijzen zeggen zoveel over iemand ('s karakter)
Ir1ne schreef:Ik vind 1 vraag altijd erg lastig; wie is Irene? Want ja, wat wil diegene nu horen?