Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:53

Grrr hoe kom ik nou hoger in google? Ik heb al die meta tags aangemaakt etc. Snap er niets van tenzij ik google adwords ga gebruiken maar dat vind ik geldverspilling. Kan mezelf niet eens vinden in google.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:56

Landingspagina's helpen ook wat .. En verder heb ik de indruk dat veel updaten eigenlijk nog het beste werkt..

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:00

@Lisa, waarmee is je website gemaakt? De bekende systemen hebben meestal plugins die aangeven hoe je je pagina beter vindbaar kunt maken en zijn zo ingericht dat Google ze al interessanter vindt.
Daarnaast zijn er nog heel veel andere opties. Stuur me anders eens een pb, dan kunnen we samen er naar kijken.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:09

Beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd :o

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:15

@11afotograaf, heb een PB gestuurd.

@mallootje: ik heb inderdaad weer een update gedaan. Ik verkoop producten van een andere webshop zeg maar. Daar heb ik juist de zelfde producten een andere omschrijving gegeven.

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:28

@LisaFaded addwords zijn een tijdelijke oplossing, het gaat meer om trustranking bij google en die krijg je weer door externe links die naar jouw pagina verwijzen van trusted sites door google.

Tevens gaat het ook om de leeftijd van je paginas dus als je site nog niet zo heel lang bestaat leef je zogezegd in de sandbox en ben je het nieuwe kindje op de school.
Mijn advies is regelmatig updaten en aan linkbuilding doen naar gerenomeerde sites, dmv een kranten artikel of een grote blogsite.

En laat je niet in de luren leggen door middel van SEO gurus die zeggen dat ze linkbuilding doen voor je want dan gaat het meestal om linkbuilding dmv van bots en voor je het weet straft google je door je niet meer te indexeren en dan ben je verder van huis

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:37

Maar let wel op, want het ruilen van links is dan weer stukken minder effectief. Het heeft wel zin als een grote/bekende website een link naar jouw site plaatst, maar als jij een link naar hen terug zet, vindt Google dat gelijk minder interessant. En ze kijken ook of het relevante websites zijn waar naar gelinkt wordt. Als ik een link plaatst naar een website over waterkokers of fietsbellen, vinden ze dat veel minder interessant dan wanneer ik een link plaats naar een trimsalon oid.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:40

@Lisa, je hebt pb terug. En met updates wordt niet bedoeld dat je eens per 2 maanden je hele website update, maar juist dat je iedere week nieuwe artikelen of teksten erop zet. Dan ziet Google dat je website actief is. Daarom kun je ook best goed met SEO scoren via Twitter en FB.

@Renep: Die links zijn maar een klein stukje van alles dat je kunt doen met SEO. Hoewel ik het wel eens ben dat linkbuilding compleet verkeerd kan werken! Maar alleen zorgen dat je op Trusted Website komt te staan met je link werkt ook niet.

Dat klopt helemaal, Joyce!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:51

Eerst stond ik op de eerste pagina en nu gewoon weer heel ver. Dus kijken wat ik er aan kan doen.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:07

is logisch. Als de content niet erg veel verandert zak je steeds maar in ranking.
je moet voldoende content hebben, voldoende gestructureerd rond basis keywords en dus ook regelmatig activiteit op je site tonen.
adwords kan een hulpmiddel zijn om een extra duwtje in de rug te geven, maar is inderdaad maar net zo lang als je er geld in stopt.
verder kan je je zaak registreren op google places, en vaak verwijzen van en naar je facebook enz.

ik weet niet hoe dat in NL zit, maar hier is bv een online listing via ons bedrijf (goudengids.be) ook een hele hulp voor kleinere bedrijven omdat onze site zoveel content bevat die dagelijks geupt wordt en alle listings via ons daar mee van kunnen profiteren. je hebt regelmatig mensen die denken dat ze dat alleen ook wel allemaal kunnen en dat kan ook, maar als je kijkt hoeveel tijd en moeite je dat kost tov een advertentiepagina... en dan wordt alle optimalisatie voor je gedaan...

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:25

@11AFotograaf
Volledig met je eens en probeerde het beknopt weer te geven
SEO en marketing zijn dingen waar tijd in gaat zitten en hobby matig kom je maar zo ver daarom zijn er goede bedrijven wat natuurlijk weer geld kost die dit voor je kunnen doen.
hetzelfde geld voor de content een goede schrijver brengt je ook meer dan je denkt.

wat ik veel belangrijker vind is een goede website met relevante content dan op nummer 1 staan in de google search.
Mond op mond reclame werkt voor ons heel goed en ik vind het belangrijk dat de klant geinformeerd word op de juiste mannier en daardoor in ons gelooft en terugkeerd.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:39

Maar dan moet die klant je wel eerst kunnen vinden ;)

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:47

Dat klopt dan ook wel weer en net naar de site van lisa gekeken en dan erachter komen dat ze ook in een hoek zit waar de competitie moordend is dus dan is een hogere notering in google wel handig idd.

Maar blijf wel bij het standpunt dat content, linkbuilding en vernoemingen op fb, krant, blogs wel degelijk werkt wanneer deze het juiste verwoorden

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:48

Tuurlijk, dat is ook super belangrijk! Maar het is een combinatie van van alles bij elkaar.

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:07

@LisaFaded

Heb je al eens uitgeplozen waarom je concurenten hoger staan dan jij?
Er zijn een aantal handige tools waarmee je meer inzicht krijgt van de concurenten
Bijvoorbeeld site operators waar je beperkt inzicht kan krijgen via google van de concurentie
en natuurlijk de juiste keywords en de gedachte van hoe jou doelgroep zoekt op internet, oudere generatie werkt nog veel met yahoo en bing die samen zijn gegaan maar ook hun gebruik van zoek termen zijn anders dan de jongeren tussen 15 en 25

zo maar even wat hersen spinsels die ik in mijn boekje pienter over marketing en SEO heb staan en veel onderzoek naar doe tijdens mijn lunchpauzes

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:27

Ik zou niet weten hoe ik dat uit moeten gaan zoeken. Ik ben nu een handleiding aan het lezen van google zelf dit helpt met seo. Ik heb al een aantal dingen eruit kunnen gebruiken.

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:44

Zal binnenkort wel even wat van die dingen opzoeken en posten hier met de tips en tools van hoe en wat en natuurlijk waarom.
misschien heb je er iets aan en anders is het gezien, gelezen en gelachen

en zal niet zeggen dat dit garandeerd dat je bovenaan komt want het best bewaarde geheim is nog altijd het algoritme van google. De enige die hier aan zou kunnen tippen is FaceBook als ze een algoritme maken met alle data die ze hebben van de gebruiker en dus specifiek kunnen weergeven wat de intresse van de gebruiker is.
Het slimme van hen is dat iedereen op een speelse mannier hun intresses invullen en paginas liken en dus meer van je weten dan welke inlichtingen dienst dan ook _/-\o_

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:45

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:24

Volgens mij kan ik mij hier ook aanmelden.

Ik geef onder andere dressuurlessen en help mensen met het zelf zadelmak maken en doorrijden van hun jonge paard.

Mijn website is http://www.eenmetjepaard.nl

Ik ben eigenlijk al jaren een stille meelezer op bokt maar wil daar verandering in brengen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:25

Bedankt! ik ga het allemaal doorlezen en hopen dat ik het ook kan gaan toepassen. Ik heb al wat dingen veranderd enz wat ze als tip gaven.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:17

Ik krijg nu al meer bezoekers via google :D !

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:21

Hoe dan de zelfstandigen het hier eigenlijk qua (arbeidsongeschiktheids en ongevallen e.d.) verzekeringen en pensioen?

Leggen jullie maandelijks ergens geld in daarvoor?

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:09

@LisaFaded
Goed om te horen dat je werk wat vruchten afwerpt en zou je willen adviseren om te blijven tweaken met zoekwoorden en links zodat je merkt wat wel en wat niet werkt

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:26

@renep, oke bedankt voor alle tips! Ik zag net dat google mijn beschrijvingen nog niet had vernieuwd maar dat komt dus nog wel. Ik blijf nu gewoon erg goed aan me webshop werken zodat ze zien dat ie actief is.
Mijnwebwinkel heeft zelf ook een seo cursus dus die kan ik ook altijd volgen.

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:07

Google kan even duren idd
Je zou altijd nog een sitemap kunnen genereren en aan google bekend maken dan zullen de crawl bots sneller indexeren
te zoeken via xml sitemaps in google genoeg gratis versies en hoe bekend te stellen aan google.

van elke SEO cursus steek je wel iets op dus als je tijd hebt gewoon even doorspitten
succes