Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:50

Ben alsnog niet aangenomen, heb ze gebeld maar ze waren mij vergeten te bellen.

Heb wel vanmiddag weer een sollicitatiegesprek :D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:51

Gittekit, wat voor baan zoek je?

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:05

Ik ben net afgestudeerd als (basis)psycholoog in de richting van volwassenen en ouderen. Dus zoek een baan in de zorgsector!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:08

Gittekit schreef:
Ik ben net afgestudeerd als (basis)psycholoog in de richting van volwassenen en ouderen. Dus zoek een baan in de zorgsector!

Welke regio?
edit: even teruggelezen, dan weet ik niks :+

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:19

De regio is voor mij wel heel breed opzich, wil alleen niet naar uiterst zuid of noord Nederland eigenlijk. Maargoed, op ten duur zal ik ook daar op vacatures moeten gaan reageren..

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:29

Ik heb net weer een brief opgestuurd en werd meteen gebeld, ze waren gelukkig enthousiast.
Nu heb ik een e-mail ontvangen met de uitgebreide functieomschrijving en nu schrik ik wel van al hun eisen....
Ben bang dat ze toch weer iemand vinden met meer ervaring :(

stom is dat... heb nu echt al een aantal vacatures gehad waar mijn CV perfect op aansluit maar er is altijd iemand met meer ervaring geweest.

(Moest dit ff kwijt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:19

Heel herkenbaar!

Vandaag gemiste oproep van een uitzendbureau, nav een sollicitatie. En een mail of ik terug zou willen bellen. Ik heb net alleen nog even alles bekeken. Per weekend 4-8 uur werken en een totale reistijd van 4 uur. Misschien moet ik daar gewoon niet aan gaan beginnen :')

Verder nog wat twijfel om ergens op te reageren. Spreekt mij erg aan, pas bij alle functie eisen (maar inderdaad, zal vast wel weer iemand met meer ervaring reageren). Maar het is helemaal in Groningen. Ik ben echt wel flexibel, maar dat is ook wel weer een uiterste... nog even over verder twijfelen :+

Margit, lastig! Misschien tussendoor toch voor een ander baantje rondkijken? Lastige sector ook wel denk in deze tijd?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:20

Groningen is hartstikke leuk hoor! En ook nog eens relatief goedkoop wonen ;)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:29

Hier ook weer 2 afwijzingen binnen vandaag. Samen met het weer draagt dat niet bij aan een goed humeur.
In 1 van de mails stond zelfs dat ik vooral geen contact moest opnemen over de afwijzing want ze hadden zoveel reacties gehad dat ze daar echt geen tijd voor hadden...

Ik heb gelukkig nog wel veel uit staan. Maar ja mijn ervaring is ook wel dat als je niet snel een reactie krijgt, het meestal niks is. Maar in de vakantieperiode nu heb ik toch een beetje hoop dat ik nog ergens op gesprek mag komen...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 18:15

Sure.......wat een botte afwijzing zeg. Daar wordt je toch niet blij van. Ik denk dat ze het niet realiseren dat ze mensen als jij straks hard nodig hebben.
Ik ben nu natuurlijk zelf aan de slag als recruiter (jeetje wat komt er veel op me af!) en wil het toch echt anders gaan aanpakken en daar zijn zij het gelukkig wel met me eens.

Idinn, dat is wel erg ver reizen voor weinig uur.........ik weet niet of ik dat zou doen. Tenzij je denkt dat het een opstap naar meer is!

Hier 2 drukke dagen achter de rug. Eind volgende week gaat de dame die ik vervang met vakantie en komt daarna niet meer terug. Zij is zwanger van een tweeling, heeft een relatie met de eigenaar van de toko en gaat dan veel ondersteunende taken vanuit huis doen. Dit was echt even tijdelijk zeg maar.
Maar zij heeft zoveel kennis van het bedrijf..........ik moet echt even aanpoten hoor.
Ik moet het over 2 weken gewoon alleen draaien! Voor de rest zitten er alleen sales mensen dus al met al.......genoeg uitdaging zeg maar ;)

Carika, probeer je niet te laten overvallen door de functie eisen. Zie het simpeler dan dat het er staat. Vaak worden eisen zo overdadig neer gezet, vertaal het naar gewone mensen taal en dan is het vaak helemaal zo eng nog niet.
Ga er voor!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:43

Dimple, je moet je handtekening nog aanpassen hahaha, je Job klinkt als pittige maar mooie uitdaging

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:05

Klinkt wel leuk Dimple!

Ik heb hier ook een nieuw project erbij gekregen "ja ik heb een tool gekocht waarmee we de migratie zouden moeten kunnen testen, jij vlooit dat wel uit eh". En er zit alleen een nummer in Indië bij ter ondersteuning ... Ik ga mij ook nog amuseren :+

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:33

Klinkt goed Dimple!
Ik heb net weer een sollicitatie verstuurd. heb er maar een beetje humor ingegooid..
kan afschrikken of aanspreken.. ik zie het wel..
Mijn humor:
"En ik werd vrolijk bij alleen al het zien van die blije koeien! En dan bedoel ik uiteraard niet de foto’s van het team."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:44

Hahaha leuk!!!!

Ik ging ook voor een gewaagde brief en daar werden ze heel enthousiast van.

Ik had geschreven; "ik was dan ook blij te lezen dat jullie op zoek zijn naar mij om jullie team te versterken!"

Durfde hem haast niet te sturen :=

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:49

Dat is ook een goede Lente!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:49

Ik hoop dat je op een melkveebedrijf gesolliciteerd hebt? :D

Vanaf volgende week werk ik alleen nog op maandag, dinsdag thuiswerk en de rest vrij. Ik kijk er zooooo naar uit! :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:50

Haha nee niet eens! maar er stonden igg heel veel blije koeien op de site :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:24

Ben nu wel benieuwd naar die site :')

Gomir: is huren in Groningen ook goedkoper?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:26

Ik doe hem nog een keer in de herhaling :)
Ik heb een leuke vacature in de aanbieding voor dierverzorger op een kinderboerderij :Y) Ik werk zelf ook op de kinderboerderij, als educatief medewerker. En heel grappig, deze baan heb ik drie jaar geleden gevonden via dit topic! :)

Vacature Dierverzorger kinderboerderij m/v
Voor 20 uur per week met een jaarcontract (betaalde SCW1 functie)

Stichting Balans
Balans is een ondernemende, brede non-profit welzijnsorganisatie, die actief bijdraagt aan een prettig woon-, werk- en leefklimaat gericht op vragen van de inwoners van Soest/Soesterberg. Er wordt extra aandacht besteed aan mensen/groepen die niet of minder in staat zijn dit zelf te realiseren. Balans doet veel verschillende activiteiten op gebied van welzijn, kinderboerderij en natuur en milieu. Wij werken met prestatie afspraken in opdracht van de gemeente Soest en zijn zakelijk professioneel georganiseerd om de resultaten te behalen.

Functie
De dierverzorger functioneert in een zelfsturend team met 1 parttime dierverzorger en 3 parttime educatief medewerkers en een groep enthousiaste vrijwilligers. De dierverzorger ressorteert hiërarchisch onder de adjunct-directeur. De locatie betreft: Kinderboerderij De Veenweide in de wijk Overhees te Soest.

Taken en verantwoordelijkheden
• Kinderboerderij openstellen en toezicht houden, zodat kinderen veilig kunnen spelen, educatief kunnen leren.
• Verantwoordelijk voor dagelijkse verzorging van de dieren. Bijhouden dierenadministratie.
• Zorg dragen voor prettig gebruik van het terrein door de bezoekers.
• Zelfstandig kunnen werken en aan kunnen sturen van vrijwilligers en stagiaires.
• Rapporteren mondeling en schriftelijk, gevraagd en ongevraagd.
• Verantwoordelijke voor het onderhoud van terrein, weilanden en gebouwen.
• Jaarplanning maken.

Wij zoeken een man of vrouw die:
• Kennis heeft van wettelijke richtlijnen, voorschriften op gebied van veiligheid en hygiëne, milieu, dierenwelzijn.
• Goed om kan gaan met kinderen en hun ouders/opvoeders.
• Zowel in- als extern een alerte, professionele en zakelijke opstelling heeft.
• Bereid is flexibel te werken, 4 dagdelen per week aan de hand van een van te voren gemaakt rooster.
• In het bezit is van een (minimale) afgeronde dierverzorger opleiding niveau 3, het rijbewijs B+E, BHV diploma, en een VOG verklaring kan verkrijgen.
• Lichamelijk (soms zwaar) werk kan verrichten en technisch inzicht heeft.
• Zelfstandig kan werken in een zelfsturend team, met een hoog probleemoplossend vermogen.

Wij bieden:
Een aantrekkelijke baan in een ondernemende en dynamische organisatie die hart heeft voor de samenleving en professioneel en zakelijk werkt . Een telefoon van de zaak.
Een aanstelling volgens CAO-welzijn, SCW1 schaal 4 minimaal € 1.760,- en maximaal 2.682,- bij full time dienstverband.
Een contract voor 12 maanden, met mogelijkheid tot verlenging.

Kandidaten worden verzocht voor 15 augustus 2015, bij voorkeur per mail, te reageren via e-mailadres e.vanwijk@stichtingbalans.nl Of stuur een brief naar Stichting Balans, Postbus 250, 3760 AG Soest. O.v.v. dierverzorger.

Link: http://www.stichtingbalans.nl/balans/balans/vacatures/

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:38

Als je het vergelijkt met de randstad/midden Nederland iig wel idinn :j
Hoe het in vergelijking met het zuiden/België is weet ik niet, want daar kan ik de prijzen niet :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 10:57

Spekkie wat vreemd dat deze vacature nog niet is opgevuld.

Ik deel hem even met een vriendin, echt iets voor haar!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:00

Dimple schreef:
Spekkie wat vreemd dat deze vacature nog niet is opgevuld.

Ik deel hem even met een vriendin, echt iets voor haar!

Nee, hij is bewust uitgezet met een lange looptijd vanwege de vakantie, dus de reactietermijn is nog niet verstreken :)

Delen mag, graag zelfs. Op deze manier, zo via via, weet je juist de leuke banen te vinden, want deze vacature staat niet op de grote vacaturesites.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 11:15

Ik heb haar er op geattendeerd. Ze is ook een fervent bokster dus wellicht meld ze zich hier ook wel (nl ook werkzoekende ;) )

Thx!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:19

@Dimple, je handtekening kan echt niet meer hoor ;-)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 12:36

ga nu meteen aanpassen!! :P