Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 15:10

fargo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:57

Je gaat het vast spannend vinden, maar ook zo fijn om weer jezelf en je kennis en kunnen in te zetten met mensen om je heen die je waarderen! Je zult zien de weken vliegen om en je voelt je actief en tevreden en moe van de inspanning en nieuwe indrukken! Veel plezier en succes! Xxxx

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 20:49

Thx lief van je!

Hoe bevalt jou het? Nog steeds blij met de overstap? Tijd over nu je kan fietsen?

Ik twijfel nog over OV (eerst met auto naar station 15 min verderop en dan 19 min met de trein en 3 min lopen. Scheelt dat ik de file op de A7, A8 en A10 zo voorbij scheur.........
Ga maandag de trein eens proberen. (is ook goedkoper dan met de auto!)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:50

En ook nog beter voor het milieu Dimple! Doen!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 21:03

Het is jammer dat ik het moet combineren omdat ik de auto moet hebben als ik de kinderen van de BSO ga halen. Doet mijn vriend dat dan ga ik met OV.

Ik hoop dat ze akkoord gaan met de door mijn gewenste begintijd van 7.30 a 8.00 uur. Dan kan ik op tijd weg, merrie doen, kids halen en klaar.

Aangezien de rest aan de telefoon moet bellen hebben ze daar strikte werktijden voor van 9.00 tot 17.30 uur voor. Ze lunchen samen (volgens mij op kosten van de werkgever)
Pensioen en reiskosten zijn ook goed geregeld! Heel fijn!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:56

Ja het bevalt prima, twee tot drie keer per week met de fiets en dat is heerlijk en veel minder lang met auto onderweg en ongeveer een tank per maand ipv vier of vijf dat scheelt echt geld! Heb het naar mijn zin en ze zijn blij met mij en mijn werk! Steeds meer op mijn plek en echt naar mijn zin!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 14:18

Een tank per maand..........dat scheelt eens even veel geld zeg!! WOW, dat is ook een soort van verkapte loonsverhoging zeg maar.

Daar ben ik ook wel blij mee met 0,19 cent per km. Ik legde altijd zoveel toe in mijn vorige baan dat was niet leuk meer. En nu krijg ik het gewoon betaald. Ideaal!

Fijn om te horen dat je zo goed op de plek zit! :j

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:01

Ik wilde ook dat ik 19 cent kreeg, helaas pindakaas.

Ik heb mn 2 eerste diensten erop zitten. Begin deze maand meteen met 30 overuren, vakantie tijd he :+ mijn 2 inwerk diensten vandaag en gisteren waren meteen een openstaande dienst

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 20:38

Nou in ieder geval lekker bezig. Vindt je het ook leuk om te doen?

Hier liggen de kleren klaar voor morgen. Normale zwarte broek, rose topje en witte makkelijke blouse. Het wordt 30 graden. %)
Wil ook geen plakbenen in een rokje of jurkje (geen idee hoe hoog airco oid daar staat) dus maar voor een broek gekozen. Open schoentje er onder en klaar. (shoot, nog even teennagels lakken :)) )

Wish me luck!

Fijne dag morgen allemaal! :)F

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:40

Succes Dimple! En veel plezier :j

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:41

Succes Dimple. :):)

Wow anneert, dat zijn er direct veel :oo

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:56

Succes en veel plezier meis, gaat allemaal goed komen! Enjoy!!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 00:40

Meelezer meldt zich weer even en is erg blij voor je Dimple!! Veel suc6 morgen...(straks)!
Voor wie nog steeds iets zoekt: hou vol, en hoop dat voor jullie ook weer snel een leuke baan in het verschiet ligt.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:42

Succes Dimple. Je eerste uurtje zit er waarschijnlijk op :)

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:53

Succes Dimple!

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:39

Dimple, spannend! Succes!

Goed om te lezen dat er diverse mensen zijn die toch weer werk hebben gevonden, geeft me moed ;)
'k heb nu een beetje gevoel dat ik "stiekem" op Bokt zit, "stiekem" de hond uit laat etc. Raar/dubbel gevoel.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:56

Zo, ik heb flink bij te lezen! Dat gaan we zo maar eens doen.

Voor nu even een up-date:

Vakantiebaan gaat gesmeerd, veel positieve reacties. Ik heb ook veel contact gehad met de organisatie zelf, dus ze weten dat ik mijn vakantiebaan serieus neem. Ik weet niet of ik kan blijven voor een bijbaantje, maar heb wel aangegeven dat ik dat graag zou willen. Een BBL plek hadden ze helaas niet, het bleek hier om een oude vacature te gaan, wat ik al gedacht had. -O-

Voor de rest nog weinig nieuws. Probeer nu een vakantiebaan te vinden, het liefst in het straatje waar ik al werkzaam ben (binnen de zorg). Maar wellicht hebben jullie ook een paar andere goede ideeën?

Ondertussen probeer ik alle rompslomp voor de opleiding bij elkaar te krijgen. Gaat nog niet helemaal vanzelf. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:05

Hee BB, kan je niet kijken voor een plek in de verslavingszorg?

Ik heb afgelopen vrijdag een sollicitatiegesprek gehad voor een stageplek.

Ze vonden mijn brief heel leuk (hij was een tikje brutaal) en we hebben een gesprek gehad van 1,5 uur!

Nu duimen draaien want ze hebben vrijdag nog een sollicitant. Na dat gesprek hoor ik meer :=

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:21

Kan iemand mij een advies geven, ik voel me helemaal moedeloos -O-

Na maandenlang op zoek te zijn naar stage, ben ik eindelijk (vorige) week op gesprek geweest bij een bedrijf. Ik had me goed voorbereid en het gesprek verliep goed, en de werkgever vertelde mij een goede indruk van mij te hebben gekregen. Ik ben dus met een goed gevoel weg gegaan. Maar hij zou die week nog wel meer sollicitanten hebben, dus de maandag erop (dus vandaag), zou hij mij over de uitslag bellen.

Ik heb de hele dag naast mijn telefoon gezeten en gewacht, maar niks geen telefoontje. Ik heb ze nog een mailtje gestuurd, en nog twee keer gebeld, maar geen reactie. Nu is het 5 uur geweest dus zal de werkdag ook wel voorbij zijn. Maar gewoon nog steeds niks noppes van ze gehoord :(

Mijn stage begint al over 22 dagen en als ik dan niks heb heb ik echt een probleem. Ik ben wel op tijd begonnen met zoeken maar weinig geluk gehad. Heb nu al zo veel geprobeerd, dat ik me echt moedeloos voel en nu dit ook nog..

Iemand heeft mij het advies gegeven om morgen gewoon bij het bedrijf langs te gaan en verhaal te halen.

Zou dat een goed idee zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:24

Ik zou morgen nog even afwachten tot 12.00u en dan weer een belletje. Te veeleisend lijkt me ook niet helemaal positief...

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:30

Tja, maar dat afwachten steeds maar heeft ook geen zin.. de tijd dringt wel :( Dan kan ik beter op zoek naar andere bedrijven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:32

Dat kan natuurlijk sowieso geen kwaad.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:38

Dimple hoe was je eerste werkdag????

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:42

Pfff, wat moet je met die vrije tijd! Even is leuk, maar nu word ik toch een beetje gek. Probeer dingen te verzinnen om bezig te gaan, maar lukt niet echt. en leuke dingen of 'lekker weg met de auto' zit er ook niet in, want ik moet op mijn centen passen. Waar ik ook echt vlekken van krijg overigens... Ik weet neit waar ik het moet zoeken of waar ik moet beginnen. Heb wel wat sollicitaties lopen, maar daar heb ik nog niets van gehoord... En verder vind ik zo weinig. Bah.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:43

Isa, ik zou sowieso door solliciteren en niet te vaak bellen/mailen. Pro-actief is goed, maar té ook weer niet natuurlijk.

Ingrid, wat leuk jou hier weer tegen te komen! Alleen jammer dat het dan net in een topic is, waar je liever niet in wil zitten. :D

Heeft er iemand nog tips? De kans dat ik per 1 september een baan vind is miniem.. Ik zat te denken om dan uitzendwerk te zoeken tot ik een 'echte baan' heb. Hoe overbruggen jullie zo'n periode (buiten de ww dan uiteraard, maar daar heb ik geen recht op)?