Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:18

PSvanLot schreef:
lenaa_tje schreef:
Mijn mentorklas vroeg zich net af waarom zij geen les hadden volgende week na de tentamenweek. :D :')

Ik tel dus blijkbaar meer af naar vakantie dan zij!

We hebben vanaf donderdag al meivakantie.

Wij hebben nu al vakantie voor 2 weken

Geniet er van :)

Ik mag morgen nog lesgeven maar heb nog wel 2 dagen nakijkwerk.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:19

lenaa_tje schreef:
PSvanLot schreef:

Wij hebben nu al vakantie voor 2 weken

Geniet er van :)

Ik mag morgen nog lesgeven maar heb nog wel 2 dagen nakijkwerk.

Doe ik zeker, al moet ik toegeven dat ik het een tikkeltje saai vind. De dagen zijn nu best lang zo thuis met geen verplichtingen.
Maar ik zeg niets, voordat ik straks mijn meivakantie moet inleveren omdat docenten de afgelopen weken te weinig hebben gedaan! :')

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:30

Ik merk dat ik mijn dagen veel nuttiger vul nu. Normaal ben ik blij als ik lekker 1 of 2 weken thuis kan zijn, lekker lezen, serie kijken, lunchen met vriendinnen, wandelen, dat soort dingen. Maar nu ik al zo lang thuis ben wil ik juist iets doen. Dus gisteren heb ik de hele dag uitgezocht en opgeruimd en heb ik 2 volle vuilniszakken en 1 bananendoos vol spul weg kunnen doen. Morgen ga ik de deurpost schuren en verven.
Prima zo :D

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:23

En wij als SBO met klassen van 16 leerlingen mogen gelijk weer vol aan de bak na de meivakantie. Afstand houden hoeft ook niet meer en alle leerlingen kunnen ook gewoon weer bij elkaar in de taxi.
Maar volwassenen dan wel weer anderhalve meter afstand houden van kinderen. Maar er staat ook bij dat het wel lastig kan zijn met kinderen met gedragsproblemen.

Idioot idioot idioot.

Ik denk dat SBO kinderen dan gewoon veel sterker zijn dan regulier basisonderwijs.?? :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:24

Coby schreef:
En wij als SBO met klassen van 16 leerlingen mogen gelijk weer vol aan de bak na de meivakantie. Afstand houden hoeft ook niet meer en alle leerlingen kunnen ook gewoon weer bij elkaar in de taxi.
Maar volwassenen dan wel weer anderhalve meter afstand houden van kinderen. Maar er staat ook bij dat het wel lastig kan zijn met kinderen met gedragsproblemen.

Idioot idioot idioot.

Ik denk dat SBO kinderen dan gewoon veel sterker zijn dan regulier basisonderwijs.?? :')

Ik denk dat kinderen in het speciaal onderwijs het veel harder nodig hebben om weer terug naar 'normaal' te kunnen dan kinderen in het regulier...

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:29

Oh dat vroeg ik me al af Coby, hoe het zat met speciaal onderwijs. Ik wacht met smart op nieuws van school erover :Y)
Maar nu ik jou zo lees zouden zij normaal naar school kunnen en met de taxi?. Dat geeft hoop voor hier, hier is het inmiddels bijna crisissituatie thuis. Dus als het vooruitzicht voor ons school zou zijn zou hier voorzichtig een lichtpuntje aan de horizon zijn.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:26

Klopt inderdaad dat deze leerlingen nog wat meer behoefte hebben aan structuur dan andere leerlingen.
Maar...het is naar mijn idee ook het financiële en organisatorische plaatje van vervoer in de taxi’s.
En... het gaat maar om een kleine groep leerlingen op alle leerlingen in Nederland.
De anderhalve meter die in het regulier onderwijs wordt gebruikt had naar mijn idee ook zo veel mogelijk toegepast moeten worden in het SBO. Nu creëer je een schijnveiligheid dat alles prima is.
Ook zijn er kinderen bij die door omstandigheden bij opa en oma wonen, die in een instelling zitten (waar geen bezoek mag komen nu) en die mogen nu wel gewoon naar school. Maar mama mag haar niet bezoeken in de instelling.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:34

Ja dat is vreselijk krom. Ik vrees dat er vele maatregelen in de komende tijd zo krom tegenover elkaar zullen komen te staan..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:03

Het is ook krom. Krom dat de basisscholen open gaan maar evenementen zijn verboden tot 1 september. En ik ben echt doodsbenauwd voor de werkdruk. Want als we de ene helft les geven op school, moet de andere helft dan thuis aan de slag?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:07

Bij ons moet iedereen dan naar school. Maar denk dat er ouders zijn die dat niet willen of waar iemand ziek is. En dan komt de combi thuisonderwijs en onderwijs op school. En dat werkt niet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:14

Amandavd schreef:
Het is ook krom. Krom dat de basisscholen open gaan maar evenementen zijn verboden tot 1 september. En ik ben echt doodsbenauwd voor de werkdruk. Want als we de ene helft les geven op school, moet de andere helft dan thuis aan de slag?

Wat is er krom aan evenementen niet en school wel? Daar is toch geen vergelijking op te trekken?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:20

PSvanLot schreef:
Amandavd schreef:

Wat is er krom aan evenementen niet en school wel? Daar is toch geen vergelijking op te trekken?

Natuurlijk wel. Of je nou met 100 man op een veld staat of met 100 man in een kantine zit, daar is toch geen verschil in? Je zit met veel mensen op een kort oppervlak en dat is waarom het gaat.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:35

Het verschil is dat het hier om kinderen onder de 12 gaat, die volgens onderzoek minder kans lopen op het virus, minder heftige verschijnselen krijgen en het virus minder gemakkelijk overdragen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:55

Minder betekent niet nul. En overdragen kunnen ze dus ook. Er zijn in het po ook genoeg leerkrachten die dus besmet kunnen raken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:18

Amandavd schreef:
PSvanLot schreef:

Natuurlijk wel. Of je nou met 100 man op een veld staat of met 100 man in een kantine zit, daar is toch geen verschil in? Je zit met veel mensen op een kort oppervlak en dat is waarom het gaat.

Heb je geluisterd naar wat van Dissel gisteren zei? Kinderen zijn veel minder besmettelijk. Uit allerlei onderzoeken komt dat naar voren. 0.7% van de covid patiënten is onder de 12.

Op een evenement komen doorgaans volwassenen...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:19

Amandavd schreef:
Minder betekent niet nul. En overdragen kunnen ze dus ook. Er zijn in het po ook genoeg leerkrachten die dus besmet kunnen raken.

Uit de onderzoeken bleek dat ouders kinderen besmetten maar dat kinderen ouders niet besmetten.

Goed om eens terug te kijken, dan wordt er veel duidelijk.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:49

PSvanLot schreef:
Amandavd schreef:

Uit de onderzoeken bleek dat ouders kinderen besmetten maar dat kinderen ouders niet besmetten.

Goed om eens terug te kijken, dan wordt er veel duidelijk.

Dat is echt onzin. Alhoewel kinderen vaker besmet werden door ouders dan andersom gebeurd dat andersom dus ook. Er zijn zelfs kinderen gestorven aan het virus.

https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/ ... rgeven.amp

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:54

Dan lees je echt niet goed.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:00

"Alles wijst in dezelfde richting dat kinderen minder vaak getroffen worden door het coronavirus en het eerder van de ouders oplopen dan andersom", aldus Van Dissel.

Vertel mij eens wat ik hier niet goed aan lees. Bij de 50 gezinnen die ze onderzocht hebben daar waren alle kinderen dor ouders besmet. 50 gezinnen. Op 17 miljoen mensen.

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:25

Ja, precies! Kinderen kunnen het dus van de leerkracht krijgen, maar geven het niet door aan hun eigen ouders. En er zijn inderdaad kinderen die last krijgen van het Coronavirus maar dat is een hele kleine groep.
Risico lopen we allemaal, overal, ook als we in de auto stappen. Het gaat erom of het een aanvaardbaar risico is en de conclusie van het RIVM (en ik snap dat) is, dat het risico aanvaardbaar is.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:30

Ik sta voor groep 1 en ben zwanger. Ik zie er echt heel erg tegenop om weer aan het werk te gaan, ondanks dat er wordt gezegd dat je t niet aan je kindje door kunt geven

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:14

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:17

Texas8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:11

Sorry voor het binnenvallen, maar wie valt er in de risicogroep en gaat wel werken en wie niet? En waarom? Zelf een risicogroep maar zit in hele erge tweestrijd...

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:18