Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
katjakobus schreef:Als ik mijn examen haal heb ik hem net voor kerst maar dan moet ik hem nog aan vragen. Maar nu twijfel ik heel erg of ik de spoet aanvraag wil doen of gewoon wachten maar dan gaan de kerst dagen er weer over heen en duurt het nog langer
Noblesse_ schreef:Mag ik hier meepraten?
Ik ga in januari m'n rijexamen doen. Heb in mei m'n theorie gehaald, daarna leren rijden met m'n moeder als begeleider, en nu 6 uur les gepakt in de stad waar ik m'n examen ga doen. Voelde me er dus helemaal klaar voor. Iedereen had me verteld dat de wachttijd voor een praktijkexamen zo'n 2 tot 3 weken was, dus ik vorige week een aanvraag ingediend, blijkt dat ik pas over twee maanden terecht kan
.
Heb ook net een auto gekocht en ik voel de drang op zelfstandig de weg op te kunnen, plus dat vriendlief het een beetje beu wordt dat ie mn chauffeur is
Leen schreef:Noblesse_ schreef:Mag ik hier meepraten?
Ik ga in januari m'n rijexamen doen. Heb in mei m'n theorie gehaald, daarna leren rijden met m'n moeder als begeleider, en nu 6 uur les gepakt in de stad waar ik m'n examen ga doen. Voelde me er dus helemaal klaar voor. Iedereen had me verteld dat de wachttijd voor een praktijkexamen zo'n 2 tot 3 weken was, dus ik vorige week een aanvraag ingediend, blijkt dat ik pas over twee maanden terecht kan
.
Heb ook net een auto gekocht en ik voel de drang op zelfstandig de weg op te kunnen, plus dat vriendlief het een beetje beu wordt dat ie mn chauffeur is
Pfoe, 2 maanden is wel lang. Toen ik voor mijn auto ging, had ik al met papa een jaar thuis gereden en ging dan 8u met de rijschool doen om zo wat de truckjes te leren voor het examen en de puntjes op de i te zetten. Dat heeft anderhalve week geduurd met praktijkexamen erbij. Had me gelijk 1 januari ingeschreven en ik geloof dat ik de 3e al begon. Examen heb ik dan ook ergens halverwege de maand januari afgelegd. Wel inmiddels bijna 3 jaar geleden.
Iejoorr schreef:Kan iemand me nou precies uitleggen hoe dat werkt daar bij jullie in België?
Je gaat gewoon in de auto van je ouders de weg op en je ouders mogen je leren rijden? En hoe zit het dan met dubbele pedalen enzo?
Leen schreef:Pff...
morgen heb ik examen (voor de bus wel) en heb 2 weken elke dag kunnen oefenen (ik doe een voltijdse dagopleiding samen met nog 3 andere). Het ging telkens helemaal super. Nooit wat geraakt, terwijl de andere hekken wel meters verplaatste.
Vandaag mochten we op het examenplein oefenen. We mochten elk 1 keer alles doen. Gelijk bij het eerste (smalle doorgang en van daaruit recht achteruit een garage in), een paaltje geraakt. Ik stond echt te scheef in de smalle doorgang, enja als je 12m lang bent met maar aan elke zijkanten 10cm speling (zonder lampje wat vanachter uitsteekt aan 5cm) tja als je dan 5cm schuin staat is dat wel een groot verschil op het einde.
Vond het vooral stom omdat ik naar het lampje aan het kijken was vanachter omdat ik bang was het te raken, rij ik gewoon met de voorkant aan de andere kant tegen een paaltje![]()
Baal er wel van omdat ik het altijd super deed, en nu zonder stress doe ik het al mis. Heb hem daarna wel op het oefenterrein 4 keer gedaan en toen ging hij elke keer perfect.
Normaal heb ik nooit veel zenuwen, maar nu ga ik even dood vanbinnen. Herexamens zijn pas 4 december, maar ondertussen gaan we wel oefenen voor het examen voor op de weg. Dat wil dus zeggen dat we het parkeren niet meer veel gaan doen en als ik pech heb doe ik het dan ook gewoon mis omdat ik te weinig heb kunnen oefenen.
Ik hoop zo dat ik morgen slaag.. voor de vakbekwaamheid zit het wel goed denk ik, dat zijn zo situaties die je moet voordoen. Een brandje blussen, bus evacueren, maar ook wat je zegt als de mensen bij je bus aankomen, wat je met rumoerige kinderen doet, wat meenemen voor buitenlandse reis...katjakobus schreef:Als ik mijn examen haal heb ik hem net voor kerst maar dan moet ik hem nog aan vragen. Maar nu twijfel ik heel erg of ik de spoet aanvraag wil doen of gewoon wachten maar dan gaan de kerst dagen er weer over heen en duurt het nog langer
Als je hem niet perse nodig hebt zou ik gewoon wachten, met spoed kost immers toch ook heel wat extra? Hier in belgie toch wel.